Centrale vergrendeling via AB werkt niet

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Theedooz75
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 aug 2008 21:28
Car: Megane3, Clio3, R19

Toen ik mijn R19 cabrio kocht werkte o.a. de centrale vergrendeling via de afstandsbediening in de sleutel niet.
Nu bleek in de sleutel slechts één batterij aanwezig, dus dan is het logisch dat het niet functioneert.
Tweede batterij geplaatst, lampje op de sleutel licht op, maar geen ont/vergrendeling. Met de knop op het dashboard werkt het wel.
Nu is de auto van eind 1996, en ik heb begrepen dat deze waarschijnlijk opnieuw moet worden ingelezen. Bij oudere modellen kan je de plip van de sleutel en de ontvanger wisselen met een andere 19. Klopt dat? Ik ben alleen bang dat als ik hiermee bij de dealer kom men mij meewarig aankijkt...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bart, nickname FS1 weet hier veel van. De laatste types 19 (1996) wijken af van de modellen 1988-1995. Zie team19: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=389
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Theedooz75
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 aug 2008 21:28
Car: Megane3, Clio3, R19

Ik heb het Bart al eens gevraagd, en hij kwam o.a. met de tip van de dubbele batterij.
Maar het zal inlezen worden, vermoed ik.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het alternatief is https://www.cargoods.nl/shop/deurvergre ... utels.html

Als je er nog een wissel relais bij koopt, kan je de kofferbak ook op afstand openen. Maar dit is niet origineel en ook even werk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Je kan ook simpel checken of de infrarood zender wel werkt op de AB, zet de camera van je mobile telefoon aan en hou de sleutel er voor met het infrarood oog op de camera gericht.
Op de camera zie je dan of hij oplicht, Weet je in ieder geval of dat onderdeel werkt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Theedooz75
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 aug 2008 21:28
Car: Megane3, Clio3, R19

De sleutel is oké. Ik zie een infrarood signaal en het rode ledlampje brandt.
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

zoals eerder al aangegeven (ik ben Bart), zit in de rsi een ander systeem dat ook nadien in de megane en laguna is gebruikt, en is dus waarschijnlijk de sleutel gewoon out-of-sync geraakt met de ontvang-eenheid, bij elke keer openen en sluiten verandert de code namelijk een beetje, maar als je nu bijvoorbeeld 20x op je sleutel hebt gedrukt zonder dat de ontvanger dat heeft gezien zijn ze out-of-sync, hoeveel keer die 20 exact is weet ik wel niet, daarom, het simpelste zou zijn om naar de renault dealer te gaan en dit proberen uit te leggen, als ze weten waarover het gaat kunnen ze dat snel fixen denk ik, de kans is wel groot dat niemand nog weet waar je het over hebt omdat de auto wel minimaal 20 jaar oud is...

ik heb het heel simpel opgelost eigelijk, ik heb een zender en ontvanger genomen van een ietwat oudere 19, een '93er bijvoorbeeld, waar de ontvanger is uitgevoerd met 4 draden, heel simpel eigelijk, een plus en een min, en de ene draad geeft een puls voor openen, de andere draad geeft een puls voor sluiten, die kan je eigelijk rechtstreeks doortrekken naar de knop op het dashbord van de centrale vergrendeling, open draadje aan open draadje en sluit draadje aan sluit draadje, heel simpel eigelijk, wel goed meten wat wat is, ik heb er bij mezelf wel nog 2 relais tussen gezet omdat ik geen idee heb of die ontvanger z'n uitgangen dat wel aankunnen om rechtstreeks aan die knop van de cv gehangen te worden

alleszins perfect werkend resultaat in mijn rsi, en je ziet er niks van dat het niet helemaal is zoals het origineel was in dat type r19
Theedooz75
Berichten: 42
Lid geworden op: do 21 aug 2008 21:28
Car: Megane3, Clio3, R19

Bedankt Bart. Ik ga eerst eens proberen ‘m te laten re-syncen. Maar zo’n oudere module past (met aanpassingen) dus ook.
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

de module zelf ziet er ongeveer hetzelfde uit, de plus en min kan je hergebruiken, de 3de draad niet, dus daar moet je dan 2 extra draden voor trekken voor het "open" signaal en het "sluit" signaal

ik ben we zeer benieuwd naar het verhaal van een dealer, dus dat lees ik graag
Plaats reactie