Hoe maak ik de klokken set van mijn renault 19 los?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Goedemiddag,
Bij het vervangen van mijn kachel radiateurtje is denk ik mijn km kabel niet goed in de klokkenset gekomen dus mn km teller doet het niet, ook werken een aantallampjes niet meer.
Kan iemand mij vertellen of de klokken set te demonteren is?
Bij voorbaat dank,

Groetjes Robert.001
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Moet hier nou elke keer een nieuw topic voor aangemaakt worden ? eerst over een kachelradiateur, toen over koelsysteem ontluchten. dit kan ook wel in het ACT topic o.i.d.

Of liggen alle mods nog te slapen ofzo. :~
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Mag er soms geen vraag meer gesteld worden? als ik met de zoek functie kijk vind ik er niets over terug.
Vind de reactie ook bijzonder aardig. :beer:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Een vraag stellen mag altijd maar als iedereen elke dag een topic gaat aanmaken om een vraag te stellen hoe ze een paar schroeven moeten demonteren wordt 't een puinzooi hier. (~)

Volgende keer even een vraag stellen in dit topic, nog makkelijker ook en zo blijft 't nog een beetje overzichtelijk (Y)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=14999
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Dat alles met een paar schroeven zit vind ik een soort antwoord wat je bij re dealer mag verwachten, op dit forum had ik iets anders verwacht. Moet zeggen dat ik door de paar jaar heen die ik aan autos gewerkt heb ook een paar schroeven heb losgehaald en een paar heb mogen aandraaien maar soms is een tip welkom om niet zelf weer het wiel op nieuw uit te hoeven vinden.
Bedankt voor de verwijzing naar de andere locatie op de site, zal deze in het vervolg gebruiken.
Bedankt !



Groeten Robert001,
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

2 x schroef boven tellerwerk dan heb je afdekkap los.
dan zie je schroeven om tellerwerk eruit te halen.
dan nog is het een beetje pielen om hem eruit te krijgen als je stuur er nog in zit.
voor tellerkabel kan je via onderkant bij komen maar dan moet je het op gevoel doen.
tis ff klooien want tellerkabel zit redelijk strak.

suc6
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ronald1916V schreef:Een vraag stellen mag altijd maar als iedereen elke dag een topic gaat aanmaken om een vraag te stellen hoe ze een paar schroeven moeten demonteren wordt 't een puinzooi hier. (~)

Volgende keer even een vraag stellen in dit topic, nog makkelijker ook en zo blijft 't nog een beetje overzichtelijk (Y)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=14999
Inderdaad, dit zijn echt van die basic vragen die elk jaar tien keer voorbij komen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En jullie vinden het ACT een goed alternatief? Een bak informatie waar je helemaal niets in terug kunt vinden? :S

Maak er een FAQ van, net zoals Robert's vraag over zijn kachelradiateur. Daar hebben we tenminste wat aan!

Verwijzen naar een topic waar je niets in kunt vinden, lijkt me echt nutteloos. Beter verwijzen naar een topic waar het in besproken is, zodat je mensen gericht kunt helpen.
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

Hoi bedankt voor de nuttige tips! is allemaal goed gegaan. Ook ik deel de mening dat als er bepaalde vragen steeds terug komen deze eigenlijk in een aparte rubriek zouden moeten zitten.Enkele hier weten misschien wel hoeveel autos ik de afgelopen 25 jaar ongeveer heb gesloopt en opgebouwd en ik heb altijd wel geprobeerd om mensen die vragen hadden van advies te voorzien.Omdat ik al een aantal jaren geen sleutel plek meer heb en alles voor de deur moet doen zijn mijn mogelijkheden beperkt en moet alles in een dag klaar zijn.Ik begrijp de geirriteerde reacties van mensen niet zo goed het forum is toch ook om elkaar te helpen of om ervaringen te delen.
Als je geen zin hebt om iets te delen dan doe je dat toch gewoon niet.
Opmerkingen als je moet de vraag ergens anders stellen zijn opzich wel terecht maar ik zou zeggen deel dan je info over de vraag en help iemand even verder hoe de vraag in het vervolg te stellen.
Ook is de gegeven info vaak niet compleet, ik denk dat ik hier en daar best een aanvulling zou kunnen maken. Als iedereen dat zou doen is iedereen toch blij? dan heb je na verloop van tijd een database met een hoeveelheid info waar je u tegen zegt. Vergeet niet dat een hoop renault waar wij mee rijden onbekenden voor de renault garages zijn geworden.
Gelukkig zijn bijna al mijn problemen gefixt mede door de info van het forum!
Dank hiervoor.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Merijn schreef:En jullie vinden het ACT een goed alternatief? Een bak informatie waar je helemaal niets in terug kunt vinden? :S

Maak er een FAQ van, net zoals Robert's vraag over zijn kachelradiateur. Daar hebben we tenminste wat aan!

Verwijzen naar een topic waar je niets in kunt vinden, lijkt me echt nutteloos. Beter verwijzen naar een topic waar het in besproken is, zodat je mensen gericht kunt helpen.
Dat is misschien echt iets voor het nieuwe forum, dat we van elk type Renault een FAQ/vraagbaak samenstellen met de input van iedereen.
Dingen zoals hoe haal ik de kachel radiateur en het klokkenhuis los is typisch iets wat bij een R19 (16v) redelijk vaak voorkomt.
Anything worth doing is worth doing right!.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

+1. en misschien een betere zoekfunctie? ik heb het idee dat ik maar de helft gevonden krijg met de zoekfunctie, als ik dan in iemands topic ga spitten vind ik de dingen die ik via de zoekfunctie zocht.. geen voorbeelden zo 123.


tja en mensen aanvallen omdat ze in hun onwetendheid, iets op het verkeerde dingetje posten , vind ik jammer.

maar verders zit hier een hoop kennis op het forum heb ik germerkt ,en idd de "oudere "renaultjes zie je tegenwoordig niet meer in de garage, dus des te beter als we een gezellig goed georganiseerd(e) (club) forum hebben.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef:+1. en misschien een betere zoekfunctie? ik heb het idee dat ik maar de helft gevonden krijg met de zoekfunctie, als ik dan in iemands topic ga spitten vind ik de dingen die ik via de zoekfunctie zocht.. geen voorbeelden zo 123.


tja en mensen aanvallen omdat ze in hun onwetendheid, iets op het verkeerde dingetje posten , vind ik jammer.

maar verders zit hier een hoop kennis op het forum heb ik germerkt ,en idd de "oudere "renaultjes zie je tegenwoordig niet meer in de garage, dus des te beter als we een gezellig goed georganiseerd(e) (club) forum hebben.
Hoho, ik val niemand aan. Na een aantal topics voorbij hebben zien komen van dezelfde topicstarter zeg ik er gewoon wat van. dat iemand een nieuw topic post omdat hij met een probleem zit zie ik niet als een probleem maar 3 topics openen om een probleempje op te lossen lijkt mij onnodig. (~)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

"aanvallen" in de meest positieve manier bedoeld. ik wilde niet iemand aanvallen door die zin,. euhm zoekt betere omschrijving van wat ie bedoeld.
op een vijandige manier communiceren, (terwijl het goed bedoeld is.)
Plaats reactie