Benzinepomp werkt niet

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

Hallo, Alweer een nieuw probleem met de 16-klepper.
De benzinepomp doet het niet meer. Als ik op de connector van het relais de aansluiting 3 en 5 overbrug en de pomp doet het nog steeds niet, ben ik dan zeker dat de pomp stuk is of kan het dan nog iets anders zijn?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zekering? voltmeter of ff een lampje er tussen
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

Moet om rechtstreeks op de pomp te kunnen meten de bak gedemonteerd worden of is er een andere manier?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

onder je bank zit een deksel. kijk daar eens en anders op een brug of op blokken kijken of je nog een losse pomp hebt hangen bij de tank.
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

Ik bedoel natuurlijk de tank. sorry.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik zou gewoon beginnen met meten bij de pomp, tijdens starten en de eerste 3 seconden op contact moet je daar 12Volt hebben, als hij dat heeft kun je er vanuit gaan dat de pomp stuk is.

Mocht je daar geen 12 Volt hebben zou ik eens meten of er wel 12Volt binnen komt op het brandstofpomp relais, als je daar spanning meet zou de 2e veroorzaker nog de connector bij de rechter A-stijl achter de grijze dorpelkap kunnen zitten, door een weggerotte accubak komt er water binnen en daardoor komt de stekker vol water te zitten, zit tevens de bedrading van de achterverlichting en CV van de achterklep in.

de Massa wordt aangestuurd vanuit de ECU, bij op contact zetten heeft hij 3 seconden de tijd om te wachten op toerentalsignaal, als er geen toerental is gaat hij dus weer uit na 3 seconden. (beveiliging) Ik heb wel eens meegemaakt dat de computer stuk was en hij af en toe geen massa gaf bij toerentalsignaal. kun je ook nog controleren maar verwacht niet dat het zo'n vaart loopt. :)

Succes. (Y)
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

De pomp was dus stuk. Als we tijdens het starten met een hamer op de tank klopten, liep hij (even) perfekt.
Nu een tweedehands benzinepomp gevonden en gemonteerd maar de auto loopt nog steeds niet.
Met contact aan en benzineleiding afgekoppeld aan injectorrail, stroomt de benzine wel maar er lijkt weinig of geen druk achter te zitten. Is dit normaal?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heb je wel de juiste pomp? Bij brandstof injectie moet de pomp iets meer dan 3 barg leveren en bij carburator versie waarschijnlijk iets van 0,2 barg. Ook heb ik zelf wel een het probleem gehad dat ik de twee slangen op de pomp had verwisseld en dan doet hij het ook niet.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

De pomp komt uit een 16klepper met vastgelopen motor en ziet er hetzelfde uit. De slangen had ik gemerkt dus die kan ik niet gewisseld hebben.
Zit er misschien ergens een benzinedrukregelaar die eventueel stuk kan zijn?
Ik heb ook de tank terug losgelegd om te controleren of er leidingen geklemd zaten, ook zonder resultaat.
jerre
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 9 jan 2012 10:41
Contacteer:

Probleem opgelost!
Benzinefilter vervangen en hij liep direkt!
Alvast bedankt voor het meedenken allemaal.
Plaats reactie