[clio]zingend motortje ?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heb al een tijdje last van een soort van zingende motor. Heb mijn distr riem, spanrol en vsnaar vernieuwd van mijn E7J motortje...alleen daarna begon ie te zingen, tis soms net een turbo. Niet heb piepen van de vsnaar dus, maar echt zingen. Nu heb ik vorige week mijn vsnaar eraf gehaald en toen was t weg. Dacht dus aan mijn dynamo, maar daar zit geen speling oid op (eerder dacht ik van wel). Wat kan t nu zijn, alleen de dynamo wordt aangedreven nl :s Een monteur wist mij te vertellen dat de vsnaar dan te diep in de poulie van of de krukas of van de dynamo ligt. Kan dit hierdoor veroorzaakt worden?
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

kan zijn dat je poeli wat krommig is, had ik namelijk ook.. of verkeerde v-snaar.
Robert Clio S.
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
Locatie: Soest

Laatst is mijn distributieriem vervangen met v-snaar net als jij. Heb ook een E7J motor, en ik heb precies hetzelfde als ik jou zo mag geloven. Mijn motor gaat zingen bij 1500 toeren tot iets onder de 2000 toeren, dan is het weg! Lijkt op het geluid van de v-snaar, maar het is het net niet.

Heb het nagevraagd, wat blijkt dat in mijn geval het een kwaaltje is van de E7J motor. Wanneer de distributieriem op de juiste spanning is gezet volgens het aantal Hz van Renault, dan staat de distributie eigenlijk net iets te strak. Klinkt raar. Het komt bijna bij elke E7J motor voor. Is niet schadelijk voor de motor. En volgens mij staat jou riempje ook iets te strak als ik het zo uit jou verhaal mag opmaken.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beetje onzin, kan zeker kwaad. Zingen = frictie en is zeker niet goed voor een riem ... beter goed erop zetten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Clio S.
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
Locatie: Soest

Riël schreef:Beetje onzin, kan zeker kwaad. Zingen = frictie en is zeker niet goed voor een riem ... beter goed erop zetten.
Riem zit er goed op, door een Renault monteur gedaan. Ik stond er naast, met het speciale gereedschap van Renault op de juiste spanning gezet. Het schijnt dus te zijn dat het vaak voorkomt bij de E7J motoren, dat houdt dus in dat de riem niet op de juiste waarde van Renault gespannen hoort te worden als je wilt dat die riem niet gaat zingen.

Of het kwaad kan, dat laat ik in het midden. Bij de garage zeggen ze van niet. Het enige wat ik weet is dat een distributieriem heel wat kan hebben. Maar ik laat er wel wat aan doen, want ik vind het irri.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En de spanrol?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Clio S.
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
Locatie: Soest

Tja die kan het ook zijn, maar er is wel een nieuwe opgekomen. Of het moet een maandagmorgen productie zijn van Renault.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat talkpoeder erop fluffen . :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij mij kan het de distributie niet zijn, aangezien het geluid weg is als ik zonder vsnaar rijd...En het geluid verdwijnt ook niet bij een bepaald toerental...het blijft van stationair tot aan de bovenkant van het teorengebied
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Ik heb na het vervangen van een spanrol bij de multiriem er ook een soort turbo geluidje erbij gekregen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:Wat talkpoeder erop fluffen . :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Als ie zingt staat ie gewoon te strak toch lijkt mij? Dus misschien verkeerde V-snaar? Of misschien moettie nog een beetje rekken en is het over een tig aantal kilometers over?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

met lopende motor siliconen of teflon spray op de snaar en poulies spuiten (Y)
Anonymous

nou heb ik het probleem met mijn clio dat mijn auto als ik hem start een tyfus herry maakt (komt door de vsnaar is al vastgesteld) de renault dealer waar ik ff was zij dat hij dan te slap gespannen is nou ik heb er zelf ff naar gekeken en hij stond reette strak wat moet ik doen de v snaar iets losser monteren,,,, een nieuwe vsnaar of toch kijken of hij strakker kan iemand anders vertelde mij dat ik met een stok een tik op de dynamo moest geven maar dit leek mij een beetje te trabant achtig
grtzz

verder nog een vraag mijn remvloeistof is bijna op welke moet ik kopen 3.1 E.H. 4.1 E.H. of nog vetter?? heb de auto gekocht van een coll van mij maar de gebruikshandleiding zat er niet bij (clio RSi `93
EddyBibi
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 jun 2004 18:09

Ww RSi schreef:nou heb ik het probleem met mijn clio dat mijn auto als ik hem start een t*%us herry maakt (komt door de vsnaar is al vastgesteld) de renault dealer waar ik ff was zij dat hij dan te slap gespannen is nou ik heb er zelf ff naar gekeken en hij stond reette strak wat moet ik doen de v snaar iets losser monteren,,,, een nieuwe vsnaar of toch kijken of hij strakker kan iemand anders vertelde mij dat ik met een stok een tik op de dynamo moest geven maar dit leek mij een beetje te trabant achtig
grtzz

verder nog een vraag mijn remvloeistof is bijna op welke moet ik kopen 3.1 E.H. 4.1 E.H. of nog vetter?? heb de auto gekocht van een coll van mij maar de gebruikshandleiding zat er niet bij (clio RSi `93
Dit tik op de dynamo lijkt me onzin als ik je verhaal zo lees. Als het een fluitend geluid is denk ik toch eerder aan je riem. Het kan zijn dat ie uitgedroogd is. Er is speciaal vet verkrijgbaar om hem mee in te smeren. Met dat vet gaat ie dus niet slippen! Maar ga hem niet nog strakker zetten als je vindt dat ie al strak genoeg gespannen staat. Hij moet ongeveer 1 cm op en neer kunnen bewegen. Ga je hem vaster draaien dan draai je de boel kapot.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ww RSi schreef: verder nog een vraag mijn remvloeistof is bijna op welke moet ik kopen 3.1 E.H. 4.1 E.H. of nog vetter?? heb de auto gekocht van een coll van mij maar de gebruikshandleiding zat er niet bij (clio RSi `93

4.1!! En het geeft niet aan hoe vet het is maar hoe hoog het kookpunt ligt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mister gomez
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 8:24
Locatie: naaldwijk, westland

mijn moeke rijd ook een clio een 1200cc rn maar als ze een kort stukje rijd gaat het motortje ook zo nu en dan flink zoemen fluiten in iedergeval geen prettig geluid heeft een van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn het is niej een jakkende v-snaar geluid

>-)
-->clio 16v rulezzzz<--
Plaats reactie