hej mensen,
er zal vast wel een stukje ergens over staan maar ik heb een vaag probleem met mn rechter achterrem.
als ik rem, laat maar zeggen als ik tot stilstand kom, maakt alleen de rechter achterrem een loeiend geluid, dus net een trein die stopt, en het is alleen maar bij zachtjes remmen bij bijna stilstand en/of zacht rijden.
ik heb al 4 nieuwe remblokken eronder laten zetten, maar hielp nix, 5x ingespoten met remmenreiniger geeft weinig effect(wordt op korte termijn na behandeling wel minder, maar komt net zo sterk terug)
ik vind dit erg irri, want telkens lijkt het net of er een gare auto bij t stoplicht stopt met dit geluid ...
zijn er mensen met tips of denken te weten wat het is, hoor ik t graag.
mzzl,
markus
[Clio16v]vervelend loeigeluid bij remmen
ja ik heb de blokjes ook van Brezan, maar ik had het ook al bij de vorige remblokjes, en ook rechtsachter dus lijkt me niet waarschijnlijk dat het daar aan ligt.
dit is in principe niet te verhelpen dat van die remblokjes ??
mzzl,
markus
dit is in principe niet te verhelpen dat van die remblokjes ??
mzzl,
markus
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
jah, zo'n idee had ik ook..robert schreef:je remklauw loopt niet soepel.
schoon&gangbaar maken.
tis wel een meisjesplasser geluid dus hoop er snel vanaf te zijn.
hoe maak ik die remklauw gangbaar zoals jij het zegt?? schoon, kan dat met remmenreiniger??
in ieder geval bedankt,
mzzl,
markus
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
ik ben veel gewend maar hier ken ik me toch niets bij voorstellen, hahahamarkus16v schreef: tis wel een meisjesplasser geluid dus hoop er snel vanaf te zijn.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Heb je wel koper(vet) gebruikt met het monteren van de blokjes,,,,Dus het gedeelte waar de blokkies in bewegen??
blokkies bewegen?
zon normale klauw heeft een bewegend/schuivend mechanisme.
Of iets met 2 pennen, of iets met schuifspietjes.
dat zit vaak klem.
Als het een alu cilinder is dat in een gietijzer huis geklemd zit er vaak veel corrosie tussem het klemvlak. daardoor wordt de alu cilinder in elkaar gedrukt, of het gietijzer uit elkaar waardoor de zaak zwaar loopt.
Je kan met de hand voelen of het los genoeg zit, of dat de schijf mooi vrijkomt.
zon normale klauw heeft een bewegend/schuivend mechanisme.
Of iets met 2 pennen, of iets met schuifspietjes.
dat zit vaak klem.
Als het een alu cilinder is dat in een gietijzer huis geklemd zit er vaak veel corrosie tussem het klemvlak. daardoor wordt de alu cilinder in elkaar gedrukt, of het gietijzer uit elkaar waardoor de zaak zwaar loopt.
Je kan met de hand voelen of het los genoeg zit, of dat de schijf mooi vrijkomt.
hej mensen,
ik heb weer wat nieuws ontdekt tijdens het wassen van de auto.
ik kwam erachter dat de rem(rechtsachter)in kwestie veel meer remstof afgeeft, heel de velg was namelijk zwarter van stof dan de anderen, echt duidelijk zichtbaar, dit is dus wel een duidelijk teken??
ik ben wat gaan vroeten en zoeken, in stilstand mn rem intrappen.. 1e 4 trappen ging t soepel, maar langzaam ging t stugger het pedaal intrappen, totdat ie soort van vast zat... ik mn pa geroepen, hij kijken. ik startte de motor, met voet op rem, schiet ie weer soepel t pedaal toen ik de motor startte.. dat verklaart denk ik ook waarom ie zo slecht remt ondanks nieuwe remblokken, volgens mij blijft gewoon het hele mechanisme hangen... iemand een idee hoe ik dit weer gangbaar maak, of toch ff langs Renault dealer??
@ zero-x, over dat kopervet zou ik niet weten want ik heb het laten doen, mn remblokken vervangen, was er dus nie bij.
thnx voor de reacties, keep m comin
ik heb weer wat nieuws ontdekt tijdens het wassen van de auto.
ik kwam erachter dat de rem(rechtsachter)in kwestie veel meer remstof afgeeft, heel de velg was namelijk zwarter van stof dan de anderen, echt duidelijk zichtbaar, dit is dus wel een duidelijk teken??
ik ben wat gaan vroeten en zoeken, in stilstand mn rem intrappen.. 1e 4 trappen ging t soepel, maar langzaam ging t stugger het pedaal intrappen, totdat ie soort van vast zat... ik mn pa geroepen, hij kijken. ik startte de motor, met voet op rem, schiet ie weer soepel t pedaal toen ik de motor startte.. dat verklaart denk ik ook waarom ie zo slecht remt ondanks nieuwe remblokken, volgens mij blijft gewoon het hele mechanisme hangen... iemand een idee hoe ik dit weer gangbaar maak, of toch ff langs Renault dealer??
@ zero-x, over dat kopervet zou ik niet weten want ik heb het laten doen, mn remblokken vervangen, was er dus nie bij.
thnx voor de reacties, keep m comin
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
als je motor niet draait word je pedaal altijd zwaarder als je blijft pompen....
Gewoon je remklauwen eraf halen en uitelkaar halen. Let op trap niet op je rem als ze eraf zijn anders gaan je zuigers eruit. De geleiding schoonmaken met bv remreiniger en dan lichtjes invetten met kopervet en weer inelkaar zetten. Controleer de geleidingen wel altijd op beschadigingen als ze zijn ingelopen ff voor een ander paar goed remklauwen kijken.
ok thnx mensen, ben een leek qua auto's , maar kreeg al weer een bezwete kop van dit geval, kga maar ns die remklauw uit mekaar halen dan, ff kijken dan maar, anders hebben we nog altijd ome renault.
mzzl,
markus
mzzl,
markus
"it's not how you stand by your car, it's how you race it" -->F&F
en na montage natuurlijk ff goed je remmen ontluchten
Tis duidelijk dat de meest slijtende remklauw wat aanloopt. Of blijft hangen. Als je de zuiger zo met je handkracht terug kan duwen is het inwendige wel ok, dan even kijken naar de geleiding.
mocht je toch de zuiger eruit willen halen, of de slang eraf, dan moet je effe een eindhout oid tussen het rempedaal en de stoel zetten. Het rempedaal wordt wat ingedrukt, dat voorkomt dat het hele remsysteem leegloopt.
Niet je inwendige remdelen invetten met gewoon vet, die rubber 'zuigerveren' kunnen daar niet tegen. ook niet even snel schoonmaken met benzine/diesel of wat dan ook. ze zwellen dan meteen op.
Je hebt speciaal vet voor insmeren van het inwendige remspul, en schoonspoelen kan alleen met remvloeistof. (of spiritus geloof ik)
Maar als je nooit remmen helemaal gedemonteerd hebt, moet je het de eerste keer eigenlijk alleen onder begeleiding doen. Het gaat te makkelijk fout.
mocht je toch de zuiger eruit willen halen, of de slang eraf, dan moet je effe een eindhout oid tussen het rempedaal en de stoel zetten. Het rempedaal wordt wat ingedrukt, dat voorkomt dat het hele remsysteem leegloopt.
Niet je inwendige remdelen invetten met gewoon vet, die rubber 'zuigerveren' kunnen daar niet tegen. ook niet even snel schoonmaken met benzine/diesel of wat dan ook. ze zwellen dan meteen op.
Je hebt speciaal vet voor insmeren van het inwendige remspul, en schoonspoelen kan alleen met remvloeistof. (of spiritus geloof ik)
Maar als je nooit remmen helemaal gedemonteerd hebt, moet je het de eerste keer eigenlijk alleen onder begeleiding doen. Het gaat te makkelijk fout.
robert schreef:
Maar als je nooit remmen helemaal gedemonteerd hebt, moet je het de eerste keer eigenlijk alleen onder begeleiding doen. Het gaat te makkelijk fout.
ja want anders krijg je tijdens t rijden ook steeds een bezwete kop
en das niet fijn mn vriendin is ook een keer thuis gekomen met de clio (remdrukverdeler was lek , er zat geen druppel meer in t reservoir... pffffoeiii )
Een rem van mijn auto loopt iets aan. Nu heb ik de geleiding van de remblokken al ff schoongemaakt en voorzichtig met kopervet ingesmeerd. Het aanlopen + bijbehorende geluid is al iets minder geworden. Nu heb ik toch het vermoeden dat de zuiger niet helemaal soepel loopt.
Aangezien ik weinig zin heb om de hele klauw te demonteren en daarna alles weer te ontluchten (om nog maar niet te spreken van afbrekende ontluchtingsnippels) zoek ik een andere manier om dit wat op te lossen.
Vroeger spoot ik altijd gewoon WD40 achter het afdichtrubber. Dat werkte altijd perfect. Maar uit bovenstaande posts van Robert begrijp ik dat WD40 de rubbers aantast zodat de zuiger niet meer goed in ruststand terug komt? Waar zou ik dit anders mee moeten doen?
Of zit er niets anders op dan gewoon toch de hele boel los te halen? Of zou het helpen om het afdichtrubber te verwijderen, de zuiger iets naar buiten te duwen (door te remmen en de blokken te vervangen door een blokje hout) en dan met waterproof schuurpapier de zuiger voorzichtig iets te reinigen?
Gaarne uw reaktie.....
Aangezien ik weinig zin heb om de hele klauw te demonteren en daarna alles weer te ontluchten (om nog maar niet te spreken van afbrekende ontluchtingsnippels) zoek ik een andere manier om dit wat op te lossen.
Vroeger spoot ik altijd gewoon WD40 achter het afdichtrubber. Dat werkte altijd perfect. Maar uit bovenstaande posts van Robert begrijp ik dat WD40 de rubbers aantast zodat de zuiger niet meer goed in ruststand terug komt? Waar zou ik dit anders mee moeten doen?
Of zit er niets anders op dan gewoon toch de hele boel los te halen? Of zou het helpen om het afdichtrubber te verwijderen, de zuiger iets naar buiten te duwen (door te remmen en de blokken te vervangen door een blokje hout) en dan met waterproof schuurpapier de zuiger voorzichtig iets te reinigen?
Gaarne uw reaktie.....