ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Wed 24 May 2017 7:56

Ik kan mijn auto starten wanneer de bak in vrij staat, en alleen de rem in druk. Zou de Clio ook gewoon moeten doen volgens mij.
Als de bak in een versnelling staat moet ik uiteraard de koppeling intrappen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby PaulM » Wed 24 May 2017 8:25

Adinsx wrote:Ik kan mijn auto starten wanneer de bak in vrij staat, en alleen de rem in druk. Zou de Clio ook gewoon moeten doen volgens mij.
Als de bak in een versnelling staat moet ik uiteraard de koppeling intrappen.


dat werkt dus niet bij mij, is dit een sensor? is ansich geen groot probleem, met koppeling in start het prima.

Het is waarschijnlijk dit:

http://www.renaultforums.co.uk/17-elect ... post626746

de vorige eigenaar had het erover dat zijn achteruit rijverlichting keer stuk was. Zal daar wel mee hebben staan kloten. Waar kan ik die stekker vinden? bovenop de bak zeker? :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Clio RS

Postby zipzip » Wed 24 May 2017 13:39

PaulM wrote:vraagje mbt het start/stop knop van de clio 3, als de auto in de vrij staat en ik druk op start krijg ik melding dat ik de rem in moet trappen en dan op start moet drukken. Als ik dit doe krijg ik de melding dat ik de 'vrij' stand moet selecteren (terwijl de auto in de vrij staat), als ik dan de koppeling intrap kan ik de auto starten. Dit werkt ook direct als ik de koppeling intrap en op start/stop knop druk. Hoort als de auto in de vrij staat en ik de rem intrap, de start knop indruk de auto te starten? anders is er iets mis met de sensor of die in de vrij staat gok ik


Ik heb dit even bij mijn RS geprobeerd
Als ik hem start als hij in zijn vrij staat. Hoef ik alleen maar mijn rem in te trappen.
zipzip
 
Posts: 384
Joined: Mon 17 Jan 2011 23:32
Location: Hagestein

Re: ACT: Clio RS

Postby PaulM » Fri 16 Jun 2017 10:41

iemand nog tips voor een leuk uitlaat systeem voor onder de clio 3 RS? hou niet van de gebleer, maar meer diepe brom. Zat zelf aan Milltek of Raggazon te denken.(meer richting Milltek)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Fri 16 Jun 2017 13:13

Heb je de optie middendemper verwijderen al overwogen?

Ander zou ik inderdaad zeggen Milltek.
Op de R26 zat een Skytune uitlaat vanaf de achteras, gaf ook geen vervelend geluid.

en anders naar PM Performance? Kun je het net laten maken zoals je wil (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6960
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Fri 16 Jun 2017 15:04

Ik weet zo (nog) niet welke uitlaat ik heb. Ik heb iig geen midden demper, alleen een dikke pijp. Hier zit een dikke brom is maar is niet echt een herrie machine. Misschien is alleen een demperloze middenpijp al goed voor een leuke brom.
antoine
 
Posts: 7700
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby Niels V Dijk » Fri 16 Jun 2017 21:09

Demperloze middenpijp krijg je juist gebleer.. Dat zou ik dan dus zeker niet doen ;-) Als voorbeeld:
https://youtu.be/PMDyE7r2Qtg

Ik zou voor een andere achterdemper gaan of compleet systeem
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1278
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Sat 17 Jun 2017 6:03

Die van mij heeft toch een ander geluidje, dan zal ik ook wel geen originele eind demper hebben :-)
antoine
 
Posts: 7700
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby PaulM » Sun 18 Jun 2017 11:44

het wordt iig een andere einddemper, vooralsnog staat Milltek nog bovenaan. Heb er nog geen haast mee. Dank voor de tips iig! :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Clio RS

Postby JiriNB » Sun 27 Aug 2017 14:27

Wat zouden de kenners zeggen van deze Clio?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-clio-2-0-16v-sport-rs172-benzine-grijs-207bc952-b4a3-185c-e053-e350040a2069?cldtidx=20

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede fase 2 clio rs.
JiriNB
 
Posts: 6
Joined: Sun 18 Jun 2017 15:31

Re: ACT: Clio RS

Postby franx » Sun 27 Aug 2017 20:18

^^ piggyback ecu/computer.. hm.. Die heb je nodig bij ernstige tuning, en dan neem je nog geen piggy-back. Maar vraag me meteen af waarom die piggyback gebruikt is.

en dan al die olie/additieven/cleaners/rotzooi (N) (N)

En degeen die de advertentie geschreven heeft kan geen correct nederlands spreken/schrijven . Bij mij meteen alarmbellen.
Ik zou, met mijn kennis, er echt ver vanaf blijven. Ziet er wel gelikt uit. Die velgen niet , maar dat is mijn smaak.
franx
 
Posts: 313
Joined: Tue 26 Sep 2006 22:51

Re: ACT: Clio RS

Postby JiriNB » Mon 28 Aug 2017 17:35

franx wrote:^^ piggyback ecu/computer.. hm.. Die heb je nodig bij ernstige tuning, en dan neem je nog geen piggy-back. Maar vraag me meteen af waarom die piggyback gebruikt is.

en dan al die olie/additieven/cleaners/rotzooi (N) (N)

En degeen die de advertentie geschreven heeft kan geen correct nederlands spreken/schrijven . Bij mij meteen alarmbellen.
Ik zou, met mijn kennis, er echt ver vanaf blijven. Ziet er wel gelikt uit. Die velgen niet , maar dat is mijn smaak.



Het is een Bulgaar, waar ik het taalgebruik nog wel kan hebben, maar ik zat zelf ook te kijken hoe en wat, omdat ik van een Golf 6 GTI af kom, en helaas niet heel veel verstand heb van Clio's/auto's. Lijkt me een prachtige wagen, alleen ja, wat je zegt, ik weet het gewoon niet.
JiriNB
 
Posts: 6
Joined: Sun 18 Jun 2017 15:31

Re: ACT: Clio RS

Postby JiriNB » Mon 28 Aug 2017 18:32

Ik zit nu naar een andere Clio te kijken, 190k kilometers gemaakt, en zou een aantal weken geleden in noodloop zijn gaan rijden(is volgens de verkoper verholpen door de gasklep schoon te laten maken) alleen brand dat lampje dus nog(zou nog even moeten worden weggehaald) enig advies iemand?
Deze:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-bac8e156-67d9-2b15-e053-e350040a0c1c?pr=0&fromparkdeck=1
JiriNB
 
Posts: 6
Joined: Sun 18 Jun 2017 15:31

Re: ACT: Clio RS

Postby PaulM » Fri 1 Sep 2017 11:23

tja 190dkm is wel aardig wat. En dan ook nog met problemen. Klinkt als een begin van nog meer ellende (maar hoeft niet natuurlijk)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Clio RS

Postby Rik Hamberg » Thu 11 Jan 2018 17:28

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2369
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT: Clio RS

Postby Patrick RS » Fri 12 Jan 2018 10:58

Leuke uitvoering maar natuurlijk wel gewoon een marketing truc. Jammer dat het niet een f1 uitvoering is nav een kampioenschap of zo :D
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14672
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Sun 25 Feb 2018 10:44

Ik ben een beetje aan het kijken voor een Clio III RS . Zijn er grote verschillen qua onderstel tussen de ph. 1 en 2 . Uiteraard zijn de cup versies strakker qua sturen .

Ik kom van een II RS en ik verwacht dat de normale III al een grote vooruitgang is . Iemand die echt de specifieke verschillen kan opsommen tussen ph. 1 en 2 ?
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby tutuur » Mon 26 Feb 2018 20:51

Voor zover ik weet zijn er behalve optisch niet veel verschillen tussen de 197 en 200. Cup heeft inderdaad een ander onderstel, verder ook hier geen verschil afgezien van kleinere topschotels.

Ik heb nog een mooie Gele R27 te koop staan mocht je geïnteresseerd zijn :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio RS

Postby Bart0ving » Wed 28 Feb 2018 11:57

De ph.2 'gewoon' is wat minder stug geveerd dan de ph.1 'gewoon'.
De ph.2.'Cup' is juist stugger geveerd dan de ph.1 'Cup'.
Bart0ving
 
Posts: 117
Joined: Thu 14 Mar 2013 20:27
Location: Zwolle
Car: Clio 3 RS PH2

Re: ACT: Clio RS

Postby Jacob Priem » Fri 2 Mar 2018 0:01

De phase 2 cup nog stugger dan de phase 1 cup ? Ik vond de phase 1 al serieus stug namelijk. Simpele interesse : waarop baseer je dat ?
User avatar
Jacob Priem
 
Donateur
Posts: 1666
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Re: ACT: Clio RS

Postby Bart0ving » Fri 2 Mar 2018 11:04

Op basis van de spring rates.

197 Standard Springs

Front: 170 lb/in 29.8 n/mm
Rear: 230 lb/in 40.3 n/mm

Going from what RenaultSport say the others are uprated by you can roughly work out the rest. 197 Cup 15% stiffer springs than standard. 200 Sport 15% softer than 197 Sport and 200 cup 15% stiffer than 197 Cup.

197 Cup Springs

Front: 195.5 lb/in 34.2 n/mm
Rear: 245 lb/in 42.9 n/mm

200 Standard Springs

Front: 144.5 lb/in 25.3 n/mm
Rear: 215 lb/in 37.6 n/mm

200 Cup Springs

Front: 224.8 lb/in 39.4 n/mm
Rear: 260 lb/in 45.5 n/mm
Bart0ving
 
Posts: 117
Joined: Thu 14 Mar 2013 20:27
Location: Zwolle
Car: Clio 3 RS PH2

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Sun 4 Mar 2018 19:53

Dank voor de reacties . Nu gaan er wel wat verhalen rond dat je de ph.2 motor wilt ipv de 197 . De 197 zou lui zijn en niet meer dan ca. 185-190 leveren , dat met dan ruim 200 kilo zwaarder dan mijn huidige Clio zou deze niet echt sneller zijn of zijn dit bullshit verhalen ?
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Mon 5 Mar 2018 6:23

Ga gewoon lekker proef rijden en laat je niet gek maken door alle soorten verhalen die je kan vinden. Op de bank leveren ze wel wat meer als een 2 RS, zie b.v.:
Stock 3 R.S. 197
https://postimg.org/image/dz2xm2kh7/
2 R.S. met kat delete:
https://postimg.org/image/xf0l6ytyt/

Wat wel een objectief en belangrijk verschil is tussen ph 1 en ph 2, de ph 1 heeft merkbaar kortere bakverhoudingen. Ideaal om mee te boenderen maar op de snelweg kan dat als wat minder prettig ervaren worden.
In rechte lijn zullen de verschillen minimaal zijn, de 3 R.S. gaat ondanks het gewicht wel beter de bocht om. Maar zo als gezegd ,ga het lekker zelf ervaren en baseer je niet op alle verhalen die je tegen komt, iedereen ervaart het anders.
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby Bart0ving » Mon 5 Mar 2018 8:05

Ben benieuwd of die motor het nog doet :(

8400 tpm
Bart0ving
 
Posts: 117
Joined: Thu 14 Mar 2013 20:27
Location: Zwolle
Car: Clio 3 RS PH2

Re: ACT: Clio RS

Postby JPO » Mon 5 Mar 2018 11:57

Bart0ving wrote:Ben benieuwd of die motor het nog doet :(

8400 tpm


Als een zonnetje!
Er was iets niet goed ingesteld, auto raakte ook niet in de begrenzer.
Nog elke rit een grijns van oor tot oor.
JPO
 
Posts: 97
Joined: Tue 6 Jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Re: ACT: Clio RS

Postby Bart0ving » Mon 5 Mar 2018 14:08

Maar die 8400 tpm is nu dus teruggezet naar 7500 als ik het goed begrijp?
Bart0ving
 
Posts: 117
Joined: Thu 14 Mar 2013 20:27
Location: Zwolle
Car: Clio 3 RS PH2

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Mon 30 Apr 2018 21:36

Clio III RS gekocht ! 20th Anniversary 325 / 500 . Met Recaro en Akrapovic uitlaat . Blij mee ! 8) Is recent bij Fastchip geweest , ca. 182 pk op de wielen na remap. Motor zou dan ca, 206 pk moeten leveren als ik het goed begrepen heb.
Image
Image
Image
Image
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby Jochem de Haas » Tue 1 May 2018 7:42

De"ouwe" van Tim V.
Koste wel wat.. :smile:

Mooie RS ..veel plezier ermee
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13999
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Clio RS

Postby Rik Hamberg » Tue 1 May 2018 19:04

Heel mooi Kosta!! :worship:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2369
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Tue 1 May 2018 21:19

Jochem de Haas wrote:De"ouwe" van Tim V.
Koste wel wat.. :smile:

Mooie RS ..veel plezier ermee

Klopt . Ik heb mijn inziens een faire prijs afgesproken . Tim heeft het heel correct afgehandeld.
Last edited by Kosta on Tue 1 May 2018 21:20, edited 1 time in total.
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Tue 1 May 2018 21:20

Rik Hamberg wrote:Heel mooi Kosta!! :worship:

Thanks , ben er erg content mee . :grin:
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby NicoK » Wed 2 May 2018 13:03

Gefeliciteerd met de aankoop, prachtige wagen!
User avatar
NicoK
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 507
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Makkum
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: ACT: Clio RS

Postby Kosta » Thu 3 May 2018 20:55

NicoK wrote:Gefeliciteerd met de aankoop, prachtige wagen!

Dank u (Y)
Kosta
 
Posts: 21
Joined: Sun 23 Jul 2017 20:30
Location: Vlaardingen
Car: Clio 3 RS Cup 20th

Re: ACT: Clio RS

Postby zipzip » Thu 3 May 2018 21:18

Kan je niet beter een voorstel/project topic aanmaken?
We zijn wel nieuwsgierig wat je er allemaal al aan heb gedaan of gaat doen?
zipzip
 
Posts: 384
Joined: Mon 17 Jan 2011 23:32
Location: Hagestein

Re: ACT: Clio RS

Postby Rik Hamberg » Wed 24 Oct 2018 19:38

Wat is RenaultSport van plan?

'If you could continue to improve the performance and the design of your Renault Sport ? Stay tuned'

Performance parts, af fabriek?

https://www.facebook.com/renaultsport/v ... 957974769/
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2369
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group