Dop remvloeistofreservoir?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

LS,

Wij zijn met onze 19 cabrio (geen 16v) op vakantie in de Morvan in Frankrijk.
De remmen krijgen t hier tamelijk voor hun kiezen, ook al probeer ik waar mogelijk op de motor te remmen.

Vanmiddag trok ik de kap even open om olie te peilen, en zie een plasje olie onder de dop van het remvloeistofreservoir staan.
Nu bestaat die dop uit twee delen, zit daar misschien een ontlastventiel oid in?
Het niveau is nog OK, dus is het reservoir misschien te vol geweest?
Buiten het vele remmen is t hier ook rond de 30 graden, dat heeft de auto in NL nog niet meegemaakt.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Geen idee. Maar ik heb nog een reservoir van het R19 Bendix remsysteem compleet met dop. Als je het nodig hebt, hoor ik het wel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Met nieuwe blokken en schijven in koude toestand moet het op max. Staan.

Er zijn nog wel eens van die slimmeriken die dat spul flink gaan bijvullen, maar dat moet dus niet eigenlijk. Onder zware belasting wil het iets meer uitzetten, beetje zweten zou kunnen, maar eigenlijk geen plassen. Zou het snel en goed schoonmaken (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Ik heb gisteren na het constateren van dat plasje de hele boel netjes schoongemaakt.
Vandaag na weer een lange rit door bergen en zo verder weer gecheckt, en niks aan de hand.
Paar uur later, toen alles was afgekoeld, de dop ervanaf gedraaid en t lijkt er op dat er daadwerkelijk een overvul- of overdrukventiel in de dop zit.
Vind t een beetje vreemd dat er geen opvanggeultje of -bakje zit, en dat de remvloeistof derhalve zomaar op de grond of op de versnellingsbak kan lekken.
In elk geval rijdt de auto prima, ik blijf t natuurlijk wel in de gaten houden, maar misschien heb ik wat te vroeg alarm geslagen.
Alle vloeistoffen zijn keurig op niveau.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Iedere auto zal het eruit gooien als er teveel in zit en ik heb nog nooit een auto gezien waar er een bakje onder zat om het op te vangen. Heb je ook niet nodig als het gewoon op het juiste pijl staat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie