Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Adinsx schreef:Gisteravond namelijk lopen sprinten tegen de buurman. Hij heeft een wat aangepaste 106GTI met officieel 120pk af fabriek.
Paar keer achter elkaar aan lopen jagen en ik loop erg langzaam bij hem weg of op hem in. Alleen boven de 190 loop ik harder uit.
Een 106 GTI loopt nu eenmaal erg lekker. Toen ik nog een 106 GTI had kon ik tot de 200 km/h gewoon achter de BMW 330D van m'n toenmalige werkgever blijven hangen.
Verschil was wel dat ik er alleen in zat en bij hem zat er vier man in. :p

De meeste 106 GTI's presteren standaard overigens beter dan de opgave, 135 pk met wat kleine aanpassingen is geen probleem in ieder geval.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Als je dan bedenkt dat een clio 172/182 meestal wat minder presteerd dan opgegeven is het niet zo gek dat het gelijk op ging :p
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

AnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan :p
Staat wel op mijn lijstje voor op termijn, een witte cup :worship:
Maar vind ze nu nog te duur dus ik wacht nog een paar jaar :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Mijn voorste labda sensor heeft weer de geest gegeven.
Auto loopt een minuut of wat redelijk normaal en daarna gaat hij heel onregelmatig lopen. RPM uitgelezen rond de 700~850. Auto slaat bijna af. Na een minuut of 3 komt hij in een algemeen programma en dat merk je omdat je toerental ineens oploopt en dan is het weer normaal. Het luchtverontreinigingslampje is ook aan. Helaas is de sensor net iets meer dan een jaar oud en minder dan 15d km mee gereden. :evil:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

miss zit ie te dicht op de turbo?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer. :smile:
jair
Berichten: 59
Lid geworden op: do 24 jun 2004 20:15

Sander2 schreef:Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer. :smile:
hoe loopt ie verder eigenlijk nu na de high boost ombouw? al op de bank geweest? ben erg benieuwd!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

jair schreef:
Sander2 schreef:Kan ook te maken hebben dat het olieverbruik hoog is geweest doordat de carterventilatie te klein was. Weet dat niet 100% zeker. Na carterventilatie aanpassing is het olieverbruik een stuk aangenamer. :smile:
hoe loopt ie verder eigenlijk nu na de high boost ombouw? al op de bank geweest? ben erg benieuwd!
Na de laatste wijzigingen niet meer op de bank geweest. Daarvoor was de hoogste van 2 runs 208pk/270nm aan de wielen. Denk dat ik daar nu wel overheen ga.
jair
Berichten: 59
Lid geworden op: do 24 jun 2004 20:15

met hoeveel druk rijdt je nu als ik vragen mag?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Piek tot zo'n 0.9 a 0.95 bar.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Distributie vervangen op een II ph 2, wat gaat me dat ook alweer ongeveer kosten? :-( Moet komende zomer geloof ik...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Modus schreef:Distributie vervangen op een II ph 2, wat gaat me dat ook alweer ongeveer kosten? :-( Moet komende zomer geloof ik...
tussen 500 en 700 eurootjes
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

nee joh, veel meer toch?

onderdelen 420 euro ongeveer, incl multieriem en spanrollen. Alles mee laten nemen. Eventueel ook nog de waterpomp, al ligt deze onder de multieriem ipv distributieriem.

bij de dealer ga je richting de 1000 euro voor de hele 'behandeling'.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Vandaag is mijn versnellingsbak vervangen. Hij begon 2 weken geleden te kraken bij het naar de 3e versnelling schakelen(2->3 en 4->3). Synchronisatie was verdwenen. Beetje merkwaardig na ruim 1,5 jaar en ca. 22.000Km. Op dit soort momenten ben je blij dat je nog garantie hebt.

Nadat ik 'm vanmiddag weer had opgehaald was alles weer oke. Keurig geregeld. Had een full-option Megane Coupe meegekregen. Leuke auto, je voelt je wel verwend in zo'n ding, maar 't is geen RS. Was blij dat ik mijn eigen auto weer terug had. (Y)

Als ik op http://www.renaultsport.co.uk kijk, krijg ik het gevoel dat dit een "probleempje" is, wat wel eens vaker voor komt bij Clio III RS ph2.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

jair schreef:met hoeveel druk rijdt je nu als ik vragen mag?
Hoe rijdt jouw auto eigenlijk? Alles weer in orde?
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Hoelang gaat zo'n koppeling van een 172 eigenlijk gemiddeld mee?
Iemand hier al is problemen mee gehad?
Is het normaal dat deze boven in het pedaal bij licht intrappen al ontkoppelt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

één met een naar mijn mening heel groot mankement :D

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9864_n.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het zegt genoeg dat ik de Corsa er achter nog mooier vind denk ik :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Hee die kwam ik net ook tegen op den internet :D Geen gezicht zo!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Met een paar gewone achterlichten en een zijspiegel valt het nog wel mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

preventief,
het raammechanisme zowel links als rechts laten vervangen.

uiteindes waar de kabel doorheen loopt zijn van plastic.
Bij het verwijderen braken deze gelijk af.

Het is vervangen door alom bekende Valeo waarbij het plastic is vervangen door metaal.

p.s. bedankt Marcel
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Tijdens het vervangen van de stadslichtjes van m'n clio rook ik een flinke benzinelucht onder de motorkap. Ik heb de oorzaak wel gevonden denk ik, maar wie vertelt me even wat precies(en hoe groot) het probleem is?
Deze aansluiting, volgens mij van de injectorrail, lekt. Lijkt me niet handig om mee te gaan rijden zo (U)

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... f144d3.jpg[/img]
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

het kan een afsluitringentje zijn die zich daarin bevindt of de leiding moet worden vervangen doordat deze licht is vergaan op het aansluitpunt.

Ik zou niet rijden je weet niet of er inscheuring kan komen en waar de benzine oplekt met als gevolg brand.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ben vandaag even naar de garage geweest. Die heeft de aansluiting los gehaald en schoongemaakt (dat was een stuk makkelijker dan ik dacht... :lol: )
Nu even in de gaten houden of hij nog steeds lekt. Anders moet de leiding met de aansluiting vervangen worden.
Gelukkig niet zo ernstig allemaal :)

Beter dat ik er nu achter kom dan over 2 weken in Italië.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

A-techneut hier. :p
Distributieriem moet binnenkort vervangen (172 ph2), zoals ongetwijfeld bekend vrij prijzige grap bij de dealer, ook doordat men meestal tegelijkertijd de waterpomp(?) vervangt.

Vandaag Veban gebeld wat het bij hun kost, idd iets minder, maar ze doen geen waterpomp dus... ze hadden het over distributieriem vervangen of multiriem vervangen.

Someone please explain, dan kan ik kijken waar ik voor moet kiezen... (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waterpomp altijd mee nemen! er bestaat een kans dat hij gaat lekken.
mocht dit zo zijn kan je de d.riem nog een keer gaan doen en alsnog met pomp :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Inderdaad het hele ratteplan doen. (Zegt iemand die de waterpomp wél liet zitten :P)

Dus distributieriem + spanrol en de multi-riem +rollen. Denk erom dat ze ook het onderste loopwieltje meevervangen. Die wordt het eerste gaar.

Ik was totaal een 420,- aan onderdelen kwijt (incl. wat korting) en 2 avonden fanatiek sleutelen. Ergens in dit topic, of anders op Autoweek staat een compleet fotoverslag mocht je zelf neiging hebben. Maar dat is volgens mij ook niet het geval? ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

Modus schreef:A-techneut hier. :p
Distributieriem moet binnenkort vervangen (172 ph2), zoals ongetwijfeld bekend vrij prijzige grap bij de dealer, ook doordat men meestal tegelijkertijd de waterpomp(?) vervangt.

Vandaag Veban gebeld wat het bij hun kost, idd iets minder, maar ze doen geen waterpomp dus... ze hadden het over distributieriem vervangen of multiriem vervangen.

Someone please explain, dan kan ik kijken waar ik voor moet kiezen... (Y)
altijd waterpomp meenemen. Het is eigenlijk standaard in het pakket en zeker bij Veban moeten ze dat weten. Alleen Veban is geen Veban meer zoals enkele jaren gelden.
edit: = Garage Nieuw Rijswijk

p.s. waar woon je?
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Kreeg een belletje van de dealer dat mijn Clio 5 jaar oud is geworden en dat de distributieriem dan moet vervangen worden. Voor een gewone Clio wisten ze wel wat de prijs was maar voor mijn Clio III RS moesten ze dat even gaan uitzoeken.

Iemand een idee wat een normale prijs is voor deze werkzaamheden bij de dealer en of het zin heeft om het ergens anders te laten doen?

Het is dus een 5 jaar oude Clio III RS Phase 1 met net 50.000 op de teller.

Edit: hoor net dat het €720 gaat kosten. Normale prijs?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het is een hoop geld. Wellicht handig om te weten: vervangen ze voor dat geld ook de multiriem (en eventueel een rol als dat nodig is) en de waterpomp?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Volgens mij wordt er niks extra vervangen. Ze ze hadden het er over dat er net zoveel vervangen wordt als bij een normale Clio en dat de kosten met name zitten in het extra arbeidsloon. Ik ga anders ook nog wel wat andere dealers bellen.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

bij dealers gaan ze uit van setprijzen ,, dus multiriemset (lees riem en alle rollen) en distributieset ( ook rollen en riem) meestal zeggen ze erbij dat er eventueel ook nog een waterpomp bij kan komen maar dat kost dan alleen het onderdeel meestal, omdat het toch zo goed als los ligt dan...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zou die waterpomp en MR altijd mee laten pakken!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

niet duur mijns inziens als ze dan ook echt alles meepakken dus op de WP e.d. en origineel renault onderdelen gebruiken.

enige optie om goedkoper te gaan dan zal je zelf vieze handen moeten krijgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

De waterpomp moest uiteindelijk gelijk vervangen worden omdat deze lekte en dat zat niet in de prijs van het vervangen van de distributieriem. Totale prijs komt nu uit op 966 euro. Ik kan er in ieder geval weer 5 jaar tegenaan.
Plaats reactie