Ik heb een vraagje voordat ik verdere plannen maak: past een 19 16V F7P kop op een Megane 2.0 16V F7R 710 blok?
edit: heb ondertussen deze gevonden: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=40
daaruit maak ik op dat het inderdaad past? Staat in 1 van de eerste posts iig
ombouw 2.0
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dat ben ik.19_16V schreef:Ik heb een vraagje voordat ik verdere plannen maak: past een 19 16V F7P kop op een Megane 2.0 16V F7R 710 blok?
edit: heb ondertussen deze gevonden: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=40
daaruit maak ik op dat het inderdaad past? Staat in 1 van de eerste posts iig
Er staat ook nog een topic van Bart. nickname fs1, die heeft een megane onderblok met een F7P kop (zie link hierboven). Jo is de bouwer van dat blok. Als je weinig ervaring hebt met blokken opbouwen zou ik naar hem gaan. Je moet de Eprom van de ECU aanpassen. Succes.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Of een williams computer monteren...
Ook 1 van een clio monteren ivm het trigger-patroon
Tis eigenlijk heel simpel,19_16V schreef:Ik heb een vraagje voordat ik verdere plannen maak: past een 19 16V F7P kop op een Megane 2.0 16V F7R 710 blok?
je gebruikt een 710 onderblok met daarop alles van de 19 (kop, spruitstukken, gasklep, stationair/stappenmotor, ecu, kabelboom, verdelerkap enz enz). Tevens moet je dan wel het vliegwiel van een 1.8 16v overzetten vanwege het triggerpatroon (44 vs 60). Distributieset/waterpomp enz zijn identiek bij beide motortypes.
Niet meer maar ook niet minder.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
LEZEN: ER MOET EEN ANDERE EPROM IN DE ECU.19_16V schreef:thanks allen,
wat kan ik verwachten ivm vermogen en koppel met standaard F7R-blok met F7P- kop? Loopt dit sowieso ok met de standaard 19-ecu?
Verder zou ik zeggen rijdt een keer in de auto van Bart. Ook zou ik een ander uitlaatspruitstuk overwegen. Jo had de vorige keer gelijk, daar is nog wat te halen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Het ging toch ook over het megane blok met 16v kop?-jo- schreef:en wat doe je met de bobines ? Die werken ook niet op een williams of P managment
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, nu niet naast je schoenen gaan lopen he?.....jacques schreef:Jo had de vorige keer gelijk19_16V schreef:thanks allen,
wat kan ik verwachten ivm vermogen en koppel met standaard F7R-blok met F7P- kop? Loopt dit sowieso ok met de standaard 19-ecu?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87