Gewone 1.8i wisselen voor 2.0i?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Ik heb een R19 Cabriolet met de hele fijne maar ook maar doodgewone, 1.8i met 95 pk. Voldoet, dat absoluut, maar in het verleden heb ik een Laguna en diverse Volvo 440/460/480's met de 2.0i 8v motor gereden, en die motor heeft gewoon veel meer power onderin. Qua koppelkromme scheelt t maar weinig met de 1.8i, maar het verschil is in de praktijk gewoon enorm. Met zo'n Laguna of 480 kon je desnoods in de 3 wegrijden, slaat gewoon nooit af.

Is t goed te doen, om die motor, en de bak, te verwisselen voor een 2.0i?
Of is t makkelijker (minder werk) om het hele subframe eronderuit te halen en er een nieuw subframe met de 2.0 16v in te hangen?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dag bert,
Stel je a.j.b. even voor.
Ja, je kunt een 2.o zowel een F3R (8klepper) als een F7R (16klepper inbouwen). Houdt er rekeing mee dat alleen het subframe van de megane1 met F7R motor en de R19 hetzelfde zijn. meer info http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=10 of http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=110

De laatste is de eenvoudigste ombouw qua werk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je voor een F7R kiest (wat wel een stuk beter rijd tov een F7P) heb ik nog wel een motor voor je staan ;-)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Een groot voordeel: dat past meteen. Geen aanpassingen
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie