Volgorde bougiekabels renault 19 1.7 monopoint.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Goedendag,

Wie weet voor mij de ontstekings volgorde van de bougiekabels van een renault 19 1.7 monopoint.

Graag een reactie, mn auto start nie meer na het vervangen van mn verdeelkap.

Groetjes Robert.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

vanaf bakzijde gezien dus vanaf verdelerkap ook


houd je linksboven van verdelerkap als cil 1 aan (dus kortste kabel)
rechtsboven van verdelerkap naar cil 2
rechtsonder van verdelerkap naar cil 4
linksonder van verdelerkap naar cil 3
de middelste gaat naar bobine toe .. .. grtz
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Thanx!!!
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

en 19tje alweer aan de loop?
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

dusss en hij loopt weer?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Robert is geen forum man. die komt alleen als die iets nodig heeft of een vraag heeft.. Ga er maar van uit dat de auto het weer goed doet
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hahaha oke ,. zalt inderdaad wel goedgekomen zijn ..
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Bedankt voor de hulp,gelukkig loopt de auto weer. stom eigenlijk stond gewoon op de verdeelkap wat de volgorde was . Ik heb nu mijn luchtfilter en verdeelkap vervangen maar heel soms heb ik toch nog mn spuitbus starthulp nodig om hem lopend te krijgen. Wat zou dat nog meer kunnen zijn?
Abel ken ik jou? hoezo ben ik geen forum man..... ik ben hier al heel wat jaartjes vrijwel dagelijks te vinden maar het klopt dat ik alleen wat post als ik wat nuttigs te melden of te vragen heb.Als ik ergens geen verstand van heb ga ik daar niet over posten. Renault 21 turbos,5 alpines(turbo)coupes en andere renault sport die wat ouder zijn weet ik redelijk wat van en door de jaren heen heb ik gelukkig een hoop mensen met mijn adviezen kunnen helpen dus jou opmerking kan ik niet helemaal plaatsen.

Groetjes Robert,
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

als hij op de starthulpspray wel loopt lijkt het mij een benzine probleempje. hoor je de benzinepomp wel draaien als je hem op kontakt zet?
ik heb bij mijn 1.7 singlepoint ooit een "plakkende"injector gehad dan sloeg hij ook niet aan maar als ik dan met een schroevendraaier op de injector sloeg liept ie weer .. (met luchtfilter bak eraf natuurlijk ) kun je ook gelijk zien als iemand anders hem start of hij benzine inspuit..
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

ok dan dat zijn bruikbare tips! bedankt man!
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik heb nou eenmaal een zwak voor de 19 , hopelijk is je probleempje snel opgelost want er is niks zo vervelend als een auto die het soms niet doet.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee ken je verder niet maar ik weet dat je alleen actief 21TURBO man bent. Ik wist niet je regelmatig leest maar wel dat je zelden post. No offence

heb je meer info over je type auto? multi of mono point injectie

maar moelijk starten zal ik denken aan de bougies, en eventueel als de auto ook moeilijk stationair lopt bij een koude motor een temperatuur sensor.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

abel . als je serieus meeleest had je al kunnen lezen dat het een monopoint is,. en dat de auto met startspray het wel doet.. als bougies niet vonken euhm hoe kan hij dan lopen op spray?
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Geen probleem Abel, De problemen betreffen mijn renault 19 1.7 monopoint cabriolet.als hij eenmaal loopt doet hij het prima, draait lekker rustig rond zonder enige hapering maar dan zijn er die keren dat je kan starten wat je wil en hij gewoon niet aanslaat. Ik pak dan mn spuitbus starthulp maak het luchtfilterhuis open spuit het in en start dan de motor. tot nu toe loopt hij dan weer.
Aangezien ik eigenlijk nooit problemen met deze auto heb gehad en ik niet zo veel documentatie heb over deze motor ben ik blij met jullie tips.

met vriendelijke groet Robert.
Plaats reactie