Jutteren, pieppen etc. van me benzinepomp

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Ik heb altijd op LPG gereden, dus reed nooit vaak op benzine. Nu het gas eruit gehaald is valt me op dat als de meter nagenoeg op 0 staat en het lampje nog NIET brand de pomp begint te joelen.
Eerst alleen als ik door een bocht ga, maar daarna ook als ik optrek. En na verloop van tijd gaat het lampje pas branden. Gister heb ik op het moment dat ik hem voor het eerst hoorde de tank vol gegooid, er ging maar 29 liter in, dus er zat nog 21 liter in!
Me oude GTT deed dat joelen ook, maar pas als de tank zo goed als leeg was.

Dit hoort toch niet? Lijkt me stug dat als je een 50 liter tank hebt dat je alweer moet tanken als er 30 liter verreden is. Heeft iemand enig idee of dit kwaad kan of dat het normaal is?

Alvast bedankt!!!


Groeten Rick
Laatst gewijzigd door Rick op wo 18 aug 2004 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Is 't niet gewoon het pompje van de reservetank dat je hoort?
rev it like a rental
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Kan best :) . Eerst joelt ie en daarna jankt ie, dus 2 stappen eigenlijk. Maar hoort ie dat al snel te doen dan? En is dat erg?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Rick schreef:Kan best :) . Eerst joelt ie en daarna jankt ie, dus 2 stappen eigenlijk. Maar hoort ie dat al snel te doen dan? En is dat erg?
nee doen ze allemaal (clio16v)
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

aha, maakt geen hol uit dus! Wel enorm irritant btw!!
bart_kerkvliet
Berichten: 26
Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02

Ik heb ongeveer zelfde met 19-16V. Ook 50 a 55 liter tank volgens boekjes maar meter gaat richting 0 (horizontaal) en brandstof pomp begint te fluiten/zingen. Naar geluid dat je heel goed hoort als je met open raam langs een muur/huis of in parkeergarage staat/rijdt.

Schrok me kapot, maar tankvolgooien en je hoort hem niet meer ... Vaag blijft het wel.

En exact het tanken en zo weinig erin gaan. Ik ben gewend (hiervoor 205GTi) dat bij meter op leeg tank bijna leeg is. Lampje ging met 205 aan als meter roode gedeelte in ging en dan was het echt nog maar een liter of 5 a 7 in de tank.

Met m'n R19-16V issut gewoon metertje zegt tank is leeg bijna. Lampje gaat niet aan (nog nooit gezien) en met tanken gewoon 35 a 40 liter erin maar. Waar is die andere 15 (a 20) liter dan?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Nou wat dacht je van IN de tank?? :)

Gewoon doorrijden tot het lampje gaat branden, je zal merken dat het heel (angstaanjagend) lang duurt voor hij gaat branden, ookal staat de meter al onderaan. Dat dat is tevens een verklaring voor die 10 tot 15 liter die nog in je tank zit, de meter geeft die niet meer aan, en het lampje gaat pas branden als ongeveer tussen de 5 en 10 liter in de tank zit. Als het lampje aan gaat kan je nog zeker 50 km rijden. Probeer het maar, je zal het zien.
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Maar ik heb begrepen dat de pomp zijn smering uit de benzine haalt en als ie piept staat ie droog toch? Dus dat is dan toch niet goed :~ ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat reservepompje maakt van zichzelf al een pokke herrie :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

met gas heb je geen last van die kut dingen :wink:
bart_kerkvliet
Berichten: 26
Lid geworden op: di 3 aug 2004 23:02

Rick schreef:Maar ik heb begrepen dat de pomp zijn smering uit de benzine haalt en als ie piept staat ie droog toch? Dus dat is dan toch niet goed :~ ?
Als hij 'droog staat' rijdt je auto niet meer lijkt me ;)
Bart V schreef:Nou wat dacht je van IN de tank?? :)

Gewoon doorrijden tot het lampje gaat branden, je zal merken dat het heel (angstaanjagend) lang duurt voor hij gaat branden, ookal staat de meter al onderaan. Dat dat is tevens een verklaring voor die 10 tot 15 liter die nog in je tank zit, de meter geeft die niet meer aan, en het lampje gaat pas branden als ongeveer tussen de 5 en 10 liter in de tank zit. Als het lampje aan gaat kan je nog zeker 50 km rijden. Probeer het maar, je zal het zien.
Morgen einde van de dag (of zaterdag morgen) issie weer heel! Dan eens testen als ik iets minder belangrijks ga doen als naar werk gaan ;) ANWB heeft altijd wel benzine bij zich lijkt me ;) Of misschien even jarycan bij pa ophalen voor de test. Toch vaag van Renault om meter op 0 (=leeg) te zetten als er nog zat inzit eigenlijk. Met 15 liter kan je gewoon nog naar .de rijden vanaf DenHaag ......
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

bart_kerkvliet schreef:
Rick schreef:Maar ik heb begrepen dat de pomp zijn smering uit de benzine haalt en als ie piept staat ie droog toch? Dus dat is dan toch niet goed :~ ?
Als hij 'droog staat' rijdt je auto niet meer lijkt me ;)
als hij begint je joelen trekt hij te weinig benzine dit is niet goed en daar gaat hij geheid kapot van. dus in wezen heeft rick wel gelijk dat hij "droog" staat.
Plaats reactie