Beste Forumleden,
Ik heb jullie ervaring nodig!
Mijn R19 cabrio(16v) staat op het punt verlaagt te worden maar ik twijfel erover hoeveel cm ik moet/kan verlagen.
De velgen die ik voor de auto heb zijn:
-17 inch 7j ET 38 en 205/40/17 banden
-15 inch 7j ET 40 en 195/50/15 banden
Hebben jullie ervaring met soortgelijk velgen?
Ik zit zelf te kijken naar 35, 40 of 60 mm verlaging.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips!
Verlaging inclusief met 15 of/en 17 inch velgen
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Qua hoogte schelen de banden maar 2 cm. Je kan behoorlijk omlaag, maar dat hangt ook van de ET-waarde (hoe ver je velgen naar buiten komen) af.
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden. Volgens mij had Ronald1916V ook 17 inch onder zijn 19 16v en die lag goed laag.
*edit* blader dit topic maar eens door. Foto's o.a. op pagina 2. http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21305
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden. Volgens mij had Ronald1916V ook 17 inch onder zijn 19 16v en die lag goed laag.
*edit* blader dit topic maar eens door. Foto's o.a. op pagina 2. http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21305
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Laag stof denk ik ja
35mm tov standaard is naar mijn idee altijd te weinig. Daar krijg je geen "lage" auto van. Ik zou persoonlijk voor 16" gaan en dan daarna netjes verlagen.
35mm tov standaard is naar mijn idee altijd te weinig. Daar krijg je geen "lage" auto van. Ik zou persoonlijk voor 16" gaan en dan daarna netjes verlagen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Volgens mij heeft Ronald nu gewoon 15 inch met 195/50 semi's er omheen, incl. zeer brede spoorbreedte. Die is ook een eind omlaag gegaan, maar het is altijd moeilijk in te schatten.
Om het perfect naar wens te krijgen, zul je je moeten wagen aan een schroefsetje, vrees ik.
Om het perfect naar wens te krijgen, zul je je moeten wagen aan een schroefsetje, vrees ik.
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik had al even rond gekeken maar kon nergens duidelijk vinden hoeveel mm er verlaagt was. Ik heb net door het topic van ronald gekeken en daar zie ik dat hij tussen de 40 en 50 mm verlaging zat.. Ik ga dus eerst voor 40mm verlagingsveren en mocht het lager moeten ga ik eens kijken voor een knappe schroefset.
Ik had al even rond gekeken maar kon nergens duidelijk vinden hoeveel mm er verlaagt was. Ik heb net door het topic van ronald gekeken en daar zie ik dat hij tussen de 40 en 50 mm verlaging zat.. Ik ga dus eerst voor 40mm verlagingsveren en mocht het lager moeten ga ik eens kijken voor een knappe schroefset.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Je kan ook even door mijn topic heen bladeren, mijn 19 16v is voor 50mm verlaagd met 16 inch speedline turini velgen.
Persoonlijk moet ik zeggen dat die 50mm echt mooi staat en nog een beetje praktisch zodat je nog redelijk over de meeste drempels heen komt.
Persoonlijk moet ik zeggen dat die 50mm echt mooi staat en nog een beetje praktisch zodat je nog redelijk over de meeste drempels heen komt.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik had eerder inderdaad 17" ET40 met 195/40R17 banden i.c.m. 60mm verlaging op gele Koni schokbrekers.
Was behoorlijk laag maar liep eigenlijk bijna nooit aan, enkel bij maximaal insturen dat hij de balk raakte aan de binnenkant.
Was behoorlijk laag maar liep eigenlijk bijna nooit aan, enkel bij maximaal insturen dat hij de balk raakte aan de binnenkant.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klodder tecyl op de balk en afmelden die hap.
da mag niet...
Mijn chamade was 40mm verlaagd en met 16inch had ik nog zeeen van ruimte.
Mijn chamade was 40mm verlaagd en met 16inch had ik nog zeeen van ruimte.