ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bdp vervangen?

edit-
laat maar ik lees weer half
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Weet iemand of de voorveren van een clio uit 2000-2002 hetzelfde zijn als voor een 1998er?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pvtoorn schreef:Weet iemand of de voorveren van een clio uit 2000-2002 hetzelfde zijn als voor een 1998er?
verkeerde topic, dit is de clio 1 topic en je vraagt naar clio 2.

maar antwoord weet ik haast wel zeker, dat gaat passen. In de clio 2 is er nooit een ander onderstel onder gekomen zo als bij de R5 gt.

suc6
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Abel schreef:
pvtoorn schreef:Weet iemand of de voorveren van een clio uit 2000-2002 hetzelfde zijn als voor een 1998er?
verkeerde topic, dit is de clio 1 topic en je vraagt naar clio 2.

maar antwoord weet ik haast wel zeker, dat gaat passen. In de clio 2 is er nooit een ander onderstel onder gekomen zo als bij de R5 gt.

suc6
Ja zag het te laat dat het het verkeerde topic was.
Maar dan weet ik waar ik allemaal op kan zoeken bij Marktplaats (Y)
C409
Berichten: 45
Lid geworden op: do 24 okt 2013 9:23
Car: Renault, 5 EBS

Wie zoekt er nog onderdelen van een Baccara uitvoering
Ik was vandaag op de sloop en kwam die clio tegen.
de interieur was nog netjes en velgen zitten er nog onder

Staat in Wezep op de sloop.
die zit op het industrie terrein

even googlen op demontagebedrijf te wezep

die auto staat er net op dus wees snel voordat het te laat is
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

EDIT : never mind
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heeft iemand het onderdeelnummer voor me van het toplager van een clio1?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Alpine schreef:Heeft iemand het onderdeelnummer voor me van het toplager van een clio1?
Niemand??
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat zou de 77 01 470 089 moeten zijn volgens mij (reparatieset incl. toprubber).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Thanx Martijn (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... zpv9mw.jpg[/img]
motor clio 1 rsi

[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... sxbjbk.jpg[/img]
motor clio 1 baccara

beiden zijn dus de 1800 met multipoint injectie, de rsi heeft doch 110pk en de baccara maar 90 pk, zoals de normale 1800 monopoint... iemand enig idee waar het verschil zit tussen de baccara en de rsi, de baccara heeft hier wel originele airco bij op zitten, maar dat speelt geen rol toch?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Voor zover het mij bij staat was de baccarat een singlepoint, zelfde als een 1.8 rt motor. Dus geen rsi.
Wat geeft de motor code aan? F3p?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Multipoint 90pk bestaat, maar wat precies het verschil is? Kun je zien aan het luchtfilter huis iirc. RSi met airco bestaat overigens ook, gewoon met 110pk.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

Gerald schreef:Voor zover het mij bij staat was de baccarat een singlepoint, zelfde als een 1.8 rt motor. Dus geen rsi.
beide foto's tonen dezelfde motor toch met boven de motor het inlaatspruitstuk van de multipoint?

op die zwarte clio z'n papieren staat dus effectief "maar" 90pk, ik vroeg me dus af wat het verschil is en of dat dan makkelijk aan te passen zou zijn, maar het is blijkbaar niet zo bekend..?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Wat staat er op het motorplaatje van die baccara?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Laguna 1.8 (F3P) is ook multipoint met 90 pk, de RSi heeft een grotere gasklep en andere nokkenas (de beste nokkenas schijnt trouwens 1 of andere volvo variant van de F3P te hebben).
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Kan er iemand mij vertellen hoe je het f7r blok terug op de correcte timing kan brengen, de markeringen op de nokkenaswielen moeten naar boven wijzen niet?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

PM
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Misschien even een nutteloze vraag, maar kunnen de kleppen van een f7p de zuigers raken wanneer de riem breekt?
Of bij het op tijd plaatsen van de riem?
No sweat, gewoon even iets dat door m'n hoofd schiet.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als de riem breekt kunnen de kleppen de zuiger raken en zijn dan krom.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ok, even op te weten, wat ik met bij verschillende benzine motoren is dan als ik de in en uitlaat gesloten staat en je geeft druk langs het bougie gat is dat de lucht ontsnapt minimaal volgens mij door de speling van zuigerveren. Ik vroeg me af of dit normaal was. Maar zoals gezegt ik hen dit even op verschillende motoren nagekeken, zelfs op de grasmaaier :D altijd leuk om bij te leren.
Ik vind dit nogal bizar aangezien je kleppen moet inslijpen om alles gasdicht te krijgen en dan gaat er iets ontsnappen langs de speling tussen de veren.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ik heb hier wat oliepompen liggen passend voor een F7R en P waar ik wil uitmaken welke buiten tolerantie zijn en welke niet.
Heeft iemand hier info over wat de buiten tolerantie maten zijn?
Plaats reactie