Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Een topic waar we alle mankementen inzetten die we inmiddels al met onze RS hebben gehad? Kan toch wel zeer nuttige informatie zijn?
(Liefst ook de oplossing van de garage, de km. stand van de auto op het moment dat het mankement zich voordeed, en of het onder garantie is gerepareerd). (Y)
Laatst gewijzigd door Sander2 op di 29 mar 2005 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

*raammotortje kapot
*Einddemper op lasnaat afgebroken
*tussendemper op lasnaat afgeberoken
*remblokken
Laatst gewijzigd door Patrick RS op zo 27 mar 2005 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

Middendemper kapot en verder 85.500km gereden en nog nooit wat gehad! (Y)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

- Middendemper verroest
- Veer linksvoor
- Remblokken voor
- Motortje ruitensproeiers

Verder niks, maar ben pas sinds december 2003 eigenaar.
thoompie
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 25 aug 2002 9:42
Locatie: zeist

ik heb mijn clio RS zins augustus vorigjaar en het volgende er aan gehad
-motorcensor
-achterremschijven+blokken
-lekkage regenwater liep via mijn dakantenne naar binnen

maar voor de rest een droom van een auto :worship:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

* Roestvorming op de scharnieren (beide kanten)

(Misschien ook nuttig om, indien mogelijk, erbij te vermelden hoe 't probleem opgelost is?)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

P@TB@D schreef:*raammotortje kapot
*Einddemper op lasnaat afgebroken
*tussendemper op lasnaat afgeberoken
*remblokken
Afgezien van dat raammotortje zijn dat allemaal normale slijtageonderdelen. Das gewoon slijtate en geen echt mankement :p

Verder is het lasnaad
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef:
P@TB@D schreef:*raammotortje kapot
*Einddemper op lasnaat afgebroken
*tussendemper op lasnaat afgeberoken
*remblokken
Afgezien van dat raammotortje zijn dat allemaal normale slijtageonderdelen. Das gewoon slijtage en geen echt mankement :p

Verder is het lasnaad
:wink: :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe okok die zit ;)

Maarja er is een verschil tussen een tikfoutje en fout nederlands :p
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

idd, vind dat daar wel wat meer op gelet mag worden
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bij mij tot nu toe (*knocks on wood*) alleen het mechanisme van het linker voorraam kapot gegaan. Het raam ging moeilijk open en kraakte ook bij het opendoen.
De garage heeft het mechanisme onder garantie vervangen. (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Marcel B. schreef:idd, vind dat daar wel wat meer op gelet mag worden
als je dat vind moet je lekker samen met Steven, Nederlandse les gaan geven op de middelbare school.
Stelletje zeikerds!!!!!!!!!!!
Jeroen RS
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

bij 7800 km is bij mij de koppelingsplaat en drukgroep vervangen. Als ik bij constante snelheid het gaspedaal wat dieper intrapte dan begon de koppeling te slippen. Vervangen onder garantie.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

't knopje om de cruise control in te schakelen is gelijk in 't begin vervangen; knopje bleef niet hangen en schoot telkens weer terug.
Yrjo
Berichten: 37
Lid geworden op: di 9 mar 2004 19:14

al kapot geweest:

-2x lager achter
-draagarm rechtsvoor
-lambdasonde
-middendemper
-einddemper
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Yrjo schreef:-middendemper
Ja, dat zijn geen sterke dingetjes. :lol:
Toen ik de mijne ging ophalen (heb hem er zelf nder gezet met een vriend), dan kwam er een renault monteur langs lopen. Hij herkende hem meteen en zei: "Zo een Clio Sport demper! Dan zie ik je over een half jaartje wel weer terug!". :s
Dimitri2.0
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Z-H

mischien een idee om aan tegeven bij hoeveel kilometer een probleem zich begon voor te doen,

wat: kilometer/jaar

koppakking 16.000km / 2,5jr (occaision garantie)
wiellager 54.000km / 5 jaar (slijtage)
middendemper 54.000km / 5 jaar (slijtage)
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Bij de eerste eigenaar:
Radiosatelliet vervangen / 1500 km / garantie;
Pedaalweerstand vernieuwd / 9000 km / garantie;
Koplampsproeier en –slang vernieuwd / 11.000 km / garantie;

Bij de huidige eigenaar:
Airco temperatuurvoeler vervangen / 24.000 km / occasiongarantie;
Reparatie ruitenwisser mechanisme / 24.000 km / occasiongarantie;
Daar istie weer :p (N) : vervangen middendemper / 24.000 km / occasiongarantie;
Vervangen Lambdasonde / 26.000 km / occasiongarantie;

Nu 36.000 km gelopen :) .
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Sander2 schreef:Bij mij tot nu toe (*knocks on wood*) alleen het mechanisme van het linker voorraam kapot gegaan. Het raam ging moeilijk open en kraakte ook bij het opendoen.
De garage heeft het mechanisme onder garantie vervangen. (Y)
Hou alsjeblieft rekening met het vervangen van je middendemper op zeer korte termijn! :wink:
Lijkt me toch vrij duidelijk dat de meneren van Renault 's iets aan de kwaliteit van dat ding mogen (eh... MOETEN) gaan doen!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

GijsClioRS schreef:
Sander2 schreef:Bij mij tot nu toe (*knocks on wood*) alleen het mechanisme van het linker voorraam kapot gegaan. Het raam ging moeilijk open en kraakte ook bij het opendoen.
De garage heeft het mechanisme onder garantie vervangen. (Y)
Hou alsjeblieft rekening met het vervangen van je middendemper op zeer korte termijn! :wink:
Lijkt me toch vrij duidelijk dat de meneren van Renault 's iets aan de kwaliteit van dat ding mogen (eh... MOETEN) gaan doen!
Heeft de ph3 dezelfde middendemper? Mijn auto is net 1 jaar oud, en 13000 km. gelopen. Dus ik hoop er nog even mee te doen :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

P@TB@D schreef:
Marcel B. schreef:idd, vind dat daar wel wat meer op gelet mag worden
als je dat vind moet je lekker samen met Steven, Nederlandse les gaan geven op de middelbare school.
Stelletje zeikerds!!!!!!!!!!!
We kunnen jou beter terugsturen naar de middelbare school met dat beroerde Nederlands van je (N)
Ik zou me doodschamen als ik zo regelmatig zulke grove taalfouten maak.

En jah ik maak wel eens een taalfout (of tikfout), maar ik geef iemand het volste recht om mij daarop te wijzen. (Y) (en dan niet bij elke loze tikfout uiteraard :p )
Laatst gewijzigd door Steven op di 29 mar 2005 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Steven schreef: We kunnen jou beter terugsturen naar de middelbare school met dat beroerde Nederlands van je (N)
Ik zou me doodschamen als ik zo regelmatig zulke groVe taalfouten maak.
:wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Groffe mag trouwens wel, stelletje buttfuckers :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Tis af en toe wel om treurig van te worden...
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Sander2 schreef:Heeft de ph3 dezelfde middendemper? Mijn auto is net 1 jaar oud, en 13000 km. gelopen. Dus ik hoop er nog even mee te doen :lol:
Ik geloof het wel. Maar je hoort 't vanzelf wel als de dempingsschotjes los in de demper liggen. Een geweldige rammelaar en bij 4000rpm breekt de hel los onder je auto.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

#Ron# schreef:
Sander2 schreef:Heeft de ph3 dezelfde middendemper? Mijn auto is net 1 jaar oud, en 13000 km. gelopen. Dus ik hoop er nog even mee te doen :lol:
Ik geloof het wel. Maar je hoort 't vanzelf wel als de dempingsschotjes los in de demper liggen. Een geweldige rammelaar en bij 4000rpm breekt de hel los onder je auto.
Nou, bedankt voor het vooruitzicht! :lol:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

#Ron# schreef:Ik geloof het wel. Maar je hoort 't vanzelf wel als de dempingsschotjes los in de demper liggen. Een geweldige rammelaar en bij 4000rpm breekt de hel los onder je auto.
Gelukkig hoef ik daar binnenkort niet bang meer voor te zijn. :)
Trouwens, kan 't bij de phase 2 ook nog de kat zijn die gaat rammelen? (Zal wel moeten; had er geen middendemper meer onder en de einddemper was zo hol als 't maar zijn kon.)
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Yrjo schreef:al kapot geweest:

-lambdasonde
Heb je die reparatie moeten betalen?
Wat ben je er voor kwijt geweest?
Ik heb hem vorige week moeten laten verwisselen, ze zeiden dat het 3,5 uur werk was :@ één schroef.... maar die schijnt wel altijd heeeeel vast te zitten....
jerroentje
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 mei 2003 12:47

Mijn RS in juli 2001 nieuw gekocht. Tot dusver gehad:

- bolletje van de koplampsproeier rechts is er al 7 x uitgesprongen. Nu blijft hij eindelijk zitten, maar hij doet het dan ook niet meer
- bij +/- 40.000 km is de uitlaat er onderuit gerot.....viel er ineens vanaf toen ik over een drempel reed
- leer van het stuur is stukgescheurd.....onder de plek waar de rubberen dingetjes zitten voor je duimen. Heb er nu maar zwart tape opgeplakt
- versnellingsbak lek, al bij +/- 5000km. De dealer heeft er vanalles aan gedaan maar er geen nieuwe onder gezet. Na een boze brief naar Renault Nederland hebben ze er toch maar een nieuwe onder gegooid
- gashendel afgesleten. Achter het gaspendaal zit een kabeltje ofzo die versleten was. Op de snelweg kon ik ineens geen gas meer geven en lag m'n pendaal plat. Ik schrok me de pleuris. Ongeveer een jaar geleden gebeurd.

Nou dat was het voor mij tot dusver
Laatst gewijzigd door jerroentje op zo 3 apr 2005 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

wow jij hebt geen geluk met je rs gehad zeg :(
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Shit he. Ik hoop dat je niet steeds de volle mep heb moeten betalen! Hopelijk heb je voortaan minder problemen en kan je meer van je RS genieten. Welkom trouwens. :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

435 schreef:Mijn RS in juli 2001 nieuw gekocht. Tot dusver gehad:

- bolletje van de koplampsproeier rechts is er al 7 x uitgesprongen. Nu blijft hij eindelijk zitten, maar hij doet het dan ook niet meer
- bij +/- 40.000 km is de uitlaat er onderuit gerot.....viel er ineens vanaf toen ik over een drempel reed
- leer van het stuur is stukgescheurd.....onder de plek waar de rubberen dingetjes zitten voor je duimen. Heb er nu maar zwart tape opgeplakt
- versnellingsbak lek, al bij +/- 5000km. De dealer heeft er vanalles aan gedaan maar er geen nieuwe onder gezet. Na een boze brief naar Renault Nederland hebben ze er toch maar een nieuwe onder gegooid
- gashendel afgesleten. Achter het gaspendaal zit een kabeltje ofzo die versleten was. Op de snelweg kon ik ineens geen gas meer geven en lag m'n pendaal plat. Ik schrok me de pl##ris. Ongeveer een jaar geleden gebeurd.

Nou dat was het voor mij tot dusver
Da's toch wel vervelend! Bedankt voor de input. Wellicht dat je je in dit topic even wilt voorstellen, met wat foto's van je auto etc. Thanks. (Y)
http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=70
Yrjo
Berichten: 37
Lid geworden op: di 9 mar 2004 19:14

en ik heb er weer een nieuw mankement bij :evil: homekeneet rechtsvoor bij de versnellingsbak :(
jerroentje
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 mei 2003 12:47

elmotheelk (Eric) schreef:Shit he. Ik hoop dat je niet steeds de volle mep heb moeten betalen! Hopelijk heb je voortaan minder problemen en kan je meer van je RS genieten. Welkom trouwens. :)
Het grootste deel is wel vergoed. Toen die uitlaat er onderuit viel heb ik er maar meteen een remus onder gezet. Mijn vader en schoonvader zijn allebei monteur dus dat scheelt flink. Alle beurten en reparaties doen m'n vaders nu, scheelt toch behoorlijk wat poen.

Ik heb ook nog een keer een aanrijding gehad, achterop iemand geknalt. Heeft het schadebedrijf de xenon-verlichting verkeerd gemonteerd met het gevolg dat m'n xenonlamp verbrand was. Dit is geheel vergoed door het schadebedrijf overigens.
Sander2 schreef: Da's toch wel vervelend! Bedankt voor de input. Wellicht dat je je in dit topic even wilt voorstellen, met wat foto's van je auto etc. Thanks. (Y)
http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=70
Ja sorry ik was te snel :) . Ik zal binnenkort wat foto's opzoeken en mezelf even voorstellen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

heb jij xenon in je rs phase I/??

wel vette shit 8)
Plaats reactie