ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob72 » Mon 23 Jan 2017 18:50

Gewoon rustig blijven ;)

Misschien dat meer mensen hier last van hebben zonder dat ze het weten. Heb dit ook gehad, ook onder de stoelen en onder voetengedeelte achterin. Toen het weer opgedroogd was erop gaan letten. Rijden in regen - droog. Rijden in hoosbui - droog. Met de hand wassen - droog. Afspuiten in wasbox met hogedrukspuit - nat. Blijkbaar komt er bij mij wat water binnen door de hogedrukspuit. Vooral onderaan de deuren spuit ik op enkele cm afstand om vuil er goed af te krijgen, waarschijnlijk is dit toch iets te dichtbij voor m'n clio :-(

Weet niet of je die van jou ook regelmatig afspuit met hogedruk? Zo ja, misschien iets om op te letten.
Rob72
 
Posts: 33
Joined: Thu 18 Aug 2011 8:23
Location: Tegelen

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Mon 23 Jan 2017 20:26

Rob,mijn paravan heeft volgestaan 2 maanden geleden dus ik weet zeker dat het daardoor komt,hoe lopen de stekkers e.d?zitten ze hoog of laag zodat het nu dus ook nat is?
Is de bodemplaat hier tegen bestand?hoop niet dat er ineens roest ofzo op de bodemplaat of erger,weet niet hoelang het al zo is.
Van de week maar ergens binnen zetten en alles eruittrekken voorzichtig en laten drogen.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob72 » Mon 23 Jan 2017 20:51

Indien dit 2 maanden terug was vind ik dat het erg lang nat blijft, je zou zeggen dat het dan inmiddels (voor een groot gedeelte) opgedroogd moet zijn. Dus als je zeker weet dat dat de oorzaak is dan zou je probleem ook opgelost moeten zijn op het moment dat alles opgedroogd is want je paravan is inmiddels weer gefixt neem ik aan. Dus dan is het nu toch alleen een kwestie van droog krijgen?
Heb je het dan ook naar voren nat dan? Dus voetengedeelte bijrijdersstoel? Want dit was bij mij wel droog, had het alleen onder stoel en naar achteren toe.

Denk dat wat betreft bodemplaat dit wal los zal lopen, die kan wel wat hebben lijkt me. Stekkers weet ik niet maar ik heb verder nergens last van gehad.

Ik heb het droog gekregen zonder alles eruit te halen. Heb me 2 van die vochtvreters gekocht die je in de magnetron kunt doen indien ze vol zitten. Deze heb ik via de opening onder de stoel bij het natte gedeelte gestopt (en dagelijks ff in de magnetron gegooid om vocht te onttrekken) Tevens heb ik een klein straalkacheltje gekocht, bank achter platgegooid en verlengsnoer via achterklep naar binnen en kacheltje op de neerklapje achterbank gezet.
Rob72
 
Posts: 33
Joined: Thu 18 Aug 2011 8:23
Location: Tegelen

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Tue 24 Jan 2017 5:08

Rob,dank je voor de antwoorden.
Voorzover ik kan voelen is het alleen onder de voorstoelen nat,ik heb wel denk ik zeker meer dan een jaar gereden met watergeluiden in me auto maar men kon de oorzaak niet vinden,de rs dealer dus wel en volgens hun stond het water net onder de ruitenwisser motor.
Dus ik denk dat het water een weg is gaan zoeken met dit tot gevolg,duurt natuurlijk lang voordat het tapijt zich heeft volgezogen.
Zal wel paar liter water zijn dat is denk ik niet snelndroog met dit weer.

Wat was bij jou de oorzaak dan?wel goed idee een straalkachel en vochtvreters.
Ben alleen bang voor schimmel of gaat dat niet zo snel?
Ik ga sowieso ook laten checken of me radiateur niet lek is ofzo met de onderhoidsbeurt om dat uit te sluiten.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Tue 24 Jan 2017 6:10

Rob72 wrote:Indien dit 2 maanden terug was vind ik dat het erg lang nat blijft, je zou zeggen dat het dan inmiddels (voor een groot gedeelte) opgedroogd moet zijn. Dus als je zeker weet dat dat de oorzaak is dan zou je probleem ook opgelost moeten zijn op het moment dat alles opgedroogd is want je paravan is inmiddels weer gefixt neem ik aan.

Nee hoor, kan wel een half jaar tot een jaar lang echt nat blijven als je er niets aan doet om het goed te laten drogen. Het kan heel moeilijk door het tapijt heen verdampen, dat sluit het als het ware op.

@remco, zou me over de bodemplaat geen zorgen maken, die is goed verzinkt volgens hedendaagse normen en er zit nog een laag bitumen over heen (geluidsdemping), dus dat loopt wel los. De meeste stekkerverbindingen lopen via je de dorpels en blijven waarschijnlijk wel buiten schot. Onder je stoelen zitten ook nog stekkerverbindingen maar die zitten boven het tapijt dus ook die blijven buiten schot. Als je de mogelijkheid hebt om hem binnen te zetten, zeker gebruik van maken. Je hebt mijn inziens 2 mogelijkheden:
- de subtiele aanpak, vloerbekleding omhoog trekken en droog föhnen
- de rigoreuze aanpak, stoelen/bank er uit en tapijt + isolatie materiaal er uit en buiten de auto laten drogen en de bodem dan ook goed drogen.

De rigoreuze aanpak is utieraard de meest effectieve, heeft alleen wel wat meer voeten in de aarde maar onder de streep zul je daar zelf minder tijd mee kwijt zijn (droog föhnen zal langer duren en het wordt minder goed droog).

Zou hem niet weg doen verder, het is balen dat de paravaan afvoer nooit goed onderhouden / vrijgehouden is waardoor je vocht in de auto hebt gekregen maar dat is prima op te lossen, kost je alleen wat moeite.
Maarten-Jan
 
Posts: 4471
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Tue 24 Jan 2017 17:33

Maarten-jan,veel dank voor je antwoord(ook andere forumleden uiteraard waarvoor dank),je hebt me wel gerustgesteld (Y) .
Ik ga niet voor de uitgebreide aanpak,daarvan teveel 2 linkerhanden,maar ik ga voor de voorzichtige aanpak.
Ik heb de mogelijkheid om hem zaterdag vroeg tot smiddags binnen te zetten,met een bouwdroger en 2 of 3 heaters bij de auto.
Ook heb ik een waterstofzuiger waarmee ik het ergste onder de tapijt kan wegzuigen.

Hoelang denken jullie dat het duurt voor het ergste er uit is?als ik de beschikking heb over bovengenoemd materiaal?
Uiteraard blijft het erna wel klam maar dat rij ik er wel uit,daarna laat ik mijn interieur profesioneel reinigen met een stoomcleaner e.d.
Uiteraard wil ik mijn auto nog niet wegdoen,rijdt mij veel te lekker,maar zag het even niet meer zitten.

:worship: :worship: (Y)
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Wed 25 Jan 2017 6:25

Met een bouwdroger en een paar heaters kom je een heel eind, zeker in combinatie met die waterstof zuiger.
Denk dat je het meeste er wel uit krijgt, de rest zal met de tijd wel verdwijnen zonder dat het maanden duurt.

Kan me voorstellen dat je het met dit soort dingen even niet ziet zitten, maar als je dan weer met een :smile: de hoek omgaat dan ben je dat alweer vergeten :lol:
Maarten-Jan
 
Posts: 4471
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Wed 25 Jan 2017 17:55

Ja dat is waar,ik mag mijn auto trouwens tot maandagochtend daar neerzetten.
Dan doe ik er dus een bouwdroger in,lange afvoerslangetjes in een grote opvangtank en dan kan de droger ruim 2 dagen achterelkaar draaien.
Ik vraag me af wat een veilige afstand voor de heater is,anders doe ik het wel zonder,de bouwdroger werkt perfect vanaf 15graden celsius.
In de loods is het tussen de 15 en 18 graden.

Waar kan ik het beste de bouwdroger neerzetten?stoel naar achteren en voor op de grond?of op de grond tussen achterbank en voorstoel?
De droger staat heel het weekend aan ook snachts.
Dan maandagmorgen meteen naar de dealer voor een grote onderhoudsbeurt en ze gaan meteen nogmaals alle afvoergaten na.
Voor de zomer laat ik mijn auto van buiten en binnen profesioneel poetsen en reinigen.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Fri 27 Jan 2017 6:25

Bij een huis zet je z'n droger centraal in de ruimte, denk dat je je dat in de auto ook zou moeten proberen te bereiken, in het midden tussen achterbank en voorstoel als dat past?
Denk dat het in een kleine ruimte als een auto niet heel veel uitmaakt, tapijt wel zo veel mogelijk los en omhoog dat het vocht er ook makkelijk uit kan.
Maarten-Jan
 
Posts: 4471
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sun 29 Jan 2017 16:11

Maarten-jan,het water zit meer tussen de achterbank en voorstoel bijrijderskant,precies onder de stoel en voetruimte is het droog.
Ik verdenk nu de afwateringsgaten in mijn wielkasten of in de kokerbalk dat ze misschien dicht zitten.
Heb zaterdag eerst een liter weggezogen met een waterstofzuiger,onder de bijrijdersstoel zit aan de zijkant onder de bekleding een soort bakje,die stond helemaal vol.
Daarna voetje eraf gehaald en zover mogelijk onder de bekleding weggezogen,in het begin was dat bakje zo weer vol door de opzuiging van dat schuim,na een tijdje bleef het vrij droog.
Ondervloer is wel beetje gebrokkeld en gescheurd door dat water maar alleen in het begin,daar zie je gelukkig niks van.

Oja,me auto maakte ook een hoog geluid(fluittoon),motor wordt warm en het is weg,leek op een slippende riem maar dat is het niet dat is een hoge piepend geluid.

Binnen hoorde je het ook,hoge fluittoon die meegaat met het toerental ,zou dat de nokkenasversteller kunnen zijn?
Alleen als de motor koud hoor ik dit sinds paar dagen.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Mon 30 Jan 2017 6:38

Een liter? Dat is al aardig wat vocht wat echt niet uit zichzelf verdampt, daar had je nog heel lang last van kunnen blijven houden.
Als het tussen voorstoel en achterbank zit klinkt het inderdaad niet aannemelijk meer dat dat nog van de paravaan komt, dan komt het ergens anders naar binnen.
Zou de achterramen en deurrubers goed controleren, waarschijnlijk komt het daar ergens naar binnen.

Een geluid is heel moeilijk te verklaren zo via een forum, meestal wordt een fluittoon veroorzaakt door een poelie (dynamo b.v.). Nokkenasversteller gaat over het algemeen
ratelen als die er geweest is. In elk geval zou ik er even een garage of bevriende monteur oid naar laten luisteren / kijken, die kan je veel meer vertellen als giswerk op een forum :)
Maarten-Jan
 
Posts: 4471
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Mon 30 Jan 2017 19:34

Auto vandaag een grote beurt gehad,w.b.t het water,dealer kon niks vinden.
Alle afwateringsgaten waren in orde en de in de airco werd ook geen blokkade gevonden.
Het gefluit konden ze niet horen aangezien mijn auto flink warm was,en dus het geluid ook weg is,dealer zei ook waarschijnlijk poelie of waterpomp maar kon niet meteen kwaad omdat de riemwissel er toch aan zit te komen.
En een kleine olielekkage onder het blok,kon nog geen kwaad maar wel in de gaten houden.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Mon 6 Feb 2017 12:13

Ff tussendoor, past een clio 2fase2 rs stuur in een clio 2 fase1?
Geert Claes
 
Posts: 1161
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Mon 6 Feb 2017 20:55

:ja:
Abel
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby Geert Claes » Wed 8 Feb 2017 18:40

thx
Geert Claes
 
Posts: 1161
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sun 14 May 2017 14:00

Ik lees diverse reacties over problemen met de koppeling en versnellingsbak van een Clio III rs. Wat zijn de symptomen en wat is hier de oorzaak van?
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Sun 14 May 2017 14:40

Problemen met de bakken zijn de synchromeshringen die vroegtijdig slijten. Symptomen zijn lastiger schakelen bij hoge toeren en/of kraken bij snel schakelen
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sun 14 May 2017 14:46

Dank je Tuur. Hoe is dit tegen te gaan of is er niets tegen te doen?
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Sun 14 May 2017 15:05

Normaal schakelen :p
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sun 14 May 2017 15:09

Haha ik zal het tegen de eventuele vorige eigenaar zeggen :-)
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby #Ron# » Sun 14 May 2017 18:01

Van mijn 3RS ph2 is destijds de bak vervangen(nog onder garantie), bij ca 20.000km op de teller. Hij synchroniseerde slecht bij schakelen van 2 naar 3. Het kraakt gruwelijk, maar uiteindelijk schiet hij nog wel in de versnelling.

De synchromes ringen zijn een te zachte staalsoort gemaakt, bij een bepaalde serie bakken. Die verslijten/verbrokkelen. Als het eenmaal zover is, is de bak niet meer te redden, ben ik bang, want dan zit 'ie vol met stukjes staal.
User avatar
#Ron#
 
Donateur
Posts: 532
Joined: Thu 9 Sep 2004 20:31
Location: Amstelveen
Car: Clio 4 RS Trophy

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Sun 14 May 2017 19:16

Sunchromeshringen zijn niet van staal, deze zijn van messing. Je hebt wel gelijk dat als het zover is dat er niks anders op zit dan revisie.
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sun 14 May 2017 19:58

Ik heb geïnformeerd bij een Facebook vriend die een versnellingsbak revisie bedrijf heeft of hij misschien een oplossing had om dit te verkomen. Bij aankoop dus goed opletten dat het schakelen gemakkelijk gaat.
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby #Ron# » Mon 15 May 2017 17:56

tutuur wrote:Sunchromeshringen zijn niet van staal, deze zijn van messing.


Sorry Tuur, ik heb electro gestudeerd. (Y)
User avatar
#Ron#
 
Donateur
Posts: 532
Joined: Thu 9 Sep 2004 20:31
Location: Amstelveen
Car: Clio 4 RS Trophy

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Mon 15 May 2017 20:27

haha, geen probleem. Nooit te oud om te leren toch :)
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby bozothenutter » Tue 16 May 2017 10:08

tutuur wrote:Sunchromeshringen zijn niet van staal, deze zijn van messing. Je hebt wel gelijk dat als het zover is dat er niks anders op zit dan revisie.


of een VAG bak..... :evil:
bozothenutter
 
Posts: 633
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Tue 16 May 2017 15:57

Wat moet je met een vag bak op een atmosferische 2.0? :p
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby NicoK » Tue 16 May 2017 17:42

Geen VW versnellingsbak uit de Golf 4 periode of een DSG6 nemen dan. ;)
User avatar
NicoK
Algemeen Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 358
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Eindhoven
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Tue 16 May 2017 19:21

DSG7 is dezelfde ellende met een hoofdletter E. De specialisten bij een revisiespecialist in Lunteren vind dat overigens niet zo erg, ze draaien er lekker op.
Van hothatch naar burgerbak.
Mégane III Estate GTline TCe130 S&S + Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6884
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Re: ACT: Clio RS

Postby NicoK » Tue 16 May 2017 19:38

Ja toch wel? Ik had er nog niet voldoende over gehoord dus ik liet dat nog even aan de tijd om dat te bepalen.
User avatar
NicoK
Algemeen Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 358
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Eindhoven
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Tue 16 May 2017 20:46

NicoK wrote:Geen VW versnellingsbak uit de Golf 4 periode of een DSG6 nemen dan. ;)


Waar baseer je dat op dan? Ik heb toch een hoop lol gehad met een 02M DQB! En ook de 02A is sterker dan de gemiddelde Renault bak
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14073
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sat 20 May 2017 5:15

Om hoeveel jaar.moet. de.distributieriem van een clio III vervangen worden? Is dit 5 of 6 jaar of is dit weer type/bouwjaar afhankelijk?
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby Niels V Dijk » Sat 20 May 2017 7:45

5 jaar of om de 120.000km ;-)
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1212
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sat 20 May 2017 10:33

Dank je Niels
antoine
 
Posts: 7640
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby PaulM » Wed 24 May 2017 7:27

vraagje mbt het start/stop knop van de clio 3, als de auto in de vrij staat en ik druk op start krijg ik melding dat ik de rem in moet trappen en dan op start moet drukken. Als ik dit doe krijg ik de melding dat ik de 'vrij' stand moet selecteren (terwijl de auto in de vrij staat), als ik dan de koppeling intrap kan ik de auto starten. Dit werkt ook direct als ik de koppeling intrap en op start/stop knop druk. Hoort als de auto in de vrij staat en ik de rem intrap, de start knop indruk de auto te starten? anders is er iets mis met de sensor of die in de vrij staat gok ik
PaulM
 
Donateur
Posts: 4954
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group