Orginele elec ramen inbouwen.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
bussie81
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 15:02
Locatie: Twello
Contacteer:

Goede middag,

Ik heb op de sloop een mooie electrische ramen set kunnen krijgen met deur kabelboom. Nu wil ik dat in mijn Renault 19 4 deurs uit 1993 inbouwen. Nu weet ik dus niet hoe het electrische schema eruit ziet, zodat ik weet welke kleur wat doet.

Ik heb overigens alleen de kabel boom van de deur en verder niets.

Ik hoor het graag.

Bastiaan
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

als je mazzel hebt is het plug en play
bussie81
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 15:02
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik denk dat ik dan pech heb. Mijn auto heeft helemaal geen elektra in de deuren. Als het voor bereid is, dan zou de stekker neem ik aan bij de kickpads moeten zijn.

Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.

Er zijn 6 kleuren:

Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit

Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
bussie81
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 15:02
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik denk dat ik dan pech heb. Mijn auto heeft helemaal geen elektra in de deuren. Als het voor bereid is, dan zou de stekker neem ik aan bij de kickpads moeten zijn.

Ik zou eigenlijk graag willen weten welke kleur waarvoor is.

Er zijn 6 kleuren:

Groen en groen/wit deze zijn voor de motor.
Zwart
Bruin
Wit
blauw/wit

Van die laatste zou ik willen weten waar ze voor zijn.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het aansluitschema voor een electrisch raam.

Als schakelaar kan je bv. type E405 van de firma Rick donkers gebruiken of een Renault raamschakelaar

Schema: De plussen van relais 1 en 2 komen via een zekering aan de permanente plus (bv. Accu of sigarettenaansteker)

Voor de plus van de ruitschakelaar kun je de bestaande een willekeurig al geschakelde+ gebruiken.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Nog wat info: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... amen#p2764
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bussie81
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 15:02
Locatie: Twello
Contacteer:

Bedankt.

Ik ben zo wel weer een stapje verder.

Maar het nare is dat in dat topic wordt gesproken over een gele 12v kabel, maar die heb ik niet in de kabelboom zitten.

Waar zouden die relais moeten zitten bij een 5 deurs en hoe moet je die aansluiten.

Ik denk dat het ingewikkelder wordt dan ik dacht. :-(

Bastiaan
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

4 relais (voor de twee voorramen) zitten achter het paneetje onder de kachelknoppen. Het relais voor de achterramen zijn twee dubbelrelais en zitten bij de zekeringen onder het dashbordkastje. Maar je kunt het ook gewoon opbouwen met mijn schema. Je kunt makkelijk 8 relais kwijt onder het console voor je versnellingspook.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bussie81
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 15:02
Locatie: Twello
Contacteer:

Bedankt voor je info.

Kan je me ook vertellen welke relais ik hiervoor nodig heb?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

model 2027 (zonder montage lip) of 2032 (met montage lip). De laatste monteert wat gemakkelijker. De letters en nummers van de aansluitklemmen staan op het relais. Info zie http://www.rdae.nl/2032-relais-wissel-2010a-p-1339.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

je uitleg klopt niet echt hoor jacques... die relais waar jij over spreekt zitten daar helemaal niet bij een 5-deurs, da's enkel bij de cabrio's zo

alleszins, echt moeilijk kan het niet zijn, ik zou al eens kijken wat erachter de grote grijze stukken plastiek zit aan stekkers (in de dorpelrand dus, onder het dashbord bij de hendel voor de motorkap)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb het zo gebouwd als het schema aan geeft en met wissel relais. Dit werkt gewoon. Er zullen vast wel andere manieren zijn. Ik wilde alleen aangeven hoe je het kunt schakelen als je geen originele Renault 19 draadboom hebt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

tuurlijk, dat klopt helemaal, dan volstaat het om gewoon 1 draad met 12V in je deur te krijgen om het te doen werken, de massa neem je ergens op de deur zelf, makkelijker kan het idd niet zijn
Plaats reactie