ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ik was altijd erg tevreden over mijn RS stoeltjes.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Oh en de plaats waar leer zit verschilt tussen de RS en Initiale, maar dat mag duidelijk zijn :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

duidelijke site Tom! (Y)

het is een leren initiale interieur... Ik twijfel een beetje over een RS interieur, staat niet veel te koop voor een linksgestuurde en op zich is een Initiale ook wel weer leuk.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mannen DCi rijders...

Kunnen jullie misschien eens checken of jullie bijzonder kenmerken zien bij jullie verstuivers? Bij mij zitten er er 2 verschillende types in. Bij de ene zitten er groene ringetjes omheen terwijl bij het andere soort niks op zit. De typenummers op degene met het groene ringetje zijn groter dan degene zonder het ringetje. Wil even weten welke er nou origineel in horen te zitten en of er eventueel al andere in zijn gekomen.

Zie;

Afbeelding


Afbeelding
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

weinig zin om nu nog te gaan kijken.. ik doe morgen een poging :)

EDIT:
als ik hier zo kijk in mijn projecttopiccie zie ik roze ringetjes?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009455.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmmm...kan nergens echt terug vinden of er verschillende varianten zijn.

Heb jij overigens ooit gedacht aan het afdoppen van de EGR, Haas? Zit me af te vragen of dat kan zonder dat het storingslampje gaat branden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het afdoppen sowieso wel, maar vanaf een bepaald bouwjaar moet je de klep aangesloten laten (of m.b.v. een weerstand laten denken dat de klep aangesloten is).
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Op google is toch wel wat te vinden over die ringen? Ik heb het eens langs zien komen op het eigen forum (http://www.amtgarageforum.nl)

Zal even kijken of het nog te vinden is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:Hmmm...kan nergens echt terug vinden of er verschillende varianten zijn.
Volgens mij niet, heb dat toen nagevraagd uit voorzorg. Of er verschillende zijn voor de verschillende uitvoeringen weet ik niet (65,85,105 pk?)
MartijnG schreef:Heb jij overigens ooit gedacht aan het afdoppen van de EGR, Haas? Zit me af te vragen of dat kan zonder dat het storingslampje gaat branden...
Nee.... :lol: In het begin wel, maar nooit de moeite voor genomen. Bij mij was stekker eraf wel een storingslampie overigens. En dat ging pas uit na uitlezen bij de dealer... (N) Ook toen de stekker er al weer op zat...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

[img]http://spykiller.free.fr/encyclio/inter ... eur_rs.jpg[/img]

Hoeveel verschil zit er nu in een interieur van een Clio RS Ph I en Ph II betreft stoelen, deurpanelen, achterbank enz?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Voor zover ik weet zijn er 4 kleuren leverbaar geweest.

blauw, grijs, donkergrijs en zwart. De verschillen zijn wel erg minimaal.

Interieur van de foto komt aardig overeen met die van mij, dus phase2 en 3 zijn wel hetzelfde.

Verder heeft een phase1 volgens mij een gekleurd logo in de stoelen. Even goed op google zoeken naar interieurbeelden van een phase1?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Stoel van phase1 met gekleurd logo. De hoofdsteun is ook anders.

[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... -v6_06.jpg[/img]

phase1 met blauwig interieur:
[img]http://img528.imageshack.us/img528/796/cimg0475xr7.jpg[/img]
[img]http://img528.imageshack.us/img528/1217/cimg0476wc3.jpg[/img]

Het alcantara heeft ook geen perforatie, de phase3 in ieder geval wel, phase2 denk ik ook wel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zow dat zijn wel nice stoeltjes :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zit best aardig ja :)
Alleen ala Clio zit je wel te hoog in een RS...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

voor de rest is de hendel om achter ij te komen anders bij de ph1 en de ph2&3
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ze zitten inderdaad wel lekker, maar bieden te weinig zijdelingse steun. Als je een beetje vlot door de bocht gaat glij je er toch een beetje uit.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nou, dat is wel waar ja. Om goed klem te zitten moet je echt op de (volgens de boeken) juiste zitpositie gaan zitten, dus de rugleuning redelijk ver rechtop etc. Dan zit je wel redelijk klem, maar het zijn geen recaro's natuurlijk.

Overigens merk je het verschil vaak pas als je na lange tijd (vakantie) weer in de auto gaat zitten, of op de passagiersplek. Dan stap je net wat anders in, daarnaast zijn die wangen vaak ook nog wat steviger :)

Wat me nu nog het meeste stoort is het 'hoog op de bok' zitten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die hoge zit is niet alles inderdaad :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik dacht eerst altijd nog van 'het valt wel mee' maar na 5 dagen in een vrij lage Z4 had ik 3 weken nodig om te wennen aan 'de bok'.


Een Mégane RS, zit dat ook hoog?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Megane II zit voor het gevoel lager ja omdat je de stoel veel lager kunt zetten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heren, dank!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Adinsx schreef:Ik dacht eerst altijd nog van 'het valt wel mee' maar na 5 dagen in een vrij lage Z4 had ik 3 weken nodig om te wennen aan 'de bok'.


Een Mégane RS, zit dat ook hoog?
Gewoon een kuipstoel uit een cup clio erin drukken, dan zit je wel laag genoeg :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wij hebben dit interieur nu :smile:

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20060 ... clio_2.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

even voor de zekerheid, voor in de deuren kan een 16cm luidspreker en achterin 13 cm?
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

standaard voor composet van 13 cm
achter een 13 cm speaker.

je kan met lichte aanpassingen wel voor een 16 cm kwijt.
zelf heb ik 2x 13 cm compset geplaatst :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Al vanaf dat ik mijn Clio heb, heb ik het idee dat er ergens wat bonkt en rammelt rechtsvoor. Martijn Kool en Paul hebben dat ook naar mijn idee, althans, ik meen zoiets gelezen te hebben. Van tijd tot tijd erger ik me er dood aan, ik kan het alleen niet vinden. Zijn er hier nog gedachten over of nuttige tips? Veel voorkomende Clio II kwaaltjes, waar ik nog niet naar gekeken heb?

Inmiddels het volgende vervangen afgelopen anderhalf jaar:
- schokdempers (schroefset)
- toplagers met rubbers
- fuseekogels L+R
- stuurkogels L+R
- stuurstangen L+R
En.... dit heeft allemaal niets verbeterd helaas :(

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moeten zoeken. Naar mijn idee blijven 3 dingen over, draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis. De eerste twee heb ik even uitgesloten, zien er prima uit. Bovendien is er bij de vorige eigenaresse nog een draagarm rechts vervangen, daar heb ik een bon van.
Nu heb ik vorige week de auto op de brug gezet en eens naar het stuurhuis gekeken. Hier zit nergens speling op de kogels, alleen viel me wel op, dat de stuurstang rechts wat speling heeft in het huis zeg maar. Daar zitten 3 kunststof blokken, die de as met tandheugel in het huis gecentreerd blijft denk ik? Als je aan dat deel trekt, merk je dat daar wat speling inzit, alleen is dan de vraag, in hoeverre moet die daar zitten? Of is dat een rethorische vraag?? :D

Anderen die dit ook hebben of hebben gezien? Weinig zin om mijn stuurhuis te vervagnen, dat ding kost 240 eu :(
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

dan maar je muziek gewoon wat harder :p









echt weer een antwoord waar je niets mee kan :p :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

240 voor een bekrachtigd stuurhuis vind ik niet duur eigenlijk. Heeft hij die speling alleen aan 1 kant dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:Weinig zin om mijn stuurhuis te vervagnen, dat ding kost 240 eu :(
is dit net zo'n hoere klus als bij mij toen? :D ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

klinkerweg = radio hard. ik heb het altijd al gehad en rij er vrolijk mee door

schijthokken zijn het eigenlijk, blok ligt er niet fatsoenlijk in, als ik mijn vriendin op de pook zet en ik laat 4x het gas los in zijn 4, dan ruilt ze mij in

ik heb nu geen gloeibougies meer, waarschijnlijk het zgn gloeikastje kapot, want de gloeistiften zijn prima. best lastig bij -8 en geeft een rookgordijn na 2minuten starten :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vind het ook vreemd dat er nog steeds geen oorzaak bekend is van de sneuvelende blokken terwijl de nieuwe er geen last meer van zouden hebben...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die oorzaak weet ik wel...leaserijders. Staart jezelf nou eens niet blind op een paar kapot gelopen blokken. Toe geen VW ofzo. En denk je zelf dat Renault een oorzaak gaat geven ofzo. Die zijn ook niet stom hoor. Is hetzelfde verhaal waarom er zoveel PK6 bakken in Trafics kapot gaan...puur lomp gedrag. En de eerste dCi motoren waren gewoon nog te nieuw. 2.2 dCi loopt ook zo vaak stuk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

das wel een makkelijk excuus he. Die leaserijders rijden lomp in alle merken, dus aan wie ligt het dan 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ga eens kijken hoeveel vag-blokken er stuk lopen? ;) :p

dat rammeltje heeft ie bij mij ook, radio hard is bij mij ook de oplossing ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:lol: Je hebt gelijk...de mijne ratelt ook vrolijk bij koude motor. Ik weet ook wel dat deze motor het misschien geen 50.000 km meer volhoudt, maar dan gooi ik er wel een gereviseerd blok in. Auto verder heb ik geen klachten over (omdat ik normaal een 5je gewend ben)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie