Pas een clio gekocht. waar nu beginnen?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
PatrickK
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 28 jul 2004 21:06

Hallo,

ik heb pas een clio gekocht. Een RN uit '99 dus niks speciaals. Ik heb me ook direct aangemeld bij de RTC.
Ik wil graag mijn clio er wat sportiever uit laten zien. Waar kan ik dan mee beginnen, zonder dat het direct veel gaat kosten?

Gr,

Patrick.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

In het kader van grote halen snel thuis:

Dikke wielen, en een beetje verlagen, en je hebt 'm gelijk getransformeerd van 'nix bijzonders' tot 'stoer dik ding' :)
rev it like a rental
PatrickK
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 28 jul 2004 21:06

hoe werkt dat nou met die inches? Hoeveel centimeter is 15"? Wat zit er standaard onder een clio?

(dit is mijn eerste keer op dit forum, hopelijk heb ik goed gereageerd op dit bericht. Zoniet, laat het ff weten)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Hoi patrick,welkom op dit forum.Aangezien dat wij graag willen weten wie en wat jij bent hebben we daar de wie is wie topic voor.Als je hierkom je er vanzelf.
Veel plezier bij de rtc. (Y)

De orginele velgmaat van de clio is dacht ik 14".Waarbij 1 inch , 2,54 cm is.Zoals menno al zei,begin met leuke velgen,verlagen,andere uitlaat,ander luchtfilter,andere achterlichten enz enz.Ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
Succes!!!!!!!!!! :)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Patrick Kerkhoff schreef:hoe werkt dat nou met die inches? Hoeveel centimeter is 15"? Wat zit er standaard onder een clio?

(dit is mijn eerste keer op dit forum, hopelijk heb ik goed gereageerd op dit bericht. Zoniet, laat het ff weten)
1'' is 2.54 cm ik meen dat er onder jouw type clio een 17'' velg past
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het meest in het oog springende zijn een setje mooie velgen en een verlaging van een cm of 4-6. :) Dan is het direct een heel andere auto.

Onder een Clio II kan maximaal 17 inch, volgens mij. Je zult even moeten kijken wat je mooi vind. (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Merijn schreef:Onder een Clio II kan maximaal 17 inch, volgens mij. Je zult even moeten kijken wat je mooi vind. (Y)
18 inch kan ook nog, dacht ik

van de openingsmeeting:

[img]http://home.wanadoo.nl/piercedpanda/07032004_57.JPG[/img]
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Denk dat 17 toch de max.maat is om het mooi te houde. Te grote velgen ziet er vaak ook nit uit (beetje wannabe zeg maar) Geef mij maar gewoon lekker mn standaar d15 inchers :D (lekker wolverig in schaapskleren geval).

Maar patrick, ook voor velgen en verlagen ben je al aardig wat kwijt. Tunen is nooit goedkoop ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Op een Clio II vind ik 16 inch de max, met een mooie verlaging. Maar ja, het is een kwestie van smaak! :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

vind zelf 17 al net iets te groot,

heb er zelf 16 inch op liggen,

verlagen was niet zo duur,
setje velgen + banden wel...
maar heb ze dan ook nieuw gekocht
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Als je verlagen goed doet is het ook duur ;) Zelf vindt ik 16 inch ook een max voor de clio II, maar ja...dat is idd smaak. Dat 18 inch gewoon te is als je hem verder standaard houdt lijkt me wat overduidelijker ;)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

vind 18 inch toch best netjes staan op die foto, heb je er geen duidelijkere voorbeelden van, of ff wat voorbeelden van verschillende inch maten + verlagingen. :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik vind 18 ook wat "overdone"

mooi 16 inch wielen eronder, en die auto 4 cm rondom laten zakken. Eventueel een setje spoorverbreders rondom, dan issie echt af.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

verlagen goed doen, dat zit je meteen op de 6 cm natuurlijk

ik heb hem 35 mm laten zakken, goed zat...voor nu >-)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Onder een RS staat 't vele malen netter als er 17 inch op zit. Dan nog s een cm of 5 verlagen. :kwijl: :D
't Wordt tijd om ff flink te sparen....
Gideon B
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 10:49
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Patrick Kerkhoff schreef:Hallo,

ik heb pas een clio gekocht. Een RN uit '99 dus niks speciaals. Ik heb me ook direct aangemeld bij de RTC.
Ik wil graag mijn clio er wat sportiever uit laten zien. Waar kan ik dan mee beginnen, zonder dat het direct veel gaat kosten?

Gr,

Patrick.
he Patrick, welkom bij de club.

als je wielen zoekt voor niet al te gek veel geld, kijk eens op de site van Carmar

http://www.carmar.nl

staan ook duurdere wielen op, maar regelmatig leuke aanbiedingen met :foto:

succes
Gideon B
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 10:49
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

vergeten... :@

ze hebben natuurlijk ook banden :lol:
Plaats reactie