slaat af en wil niet meer starten

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

mijn r19 heeft een probleem. er is 2 weken geleden een ander brandstof tank onder gekomen. (goede 2dehands) maar ban ben je lekker aan het rijden en ineens slaat de motor af. kun je hem starten wat je wil hij pakt hem gewoon niet. hij wil wel maar maar lukt niet. soms moet je 20x starten voor dat die het doet en soms maar 2x het verschilt alemaal soms kun je een half uur rijden soms maar 10 min. anwb er bij gehad kan het ook niet vinden, de garage die de brandstof tank gemonteerd heeft kan het niet vinden. ik denk dat hij geen benzine krijgt of geen stroom.

vorige jaar vervangen:
accu
bougiekabels
bougie
verdelerkap
dynamo
en nog wel veel meer.


hoop dat iemand me hier mee kan helpen????

m.vr.gr
norman
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bdp al vervangen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Zou het je brandstofrelais kunnen zijn?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dat relais zit in de plastic relaisbak op het linker binnenspatbord.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vervang de BDP sensor maar, 200%
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ronald1916V schreef:Vervang de BDP sensor maar, 200%
En die zit boven je versnellingsbak in de opening boven het vliegwiel.
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

oke heel erg bedankt alvast! is die BDP sensor nog makelijk te vervangen dan?? ik ga er morgen mee bezig hoef toch maar een halve dag te werken :p
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ronald is zeker van zijn zaak.. maar wat ik me dan afvraag de tank is vervangen omdat?? en hoor je op het moment dat je de auto op kontakt zet de brandstof pomp lopen? (op momenten dat hij het dus niet meer wil doen .)
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

de tank is vervangen omdat die door roest lek was. Om eerlijk te zien heb ik in de r19 nog nooit de pomp horen lopen. Die zit by my in de tank zelf by mijn r5 hoor ik hem wel als ik hem op contact zet maar by de 19 echt nog nooit gehoord. Maar die deed het altijd wel en dat is ok alemaal in de nieuwe tank gebouwd.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

oke hahaha de3 19 tjes die ik heb gehad, hoorde je allemaal opt moment van op kontakt zetten ff een zoemend (heel licht op de achtergrond) geluid.. heb je je bdp al vernieuwd nu dan? laat ff weten wat het nou geweest is , als hij het weer feilloos doet.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

the reaper schreef:oke hahaha de3 19 tjes die ik heb gehad, hoorde je allemaal opt moment van op kontakt zetten ff een zoemend (heel licht op de achtergrond) geluid.. heb je je bdp al vernieuwd nu dan? laat ff weten wat het nou geweest is , als hij het weer feilloos doet.
Yup je hoort altijd even de bezine pomp op druk komen als je een 19 op contact zet, al mijn 19's incl de 16v hoor je dat :)
Anything worth doing is worth doing right!.
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

dat zou best kunnen maar ik heb hem nog nooit gehoord ben wel een betje lawaai doof mischien dat dat het is haha heb de sensor vervangen/brandstof filter vervangen maar helaats doet die het nog maandag gaat die weer na de garage die de tank er onder gezet heeft en die moeten het maar uit zoeken. Als het probleem gevonden is laat ik het jullie weten.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als het de bdp sensor niet is kan het ook nog de onderdruk sensor zijn, heb dat met mijn 1.7i monopoint injectie 19 ooit gehad.
Als de motor koud is liep ie prima en na 20 minuten ging hij als een nachtkaars uit.
Anything worth doing is worth doing right!.
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

ja ik weet het niet ik heb hem een half uur laten draien niks aan de hand ga ik 500m rijden gaat die weer staan dan krijg je hem ok niet meer aan de praat wacht je even 5min ongv start je hem dan doet die het wel weer heb ik nog 800m gereden niks aan de hand voor me huis nog een kwatier laten draien niks aan de hand toen heb ik hem ma uit gezet het is net of er soms iets hapert ofzo
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Is t echt t brandstofrelais niet?
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

zo vervelend zon klacht,. kan van alles zijn. tijdje geleden een megane met net zon klacht gehad. uren aan het rijden niks aan de hand en dan ineens bam slaat ie af, ook ff niet aan de praat te krijgen en dan ineens weer wel. of soms ineens inhouden alsof ie gaat afslaan en dan weer ineens vooruit knallen. dat was de brandstofpomp.. maja zoals gezegd kan het vanalles zijn.. relais zijn relatief goedkoop en gemakkelijk zelf te vervangen. proberen kan geen kwaad toch
?
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

als goed is is die weer heel!! Je raad het nooit de map sensor was kapot aleen normaal is het zo als die kapot gaat dat die ok echt kapot is maar by my was het weer eens ander die dee het half om half maar goed als goed is het nu weer helemaal voor elkaar.

Alemaal heel erg bedankt!!
Plaats reactie