ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

das rap. uurtje geleden nog niet
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

edwin19 schreef:ik heb een klein probleempje met de aanjager....... hij doet et niet meer :lol:

geen enkele stand reageerd...

Wat kan het probleem zijn?
Kijk je kachelweerstand maar eens na. Zit onder de motorkap naast de fanmotor. Even een search op kachelweerstand en je weet het precies. :wink:
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

ik wil mijn motor gaan aanpakken
dmv snelle nok assen, vliegwiel afdraaien en evt spuitstuk

nu zie ik alleen voor de 16v en willy maar nooit voor de RSi
weet iemand een adresje waar ze dit verkopen?

gr vinnie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

nou dan zou ik de RSI en vriendelij uitschoppen en opzoek gaan naar een 16v of Williams
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

kan ook maar vind is een nette willy
die zijn zeldzaam

heb en 8 gezien, 10 16v's, en 6 RSi's uirijndelijk ben ik met een zeer nette rsi naar huis gereden
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoe zat het ook alweer?

een vriendinnetje van me heeft een Clio 1.2/1.4 8v (geen idee eigenlijk wat voor :lol: ) met een af en toe brandend acculampje. Dynamo is goed, maaar als je wat aan de draden van t stekkertje morrelt gaatie uit (of juist aan). Nu wil ik vanavond die draadjes en het stekkertje vervangen, in dehoop dat de dynamo inwendig bij de aansluitng nog goed is.

is dit een goed plan?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

niemand? nah... das genieten zeg. heb j een keer hulp nodig.... :~
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

klinkt wel goed :) Ik had het ook met mijn RSi als het vochtig was. Nooit opgelost
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nou, avondje sleutelen verder, maar tevergeefs.

het volgende is het geval: lampje van de dynamo van een Clio I ph I 1.4 8V (E7J blokkie?) brandt te pas en te onpas. Dan weer wel, dan weer niet, maar er is niet echt een patroon te onderscheiden. Bijkomend vervelend effect is uiteraard dat de accu dan niet bijlaad...
Heb de draden van het stekkertje al vervangen, incl stekker zelf en de kabel tussen dynamo en starter doorgemeten en schoongemaakt. Tis allemaal tevergeefs, hij brand af en toe nog steeds.

wat zijn de tips: dynamo proberen?
misschien dat iemand een dynamo heeft die erop past en ik ff kan lenen om te testen?
Weet iemand of een dynamo van een C1J (5gtt blok) past/hetzelfde is? Die heb ik zelf uiteraard nog een neiuwe liggen....

iemand een (I) ? (en dan geen dynamolampje :P )
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

spanningsregelaar of een draadbreuk, heb het zelf ook gehad, bij mij bleek het de stekker zelf te zijn. denk niet dat die dynamo past, maar je kunt het uiteraard gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

draden heb ik doorgemeten en uit voorzorg vervangen. Stekker zit er niet meer origineel op, maar een nieuwe, dus die is wel goed.
Kan he teen combi zijn met de startmotor?
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Van de week heb ik mijn aude clio ingeruild voor een nieuwe clio :D
Vanaf heden zal ik dus meer op het andere topic te zien zijn maar ook op dit topic zal ik mijn steentje bij blijven dragen
Hieronder ff 2 fototje van Oud en nieuw ff onder elkaar!

Oud:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJK7IAPN.jpg[/img]

Nieuw:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTSFJSXU.jpg[/img]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Haas schreef:draden heb ik doorgemeten en uit voorzorg vervangen. Stekker zit er niet meer origineel op, maar een nieuwe, dus die is wel goed.
Kan he teen combi zijn met de startmotor?
denk het niet, als de draden goed zijn, dan zit het in de spanningsregelaar van de dynamo zelf, kan stuk zijn, of daar gewoon een los contactje...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wat is een Clio RSi 1.8 8v uit 1996 met 145.000 op de klok nog ongeveer waard? Donker blauw, puik onderhouden en van een liefhebber geweest.

Of is er hier iemand die interesse heeft? :)
Is van een vriend en die wilde weten wat ie er nog voor zou kunnen vragen...

Volgens mij is het de phase 3?

ff foto'tje...

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081010.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081011.jpg[/img]

Morgen gaat ie met m'n pa mee voor APK, vandaar is de kap los en staat ie in de garage :wink:
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

hoe vervang je de bak olie van een rsi ph3

de tap bout onder los, vrij zetten, uit laten lopen, waar zit de vul hals en waar de olie pijl meter
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hetzelfde als elke andere JB3 bak, aan de voorkant van de bak (achter de radiateur) zit de vuldop. Het is een soort vleugelmoer achtige dop, dus die moet je zo kunnen vinden.
Vullen totdat het overstroomt.
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

thanks (Y)
Purple Clio
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 aug 2008 14:02
Contacteer:

Er is iemand tegen mijn auto aan gereden en heb nu een beste deuk in mijn linker (bestuurders) portier ben dan ook op zoek naar een nieuw portier.
Lak kleur code 414 blauw/paars.
Heb je er eentje staan die je aan mij kwijt wil laat het horen!!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

op rtc markt posten? :)
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Even 2 vraagjes,

Klopt het dat rsi velgen van vorm anders zijn?(zie foto's)
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg2.jpg[/img]
De linkerkant gaat het "inkeepinkje" naar voren.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg1.jpg[/img]
De rechterkant gaat naar achter?

Wat heb je allemaal nodig om van een clio 1 1.8 8v rsi een clio 1.4 9v (edit 8vuiteraard)turbo te maken?Met andere worden een 5gtt blok erin maken? Remmen kunnen van een clio 16v of willi komen neem ik aan en waar moet er nog meer op worden gelet?
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op di 2 sep 2008 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een GTT heeft ook gewoon 8 kleppen en geen 9 (0)

Zou er overigens niet aan beginnen. Zo slecht lopen die RSI toch niet?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Euh

die velgen zijn alle vier hetzelfde. Logisch toch, als je ze 180 graden omdraait om ze links cq rechts te monteren :bonk: :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Ja maar als ik even nadenk zou het mooier zijn als die inkeepingen naar dezelfde kant toegaan. En ja dat was een typ fout 8v moet dat zijn. Niet dat ik het nu al wil doen maar misschien is voor later voor de fun.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Cleaned_Clio_16v schreef:Ja maar als ik even nadenk zou het mooier zijn als die inkeepingen naar dezelfde kant toegaan. En ja dat was een typ fout 8v moet dat zijn. Niet dat ik het nu al wil doen maar misschien is voor later voor de fun.
Dan heb je verschillende velgen nodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Heb al gezocht maar ze zijn toch het zelfde ik moet het er maar mee doen. In ieder geval bedankt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja tuurlijk maar dat is bij alle velgen zo.

CLio 16v schoepen, ook, en velgen met zo' nzelfde effect.

Links staan ze zo om, rechts anders om. ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Clio S. Loopt goed, 850/900rpm stationair,constant, schommelt niet, alleen schokt heel de auto bij stilstaan en stationair draaien. Rijdt verder helemaal goed, houdt niet in of wat dan ook. Alleen stationair schokt hij alsof er snelle nokkenassen inzitten (welke er niet in zitten).
Motorsteun (welke weet ik niet) is kortgeleden gelast.

Waar beginnen te zoeken?
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

mischien een stomme vraag
hoe kan ik de benzine filter vervangen
waar zit hij pressies

ik heb geen brug waar ik mee kan spelen, gewoon op tegels zetten?
of kan ik er zo bij
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

bij de 16v ziet ie onder de auto ter hoogte van de achteras, met bandje vastgehouden, cilindervorm.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Bij een Williams en GTT ook, zal bij een clio denk ik niet veel anders zijn
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

morge meteen vervangen
thanks (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

probleempje bij een 1.4 8v clio I:

als je afremt op de motor of tijdens het rijden de koppeling intrappen, gaan de lampjes van de olie en water branden. Deze blijven branden tot de motor stationair loopt. Geef je dan iets gas, zeg tot 1200 tpm, gaan ze uit, laat je het gas los, gaan ze weer branden.
Peil van beide vloeistoffen zijn in orde, loopt verder ook goed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:up:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal ik m maar de sloot induwen dan?!

er heeft toch wel iemand een idee?

lampjes die gaan branden bij stationair loop?

(dynamo is nieuw!)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Massaprobleem denk ik. Misschien een van de massakabels op de bak of motor?
Beste optie is overigens wel om dat ding de sloot in te porren. :lol: :p
Plaats reactie