IR- ontvanger centrale vergrendeling r19 cabrio rsi

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

het probleem: de cv werkt niet op IR afstandsbediening, ik wil alles origineel werkend hebben, dus geen aftermarket radiogestuurd ofzo...

wat heb ik: een IR-ontvanger met 3 draden eraan (die zaten gesoldeerd, dus ik weet niet of de volgorde al juist zit, da's probleem 1) en 2 (want ik heb alle logische volgorde's al geprobeerd uiteraard) is dus de vraag; hoe werkt dit systeem, in alle vorige 19's die ik had was de IR ontvanger gelijk de decoder en aansturing van de cv, met een 4-dradige stekker, en kon je dus in z'n geheel in een andere 19 steken (met sleutel) en dat werkte meteen... de IR-ontvanger in m'n rsi heeft dus maar 3 draden en een zeer simplistisch elektronicabordje (waar bij dat andere systeem het volgepropt zit met elektronische componenten)

de vraag; weet iemand de volgorde van de draden, eventueel een foto van een stekker bij een andere rsi?
deel 2 van de vraag: werkt dit net zoals bij de vroege meganes met synchronisatie? met andere woorden is de sleutel uit sync met de ontvager/decoder? en moet ik dus eens langs de dealer om dat te fixen?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zolang sleutel en ontvanger maar bij elkaar horen, werken ze samen. daar hoeft/kan die dealer niets aan doen.
rev it like a rental
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kun je niets mee inderdaad, net wat Menno zegt. is gewoon een compleet setje. Ik had dit probleem toen ook en heb gewoon een contactsleutel en IR-ontvanger gepakt van een auto waarvan ik zeker wist dat deze het deed. ontvanger open geschroefd en de sleutelbaard vervangen voor die van m'n eigen 19.

IR ontvanger er in en hoppa.. je hebt weer centrale vergrendeling.
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Welk jaar is de 19 ? 1994-1995 ? Volgens mij heb je namelijk een decoderkast en is dit een ander systeem als 'wissel de boel maar uit' . Een bijna kale printplaat als ontvanger zegt al genoeg.. Optie is toch langs de dealer en synchroniseren met xr-25 en 4 cijferige noodcode. Controleer ook even de basis als reservesleutel en batterijen svp
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

het is wat jasper zegt idd... 't is een 19 van 1996, niet eentje met wissel maar uit, die ken ik ook :-) zal toch een tripje langs de dealer worden dus voor syncen...

maar als er iemand een schem van heeft om op z'n minst de draden al juist te hebben zitten zou me ook al beetje verder helpen natuurlijk
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

Of espace van 1995-1996, clio 1 1997, dat is eender.
Plaats reactie