Kinderziektes/klachtenlijst

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Beste renault rijders,

Na flink wat vervelende pech gevalletjes met mijn renault 19 1.8i 8v karmann phII cabriolet, ben ik nu dit opgelost is van plan een aantal kinderziektes aan te kunnen pakken.
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, maar ik heb zo gauw geen lijst kunnen vinden.

Lijstje van kinderziektes die er aan mijn cabrio schelen:

Knakken deurscharnier (hoe eenvoudig op te lossen?)
Slecht sluitende elektrische ramen, mechanieken zijn vervangen, functioneren goed (raamrubbers? Zijn bobbelig, nieuwe of slechts reinigen?)
joystick/Schakelaar elektrische spiegels ontbreekt ( heeft iemand er een te koop?)
Rammelende/klapperende ruiten bij open rijden
Intrappen van de koppeling gaat zwaar, koppelt verder wel goed. moet bijna tot de bodem ingetrapt worden om te ontkoppelen (afstelling koppelingskabel?)
Trillen van de naald vd snelheidsmeter
Lampje instrumentenverlichting verwarming geeft vaak de geest (waarom?)
Soms met op contact zetten hoor ik netjes "tik tak tik tak" als zijnde startonderbreker of alarmsyteem. negen van de tien keer hoor ik dit niet. Dat is vreemd?
Barst in mijn voorruit sinds vorige week, en wil dit weer netjes hebben. Is een cabriolet voorzien van een ander model ruit dan een gesloten R19?
Bij het starten hoor ik de laatste weken duidelijk mijn reservewiel tegen mijn bodem aan rammelen. Het frame waarmee deze is opgehangen zit bevestigd in de kofferruimte. Laat dit gedeelte (pin met schroefdraad) helaas zijn vergrendelende functie hebben verloren doordat er aan de bovenkant een stuk is gescheurd waardoor de sleutel er niet meer op past om hem vast te draaien. Kan ik ergens op dit forum aan zon pin komen?

Alvast bedankt voor jullie evt. antwoorden en informatie!
Laatst gewijzigd door Topless op vr 5 jul 2013 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

haha, dat zijn geen kinderziektes meer hoor, maar ouderdomsverschijnselen :lol:

Zijn vast mensen die je antwoordjes kunnen geven!
Mrtn = Maarten
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Mrtn schreef:haha, dat zijn geen kinderziektes meer hoor, maar ouderdomsverschijnselen :lol:

Zijn vast mensen die je antwoordjes kunnen geven!
Tsja, het is maar net hoe je het beestje een naam geeft. Motorisch loopt hij als een trein, en zit nog mooi in het plaat en lakwerk. Het zijn vooral veel van die irritante rammeltjes geluidjes en trillingen. Ik vermoed dat dit vooral veroorzaakt wordt door mijn stugge verlagingsset |:
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

een auto van 20 jaar oud kan moeilijk kinderziektes hebben lijkt me maargoed, ik denk dat het vrij eigen is aan de 19 cabrio, dat de ramen liggen te daveren als gek als je met het dak open rijdt en de ramen in de gesloten positie, dat doet die van mij ook... ligt niet echt aan de raammechaniek zelf, maar aan die extra rails in de deur waar dat grote zware raam in wordt vastgehouden
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Topless schreef: Knakken deurscharnier (hoe eenvoudig op te lossen?)Smeren
Slecht sluitende elektrische ramen, mechanieken zijn vervangen, functioneren goed (raamrubbers? Zijn bobbelig, nieuwe of slechts reinigen?)Rubbers zijn duur 305 p/s excl. dus tweede hands zoekenjoystick/Schakelaar elektrische spiegels ontbreekt ( heeft iemand er een te koop?) Is het zelfde als van de megane 1 (sloop)Rammelende/klapperende ruiten bij open rijden
Intrappen van de koppeling gaat zwaar, koppelt verder wel goed. moet bijna tot de bodem ingetrapt worden om te ontkoppelen (afstelling koppelingskabel?) Teller: waarschijnlijk de tellerbuitenkabel gebroken in de buur van de km teller (controleren)Trillen van de naald vd snelheidsmeter
Lampje instrumentenverlichting verwarming geeft vaak de geest (waarom?)
Soms met op contact zetten hoor ik netjes "tik tak tik tak" als zijnde startonderbreker of alarmsyteem. negen van de tien keer hoor ik dit niet. Dat is vreemd? (Misschien het Bendix ABS?)Barst in mijn voorruit sinds vorige week, en wil dit weer netjes hebben. Is een cabriolet voorzien van een ander model ruit dan een gesloten R19? Ruit is hetzelfde als van de gewone R19
Bij het starten hoor ik de laatste weken duidelijk mijn reservewiel tegen mijn bodem aan rammelen. Het frame waarmee deze is opgehangen zit bevestigd in de kofferruimte. Laat dit gedeelte (pin met schroefdraad) helaas zijn vergrendelende functie hebben verloren doordat er aan de bovenkant een stuk is gescheurd waardoor de sleutel er niet meer op past om hem vast te draaien. Kan ik ergens op dit forum aan zon pin komen? Ja kijk eens bij Bart (FS1), die heeft nog veel R19 delen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Knakkende deurvangers smeren helpt niet/weinig, nieuwe kopen kosten bijna niks.
Trillende naald van Km teller is denk ik gewoon teller kabel smeren, bij mij trilt ie sinds kort ook weer, zit nog een bijna nieuwe kabel in (nog geen 2 jaar), alleen bij warm weer trilt ie :(
Bobbelende raamrubbers.. typische 19 (16v)/clio 1 kwaal enige oplossing is nieuwe kopen, 2de handse zullen 98% zeker ook hebben.
Ik heb voor mijn 19 16v (3 deurs) nieuwe gekocht zijn inderdaad duur.

Koppelingskabel afstellen heeft geen zin is zelf stellend, smeren van de kabel gaat hij wel soepeler van, het late ontkoppelen zit hem denk ik eerder in je koppeling zelf.
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie