ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

MXP schreef:
Juno schreef:Mensen kinder, die flexe RS bumper gaat prima passen, hebt ik ook gehad! Ziet er trouwens gruwelijk uit, als ik het mag zeggen.

Noi succes! 8)
Prima, maar sluit dat naadloos aan op mijn huidige carrosserie? Ik heb namelijk al een foto gezien van een RS achterbumper op een "standaard" clio, deze past perfect. Maar past de voorbumper ook perfect??
Even voor de duidelijkheid:
De achterbumper van een RS past op een normale Clio 2.
De voorbumper van een RS past NIET op een normale Clio 2 vanwege de bredere voorschermen.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Das duidelijke taal :)
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Gabri schreef:trouwens op de sloop in oudehaske ligt nog een rs-achterbumper die waarschijnlijk wel te herstellen is
Staat hier een gehele RS op de sloop, of zijn hier alleen diverse onderdelen te vinden??
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Ik heb een vraag!
Hoe zijn de bumpers van een Clio II te demonteren, en is dit makkeijk te doen voor een leek als ik?? Heeft iemand zo'n bumper wel eens gedomonteerd en wat dien ik hierbij allemaal te doen!? Kan iemand mij dit vertellen!

Dank Maarten!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

je moet een paar schroeven los draaien :p

ga eens onder de bumpers liggen, dan zie je het vanzelf
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Weet iemand de maten van de stalen Clio S velgen?
Ik weet dat ze 14" diameter hebben, en waarschijnlijk een ET waarde van rond de 35. Maar hoe breed zijn ze? 5,5J, 6J?
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

ik loop ff niet naar beneden want ik ben doodziek.

Maar ik geloof 14", 5,5 of 6,5 J en Et 35 meen ik ook geziien te hebben
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Hoeveel betrouwbaarder is een Clio RSi vergeleken met een Clio 16v?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

stalen S wielen ET 35 idd volgens mij, 5.5 J
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Madmaus schreef:Hoeveel betrouwbaarder is een Clio RSi vergeleken met een Clio 16v?
dat ligt er maar net aan wat je koopt. Het blijven allebei sportievere uitvoeringen en zijn dus vaak ook zo gereden. Je kunt t treffen, maar ook niet...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Al denk ik dat 16V's eerder afgetrapt zullen zijn dan RSi's...
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Madmaus schreef:Hoeveel betrouwbaarder is een Clio RSi vergeleken met een Clio 16v?

Ligt aan de chauffeur voor je. Kijk bij zo een auto niet zo zeer naar de feiten, maar ook naar de betrouwbaarheid van de verkoper.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

ja oke das logisch.
Maar een 16v is gewoon een probleem auto. Gaat snel kapot.
Een RSi staat toch niet zo bekend?
Zit er misschien aan te denken om me 16v in te ruilen voor een RSi.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Madmaus schreef:ja oke das logisch.
Maar een 16v is gewoon een probleem auto. Gaat snel kapot.
Een RSi staat toch niet zo bekend?
Zit er misschien aan te denken om me 16v in te ruilen voor een RSi.
Ik denk eerder dat je het gewoon slecht getroffen hebt... Met iedere andere auto kun je problemen hebben.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

precies..nieuw of oud..
en tsja, voor snelheid betaal je, niet alleen de aanschaf, maar ook onderhoud enz. Als de vorige eigenaar dat verzaakt heeft, dan ben jij waarschijnlijk de pineut, maar ja, dat zul je nooit met zekerheid weten.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Ik heb ook zeker geen geluk gehad met de 16v.
Maar probleem is altijd geweest dat ALS er iets aan de hand was, je nergens bij komt.
Hoe zit dat bij de RSi? Meer ruimte?

Nu zit ik al snel op hoge kosten.
Benzine verbruik is vrij hoog. Kortom eigelijk kan ik hem niet meer betalen :(
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

@ Haas, het is ook zo dat met name de de 1e eigenaar een sportieve uitvoering koopt wegens het uitrustigspakket... Niet zozeer gelijk om hem af te trappen...

Maus, is een Alto geen optie? Goedkoop in gebruik etc, en kwalitatief goed.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dit is mijn mening:

Een RSi sleutelt 3x zo makkelijk als een 16v en is wat minder storingsgevoelig dan een 16v.

Maar of de kosten zo veel gaan schelen denk ik niet? Onderdelen en reparaties zijn allicht wat makkelijker uit te voeren, maar verbruik enzo is niet minder dan een 16v.

Als je al een 16v hebt zou een keuze zijn, je gaat op in en exterieur toch niet echt erop vooruit, maar qua prestaties is het allebei erg leuk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Riël schreef:Dit is mijn mening:

Een RSi sleutelt 3x zo makkelijk als een 16v en is wat minder storingsgevoelig dan een 16v.

Maar of de kosten zo veel gaan schelen denk ik niet? Onderdelen en reparaties zijn allicht wat makkelijker uit te voeren, maar verbruik enzo is niet minder dan een 16v.

Als je al een 16v hebt zou een keuze zijn, je gaat op in en exterieur toch niet echt erop vooruit, maar qua prestaties is het allebei erg leuk.
Thanks, belangrijk is ook gewoon dat je meer ruimte hebt om te sleutelen. Dan word het al minder erg als der iets aan de hand is.

Als je ziet wat ik aan die 16v heb vervangen ga je ook een overstap overwegen.
En dan hoef je niet aan te komen met is een Alto niets voor jou, want dat slaat echt nergens op.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hoezo? Je zoekt toch wat goedkopers? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de kosten van een RSI veel lager zullen liggen.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Het klonk zo denigrerend...
Maar goed. maakt verder ook niet uit.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zeg dan gewoon dat je die Cliko zat bent...., en je gewoon weer wat anders wil, een RSI is echt niet een stuk zuiniger hoor... :wink:
Er staat op Marktplaats nog een hele dikke Clio 1.2 te koop, helemaal overgespoten, dikke wielen, 16V kap etc...., is dat nix dan :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Chris schreef:@ Haas, het is ook zo dat met name de de 1e eigenaar een sportieve uitvoering koopt wegens het uitrustigspakket... Niet zozeer gelijk om hem af te trappen...
das waar, maar een rsi of 16V zijn vaak wagens die aldoor verkocht worden en dus de invloed van de eerste eigenaar nog maar sporadisch merkbaar is
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Je weet nu wat je hebt, vergeet dat niet, zou je hem inruilen dan kan de nieuwe eigenaar van jou 16v ineens jaren zonder probs rijden en jij met je nieuwe RSI probleem na probleem hebben.

Je weet dus nu wat je hebt, koop je weet wat anders, dan loop je altijd weer een risico. Het risico word een stuk minder als je voor een 1.4tje van een oma gaat...

ps. persoonlijk vind ik een 16v toch wel een wagen van meer waarde a een RSI. Een RSI zou ene stap terug zijn..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of je neemt een 19 1.7 met veel opties en een leuke uitvoering ... Goedkoper dan de clio, en rijdt heerlijk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Bram (vospower) schreef:Je weet nu wat je hebt, vergeet dat niet, zou je hem inruilen dan kan de nieuwe eigenaar van jou 16v ineens jaren zonder probs rijden en jij met je nieuwe RSI probleem na probleem hebben.

Je weet dus nu wat je hebt, koop je weet wat anders, dan loop je altijd weer een risico. Het risico word een stuk minder als je voor een 1.4tje van een oma gaat...

ps. persoonlijk vind ik een 16v toch wel een wagen van meer waarde a een RSI. Een RSI zou ene stap terug zijn..
En dit precies vind ik ook. Maar toch, waar trek je de grens. Je kan niet aan de gang blijven toch?
En toen dacht ik ineens een RSi is toch ook een snelle jongen. En meer ruimte om wat aan te knutselen. En misschien een leuke uit 96 is wel meer betrouwbaar.
een 1.4 of 1.2 is teveel van het goeie, dat gaat me vervelen ik moet wel wat snelheid onder me kont hebben.

Ik vond het al een hele stap van me om er over na te denken om die 16v weg te doen :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan zou ik m gewoon houden..
Sjoerd B
Berichten: 558
Lid geworden op: za 9 apr 2005 9:13
Locatie: Augustinusga

ja idd houden.

(Maar die 1.2 van marktplaats is wel stoer ;-) )
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Als je een Clio 1.4 koopt wil dat niet zeggen dat je minder probs krijgt, had met mijn Clio S meer problemen dan met mijn huidige 16V.

Als je een 16V koopt weet je dat ie goed gebruikt is :D.

Zonde dat je je Clio gaat verkopen.

Een Rsi wil niet altijd beter zijn vraag maar aan Paul1916V
VLK Groep
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Is waar, maar de probs die ik met mijn RSi heb gehad hadden er vooral mee te maken dat de complete voorkant in puin heeft gelegen..bleek..
gewoon een slechte aankoop van mijn kant dus, maar daar heb ik van geleerd..
Wat me dan wel opvalt is dat er hier op t forum al 3 of 4 RSi'tjes problemen met kromme schijven hebben..lijkt me sterk dat dat dan toeval is?
Sjoerd B
Berichten: 558
Lid geworden op: za 9 apr 2005 9:13
Locatie: Augustinusga

Paul1916v schreef:Is waar, maar de probs die ik met mijn RSi heb gehad hadden er vooral mee te maken dat de complete voorkant in puin heeft gelegen..bleek..
gewoon een slechte aankoop van mijn kant dus, maar daar heb ik van geleerd..
Wat me dan wel opvalt is dat er hier op t forum al 3 of 4 RSi'tjes problemen met kromme schijven hebben..lijkt me sterk dat dat dan toeval is?
Ik heb op mijn rsi ook alle 4 de schijven al vervangen!!
dus dat kan idd geen toeval zijn zou je zeggen.
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Is het niet zo dat van een RSi verreweg de meeste delen normaal verkrijgbaar zijn en dat ze per definitie minder "enthousiast" zijn bereden?

Mede door de 16kleps kop van de F7P is repareren een klein drama over het algemeen (persoonlijk ervaring). Zonder de RSi motor te hebben gezien zeg ik gevoelsmatig dat daar al een stuk meer sleutelruimte moet zijn.

Feit blijft dat de staat van een auto valt of staat bij het onderhoud en de wijze van berijden natuurlijk.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ik kan alleen maar mijn ervaring geven, en dat is dat ik in een jaar tijd met de RSi bijna altijd wel problemen heb gehad..dan wel kleine, dan wel grote(re) problemen. En in de 8 maanden dat ik de 16v (welliswaar een 19) heb ik nog bijna niets ben tegengekomen. Maar nogmaals, dat ligt denk ik vooral aan het achterstallig onderhoud wat er aan de RSi zat, en de slecht gerepareerde schade
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

Hmm, apart.. toch zulke nare auto's dan?

Mij stoorde het enorm dat voor een 16V gewoon alles precies nèt even anders is dan van bijna elke andere willekeurige clio. Ik ging ervan uit dat het bij een RSi allemaal minder specifiek zou zijn.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

alex1971 schreef:Feit blijft dat de staat van een auto valt of staat bij het onderhoud en de wijze van berijden natuurlijk.
Volledig mee eens.

Ik heb een Clio 16V die in 2001 geimporteerd is uit Duitsland.

Ik heb deze auto begin van dit jaar gekocht met voorschade en geen onderhoudshistorie bekend, dus echt een gok.

Rij er nu zo'n 7 maanden mee en heb er weinig problemen mee gehad.
Heb alleen de koppeling moeten vervangen en ik moet de distributieriem nog een keer vervangen
VLK Groep
Plaats reactie