ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Mon 9 May 2016 11:21

fusee kogel alleen als je stuurt en veerweg hebt, bij een normale auto.

Bij een RS heb je eigenlijk 2 voor dat zelfde werk. de onderste is alleen voor de veerweg (om dat de poot niet draait) en de 2e in het "fusee stuk" is puur voor sturen. Zover ik weet is dat de grote boosdoener die je hoort kraken bij sturen al je zo goed als stilstaat (grote krachten op de lager om dat het wiel niet/nouwelijks rolt) en reden van lawaai is dat die lager "droog" is en niet omdat er teveel speling opzit. Dat komt nu pas door slijtage omdat die zogenoemd droog is en ijzer op ijzer zonder vet roest en slijt (F)

suc6, en een monteur die geen rs kent weet dit ook echt niet hoor. Dus wat Tim zegt!! Veban :p (of VKV (F) ) En de dealer verkoopt je een nieuwe fusee als je niet oplet (U)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby Joost van der Hammen » Mon 9 May 2016 16:53

VKV is de Renault Sport dealer Abel

Heb niet alles terug gelezen maar als het een wiellager is geweest wat vervangen is kan het best zo zijn dat deze weer stuk is, er zit namelijk heel veel kwantiteitsverschil in lagers!

Suc6
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2413
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: Clio RS

Postby Rik Hamberg » Sat 21 May 2016 22:54

Max rondjes op Monaco volgende week vrijdag, samen met Magnussen en Palmer?

Wat een dik apparaat zeg! Hoeveel stuks naar Nederland? 19 inch, recaro's......

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2337
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Mon 23 May 2016 9:25

Hadden we hier al uitgebreid over Rik ;)

viewtopic.php?f=6&t=23887&p=2396759#p2396759
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby Rik Hamberg » Mon 23 May 2016 9:37

Adinsx wrote:Hadden we hier al uitgebreid over Rik ;)

viewtopic.php?f=6&t=23887&p=2396759#p2396759


Tom Tom Tom.......... lees eens wie daar de aanstichter van was dan? Heb dit op hetzelfde tijdstip geplaatst :beer:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2337
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT: Clio RS

Postby bozothenutter » Mon 23 May 2016 11:50

DAT is wat ze vanaf het begin hadden moeten doen...... (Y)
bozothenutter
 
Posts: 662
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob v/d Wetering » Mon 30 May 2016 20:02

Goedenavond allemaal ik ben op zoek naar de kleurcode van de clio 2 rs fase 3 cup velgen de antracieten.

En als het kan een Ral kleur :grin:

Bedankt alvast (Y)
Rob v/d Wetering
 
Donateur
Posts: 163
Joined: Mon 24 Aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob v/d Wetering » Mon 30 May 2016 20:27

205-110 vond deze op het engels forum iemand die kan bevestigen dat het de goede is ?
Rob v/d Wetering
 
Donateur
Posts: 163
Joined: Mon 24 Aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Tue 31 May 2016 7:26

Klinkt wel ergens bekend. Ik heb het zelf ook eens uitgezocht, even kijken of Google dat nog terug kan vinden.

Edit:
Ik kom 205-112 tegen
205-727 is in ieder geval het antraciet van de Mégane II RS cup-wielen.

Al gekeken op de website van Richard (Clio-gek op fora)
https://cliogek.wordpress.com/de-clio-ii-rs/
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob v/d Wetering » Tue 31 May 2016 9:31

Bedankt voor de hulp (Y)
Het nummer van jou is van een clio 3 rs kan dat ?

En topic had ik doorgelezen maar niks gevonden
Denk dat het nummer wat ik op het engelse forum heb gevonden juist is
Rob v/d Wetering
 
Donateur
Posts: 163
Joined: Mon 24 Aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Tue 31 May 2016 9:54

Ik denk dat je gelijk hebt. Op Franse fora kom ik ongeveer hetzelfde tegen:

http://www.cliors-concept.com/codes-pei ... 20924.html

http://www.forum-auto.com/marques/renau ... 103117.htm
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby Rob v/d Wetering » Tue 31 May 2016 10:44

Hehe alleen de nummers kan ik lezen de rest wordt een probleem :grin:
Rob v/d Wetering
 
Donateur
Posts: 163
Joined: Mon 24 Aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Re: ACT: Clio RS

Postby Adinsx » Tue 31 May 2016 14:31

Oh, mijn Frans is ook niet denderend (niet voor niets laten vallen zodra dat mocht), maar van dit valt toch wel wat te maken? ;)

205 110 que ce soit pour la RS3 de 2004/2005 châssis sport, ainsi que pour la C3RS R27 châssis CUP.


205-110 is voor de RS3 (Clio II ph3) van 2004/2005 met het sport/cup-chassis. Verder moet ik er ook translate bijhalen hoor (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6956
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Oosten des lands
Car: M4 Estate GT205

Re: ACT: Clio RS

Postby AnthonyR » Fri 17 Jun 2016 9:51

Deze week zijn er al 2 Clio IV RS'jes gestolen. In het afgelopen anderhalf jaar ook al meer en via verzekeraars al diverse geluiden gehoord over diverse diefstal gevallen van ook reguliere Clio's en Captur's.

Wees gewaarschuwd :(
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8891
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT: Clio RS

Postby antoine » Fri 17 Jun 2016 10:05

Zijn die wagens zo slecht beveiligd of is er iets waardoor het gemakkelijk is deze wagens te stelen? Het is wel heel opvallend dat de IV zo diefstal gevoelig is.
antoine
 
Posts: 7693
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio RS

Postby la_fusion » Fri 17 Jun 2016 11:11

Het valt mij inderdaad ook op dat de IV 'zovaak' gestolen wordt. Dit terwijl andere Renaults over het algemeen niet zo interessant zijn..
la_fusion
 
Posts: 73
Joined: Sun 6 Mar 2005 16:04
Location: Dongen

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Fri 17 Jun 2016 12:12

De methode die vaak gebruikt wordt is niet toepasbaar bij alle keyless entry systemen, wel bij die van de clio 4 (en diverse vag producten, bmw's, range rover's). Er wordt een apparaat gebruikt waarbij het signaal van de sleutel opgevangen wordt (welke in huis ligt), deze wordt daarna opnieuw uitgezonden richting de auto zodat deze open gaat. Daarmee denkt de auto ook dat de sleutel zich in de auto bevind en kunnen ze hem gewoon starten en weg rijden.

O.a. de ADAC heeft hier onderzoek naar gedaan, zie: https://www.adac.de/infotestrat/adac-im ... yless.aspx (incl. filmpje!)
De clio komt niet in de lijst voor maar de kadjar wel, die maakt gebruik van een keyless entry systeem van dezelfde fabrikant (Renault maakt deze niet zelf).
Evenals de megane overigens, dus die is net zo vatbaar. Bij de talisman schijnt het geheel weer anders te werken (zelfs andere fabrikant van het keyless systeem), die zou veel minder diefstalgevoelig zijn.

Vereiste is dus wel het keyless systeem, daarom zie je dat het vooral de clio IV RS'en zijn die gestolen worden omdat de meeste gewone clio IV's geen keyless entry hebben.
Maarten-Jan
 
Posts: 4558
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Fri 17 Jun 2016 16:50

Hallo mede rs rijders,
Weet iemand mij te vertellen wat de afmetingen van de originele uitlaatpijp (richting einddemper voor de achteras) zijn ?

Er komt namelijk een akrapovic slip-on op en ik moet een verloopstuk gaan halen/bestellen. De Akrapovic is 65mm buitendiameter en wanddikte 1mm dus binnendiamter 63mm.

Is dat bij de originele ook zo ? ( ik wil het graag van te voren weten zodat ik meteen het goede verloop kan halen) :grin:

Het gaat om een RS CUP uitvoering van 2011.
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby weijoclio » Fri 17 Jun 2016 19:21

Avond dacht ik even de olie te verversen, echter een baviaan heeft het gat 'verruimt'. Mijn 8mm vierkant kan niet echt grip krijgen (ook nog niet vol kracht gezet trouwens).m'n
Wat kan ik beste doen? naar de kwikfit.. dat gaat niet gebeuren.
Zijn er nog trucs die ik nu kan proberen?
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
weijoclio
 
Donateur
Posts: 56
Joined: Sun 1 Feb 2015 12:37
Car: clio

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Fri 17 Jun 2016 19:49

langs de Brezan en nieuwe carter plug kopen met inbus 6 kant en een aluminium carter ring(geen koper die alu is beter en draai je ook niet zo snel stuk) en de oude met een tang losdraaien...
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby Daan2D » Fri 17 Jun 2016 20:10

Renault werkt niet met die ringen, ze hebben de ringen met rubber inleg.
Ik zou een nieuwe plug regelen en deze met een beiteltje los tikken (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2242
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 RS

Re: ACT: Clio RS

Postby weijoclio » Fri 17 Jun 2016 20:43

Ga het morgen proberen, (het licht niet aan de lamp)
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
weijoclio
 
Donateur
Posts: 56
Joined: Sun 1 Feb 2015 12:37
Car: clio

Re: ACT: Clio RS

Postby weijoclio » Sat 18 Jun 2016 17:24

Nieuwe olie + bovenste motorsteun inserts (eindelijk) kunnen monteren.
Wat een verschil, rij al een tijdje met de onderste steun maar daar door 'rammelt' mijn stuur bij stationair. Nu tril alles een beetje, maar het rijdt super.
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
weijoclio
 
Donateur
Posts: 56
Joined: Sun 1 Feb 2015 12:37
Car: clio

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Sat 18 Jun 2016 19:01

Daan2D wrote:Renault werkt niet met die ringen, ze hebben de ringen met rubber inleg.
Ik zou een nieuwe plug regelen en deze met een beiteltje los tikken (Y)


die bedoel ik (Y) die zijn van Aluminium. met een waterpomptank op de rand draai je hem zo los (I)

edit: ah gelukt dus. hoe?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby weijoclio » Sat 18 Jun 2016 19:51

Uhhh voelermaat ernaast gedrukt zodat sleutel weer strak zat
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
weijoclio
 
Donateur
Posts: 56
Joined: Sun 1 Feb 2015 12:37
Car: clio

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Sun 19 Jun 2016 11:11

srvip wrote:Hallo mede rs rijders,
Weet iemand mij te vertellen wat de afmetingen van de originele uitlaatpijp (richting einddemper voor de achteras) zijn ?

Er komt namelijk een akrapovic slip-on op en ik moet een verloopstuk gaan halen/bestellen. De Akrapovic is 65mm buitendiameter en wanddikte 1mm dus binnendiamter 63mm.

Is dat bij de originele ook zo ? ( ik wil het graag van te voren weten zodat ik meteen het goede verloop kan halen) :grin:

Het gaat om een RS CUP uitvoering van 2011.


Niemand die de maat van de uitlaatpijp toevallig weet ?
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Mon 20 Jun 2016 6:55

Is het geen 63 mm? volgens mij was het een incourante maat.
Maarten-Jan
 
Posts: 4558
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby srvip » Mon 20 Jun 2016 18:38

Maarten-Jan wrote:Is het geen 63 mm? volgens mij was het een incourante maat.

Buitendiameter is 60mm ben ik inmiddels achter (binnen 58mm ?), maar ik neem wel een verloop wat over beide uiteindes heen gaat dan maakt die binnendiameter niks meer uit. Zal wel maatwerk worden dan :X
srvip
 
Posts: 31
Joined: Mon 7 Sep 2015 19:03

Re: ACT: Clio RS

Postby Maarten-Jan » Tue 21 Jun 2016 5:14

Dat wordt het al snel, zal wel mooi geluid opleveren z'n akrapovic :smile:
Maarten-Jan
 
Posts: 4558
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Tue 9 Aug 2016 17:45

Ik ben vandaag eindelijk naar veban gegaan(wilde veel eerder maar door vervelende prive omstandigheden nog niet eerder geweest),ze hebben mijn auto omhoog gedaan en meteen eronder gedoken,wat blijkt de bovenste kogel zit heel veel speling op.
De onderste wat ik eerder dit jaar al heb laten vervangen die is prima,de bovenste dus niet,je kon mijn wiel behoorlijk heen en weer zwiepen.
Hij heeft een nieuwe besteld,niet alleen de kogel zelf er zit een onderdeel aan vast wat ook meteen vernieuwd wordt,weet even niet meer hoe het heet.
Een andere kogel erin slaan,wat goedkoper zou zijn,was geen optie omdat de speling behoorlijk is,dus het zekere voor het onzekere en een nieuwe besteld.
Maandag kan ik meteen terecht,kleine 500 euro incl uitlijnen maar goed dan is hij weer prima.
Ik begon het van de week te merken in bochten naar rechts,net of iemand extra hard duwde tegen de zijkant van de auto,stuur ging lichter zonder gevoel,dan wanneer ik een scherpe bocht naar rechts maakt,zat totaal geen gevoel meer in en het idee dat mijn auto meteen de binnenbocht op wilde zoeken,ook op hogere snelheid voelde mijn auto onzeker(duhhh zwabberende wiel dus door dat defecte lager)

Mijn auto blijft in onderhoud bij veban,leuke gezellige mensen en ze keken geheel kosteloos naar mijn auto,ik heb het anders meegemaakt plus een gratis leenauto.
Volgend gaan ze mijn riem en waterpomp vervangen,grote beurt en nieuwe bougies dus er staat nog wat op het programma,de monteur constateerde zelfs dat ik nog vrij nieuwe voordempers had,wist ik niet eens.
Voor de rest complimenten gehad ten aanzien van de algehele staat van onderhoud van mijn auto.

Er stond trouwens een clio rs op de brug(phase 1)waar een nieuwe versnellingsbak in moest,wat een werk de neus half open alles eruit,ik ben vergeten het kenteken op te schrijven.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Tue 9 Aug 2016 20:40

Oja dat onderdeeltje is ong 200euro ex btw,hij heeft gezegd hoe dat heet,maar ben het even vergeten,moest wel slikken van de prijs.
Mijn vorige fuseekogel was vervangen voor 300,maar deze zit hoger aan de binnenkant.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Tue 16 Aug 2016 14:35

Hij rijdt weer helemaal top,rare krakend geluid bij sturen is ook weg,heb het oude onderdeel gezien was helemaal kapot.
Alleen ik denk dat ik mijn voorbanden even moet laten balanceren,vanaf 100 km/u begint mijn stuur te trillen.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby Abel » Tue 16 Aug 2016 23:08

(Y) Veban, daar hebben ze echt wel verstand van rs-jes
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Wed 17 Aug 2016 19:36

Ja klopt,monteur wist meteen wat er aan de hand was,ik rij ook al anderhalf jaar met een vervelend rammeltje ergens onder de auto,ik dacht de bussen van de remblokken.
Blijk het de ophanging van de demper te zijn,hij is wel helemaal in orde alleen beetje slap en dan tikt de demper zachtjes tegen de bodemplaat.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Re: ACT: Clio RS

Postby remco2706 » Sat 27 Aug 2016 21:08

Heb wat vragen,het viel mij op dat ik een hoge toon hoor ergens achter als me clio stationer loopt,kan dit de lambdasensor zijn?
Mij is nooit opgevallen dat het zo luid klinkt eigenlijk,ik hoorde het vandaag ineens en lette erop,maar het lijkt wel harder te klinken dan bij andere autoos,is dat bij jullie ook zo?

En ik voel steeds een klein knikje of tikje in me stuur als ik eerst klein stukje naar links stuur,en dan met korte tikjes(heen en weer)terug stuur,dan voel ik een tik net of er speling opzit,niet echt veel speling maar je voelt het wel,ik weet niet of er iemand is die soortgelijks iets heeft gehad?

Maandag maar weer naar veban,krijg onder een dikke ..... met mijn onderstel problemen,ene is niet gemaakt of na paar dagen komt er weer wat anders.
Ik zal ook meteen vragen of de ijzeren plaat aan de onderkant tegen het motorblok,vervangen kan worden,of in iedergeval of er iets aan gedaan kan worden tegen de roest,op de hoeken zit best wat roest.
remco2706
 
Posts: 266
Joined: Sun 28 Dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group