ACT: Clio I
das rap. uurtje geleden nog niet
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kijk je kachelweerstand maar eens na. Zit onder de motorkap naast de fanmotor. Even een search op kachelweerstand en je weet het precies.edwin19 schreef:ik heb een klein probleempje met de aanjager....... hij doet et niet meer
geen enkele stand reageerd...
Wat kan het probleem zijn?
Project: GTT Blue Sport
ik wil mijn motor gaan aanpakken
dmv snelle nok assen, vliegwiel afdraaien en evt spuitstuk
nu zie ik alleen voor de 16v en willy maar nooit voor de RSi
weet iemand een adresje waar ze dit verkopen?
gr vinnie
dmv snelle nok assen, vliegwiel afdraaien en evt spuitstuk
nu zie ik alleen voor de 16v en willy maar nooit voor de RSi
weet iemand een adresje waar ze dit verkopen?
gr vinnie
kan ook maar vind is een nette willy
die zijn zeldzaam
heb en 8 gezien, 10 16v's, en 6 RSi's uirijndelijk ben ik met een zeer nette rsi naar huis gereden
die zijn zeldzaam
heb en 8 gezien, 10 16v's, en 6 RSi's uirijndelijk ben ik met een zeer nette rsi naar huis gereden
hoe zat het ook alweer?
een vriendinnetje van me heeft een Clio 1.2/1.4 8v (geen idee eigenlijk wat voor ) met een af en toe brandend acculampje. Dynamo is goed, maaar als je wat aan de draden van t stekkertje morrelt gaatie uit (of juist aan). Nu wil ik vanavond die draadjes en het stekkertje vervangen, in dehoop dat de dynamo inwendig bij de aansluitng nog goed is.
is dit een goed plan?
een vriendinnetje van me heeft een Clio 1.2/1.4 8v (geen idee eigenlijk wat voor ) met een af en toe brandend acculampje. Dynamo is goed, maaar als je wat aan de draden van t stekkertje morrelt gaatie uit (of juist aan). Nu wil ik vanavond die draadjes en het stekkertje vervangen, in dehoop dat de dynamo inwendig bij de aansluitng nog goed is.
is dit een goed plan?
niemand? nah... das genieten zeg. heb j een keer hulp nodig....
klinkt wel goed Ik had het ook met mijn RSi als het vochtig was. Nooit opgelost
nou, avondje sleutelen verder, maar tevergeefs.
het volgende is het geval: lampje van de dynamo van een Clio I ph I 1.4 8V (E7J blokkie?) brandt te pas en te onpas. Dan weer wel, dan weer niet, maar er is niet echt een patroon te onderscheiden. Bijkomend vervelend effect is uiteraard dat de accu dan niet bijlaad...
Heb de draden van het stekkertje al vervangen, incl stekker zelf en de kabel tussen dynamo en starter doorgemeten en schoongemaakt. Tis allemaal tevergeefs, hij brand af en toe nog steeds.
wat zijn de tips: dynamo proberen?
misschien dat iemand een dynamo heeft die erop past en ik ff kan lenen om te testen?
Weet iemand of een dynamo van een C1J (5gtt blok) past/hetzelfde is? Die heb ik zelf uiteraard nog een neiuwe liggen....
iemand een ? (en dan geen dynamolampje )
het volgende is het geval: lampje van de dynamo van een Clio I ph I 1.4 8V (E7J blokkie?) brandt te pas en te onpas. Dan weer wel, dan weer niet, maar er is niet echt een patroon te onderscheiden. Bijkomend vervelend effect is uiteraard dat de accu dan niet bijlaad...
Heb de draden van het stekkertje al vervangen, incl stekker zelf en de kabel tussen dynamo en starter doorgemeten en schoongemaakt. Tis allemaal tevergeefs, hij brand af en toe nog steeds.
wat zijn de tips: dynamo proberen?
misschien dat iemand een dynamo heeft die erop past en ik ff kan lenen om te testen?
Weet iemand of een dynamo van een C1J (5gtt blok) past/hetzelfde is? Die heb ik zelf uiteraard nog een neiuwe liggen....
iemand een ? (en dan geen dynamolampje )
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
spanningsregelaar of een draadbreuk, heb het zelf ook gehad, bij mij bleek het de stekker zelf te zijn. denk niet dat die dynamo past, maar je kunt het uiteraard gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint
draden heb ik doorgemeten en uit voorzorg vervangen. Stekker zit er niet meer origineel op, maar een nieuwe, dus die is wel goed.
Kan he teen combi zijn met de startmotor?
Kan he teen combi zijn met de startmotor?
Van de week heb ik mijn aude clio ingeruild voor een nieuwe clio
Vanaf heden zal ik dus meer op het andere topic te zien zijn maar ook op dit topic zal ik mijn steentje bij blijven dragen
Hieronder ff 2 fototje van Oud en nieuw ff onder elkaar!
Oud:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJK7IAPN.jpg[/img]
Nieuw:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTSFJSXU.jpg[/img]
Vanaf heden zal ik dus meer op het andere topic te zien zijn maar ook op dit topic zal ik mijn steentje bij blijven dragen
Hieronder ff 2 fototje van Oud en nieuw ff onder elkaar!
Oud:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJK7IAPN.jpg[/img]
Nieuw:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTSFJSXU.jpg[/img]
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
denk het niet, als de draden goed zijn, dan zit het in de spanningsregelaar van de dynamo zelf, kan stuk zijn, of daar gewoon een los contactje...Haas schreef:draden heb ik doorgemeten en uit voorzorg vervangen. Stekker zit er niet meer origineel op, maar een nieuwe, dus die is wel goed.
Kan he teen combi zijn met de startmotor?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wat is een Clio RSi 1.8 8v uit 1996 met 145.000 op de klok nog ongeveer waard? Donker blauw, puik onderhouden en van een liefhebber geweest.
Of is er hier iemand die interesse heeft?
Is van een vriend en die wilde weten wat ie er nog voor zou kunnen vragen...
Volgens mij is het de phase 3?
ff foto'tje...
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081010.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081011.jpg[/img]
Morgen gaat ie met m'n pa mee voor APK, vandaar is de kap los en staat ie in de garage
Of is er hier iemand die interesse heeft?
Is van een vriend en die wilde weten wat ie er nog voor zou kunnen vragen...
Volgens mij is het de phase 3?
ff foto'tje...
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081010.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 081011.jpg[/img]
Morgen gaat ie met m'n pa mee voor APK, vandaar is de kap los en staat ie in de garage
hoe vervang je de bak olie van een rsi ph3
de tap bout onder los, vrij zetten, uit laten lopen, waar zit de vul hals en waar de olie pijl meter
de tap bout onder los, vrij zetten, uit laten lopen, waar zit de vul hals en waar de olie pijl meter
Hetzelfde als elke andere JB3 bak, aan de voorkant van de bak (achter de radiateur) zit de vuldop. Het is een soort vleugelmoer achtige dop, dus die moet je zo kunnen vinden.
Vullen totdat het overstroomt.
Vullen totdat het overstroomt.
thanks
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 14 aug 2008 14:02
- Contacteer:
Er is iemand tegen mijn auto aan gereden en heb nu een beste deuk in mijn linker (bestuurders) portier ben dan ook op zoek naar een nieuw portier.
Lak kleur code 414 blauw/paars.
Heb je er eentje staan die je aan mij kwijt wil laat het horen!!
Lak kleur code 414 blauw/paars.
Heb je er eentje staan die je aan mij kwijt wil laat het horen!!
op rtc markt posten?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Even 2 vraagjes,
Klopt het dat rsi velgen van vorm anders zijn?(zie foto's)
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg2.jpg[/img]
De linkerkant gaat het "inkeepinkje" naar voren.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg1.jpg[/img]
De rechterkant gaat naar achter?
Wat heb je allemaal nodig om van een clio 1 1.8 8v rsi een clio 1.4 9v (edit 8vuiteraard)turbo te maken?Met andere worden een 5gtt blok erin maken? Remmen kunnen van een clio 16v of willi komen neem ik aan en waar moet er nog meer op worden gelet?
Klopt het dat rsi velgen van vorm anders zijn?(zie foto's)
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg2.jpg[/img]
De linkerkant gaat het "inkeepinkje" naar voren.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... ivelg1.jpg[/img]
De rechterkant gaat naar achter?
Wat heb je allemaal nodig om van een clio 1 1.8 8v rsi een clio 1.4 9v (edit 8vuiteraard)turbo te maken?Met andere worden een 5gtt blok erin maken? Remmen kunnen van een clio 16v of willi komen neem ik aan en waar moet er nog meer op worden gelet?
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op di 2 sep 2008 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Euh
die velgen zijn alle vier hetzelfde. Logisch toch, als je ze 180 graden omdraait om ze links cq rechts te monteren
die velgen zijn alle vier hetzelfde. Logisch toch, als je ze 180 graden omdraait om ze links cq rechts te monteren
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Ja maar als ik even nadenk zou het mooier zijn als die inkeepingen naar dezelfde kant toegaan. En ja dat was een typ fout 8v moet dat zijn. Niet dat ik het nu al wil doen maar misschien is voor later voor de fun.
Dan heb je verschillende velgen nodig.Cleaned_Clio_16v schreef:Ja maar als ik even nadenk zou het mooier zijn als die inkeepingen naar dezelfde kant toegaan. En ja dat was een typ fout 8v moet dat zijn. Niet dat ik het nu al wil doen maar misschien is voor later voor de fun.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Heb al gezocht maar ze zijn toch het zelfde ik moet het er maar mee doen. In ieder geval bedankt.
Ja tuurlijk maar dat is bij alle velgen zo.
CLio 16v schoepen, ook, en velgen met zo' nzelfde effect.
Links staan ze zo om, rechts anders om.
CLio 16v schoepen, ook, en velgen met zo' nzelfde effect.
Links staan ze zo om, rechts anders om.
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Clio S. Loopt goed, 850/900rpm stationair,constant, schommelt niet, alleen schokt heel de auto bij stilstaan en stationair draaien. Rijdt verder helemaal goed, houdt niet in of wat dan ook. Alleen stationair schokt hij alsof er snelle nokkenassen inzitten (welke er niet in zitten).
Motorsteun (welke weet ik niet) is kortgeleden gelast.
Waar beginnen te zoeken?
Motorsteun (welke weet ik niet) is kortgeleden gelast.
Waar beginnen te zoeken?
mischien een stomme vraag
hoe kan ik de benzine filter vervangen
waar zit hij pressies
ik heb geen brug waar ik mee kan spelen, gewoon op tegels zetten?
of kan ik er zo bij
hoe kan ik de benzine filter vervangen
waar zit hij pressies
ik heb geen brug waar ik mee kan spelen, gewoon op tegels zetten?
of kan ik er zo bij
bij de 16v ziet ie onder de auto ter hoogte van de achteras, met bandje vastgehouden, cilindervorm.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
morge meteen vervangen
thanks
thanks
probleempje bij een 1.4 8v clio I:
als je afremt op de motor of tijdens het rijden de koppeling intrappen, gaan de lampjes van de olie en water branden. Deze blijven branden tot de motor stationair loopt. Geef je dan iets gas, zeg tot 1200 tpm, gaan ze uit, laat je het gas los, gaan ze weer branden.
Peil van beide vloeistoffen zijn in orde, loopt verder ook goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
als je afremt op de motor of tijdens het rijden de koppeling intrappen, gaan de lampjes van de olie en water branden. Deze blijven branden tot de motor stationair loopt. Geef je dan iets gas, zeg tot 1200 tpm, gaan ze uit, laat je het gas los, gaan ze weer branden.
Peil van beide vloeistoffen zijn in orde, loopt verder ook goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
zal ik m maar de sloot induwen dan?!
er heeft toch wel iemand een idee?
lampjes die gaan branden bij stationair loop?
(dynamo is nieuw!)
er heeft toch wel iemand een idee?
lampjes die gaan branden bij stationair loop?
(dynamo is nieuw!)