ph1 ph2 versnellingsbak

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

Als hier al een post van is sorry niets gevonden heb wel gezocht.

Heb ph 1 en een ph 2 versnellingsbak alle 2 meerdere jaren mee gereden.
Vraag me toch af of iemand anders er ook ervaring mee heeft,
weet dat ph 1 minder top snelheid heeft maar welke is nou echt sneller van 0-100.
wat denken jullie?
Ik vind zelf dat ph 2 sneller is reden hoeft maar 2 keer te schakelen ph 1 is 3 keer schakelen
rij nu ph 2 maar die bak rammel veel en het is niet de steek as vandaar ik dit vraag.
Heb nog goede ph 1 bak maar wil niet in acceleratie achteruit gaan
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor zover ik weet scheelt het amper, lekker die frisse bak monteren dus. Of je nou in de 2 of in de 3 de 100 aan tikt is toch niet zo heel interessant? Of doe je elke dag gemeten 0 - 100 sprintjes? ;)
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

ph 1 had ik het gevoel harder in me stoel gedrukt te worden maar schakelen kost ook tijd.
post is nog jong er is vast wel iemand die het weet
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar ik neem aan dat je met die ph2 bak ook wel eens in zijn 3 reed? Schakelen moet je toch! Zoals Tim ook zegt; Het is voor jou weinig boeiend of je in zijn 2 95 haalt of 103 (bijv.). In de dagelijkse praktijk duw je hem een versnelling verder en gaat het gas weer onderin. Voor een fabrikant kan het zinvol zijn omdat die cijfertjes geil staan in een boekje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

andere bak gaat er toch wel in kost me minder,
mag toch wel vragen hoe andere het ervaren hebben, dat van jullie is niet antwoord op me vraag.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je bak codes hebt? jb3 0xx dan kunnen wij wel zien wat de verhoudingen t.o.v. elkaar verschillen.

R19 heeft een langere eind overbrenging dan een Clio 16V ieder geval en de fase 1 en 2 hebben de zelfde eind overbrenging hebben Mark5t en ik laats gezien dus dan moet het verschil in de versnelling zitten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je mag alles vragen. Maar dat wil niet zeggen dat een ander niets mag zeggen. Ik heb even voor je op de site van autoweek gekeken en daar staat het volgende: Enkel de 4e versnelling zou dus verschil in zitten.

Ph1

1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 1,03:1
5 0,82:1

Ph2

1 3,09:1
2 1,86:1
3 1,32:1
4 0,97:1
5 0,82:1
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

nice
maar zal mij ph1 bak wel andere vertanding hebben weet bak nummer ook niet,
zit geen plaatje meer op dacht altijd dat het ph1 was die r19 16v ph2 waar die uit kwam is uit Duitsland ingevoerd in 1999
1rst 2de 5de versnelling is toch echt heel anders dan die ik nu rij
afwijking op km teller was heel groot
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Wat is de eindoverbrenging dan?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

verhouding was 1 op 4 en Clio 16V is 1 op 3,6 top van r19 16V ligt ook hoger dan een Clio 16V
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

Afwijkingen in 5 vers als ik 120 op km teller had ree ik maar 100 op navigatie
Heb met deze ph 2 bak 1 km afwijkingen bij 120 is 119 op navigatie
heb zelfde banden maat er op
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik vond het verschil tussen een fase1 en fase2 bak best groot met een f7r motor. En ik denk dat het met een nog hoog toerige f7p niet anders zal zijn. De acceleratie is merkbaar beter maar de top snelheid zakte van 235 (7000rpm) naar 225, maar dat vind ik geen probleem.
Plaats reactie