ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Stefan S. » Sun 16 May 2004 16:50

Yeah, thx man. Dan ga ik wel even voor "Nico" spelen als ik de clio gekocht heb. :D
Stefan S.
 
Posts: 2794
Joined: Wed 7 May 2003 10:50
Location: Twente

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Sun 16 May 2004 16:55

Maak je wel :foto: :p
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby Stefan S. » Sun 16 May 2004 17:03

Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D
Stefan S.
 
Posts: 2794
Joined: Wed 7 May 2003 10:50
Location: Twente

Postby Remco_Rs » Sun 16 May 2004 17:06

dtune_stefan wrote:Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D

Er was toch al iemand voor je twinny wezen kijken?
Remco_Rs
 
Posts: 1543
Joined: Thu 4 Apr 2002 0:00
Location: Heerhugowaard

Postby R(ay)Si » Sun 16 May 2004 18:00

dtune_stefan wrote:Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D


Welke of wat voor Clio heb je eigelijk op het oog?? :)
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Stefan S. » Sun 16 May 2004 20:15

Mensen die kwamen belde 's middags nog op, ik dus mijn Twingo op en top poetsen, komen ze niet opdagen. :( Ik heb een Clio II ph2 1.4 16V op het oog , maar dat is afhankelijk hoelang deze nog te koop is en als er niets anders op mijn weg komt. :D
Stefan S.
 
Posts: 2794
Joined: Wed 7 May 2003 10:50
Location: Twente

Postby Edwin16v » Mon 17 May 2004 15:00

Heb ik de sleutel van de Clio van me meissie afgebroken; enige sleutel dus....
Ga ik naar de Renault dealer om aan de hand van kenteken een nieuwe te bestellen zegt dat vrouwtje daar ja dat is oke ik bel je wel als ie klaar is.
Moest effe €25,- meteen betalen, oke vind ik niet erg dan.
Belt ze later op de middag op om te vertellen dat het niet lukt omdat het een ingevoerde auto is en dat ik mijn geld kon komen terughalen.
Best ik dat fokking stuk weer terug naar de dealer krijg ik €15,- euro terug; moest ik wel de €7,- betalen voor het uitlezen van de code ofzo.
Sorry maar ik vind dit dus echt geen service (N)
De kans dat mijn volgende auto een Renault wordt is dus weer een stukkie minder geworden vandaag :(

Het gaat hier trouwens om Renault dealer Van Gorp in Rotterdam.
Edwin16v
 
Posts: 1128
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Rotterdam

Postby Robke » Mon 17 May 2004 15:04

Ik heb laatst ook 2 nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Daar konden ze hem ook niet opzoeken op chassisnummer, ook in Frankrijk wisten ze er niks van....
Dus hebben ze een copie gemaakt van de originele sleutel, gewoon met een kopierapparaat en die opgestuurd. Na een week had ik de sleutels binnen en ze werken nog goed ook. :)
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby dennisvr » Mon 17 May 2004 15:24

Edwin16v wrote:Het gaat hier trouwens om Renault dealer Van Gorp in Rotterdam.

tja van Gorp :X
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Re: Spoorverbreders

Postby Rémi clio ph3 » Mon 17 May 2004 15:25

Ferry wrote:Heeft iemand enig idee of ik spoorverbreders kan monteren op mijn clio 2 bwj 2002 samen met de verlaging van 3cm en 17" 205 breed?? vind namelijk dat de wielen zover naar binnen staan? Als het kan, hoe dik raden jullie ze aan te nemen?
Thnx alvast


Hoi Ferry, ik heb ook spoorverbreders (20mm per as) op mijn clio gehad, maar voor zou ik er niet nog eens doen. Na verloop van tijd begint de ophanging te "klapperen" niet ernstig maar wel vervelend! Achter zou ik het idd direct weer doen :D .
PS mijn clio was toen voor de verdere rest in originele staat, qua velgen en hoogte, dus of het bij jou gaat passen weet ik niet.... Laat wel even wat horen als het erop zit, ben er wel benieuwd naar.


dtune_stefan wrote:Mensen die kwamen belde 's middags nog op, ik dus mijn Twingo op en top poetsen, komen ze niet opdagen. :( Ik heb een Clio II ph2 1.4 16V op het oog , maar dat is afhankelijk hoelang deze nog te koop is en als er niets anders op mijn weg komt. :D


Eigenlijk kun je beter niet naar een andere auto kijken als je de eene nog niet kwijt bent :wink: je vind altijd sneller een nieuwe dan dat je je eigen verkocht krijgt, haha 8)
Rémi clio ph3
 
Posts: 932
Joined: Wed 12 Mar 2003 10:10
Location: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Postby Edwin16v » Mon 17 May 2004 15:45

robclio16V wrote:Ik heb laatst ook 2 nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Daar konden ze hem ook niet opzoeken op chassisnummer, ook in Frankrijk wisten ze er niks van....
Dus hebben ze een copie gemaakt van de originele sleutel, gewoon met een kopierapparaat en die opgestuurd. Na een week had ik de sleutels binnen en ze werken nog goed ook. :)


Maar ik had maar 1 sleutel.
Ik weet het, dom maar ja... :(
Edwin16v
 
Posts: 1128
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Rotterdam

Postby Steven » Mon 17 May 2004 16:54

Stond ie nog op contact? dan kun je em er zo uitdrukken namelijk.

Kep hier nog wel een contactslot met 1 sleutel...
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby R(ay)Si » Mon 17 May 2004 22:38

Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Ferry » Tue 18 May 2004 7:09

Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
Ferry
 
Posts: 181
Joined: Sun 15 Feb 2004 11:34
Location: Achterhoek

Postby R(ay)Si » Tue 18 May 2004 7:39

Ferry wrote:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??


Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Marco V » Tue 18 May 2004 8:56

R(ay)Si wrote:
Ferry wrote:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??


Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen


ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,
was dus doorgebrand
Marco V
 
Posts: 1219
Joined: Sat 25 Jan 2003 9:22

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Tue 18 May 2004 10:29

Er is ook wel eens een verbeterd type uitgebracht voor de stiftbobines.
De eerste serie gaf veel problemen bij veel clio's
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby Marcel B. » Tue 18 May 2004 10:44

R(ay)Si wrote:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(


lekke klepdekselpakking, komt er olie in de bougieschachten waardoor ie koud z'n sparkje niet kwijtkan...
Marcel B.
 
Posts: 6751
Joined: Thu 4 Apr 2002 0:00
Location: Nieuw Vennep

Postby R(ay)Si » Tue 18 May 2004 17:12

Marcel B. wrote:
R(ay)Si wrote:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(


lekke klepdekselpakking, komt er olie in de bougieschachten waardoor ie koud z'n sparkje niet kwijtkan...


Waar kan je dit aan herkennen? Of achterhalen? Die pakking is laatst bij zijn beurtje wel vervangen namelijk :S

Want wat jij zegt kan best kloppen, bobine geeft gewoon prik, kabel heeft prik, en de bougie vonkt als een tierelier! Vraag maar aan ~Thijs~ :P
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby R(ay)Si » Fri 21 May 2004 18:55

FF up,

Bij een lekker kleppendeksel pakking, zou hij dan bij elke koude start op 3 pootjes moeten lopen? Of is dat niet altijd zo??

Anders gaan ik v/d week ook maar ff nieuwe pakking halen! De rest ligt ook nu klaar dus van de week weer ff klussen :)
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Steven » Fri 21 May 2004 19:49

Nou eh niet direct, staan die bougieschachten dan vol olie ofzo?
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby R(ay)Si » Sat 22 May 2004 4:39

Nue....de bougie's zijn gewoon droog, ook van diegene die het niet doet (klep dan).....

Ik laat die pakking lekker zitten ;)
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Rémi clio ph3 » Fri 4 Jun 2004 7:19

Marco V wrote:
R(ay)Si wrote:
Ferry wrote:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??


Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen


ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,
was dus doorgebrand


Yep! dat probleem heb ik ook al gehad bij mijn vorige clio, ben benieuwd bij deze.
Rémi clio ph3
 
Posts: 932
Joined: Wed 12 Mar 2003 10:10
Location: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Postby RenaultclioII16v (Peter) » Fri 4 Jun 2004 10:44

Nu heb je een verbeterde versie, dus het zal minder vaak voorkomen.
Degene die vervangen zijn onder garantie werden ook gewisseld voor een beter type.
RenaultclioII16v (Peter)
 
Posts: 3702
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: St. Annaland
Car: Talisman sedan

Postby joeri_16V » Fri 4 Jun 2004 18:29

past een r19 16V interieur in een gewone clio (1.2/1.4)?
joeri_16V
 
Posts: 2258
Joined: Sun 9 Feb 2003 12:40
Location: Kloosterzande (zeeland)
Car: megane 2

Postby Gerald » Fri 4 Jun 2004 18:30

joeri_clio_power wrote:past een r19 16V interieur in een gewone clio (1.2/1.4)?

Ja. williams stoelen zijn 19 16v stoelen. dus passen meot het altijd.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11092
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby joeri_16V » Fri 4 Jun 2004 18:48

dus je hoeft geen frames enz aan te passen?
joeri_16V
 
Posts: 2258
Joined: Sun 9 Feb 2003 12:40
Location: Kloosterzande (zeeland)
Car: megane 2

Postby Gerald » Fri 4 Jun 2004 18:50

moet je het proberen. het enige wat je kan doen is wilcoRT ff een PM sturen. die heeft ze in zn clio Rt zitten.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11092
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Stefan T-SPORT » Fri 4 Jun 2004 20:04

Is er iemand bekend met die Clio 1.4 die nu op de RTC Marktplaats staat van julesnijs ??
Stefan T-SPORT
 
Posts: 671
Joined: Thu 24 Jul 2003 18:49
Location: Vianen (UT)

Postby Ollie » Sun 6 Jun 2004 10:48

Ziet er iig goed uit op de foto en prijs lijkt mij zeer zeker ook niet verkeerd...
Ollie
 
Posts: 7037
Joined: Tue 9 Jul 2002 12:28
Location: Urmond

Postby paulvanrooij » Tue 15 Jun 2004 17:14

R(ay)Si wrote:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(


Ik heb dit probleem ook net gehad op mijn clio, gelukkig nog binnen de garantie..bij mij was het de injector van cilinder 4 die kapot was ofzo..dus daar zit een nieuwe op...misschien dat dat het probleem is?
Paul
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby ~thijs~ » Tue 15 Jun 2004 17:28

hier precies hetzelfde maar das opgelost door een bussie injectorreiniger, tis wat met de RSI-tjes die dingen lopen nu allemaal op 3 pootjes
~thijs~
 
Posts: 5232
Joined: Mon 7 Jan 2002 0:00
Location: Haarlem

Postby Marcel B. » Tue 15 Jun 2004 17:30

mijn willi wil et af en toe ook wel es doen :s
Marcel B.
 
Posts: 6751
Joined: Thu 4 Apr 2002 0:00
Location: Nieuw Vennep

Postby R(ay)Si » Tue 15 Jun 2004 18:47

Gewoon een clio kwaaltje ;)

Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.

Tot nu toe no problems :)

FF afkloppen *klop* *klop*

In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten :)
Image
R(ay)Si
 
Posts: 3030
Joined: Mon 13 Oct 2003 20:37
Location: Beverwijk

Postby Riël » Tue 15 Jun 2004 18:53

Tiewrap :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group