aanschaf 2.0 sport
goede dag mensen, ik had even een vraagje over de aankoop van een renault 2.0 sport, ik heb nu een peugeot 106 1.3 rallye uit 1996 in goede staat en wil die inruilen op een renault clio 2.0 sport uit 2000 of 2001 met ongeveer 20.000 tot 60.000 km erop, bij mij zelf staat er nu 128.000 km op en de kleur van de peugeot is rood staat nog goed in lak enzo. mooie OZ velgen erop, hoeveel zou ik ongeveer bij moeten leggen op zo'n clio....?????
dacht zelf aan 8.000 a 9.000 bijleggen en dan de peugeot erop inruilen....
en hoeveel pk's hebben die dingetjes eigenlijk....???????
En hoeveel lopen/zuipen ze ongeveer 1.12 1.10 of nog gekker.....????
Alvast bedankt dan en de groeten.....
dacht zelf aan 8.000 a 9.000 bijleggen en dan de peugeot erop inruilen....
en hoeveel pk's hebben die dingetjes eigenlijk....???????
En hoeveel lopen/zuipen ze ongeveer 1.12 1.10 of nog gekker.....????
Alvast bedankt dan en de groeten.....
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
172pk
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
stel je btw even voor in het volgende topic: wie is wie. Klik op de link om er naar toe te gaan:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=750
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=750
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Vosje schreef:gemiddeld 1 op 12 dus... wel netjes...Vosje schreef:verbruik binnen b.k. 11.2 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
ja daaaaaggg, volgens de papieren moet ik met mijn 1.6 1:13 kunnen halen, dus niet. En je gaat echt niet zuinig rijden met een RS
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik geloof idd dat je rechtervoet je aardig blut kan maken
kzeg ook niet dat het moet.... kzeg dat het kan..... dat de meesten hier dat niet kunnen (val ik zelf ook onder) daar kan ik ook nix aan doenOlijnsma schreef:Vosje schreef:gemiddeld 1 op 12 dus... wel netjes...Vosje schreef:verbruik binnen b.k. 11.2 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
ja daaaaaggg, volgens de papieren moet ik met mijn 1.6 1:13 kunnen halen, dus niet. En je gaat echt niet zuinig rijden met een RS
Clio 16v.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
tja, als we zuunig wilden rijden kochten we wel een alto
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Laatst gewijzigd door rasit.. op vr 21 mei 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet zo gierig, dus ik vind dat ook andere mensen mogen genieten van zo'n prachtige autoant1 schreef:
Wel jammer dat je hem weg doet!
Ik denk dat die rallye zo'n 4 à 5000 doet; 8 à 9000 bijleggen, zou aan de krappe kant kunnen zijn.2.0 sport schreef: goede dag mensen, ik had even een vraagje over de aankoop van een renault 2.0 sport, ik heb nu een peugeot 106 1.3 rallye uit 1996 in goede staat en wil die inruilen op een renault clio 2.0 sport uit 2000 of 2001 met ongeveer 20.000 tot 60.000 km erop, bij mij zelf staat er nu 128.000 km op en de kleur van de peugeot is rood staat nog goed in lak enzo. mooie OZ velgen erop, hoeveel zou ik ongeveer bij moeten leggen op zo'n clio....?????
dacht zelf aan 8.000 a 9.000 bijleggen en dan de peugeot erop inruilen....
Renault zegt 172.en hoeveel pk's hebben die dingetjes eigenlijk....???????
Afhankelijk van je rijstijl en waar je rijdt ongeveer 1:10.En hoeveel lopen/zuipen ze ongeveer 1.12 1.10 of nog gekker.....????
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Als die Clio's RS zo eel zuipen kan je beter een Peugeot 306 kopen net als ik 2.0 GTI 167 PK en die zuipt wel ongeveer 1:11 bij flink gas geven!!
Kom er nooit onder, op snelweg haal je 1:14
Gr.
Serge
Kom er nooit onder, op snelweg haal je 1:14
Gr.
Serge
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
het zal ongeveer hetzelfde zijn in de praktijk,Marcel B. schreef:Ze zijn alleen een dikke seconde trager op de 100
maar 306 is ook een stuk groter als een clio, je hebt meer ruimte van binnen, voor je hoofd en je benen!
Ik had meestal in een gecombineerde rit een gemiddelde van 1 op 12 a 1 op 13. En dat echt niet altijd braaf rond rijden, maar ook ff 'n stukkie 't gas open. Dus 't is wel zeker haalbaar.Olijnsma schreef:Vosje schreef:gemiddeld 1 op 12 dus... wel netjes...Vosje schreef:verbruik binnen b.k. 11.2 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
ja daaaaaggg, volgens de papieren moet ik met mijn 1.6 1:13 kunnen halen, dus niet. En je gaat echt niet zuinig rijden met een RS
Jouw idee en nog 1500-3000,- erbij als marge voor de handelaar. Dat is realistisch.2.0 sport schreef: goede dag mensen, ik had even een vraagje over de aankoop van een renault 2.0 sport, ik heb nu een peugeot 106 1.3 rallye uit 1996 in goede staat en wil die inruilen op een renault clio 2.0 sport uit 2000 of 2001 met ongeveer 20.000 tot 60.000 km erop, bij mij zelf staat er nu 128.000 km op en de kleur van de peugeot is rood staat nog goed in lak enzo. mooie OZ velgen erop, hoeveel zou ik ongeveer bij moeten leggen op zo'n clio....?????
dacht zelf aan 8.000 a 9.000 bijleggen en dan de peugeot erop inruilen....
Renault claimt 172 na verkeerd omrekenen. Het zijn er 169. Maar dat halen de motoren bijna geen van allen als je de verhalen van professionele gebruikers mag geloven die het vermogen hebben gemeten.2.0 sport schreef:en hoeveel pk's hebben die dingetjes eigenlijk....???????
Hoe harder je rijdt hoe eerder de tank leeg is. Als je een lager verbruik scoort als 1:10 met zo'n auto had je beter een 1.2 kunnen kopen. Dan rij je dus niet hard genoeg... Ik vind het claimen van een laag verbruik eigenlijk niets voor een RTC forummer. Liever brallen aan de bar hoe snel je de tank leeg kunt knallen...2.0 sport schreef:En hoeveel lopen/zuipen ze ongeveer 1.12 1.10 of nog gekker.....????
Laatst gewijzigd door speedline op za 22 mei 2004 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Die ziet er idd erg mooi uit Rasit...
Peug claimt tenslotte ook 167 pk bij 121 kW.speedline schreef:Renault claimt 172 na verkeerd omrekenen. Het zijn er 169pk's. Maar dat haalt ze bijna geen van allen als je de verhalen van professionele gebruikers mag geloven.
Misschien staat hier ook wat info voor je. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 60#1428760
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Hallo mensen heb er nu eentje gevonden eeeeee een 2.0 16v sport uit 2001 en heb de rallye in kunnen ruilen die rally's hebben 107 a 110 pk dus ga er nu wel op vooruit want die clio heeft er 150 a 160 toch.....??????
Dat wordt genieten dan eeeeeee.....
Maar ja moet wel oppassen met ut voetje want de rally
reedt 1:14 ongeveer.....
Dat wordt lappen dan....
Maarja dat neemt het rijpezier niet weg.....
Dat wordt genieten dan eeeeeee.....
Maar ja moet wel oppassen met ut voetje want de rally
reedt 1:14 ongeveer.....
Dat wordt lappen dan....
Maarja dat neemt het rijpezier niet weg.....
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
172 PK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat moet je niet zo hard schreeuwen, want er zijn maar heel weinig RS-en die ook echt 172 pk hebben. Al is het alleen maar omdat de opgave van Renault in kW's al een stukje lager is. Een RS zonder aanpassingen zit tussen de 150 en 165 pk.P@TB@D schreef:172 PK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
uhm ja die zou 182pk moeten hebben
Nee, geen flauw idee; ik weet wel dat er enige hardware-wijzigingen in zitten, met o.a. een nieuw uitlaatspruitstuk en naar verluidt ook een nieuw inlaatspruitstuk.Maus schreef:Enig idee hoe dat bij de RS phase 3 is?
Ik verwacht dat de 10-pk winst claim wel klopt, maar dan ten opzichte van de 'tegenvallende' motor uit de phase 1 & 2.
(ik ga er ff vanuit dat je op de nieuwste clio doelt en niet op de Ragnotti, die ook wel phase 3 genoemd wordt.)
yep, uitgekleed ivm gewicht, maar ook ander onderstel en andere wiellagerhuizen. Aangezien het een aparte homologatie is, wordt 'ie ook wel phase 3 genoemd, en het nieuwste model, met de dubbele uitlaat phase 4.Maus schreef:Ik bedoel idd de laatste RS, welke nu (volgens Reno) 182 pk-tjes zou moeten hebben.
De Ragnotti was toch een uitgeklede versie van de RS? (Dus zonder airco e.d.)
Maar van die laatste is nog geen homologatie, dus ook nog niet interessant voor de sport.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Beste (toekomstige) RTC-ers,
Pfff wat een commentaar. Hebben jullie zelf wel uberhaupt eens in een RS gereden voro langere tijd? Tegenvallende motor: eh nee! De PK's zijn ietsje lager dan de opgave (172), amar das bij praktisch alle auto's zoals deze. Dus de Peugot 206 RC 177 pk? Dacht het niet.
Voor de duidelijkheid: de Ragnotti is een speciaal model die wat lichter is, speciale looks (kleur, verlgen, etc.) en net wat sneller. Maar die is alleen in Frankrijk verkrijgbaar! Het is een pase 2.
De pase 3 heeft (nogmaals: officieel) 182 pk en duidelijk te herkennen aan de dubbele uitlaat.
Ik heb mij Clio RS (helemaal standaard, zilver, februari 2000, 95000 km) via een particulier gekocht voor 11000 euro, maar je bent al snel iets meer kwijt.
Ik rij zelf 1 op 10 en dan rij ik zowel vaak snelweg (meestal rond 130 km/h) als in de stad.
De 306 is best wel wat minder snel. Zoeen 1 a 1,5 seconden op weg naar de 100 km/h. Ruimer? Misschien, maar de clio RS is wel weer wat moderner.
Trouwens: als je een Clio RS koopt particulier: laat hem keuren door bijvoorbeeld de DAKRA als je er zelf niet heel erg veel verstand van hebt en check de kooptips of deze site. Het is het geld/de tijd absoluut waard.
En vooral veel plezier! Ik kan een RS echt aanraden!
Eric
Pfff wat een commentaar. Hebben jullie zelf wel uberhaupt eens in een RS gereden voro langere tijd? Tegenvallende motor: eh nee! De PK's zijn ietsje lager dan de opgave (172), amar das bij praktisch alle auto's zoals deze. Dus de Peugot 206 RC 177 pk? Dacht het niet.
Voor de duidelijkheid: de Ragnotti is een speciaal model die wat lichter is, speciale looks (kleur, verlgen, etc.) en net wat sneller. Maar die is alleen in Frankrijk verkrijgbaar! Het is een pase 2.
De pase 3 heeft (nogmaals: officieel) 182 pk en duidelijk te herkennen aan de dubbele uitlaat.
Ik heb mij Clio RS (helemaal standaard, zilver, februari 2000, 95000 km) via een particulier gekocht voor 11000 euro, maar je bent al snel iets meer kwijt.
Ik rij zelf 1 op 10 en dan rij ik zowel vaak snelweg (meestal rond 130 km/h) als in de stad.
De 306 is best wel wat minder snel. Zoeen 1 a 1,5 seconden op weg naar de 100 km/h. Ruimer? Misschien, maar de clio RS is wel weer wat moderner.
Trouwens: als je een Clio RS koopt particulier: laat hem keuren door bijvoorbeeld de DAKRA als je er zelf niet heel erg veel verstand van hebt en check de kooptips of deze site. Het is het geld/de tijd absoluut waard.
En vooral veel plezier! Ik kan een RS echt aanraden!
Eric
En die hadden al helemaal geen last van zeer positief opgegeven vermogensStevenK schreef:Peug claimt tenslotte ook 167 pk bij 121 kW.speedline schreef:Renault claimt 172 na verkeerd omrekenen. Het zijn er 169pk's. Maar dat haalt ze bijna geen van allen als je de verhalen van professionele gebruikers mag geloven.