ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Wist niet hoe je dat moest schrijven :P
Alleen nog maar VW!
jef
Berichten: 616
Lid geworden op: vr 26 jul 2002 21:28
Locatie: zoetermeer Car: Twingo II

Riël schreef:Tiewrap :)
tyrap klinkt logischer...maarja boeiend :)
Robert Clio S.
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
Locatie: Soest

jef schreef:
Riël schreef:Tiewrap :)
tyrap klinkt logischer...maarja boeiend :)
Of gewoon bindstripje.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

R(ay)Si schreef:Gewoon een clio kwaaltje ;)

Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.

Tot nu toe no problems :)

FF afkloppen *klop* *klop*

In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_DSC00777.jpg[/img]
en wat is daar de logica van?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Ff een vraag over de speakers in de deur van een clio 16v: Hoe diepe speakers en hoe ronde speakers kunnen erin?!

Ik heb een heel mooi compopsetje van Focal op het oog maar weet dus niet zeker of deze passen?

Iemand?!

Greetz Bennie
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Meten is weten :)

Bij mij pastte er maar max 13 cm in... anders had ik de boel weg moeten gaan slijpen, en dat zag ik nou niet echt zitten :)
Don't walk the grass... smoke it
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een 16,5 cm composet zou zonder al te veel problemen moeten passen. Qua diepte kun je wel ongeveer 70mm diep gaan, dus dat geeft ook weinig problemen.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Jordi - Clio 16V schreef:
R(ay)Si schreef:Gewoon een clio kwaaltje ;)

Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.

Tot nu toe no problems :)

FF afkloppen *klop* *klop*

In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten :)
[img]foto
en wat is daar de logica van?
Is er niet, probleem zat in de injectoren, zijn nu gereinigd en probleem is tot nu toe nog weg
!

Dit is alleen ter voorkomen van lek stroom vanaf de accupool waar die kabel wel eens tegen aan hangt. Dat zou wel een veroorzaker kunnen zijn van "raar" lopen...
Alleen nog maar VW!
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

Rémi clio ph3 schreef:
Marco V schreef:
R(ay)Si schreef:
Ferry schreef:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen
ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,
was dus doorgebrand
Yep! dat probleem heb ik ook al gehad bij mijn vorige clio, ben benieuwd bij deze.
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Er is ook wel eens een verbeterd type uitgebracht voor de stiftbobines.
De eerste serie gaf veel problemen bij veel clio's
EN JA hoor vandaag was het zover, WEER een bobine kapot de derde al :@ . Ben gelijk naar de renault gereden en laten vervangen en heb maar 60% betaald
de 40% was voor renault :p. (dit was wel bij m'n eigen dealer)

Er zit er nu nog 1 in van het oude type ben benieuwd hoelang het gaat duren voor die kapot gaat
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?

Of ligt de kostprijs van zo'n ding erg hoog :s

Wel vervelend iedere keer..... :(
Alleen nog maar VW!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Weet iemand wat een nieuwe voorruit voor een clio kost?
5 GT Turbo '88 GT5
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?

Of ligt de kostprijs van zo'n ding erg hoog :s

Wel vervelend iedere keer..... :(
Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.

ik heb € 48.69 incl btw betaald (60%) en renault de € 27.28 excl btw (40%)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Roy schreef:Weet iemand wat een nieuwe voorruit voor een clio kost?
75 euro eigen risico bij carglass?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Was vroeger wel zo idd. Maar ik heb eens een nieuwe voorruit voor mn 5 gekcht en die was goedkoper als toen die 150 gld. Dus misschien is die van een clio ook wel goedkoper :)
5 GT Turbo '88 GT5
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Marco V schreef: ik heb € 48.69 incl btw betaald (60%) en renault de € 27.28 excl btw (40%)
Je hebt gelijk! :) Zolang hij goed is, is het goed natuurlijk ;)
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Roy schreef:Was vroeger wel zo idd. Maar ik heb eens een nieuwe voorruit voor mn 5 gekcht en die was goedkoper als toen die 150 gld. Dus misschien is die van een clio ook wel goedkoper :)
Heb je die van je 5 er zelf ingezet?
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?
Marco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.
Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRR :@ :@ :@ nu moet ik wachten tot morgen ochtend. had ik hem nu maar gelijk laten vervangen. @#$#^$!~$
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Marco V schreef:
R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?
Marco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.
Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRR :@ :@ :@ nu moet ik wachten tot morgen ochtend. had ik hem nu maar gelijk laten vervangen. @#$#^$!~$
;) Klote, maar het komt wel goed! :)
Alleen nog maar VW!
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mijn waterpomp lekt,
heb een clio 2 ph 2 uit 2002,
ding wordt vrijdag gemaakt,
en meneer renault betaalt :)
goed geregeld dus ! (Y)
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

R(ay)Si schreef:
Marco V schreef:
R(ay)Si schreef:Konden ze die andere dan niet meteen beter preventief vervangen?
Marco V schreef:Kon die andere ook wel laten vervangen maar ik heb zoiets zolang die het nog doet laat ik hem lekker zitten.
Nou het is zover, nu is de laatste bobine van de slechte serie ook kapot en wat denk je .... juist een uur na sluitings tijd van de dealer GGGRRRRRR :@ :@ :@ nu moet ik wachten tot morgen ochtend. had ik hem nu maar gelijk laten vervangen. @#$#^$!~$



;) Klote, maar het komt wel goed! :)

Nou vanochtend WEER naar de dealer geweest en er een nieuwe bobine in laten zetten. ik hoop dat ik er nu geen last meer van heb.
Laatst gewijzigd door Marco V op za 3 jul 2004 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ferdy schreef:mijn waterpomp lekt,
heb een clio 2 ph 2 uit 2002,
ding wordt vrijdag gemaakt,
en meneer renault betaalt :)
goed geregeld dus ! (Y)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Steven schreef:Nou eh niet direct, staan die bougieschachten dan vol olie ofzo?
Ik had veel last van stotteren van de auto. Toen ik naar mn bougies keek stonden die nat van de olie. Dat heb ik toen schoongemaakt en toen reed ie 3 weken perfect. Maar afgelopen week deed ie het dus weer, dus ik vermoed dat de bougies wel weer verzopen zullen staan. Ik heb wel al een andere kleppendekselpakking liggen :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

[img]http://www.112brabant.nl//nieuws/fotore ... /foto1.jpg[/img]

Deze foto stond op http://www.112brabant.nl. Ik zag deze in een ander topic voorbij komen.
Hoe zit het echter met dit interieur? De deurpanelen enzo zijn licht van kleur.
Niet echt standaaard volgens mij. Weet iemand hoe dit gedaan is?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Zo te zien is het gewoon in die klaar gespoten.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vraag het aan hem zelf http://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... ost&u=2107 .Deze auto is mij nog nooit opgevallen in eindhoven.Ik kom ongeveer elke dag in eindhoven.Wel jammer (N)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Stefan s schreef:Zo te zien is het gewoon in die klaar gespoten.
Klopt, hij heeft het interieur zo gespoten.
Deze auto is trouwens van AZ4L hier op het forum en dat ongeluk heeft zaterdagavond gehad....
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik had er te snel overheen gelezen dat hij dit wel was. Echt balen voor hem! (N)
Wel knap dat het dan zo gespoten is. Zelf de roosters zijn allemaal goed in kleur.
Weet iemand of het er ook nog knap uitzag van dichtbij?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Helaas is dat JTC van Clio Club :( ik weet zo niet welke naam hij hier op het forum gebruikt.
Hij is er zelf redelijk afgekomen, hersenschudding en een hechting in zijn hoofd (geloof ook een slagaderlijke bloeding), zijn bijrijder heeft zijn pols op 3 plaatsen gebroken en een gebroken neus.
JTC heb goed last van de afdruk van zijn gordel (beide hadden hem om).
Hier staat een stukje van zijn vrouw[/url]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

JTC = Just the Cook = AZ4L... :)
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Mijn contactslot is niet helemaal goed meer. Normaal als je je sleutel omdraait heb je een aantal klikjes. Nu heb ik de eerste tikjes nog maar als de motor eenmaal loopt dan klikt de sleutel niet terug en hoor je de startmotor nog draaien. Ook kan ik tijdens het rijden mijn radio aan en uit zetten met de sleutel. Ik heb thuis toevallig nog een contactslot liggen uit een normale clio. Is dit een lastige klus en kan ik dit monteren zonder problemen?

[offtopic] Misschien een idee om net als bij veel andere Renault modellen een ACT: Clio 16V aan te maken?? [/offtopic]
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Kan iemand mij vertellen hoe alle plastic delen binnenin een clio los moeten? Dus a-stijlen, zijkanten bovenaan het dak, plastic langs de dorpels, en dan helemaal tot achteraan (misschien moeten de hele zijkanten naast de achterbank ook los?). Eigenlijk dus alles behalve het dashbord :) .

Het gaat om een 3-deurs clio (16v) phase 1. De deurpanelen liggen er al wel af. Maar de rest moet er af zodat ik kabels kan leggen voor de audio(voedingskabel, RCA's en luidsprekerkabels).

Ik zie namelijk nergens schroefjes zitten :s

Alvast bedankt (Y)

Gr, Frits.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zitten allemaal geklikt, dus voorzichtig lostrekken...

Waarom leg je je kabels niet onder je achterbank door? Werkt erg makkelijk ;)

Succes (Y)
Alleen nog maar VW!
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ze zitten geloof ik ook allemaal over elkaar heen, dus waar moet ik beginnen met trekken? En er zitten dus nergens verborgen schroefjes?

Voorin moeten de kabels zowieso achter het plastic komen, en dan vervolgens inderdaad onder de achterbank door.

Gr, Frits.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Daarom zei ik ook voorzichtig lostrekken, heb de mijne laatst ook los gehad voor kabels en zo ver ik weet geen schroeven tegen gekomen.

Begin onder het dashboard voor je dorpels, achter bij de bank kun je er wel overheen tillen...
Ze gaan niet helemaal los, maar genoeg om je kabels achter te leggen.

Wees niet bang, het breekt niet snel.

Succes again!
Alleen nog maar VW!
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ok, dank je (Y)

Gr, Frits.
Plaats reactie