Adinsx schreef:Gisteravond namelijk lopen sprinten tegen de buurman. Hij heeft een wat aangepaste 106GTI met officieel 120pk af fabriek.
Paar keer achter elkaar aan lopen jagen en ik loop erg langzaam bij hem weg of op hem in. Alleen boven de 190 loop ik harder uit.
Een 106 GTI loopt nu eenmaal erg lekker. Toen ik nog een 106 GTI had kon ik tot de 200 km/h gewoon achter de BMW 330D van m'n toenmalige werkgever blijven hangen.
Verschil was wel dat ik er alleen in zat en bij hem zat er vier man in.
De meeste 106 GTI's presteren standaard overigens beter dan de opgave, 135 pk met wat kleine aanpassingen is geen probleem in ieder geval.
Mijn voorste labda sensor heeft weer de geest gegeven.
Auto loopt een minuut of wat redelijk normaal en daarna gaat hij heel onregelmatig lopen. RPM uitgelezen rond de 700~850. Auto slaat bijna af. Na een minuut of 3 komt hij in een algemeen programma en dat merk je omdat je toerental ineens oploopt en dan is het weer normaal. Het luchtverontreinigingslampje is ook aan. Helaas is de sensor net iets meer dan een jaar oud en minder dan 15d km mee gereden.
Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer.
Sander2 schreef:Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer.
hoe loopt ie verder eigenlijk nu na de high boost ombouw? al op de bank geweest? ben erg benieuwd!
Sander2 schreef:Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer.
hoe loopt ie verder eigenlijk nu na de high boost ombouw? al op de bank geweest? ben erg benieuwd!
Na de laatste wijzigingen niet meer op de bank geweest. Daarvoor was de hoogste van 2 runs 208pk/270nm aan de wielen. Denk dat ik daar nu wel overheen ga.
Modus schreef:Distributie vervangen op een II ph 2, wat gaat me dat ook alweer ongeveer kosten? Moet komende zomer geloof ik...
tussen 500 en 700 eurootjes
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
onderdelen 420 euro ongeveer, incl multieriem en spanrollen. Alles mee laten nemen. Eventueel ook nog de waterpomp, al ligt deze onder de multieriem ipv distributieriem.
bij de dealer ga je richting de 1000 euro voor de hele 'behandeling'.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Vandaag is mijn versnellingsbak vervangen. Hij begon 2 weken geleden te kraken bij het naar de 3e versnelling schakelen(2->3 en 4->3). Synchronisatie was verdwenen. Beetje merkwaardig na ruim 1,5 jaar en ca. 22.000Km. Op dit soort momenten ben je blij dat je nog garantie hebt.
Nadat ik 'm vanmiddag weer had opgehaald was alles weer oke. Keurig geregeld. Had een full-option Megane Coupe meegekregen. Leuke auto, je voelt je wel verwend in zo'n ding, maar 't is geen RS. Was blij dat ik mijn eigen auto weer terug had.
Als ik op http://www.renaultsport.co.uk kijk, krijg ik het gevoel dat dit een "probleempje" is, wat wel eens vaker voor komt bij Clio III RS ph2.
Hoelang gaat zo'n koppeling van een 172 eigenlijk gemiddeld mee?
Iemand hier al is problemen mee gehad?
Is het normaal dat deze boven in het pedaal bij licht intrappen al ontkoppelt?
Tijdens het vervangen van de stadslichtjes van m'n clio rook ik een flinke benzinelucht onder de motorkap. Ik heb de oorzaak wel gevonden denk ik, maar wie vertelt me even wat precies(en hoe groot) het probleem is?
Deze aansluiting, volgens mij van de injectorrail, lekt. Lijkt me niet handig om mee te gaan rijden zo
Ben vandaag even naar de garage geweest. Die heeft de aansluiting los gehaald en schoongemaakt (dat was een stuk makkelijker dan ik dacht... )
Nu even in de gaten houden of hij nog steeds lekt. Anders moet de leiding met de aansluiting vervangen worden.
Gelukkig niet zo ernstig allemaal
Beter dat ik er nu achter kom dan over 2 weken in Italië.
A-techneut hier.
Distributieriem moet binnenkort vervangen (172 ph2), zoals ongetwijfeld bekend vrij prijzige grap bij de dealer, ook doordat men meestal tegelijkertijd de waterpomp(?) vervangt.
Vandaag Veban gebeld wat het bij hun kost, idd iets minder, maar ze doen geen waterpomp dus... ze hadden het over distributieriem vervangen of multiriem vervangen.
Someone please explain, dan kan ik kijken waar ik voor moet kiezen...
Inderdaad het hele ratteplan doen. (Zegt iemand die de waterpomp wél liet zitten )
Dus distributieriem + spanrol en de multi-riem +rollen. Denk erom dat ze ook het onderste loopwieltje meevervangen. Die wordt het eerste gaar.
Ik was totaal een 420,- aan onderdelen kwijt (incl. wat korting) en 2 avonden fanatiek sleutelen. Ergens in dit topic, of anders op Autoweek staat een compleet fotoverslag mocht je zelf neiging hebben. Maar dat is volgens mij ook niet het geval?
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Modus schreef:A-techneut hier.
Distributieriem moet binnenkort vervangen (172 ph2), zoals ongetwijfeld bekend vrij prijzige grap bij de dealer, ook doordat men meestal tegelijkertijd de waterpomp(?) vervangt.
Vandaag Veban gebeld wat het bij hun kost, idd iets minder, maar ze doen geen waterpomp dus... ze hadden het over distributieriem vervangen of multiriem vervangen.
Someone please explain, dan kan ik kijken waar ik voor moet kiezen...
altijd waterpomp meenemen. Het is eigenlijk standaard in het pakket en zeker bij Veban moeten ze dat weten. Alleen Veban is geen Veban meer zoals enkele jaren gelden.
edit: = Garage Nieuw Rijswijk
Kreeg een belletje van de dealer dat mijn Clio 5 jaar oud is geworden en dat de distributieriem dan moet vervangen worden. Voor een gewone Clio wisten ze wel wat de prijs was maar voor mijn Clio III RS moesten ze dat even gaan uitzoeken.
Iemand een idee wat een normale prijs is voor deze werkzaamheden bij de dealer en of het zin heeft om het ergens anders te laten doen?
Het is dus een 5 jaar oude Clio III RS Phase 1 met net 50.000 op de teller.
Edit: hoor net dat het €720 gaat kosten. Normale prijs?
Het is een hoop geld. Wellicht handig om te weten: vervangen ze voor dat geld ook de multiriem (en eventueel een rol als dat nodig is) en de waterpomp?
Volgens mij wordt er niks extra vervangen. Ze ze hadden het er over dat er net zoveel vervangen wordt als bij een normale Clio en dat de kosten met name zitten in het extra arbeidsloon. Ik ga anders ook nog wel wat andere dealers bellen.
bij dealers gaan ze uit van setprijzen ,, dus multiriemset (lees riem en alle rollen) en distributieset ( ook rollen en riem) meestal zeggen ze erbij dat er eventueel ook nog een waterpomp bij kan komen maar dat kost dan alleen het onderdeel meestal, omdat het toch zo goed als los ligt dan...
De waterpomp moest uiteindelijk gelijk vervangen worden omdat deze lekte en dat zat niet in de prijs van het vervangen van de distributieriem. Totale prijs komt nu uit op 966 euro. Ik kan er in ieder geval weer 5 jaar tegenaan.