schurend geluid bij remmen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
punkrocker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 12:59
Contacteer:

Hoi, newbie hier en een newbie met renault rijden. Sinds kort een Clio 1.2 uit '94. Gisteren hoorde ik bij het remmen een schurend geluid van linksachter komen. Voordat ik nu gelij knaar de garage ren dacht ik het eens hier neer te zetten in de hoop dat het iemand bekend in de oren klinkt?

bedankt
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Kijk eens hoe het gesteld is met je remblokken! Of heb je trommels achter? Een vriend van me heeft dat gehad met zijn Seat Marbella en toen was het binnenwerk aan vervanging toe, geloof ik. Het is een keer schoongemaakt, maar dat heeft niet geholpen. Hij heeft het uiteindelijk niet laten vervangen, want dat was de wagen niet meer waard.

Wellicht bij jou hetzelfde probleem?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ow ja, welkom op het forum trouwens. :)

Stel je in dit topic even voor: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 29#1434729
EddyBibi
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 jun 2004 18:09

Als je een 1200 hebt heb je volgens mij trommels achter. Ik denk dat je remmen aan vervanging toe zijn...
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

denk ook je remblokjes :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

~thijs~ schreef:denk ook je remblokjes :)
Zijn trommels achter, dus check je remvoering maar eens. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het KAN nog een lager zijn :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Stefan T-SPORT
Berichten: 671
Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
Locatie: Vianen (UT)
Contacteer:

Mijn twingo gaat volgende week voor hetzelfde probleem naar de garage. Geintje kost 220 ex btw :(
* Stefan T-SPORT *
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Neobyte schreef:Mijn twingo gaat volgende week voor hetzelfde probleem naar de garage. Geintje kost 220 ex btw :(
dan ging ik toch eerst lekker zelf kloten! :wink:
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Vos schreef:
Neobyte schreef:Mijn twingo gaat volgende week voor hetzelfde probleem naar de garage. Geintje kost 220 ex btw :(
dan ging ik toch eerst lekker zelf kloten! :wink:
idd, bij een grosdier remvoeringen halen en vervangen die handel op de oprit :)

snel verdiend d8 ikzo
Mrtn = Maarten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

220 euro om remvoeringen achter te laten vervangen, dan weet je ook zeker dat je flink genaait bent, of vervangen ze alles compleet dan, met wielremcilinders en stelmechanismes?? en zelfs dan vin ik 220 euro nog veel
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Blijft je handrem misschien hangen??
Stefan T-SPORT
Berichten: 671
Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
Locatie: Vianen (UT)
Contacteer:

pazmaniac schreef:220 euro om remvoeringen achter te laten vervangen, dan weet je ook zeker dat je flink genaait bent, of vervangen ze alles compleet dan, met wielremcilinders en stelmechanismes?? en zelfs dan vin ik 220 euro nog veel
Ja, ze vervangen alles compleet. Maar volgens mij is dat incl de manuren (2 uur gerekend).
* Stefan T-SPORT *
Anonymous

Neobyte schreef:
pazmaniac schreef:220 euro om remvoeringen achter te laten vervangen, dan weet je ook zeker dat je flink genaait bent, of vervangen ze alles compleet dan, met wielremcilinders en stelmechanismes?? en zelfs dan vin ik 220 euro nog veel
Ja, ze vervangen alles compleet. Maar volgens mij is dat incl de manuren (2 uur gerekend).
Ze rekenen 700 alles rondom bij een GT........ 4 manuren en onderdelen van 300 euro ofzo. Flinke marge die ze berekenen dan ;) (vond Renault NL ook btw)
Plaats reactie