ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
srvip
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 7 sep 2015 19:03

remco2706 schreef:Bij vkv dus totaal 219 incl bougies :grin: ,w.b.t de inlaatspruitstuk,er is in dit topic een foto geplaatst van een motorblok van een 3rs,ook met de vraag of de inlaatspruitstuk eraf moest.
Werd geopperd dat dat id. moest,en nu lees ik van niet,de garage zal het wel weten,maar wat is het nu dan? :D .
Spruitstuk hoeft er niet af bij een 3 rs, monteur heeft ze pas vervangen bij mijne. Zie je ook als je kap open maakt, ze liggen niet eronder dus :grin: .
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Klopt, en bij de 2RS moet ie er dus wel af omdat ze er onder liggen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Dat scheelt allicht weer iets in arbeidsloon denk ik :D
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Sorry ik wordt er even knetter van,nu gaat mijn kofferbak niet open.Ook niet als ik op het knopje druk van mijn sleutel.Heb alles geprobeerd,eerst de deuren weer opslot en weer open maar ook dan reageert de achterklep niet.
De rest werkt prima ook verder geen storing ofzo,ik laat er voorlopig niks aan doen want renault kennende zal het ineens wel weer weg zijn.
Maar is er een manier om de achterklep handmatig open te doen?
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Daar had ik donderdag ook last van.
En na lang vasthouden en een beetje heen en weer gaan ging hij wel open.
Bij mij was hij wat groenig aan de binnenkant.
Dus heb er een andere schakelaar ingezet.
Onderdeel nummer 82.00.385.515
Renault Clio III RS
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Bij mij doet hij dat ook niet,gaat echt helemaal niet open,kun je hem op de een of andere manier handmatig openen?in het boekje kan er niks over vinden.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik weet niet of het trouwens een bekend probleem betreft?
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Zou er trouwens vocht in het slot kunnen staan?ik meen dat het bij de renault espace/scenic dit de boosdoener was.
Is het slot makkelijk eruit te halen?en hoe kan ik testen of hij het nog doet?misschien een handig techneut uit omg rotterdam die me kan helpen met dit probleem? :)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Nog niemand een idee?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Van binnen openen moet altijd wel kunnen toch? Gewoon even de kofferbak in duiken met een lampje dus ;)

Bij de Clio IV Estate hier was het slot ook defect door inlopend water. Daar is een stukje plastic/rubber boven gemonteerd nu binnenin de klep.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik ben er inderdaad ff ingedoken,zag een wit palletje die je naar rechts moet duwen en de kofferbak sprong open.
Er zat een soort plastic hoesje omheen diewegschoof en niet meer kon vinden,hoop dat het niks uitmaakt?
Anyway ik heb meteen alle plastic delen losgehaald maar kon niks raars ontdekken,1 draad zat wel tussen een plastic deel en het metaal,dat heb ik netjes opzij geduwd maar het werkt nog steeds niet.
Alle deuren opslot gedaan terwijl ik binnen lag,maar ik hoor ook geen aansturing meer.

Ik laat er voorlopig niks aan doen,hoef toch niet in de kofferbak te wezen,weet wel dat dit mijn laatste Renault was hoe mooi ik ze ook vind.
Bij al mijn 2e hands autoos(voornamelijk japans,nieuwe autoos niet meegerekend)had ik nooit storingen,ik weet dat je altijd wel geluk moet hebben maar dit wordt wel vervelend steeds.
Ik denk,als ik weer instap in me auto,wat voor kuren heeft hij vandaag weer.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tsk, toch veel te saai. Ik houd wel van een auto die je uitdaagt. En daarbij alle auto's hebben na zo'n jaar of 8 wel een paar probleempjes gehad of krijgen ze. En een koffer klep die niet werkt? een kabel probleem of een defect in het elektrische mechanisme?
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Je schakelaar zal wel kapot zijn of vochtig van binnen. Komt ooit vaker voor.
Gelukkig aan de mijne nog helemaal niets geks gehad (afkloppen :p )
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ik zie niet in waar er een uitdaging aan zit,aan storingen maar goed ieder zijn ding zeg ik dan.
En mensen praten over een auto die 8 jaar,net of dat heeeel oud is,ik weet heus wel dat er dingetjes zijn maar elektronische storingen zijn vervelend.
Laat je het oplossen door de dealer,weet je nooit of er weer een andere storing terugkomt(op de flinke kosten nog niet meegeteld).

Het is dat ik hem verschrikkelijk mooi vind haha....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

remco2706 schreef:Ik zie niet in waar er een uitdaging aan zit,aan storingen maar goed ieder zijn ding zeg ik dan.
En mensen praten over een auto die 8 jaar,net of dat heeeel oud is,ik weet heus wel dat er dingetjes zijn maar elektronische storingen zijn vervelend.
Laat je het oplossen door de dealer,weet je nooit of er weer een andere storing terugkomt(op de flinke kosten nog niet meegeteld).

Het is dat ik hem verschrikkelijk mooi vind haha....
De kunst is dat dat charme moet worden in de loop van de tijd, als je er aan gewend bent wil je nooit meer anders :D
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Tja ieder zijn meug Abel :grin: :grin:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zelf proberen te sleutelen. ..
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Wil best zelf sleutelen,alleen hoe weet ik wat de oorzaak is?van stroom heb ik nul verstand.
Zal eerst getest moeten worden of de schakelaar nog goed is.

Het viel me trouwens op dat de vloer achter de voorstoelen wat zachter aanvoelt.
Denk dat het zo hoort want de andere kant precies hetzelfde,niet nat of vochtig of van dien aard,maar meer een soort kuiltje net of de bodemplaat daar iets lager ligt,viel mij op.
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Misschien is ie al verrot? Lekker karren met die RS man, niet te veel voelen (Y)
Patrick91
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 9:35
Car: Renault Clio RS III

Geachte forumleden,

Ik heb een clio 3 rs en ik wil graag mijn Renault emblemen spuiten aan voor- en achterkant.
Hoe zijn deze het makkelijkste los te halen?
Ik heb ze al een keertje gespoten met plastidip, maar ik wil ze toch graag gaan spuiten in hoogglans zwart.
Ik kan alles wel gaan afplakken maar als ze makkelijk los te halen zijn, krijg ik een mooier resultaat.

Ik hoor het graag!
Clio III RS F1 team Grey Makaha
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Gaatze,daar heb je gelijk in haha :bang: :grin:
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Een andere vraag,zit er bij de clio in de wielkuipen een dop voor waterafvoer?ik hoor weer geklots aan de rechterkant ergens in de deuren.
Ik heb even gekeken maar kan niks vinden wat op een afvoer lijkt,kan iemand daar uitsluitsel over geven?
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Controleer je parafaan eerst even, bekend probleem bij de Clio dat daar water blijft staan (afvoerrubbers raken verstopt).
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Parafaan is 2maanden geleden schoongemaakt en dan zou je het water toch aan de voorkant moeten horen?ik hoor het steeds rechtsachter net of het de brandstoftank is.
Net of het ergens vanuit de achterscherm komt,dus ik weet niet of het mogelijk is dat er water in de wielkuipen kan blijven staan?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Misschien even kijken? In de afgelopen 2 maanden zijn er genoeg bladeren e.d. naar beneden gekomen. Je kunt niet alles van achter het toetsenbord oplossen. Mouwen opstropen en gaan.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Heeft iemand weet van Eibach veren (Clio 2 RS) die niet verlagen? Ik heb, naar ik weet, Eibach Sportlines onder mijn Clio maar lijkt nog geen milimeter gezakt. (Wel kneiterhard nu)

Valt me extra op nu ik die Clio zie aangeboden op onze RTC markt. Daar zitten Apex veren onder en is wel fatsoenlijk gezakt.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Denk toch dat eibach verlagings veren zijn
Racing is the best way to convert money into noise
StefanLust
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 apr 2013 15:38
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Ik zoek een bilstein schokdemper set rondom voor mijn clio 2 RS ph1... biesheuvel zegt mij dat ze alleen een schroefset kunnen leveren voor dit model clio??

Iemand die toevallig wel weet waar ik ze kan bestellen? Gaat een setje apex 35mm veren op komen ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

weijoclio
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 1 feb 2015 12:37
Car: clio

Gaatze, wilde deze week mijn eibachs monteren, kan ik meteen ff het verschil in lengte voor je bekijken
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
weijoclio
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 1 feb 2015 12:37
Car: clio

Vandaag veren achter gemonteerd.... maar niks mee opgeschoten [img]http://i1060.photobucket.com/albums/t44 ... mdsaym.jpg[/img]
Er bleek al eibach zwart onder te zitten
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:( tja, schroefsetje dus nu :p
weijoclio
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 1 feb 2015 12:37
Car: clio

Mocht iemand nog een setje hebben dan hoor ik het graag.
Wat is de standaard hoogte achter van wielkast tot grond?
Ik denk dat die eibachs niet veel verlagen. In mijn geval zijn de rode niks korter als de zwarte. Altijd gedacht dat de rode lager waren.
Clio 16V / Clio RS ph2 + Laguna 2.0 DCI
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Apart inderdaad, zelfde probleem als bij mij dus. En dan ben ik nog speciaal op zoek naar de Eibach's gegaan ook. Las op een Brits forum alleen maar positieve reacties.

Maar goed, komt ie wel net wat lekkerder over de vluchtheuvels zullen we maar zeggen :p
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

In juli moet mijn distributie weer gebeuren, en ik kan hem gewoon naar Henk van VEBAN brengen wat de duurste maar ook de meest zorgeloze optie is.

Maar ik ben eigenlijk ook wel aangetrokken door de uitdaging het zelf te doen (ook vanwege de kosten uiteraard) is er iemand die dit al eens gedaan heeft (en de Renault tools heeft) die me hierbij wil helpen voor een krat bier en een warme maaltijd?
Born Grippy
Plaats reactie