mijn renault 19 1.4

Post hier al je vragen over de Renault 19
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

hallo alemaal daar ben ik weer :p

ik weet dat somige het jammer geld vinden enz maar wou mijn r19 laten zien die nu bijna af is. er moeten nog wat kleine dingen gebeuren en andere velgen nog onder. hij is nu helemaal overgespoten, vleugeldeuren er in gebouwt, rvs uilaat er onder gemaakt enz.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rvs uitlaat van voor na achter zelf gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

hoop dat jullie het wat vinden :smile:

m.vr.gr
norman
Laatst gewijzigd door norman prinsen op ma 1 aug 2011 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Niet helemaal mijn ding maar hij is wel flink verbouwd zeg!

Setje lichtmetaal zal hem wel goed doen!
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

hallo tutuur

ja ik wou er vol chroom onder maar daar is bijna niet meer aan te komen
maar er moet echt nodig andere velgen onder dit ziet er niet uit :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ook niet mijn ding, maar inderdaad flink verbouwd.
Gooi er anders een volvo 1.7i 8v turbo blokje in komt ie ook nog vooruit :)
Anything worth doing is worth doing right!.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Leuk dat je gewoon maakt wat je mooi vind Norman!

Maar het word echt tijd voor velgen dan toont hij heel anders. Nu lijkt hij maar half af zegmaar ;)
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mooie Clio II RS velgen eronder in 16" en klaar.
Geen lelijke chroom dingen aub.. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Ook niet mijn ding, maar inderdaad flink verbouwd.
Gooi er anders een volvo 1.7i 8v turbo blokje in komt ie ook nog vooruit :)
Ik heb nog wel een 1.8 16V liggen :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die meer olie verbruikt dan benzine zeker :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Die meer olie verbruikt dan benzine zeker :D
Maar zo goed gesmeerd dat ie niet stuk te krijgen is :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
tutuur schreef:Die meer olie verbruikt dan benzine zeker :D
Maar zo goed gesmeerd dat ie niet stuk te krijgen is :p
Mengsmering is ook smering :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hey, zo 1 heb ik ook :+
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

nee het blok wat er in ligt blijft er ok wel in ligen. heb nu 150.000km er nog maar opstaan dus die kan nog wel een tijdje mee voor meer pit heb ik me r5 gtt :p
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

dusss dat is een flinke verbouwing geweest,. met zon uiterlijk zou je toch eigenlijk ook wel wat vermogen verwachten. ieder zijn ding natuurlijk maar niet mijn smaak..
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

ja dat is zeker een flinke verbouwing geweest en alis zelf gedaan. ok de vleugeldeuren er in gebouwt (doe ik ok nooit meer weer wat een kut werk :p ) zelf eeen rvs uitlaat er helemaal onder gemaakt scheeld dat ik lasser ben. ja mischien als dit blok een keer kapot draait dan lepel ik er wel een ander in met veel meer vermogen.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

de kont ziet er in ieder geval erg dik uit vind ik al is de bumper net wat TE.. kijk dat scheelt inderdaad dat je lasser bent dan kun je nog eens voor weinig een complete rvs maken he?. wat voor 1.4 heb je erin liggen al zon 75pk energy versie of nog zon c blok? je kunt de kabeltjes van het opname element vliegwiel omdraaien dan loopt ie ineens stukken beter.. het is het proberen waard toch?
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

hallo

ja het is een 1.4 van 76pk driver nog wat ofzo. ja kan wel eens kijken of dat kan ja.

ja maar toch ben je wel zo 400 euro kwijt voor rvs. rvs cate enz kost ok nog wel wat hoor maar altijt goedkope dan dat je het laat doen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef: je kunt de kabeltjes van het opname element vliegwiel omdraaien dan loopt ie ineens stukken beter.. het is het proberen waard toch?
+100PK zeker.. als dat de juiste manier was hadden ze dat bij Renault al wel gedaan. ;-)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

lieve schat er is zelfs bij de renault 25 al een tip van renault uitgekomen dat er met het opname element wat veranderd kon worden.dat begon met een opname element met een sleuf in de sensor bevestiging zodat je hem kon verschuiven om de ontsteking te vervroegen...

later een renault technische helpdesk man die de tip gaf om de kabels om te draaien zodat hij (ik geloof 8 graden )vervroegd word waardoor hij zeker heeel goed merkbaar beter gaat lopen... het is geen broodje aap verhaal en tuuurlijk kan elke mongool op zijn vingers natellen dat je er geen 100 pk extra door krijgt.

volgens mij heb ik ook nergens vernoemd dat hij er ineens een fast and furious auto van word toch ? waar je kunt blijven gasgeven en schakelen en maar steeds vooruit blijft knallen? beetje kinderachtig en DOM om zo op advies om een auto lekkerder te laten lopen te reageren..

ik gaf alleen een tip aan iemand , wat voor meerwaarde heb jij eraan om dat dan belachelijk te maken? (N)
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

geen ruzie maken aub.

je tip is heel erg welkom en ik ga daar ok zekers wel eens na kijken.
zal wel mooi zijn als het gelijk een fast and furious auto wert scheelt een hoop geld :p

nogmaals bedankt!
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

neeje man dit is geen ruzie maken.( tenminste van mijn kant uit niet)
meer een gevalletje van onwetendheid denk ik? ik wist het eerst ook niet en geloofde er zelfs niet in, maja nieuwsgierig als ik ben wilde het toch proberen.
ik heb het zelf op mijn 1.4 c blok als eerste geprobeerd (niks tegen mijn vrouw gezegd ) met mijn vrouw gaan rijden zegt ze uit zichzelf euhm wat heb je met je auto gedaan? ik word steeds in mun stoel gedrukt. dus daar merkte ik het echt superr goed ( helaas geen pingelsensor op die blokjes dus na een rit van 180+ konstant naar duitsland toe mun blok in de soep gelopen) . ik heb het later ook gedaan bij mijn 1.7 singlepoint en daar merkte je het minder extreem maar je merkt het wel en je hoort het vooral hij klinkt gewoon feller met optrekken. . mun maatje had een 1.4 net als de jouwe in zijn clio en dat was hetzelfde verhaal .. je hoort het blok wat feller met op en doortrekken . hij lijkt ook vlugger op toeren te komen .. nouja gewoon proberen. ist niks kan je het altijd nog origineel maken toch? owhja het blok van jouw kan er gewoon tegen hoor net zoals die 1.7 want die doet het nog steeds na dikke 50.000km en de clio ook ..
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

eej netjes dat je zogoed als alles zelf hebt gedaan! :) de meeste hier zijn niet zo van de bodykits, maar je moet er ook van maken wat je zelf mooist vind :beer:, zoals al aangegeven setje velgen zou wel boel schelen maar daar was je al naar aan het kijken (Y) hiernaast heb je ook al een gtt dus?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Aparte verschijning zo... :smile:

Waarom niet 4 vleugeldeuren gemaakt? 8) 8)
5 GT Turbo '88 GT5
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

roy:
ja dat kan wel er is zo set op de markt maar dan kost je zo set uit amerika al 1500dollar en het is een hoop kut werk geloof me :p (en de achter deuren gaan bijna toch nooit los)

paulM:
ja ik had de keuse of een andere auto of de r19 overspuiten. overspuiten was voor mij goedkoper omdat een kenis van me spuiter is. en ik had toen zo iets van dan ga ik er wat moois van maken. het is wel grapig want je ziet veel uitgebouwde golfjes enz. maar dit zie je niet elke dag en de ene vind het geweldig! en de ander vind het jammer geld :p ja ik ben druk aan het zoeken naar velgen maar krijg telkens te horen van velgen die ik mooi vind sorry meneer kunnen we niet meer leveren :-( erg vervelent.
en ja ik heb laats een r5 gtt gekocht! waar ok nog wel wat aan moet gebeuren dus heb nog genoeg te doen :p

the reaper:
ja ik wil er wel eens even na kijken hoe en wat want het klinkt natuurlijk heel erg intresant. maar dat kan nog wel even duren want ben nog erg druk
ik moet eerst de auto eens zo snel mogelijk weer na de spuiter hebben de laste afwerking maar het gaat wel goed komen :p
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Past goed bij de auto :)
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

errug mooi man!!!! ik ben zelf ook op zoek naar andere wielen en zat ook aan zoiets te denken zwart of zwart/ chrome .. idd past mooi bij je auto zo !
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ziet er goed uit! Maakt de auto mooi af zo.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

vanaf de zijkant gezien lijkt het wel een corrado.

niet verkeerd norman, lekker sleutelen ;)
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

ja dit lijkt wel aardig he :grin:
grote dan dit kan er ook niet onder. dit is 18'' 215x40x70
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Leuk gedaan die 19 zo.

Het is niet helemaal mijn smaak. Maar ik vind het wel stoer dat je de auto gewoon maakt zoals jezelf mooi vind (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dit oogt zo wel een stuk beter met die wielen indd.!
nu snel verder aan die 5 :D
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

haha ben nog druk bezig met de r5 met de brandstof tank. andere 2de handse tank gekocht die er onder en helaats op de zelfde plek lek maja lossen we ok wel weer op.

deze moet eerst af en dan komt de r5 helemaal aan de beurt :smile:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Waar heb jij die vleugeldeurschanieren gekocht?

R19 deuren zitten toch hetzelfde als R5 GT deuren gemonteerd als ik me niet vergis?
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

Hallo Danny dat moet ik even weer opzoeken waar ik ze gekocht had kan je wel vertelen dat ik veel aanpas werk verricht heb om het goed te laten functioneren.

ik heb het gisteren even bekeken by myn r5 de schanieren zijn het zelfde aleen de pinnen die er in zit zijn anders by de r19 is een soort imbus pin en de r5 van die kloten klem pinnen

Btw tip. als je dat wil vleugeldeuren laat het doen door een bedrijf die vaker van dat spul in bouwt want het is echt heel veel werk en echt ****werk.de zijn 2 Duitse jongens die ze vaker in de r19 gebouwt heeft en zijn volgens my ok wel bekent op het forum.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zo he die velgen maken veel verschil :D ziet er al stuk beter uit! (zie nu pas de foto :D)
Plaats reactie