Tellerafwijking

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Hoi RTC-ers,

Was eergisterenavond op weg van Efteling naar Leiden en voor de grap eens de gemiddelede snelheid van de boordcomputer bekeken bij een constante snelheid op de teller.

Ik zat tot mijn verbazing dan bij een constante snelheid van 140 km/h de boordcomputer een gemiddelde snelheid van 134 km/h aangaf! Das een redelijk groot verschil mag ik wel zeggen. Staat de teller standaard 6 km/h hoger dan de 'echte' snelheid die je rijdt?

Elmo
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

had je daarvoor of daarna nog een klein stukje langzamer gereden?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Klopt, ik heb cruise controlle, en die snelheid wijkt ook af van de teller snelheid, ook ca 5 a 6 km
One clio to rule them all
Marc01
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 7:06
Locatie: Egmond
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef: Staat de teller standaard 6 km/h hoger dan de 'echte' snelheid die je rijdt?

Elmo
Tellerafwijkingen zijn standaard te hoog, ik heb bij mijn vorige auto eens gemeten aan de hand van GPS wat de afwijking was en daar was het 5 km/h dus dan klint zes niet gek.
De afwijking schijnt gemiddeld +6% te zijn.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

relativiteitstheorie van Einstein, als je je t.o.v van de omgeving met een bepaalde snelheid voortbeweegt, lijkt het voor de omgeving alsof het langzamer gaat.
En hier houdt de computer rekening mee. :wink:
Plaats reactie