ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Gerald » Wed 6 Apr 2011 6:00

Ik heb de achteras van mijn oude clio ook vervangen voor een van een GTT. Wat je nodig hebt is de achteras van een RSI of GTT, remleidingen vanaf de hoofdremcilinder en de drukverdeler. Voor de goede orde zou ik ook de bouten van de achteras mee nemen, meestal willen die niet los en is afslijpen de enige oplossing. :D
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11029
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Ronald1916V » Wed 6 Apr 2011 8:42

Ik heb eventueel nog wel een Clio achteras met schijven liggen. :)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5530
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby paratroeper » Wed 6 Apr 2011 17:54

En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken? :)
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?

@Ronald,

Die hou ik in me achterhoofd (Y)
paratroeper
 
Posts: 967
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Postby tutuur » Wed 6 Apr 2011 17:58

Volgens mij zijn er meerderen die er 1 hebben liggen. Ik heb er namelijk ook nog 3 liggen :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Gerald » Wed 6 Apr 2011 17:58

paratroeper wrote:En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken? :)
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?

remdrukverdeler zit net boven je achteras, van een GTT RSI of 16v werkt allemaal. handremkabels zijn anders, kan je ze ook weer van een RSI of 16v pakken (ivm de lengte geen GTT)

hoofdremcilinder kan je van een GT of RSI/16v pakken, net als de voorremmen passen ook van alle 3.

anders kan je het er zondag ook nog wel even met me over hebben. :wink:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11029
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby paratroeper » Wed 6 Apr 2011 18:32

Dat is goed, dat praat allemaal wel makkelijker.
Ik kom zowiezo na aankomst even naar de RTC stand (Y)
Zal rond 12:00 uur natuurlijk :)
paratroeper
 
Posts: 967
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Postby Patrick RS » Sun 17 Apr 2011 17:08

:sad: :bye:

Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.

Image
Image
Image

Rest in peace (F) (U)
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14534
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Merijn » Sun 17 Apr 2011 17:16

Rest In Pieces, zou Duke Nukem gezegd hebben...

Dat ding reed tot voor kort nog in goede staat rond, toch?
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31434
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Patrick RS » Sun 17 Apr 2011 17:20

geen flauw idee. Nadat remon hem een aantal jaar geleden heeft verkocht is hij uit het zicht verloren.

Ik weet dat hij nog is in omgeving Utrecht is gespot. Maar dan houd het dan wel mee op.
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14534
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Patrick RS » Sat 23 Apr 2011 15:39

sja zeg het maar, grijs of zwart. MIjn vriendin vind zwart helemaal niets :lol:

Image


agg we kunnen afwisselen :p
Last edited by Patrick RS on Thu 22 Dec 2011 16:25, edited 1 time in total.
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14534
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby tutuur » Sat 23 Apr 2011 15:44

Dan heeft jou vriendin een goede smaak :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Patrick RS » Sat 23 Apr 2011 15:58

lol, ik ben ook bang dat ik ze weer kan gaan wisselen :wink:
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14534
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Tom » Sat 23 Apr 2011 16:29

ik vind zwart ook niet zo geslaagd (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby dukkha » Thu 16 Jun 2011 19:29

zou er mij iemand kunnen helpen met de renault-referentie-code voor een aandrijfas + oliekeerring links, voor een clio oasis 1.2 (44KW/60PK) van '97
deze heeft een JB1-versnellingsbak

zodat ik zeker de juiste onderdelen bestel
dukkha
 
Posts: 34
Joined: Mon 18 Jan 2010 17:02
Location: belgië

Postby tutuur » Thu 23 Jun 2011 17:50

Zo, de dynamo is verwisseld dus de auto kan vrijdag naar de volgende eigenaar :)

Maar welke natte krant heeft de dynamo's van renault ontworpen.
Heb een dynamo van een 16v blok afgetrokken. Op het eerste gezicht identiek maar bij monteren bleek hij toch een paar mm's anders te zijn |:

Het oog waarmee je hem spant zit net op een andere plek. Met wat hobbywerk dus toch knap weten te monteren maar waarom moet dat nou net ff anders? :(
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Patrick RS » Wed 13 Jul 2011 12:34

Afgelopen maand was het feest met de clio 1.4 mexx.

Voor de APK zijn de stofhoezen vervangen.

Een week na de Apk bleek dat de voorste uitlaatpijp naar zijn grootje was. Nadat dit gefixt was kwam er weer een vreemd geluid, ditmaal de rv wiellager.

Of te wel even aftikken voor de 2e auto :@
Maar goed die ouwe van mij is weer lekker bezig geweest en alles is weer top. Enuh de grijze wieldoppen zitten er weer op want mijn vriendin vond zwart helemaal niets :lol:


Image
Image
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14534
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Matijs » Thu 14 Jul 2011 12:25

Hoi allemaal,

Ben voor mij Clio I 16v ('91) opzoek naar een subtiele verlaging, zeg 15-20mm ofzo. Het ding ligt nu op de grond en ik word daar echt te oud voor.
Ik twijfel om terug te gaan naar originele hoogte, maar een kleine verlaging ziet er wel leuker uit zonder het comfort weer om zeep te helpen.
Weet iemand of dit ergens te kijgen is?

Het minste wat ik heb gezien is -30mm, maar dat vind ik alweer aan de forse kant...

Alvast bedankt
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby PaulM » Thu 14 Jul 2011 12:59

heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4974
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Arco » Thu 14 Jul 2011 13:25

Nope. -30mm of anders standaard. Ben zelf i.i.g. niet minder dan dat tegengekomen...
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18206
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Matijs » Thu 14 Jul 2011 14:07

PaulM wrote:heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.

Bij Apex ook minimaal 30 ja.
Lijkt idd of er niets minder is. In ieder geval bij de merken die ik heb bekeken. Maar misschien weet iemand nog een kleiner merk die het wel hebben?
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby Gerald » Thu 14 Jul 2011 14:08

je kan nog eens -40 veren voor een "normale"clio 1.8 pakken. een 16v is 30 mm lager als een normale clio. :smile:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11029
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Remon » Thu 14 Jul 2011 17:53

Patrick.B wrote::sad: :bye:

Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.





Rest in peace (F) (U)


Daar is het voor mij ook allemaal mee begonnen! Toevallig dat ik vandaag het kenteken aan het checken was en zag dat ie in april was overgeschreven. Heb toen niet gezien dat hij nu gedemonteerd is :-(
Ten ik hem wegdeed (2007) was hij in principe nog goed, alleen begon er al wel roest te vormen op de achterschermen.,, Had hem graag nog wel eens terug willen zien!
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby antoine » Thu 14 Jul 2011 18:05

Ik dacht dat H&R verlagingsveren leverde van 25 mm.

http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14861.html
antoine
 
Posts: 7661
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Matijs » Fri 15 Jul 2011 8:25

Thanks!
www.H-R.com wrote:Renault Clio 16V (B/C 57)
Farbe rot, Tieferlegung [mm] 25, Baujahr: ab: 1990


Wie biedt minder?! :smile:
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby Gerald » Fri 15 Jul 2011 8:27

Matijs wrote:Wie biedt minder?! :smile:

ik bood je al minder. ;-)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11029
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Matijs » Fri 15 Jul 2011 15:30

Absoluut. Ik vind het alleen wat avontuurlijk klinken.
Ik twijfel of de stugheid van de veer dan niet weer aan de hoge kant is, omdat het natuurlijk toch een -40 veer is. En dat stugge is nou precies waar ik vanaf probeer te komen ;)
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby Robke » Fri 15 Jul 2011 16:48

Het beste kun je voor de H&R gaan denk ik, dat is een comfortabele veer met minimale verlaging.
Ouwe sok dat je d'r bent! (0)
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Matijs » Fri 15 Jul 2011 21:24

Ja het is een drama :lol:

Maargoed H&R it is! Klinkt als prima spul.
Bedankt voor jullie hulp!
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby Matijs » Mon 1 Aug 2011 14:50

Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.

Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer :smile:
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby tutuur » Mon 1 Aug 2011 15:42

Standaard dempers ruilen voor de schroefset? :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Haas » Mon 1 Aug 2011 16:01

Matijs wrote:Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.

Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer :smile:


mijn schroefset komt daar ook vandaan, op aanraden van een collega van me. Nou, ik kom er niet meer terug :) Net wat je zegt, 0 communicatie ! Ik heb er 2.5 maand over moeten doen om een garantiegevalletje geregeld te krijgen en ik moest er perse met de auto voor langskomen. Kweste van 15minuten en toen was ik weer weg... wel in totaal ruim 3 u over gedaan :(
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby tutuur » Mon 1 Aug 2011 16:55

ik heb er ooit voor m'n rover achterlichten besteld.

ook niks gehoord, na bellen wisten ze het niet.

gezeik allemaal, uiteindelijk was ik toevallig in de buurt voor m'n werk dus ben ik maar gewoon langs gereden....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Matijs » Tue 2 Aug 2011 8:06

tutuur wrote:Standaard dempers ruilen voor de schroefset? :)

Haha nee. Ik heb geen schroefset, gewoon een laag setje. Ik ga voor een setje nieuwe dempers. Maar het lage setje gaat dan wel voor een net prijsje op de marktplaats voor de liefhebber.
Matijs
 
Posts: 5375
Joined: Wed 29 Aug 2001 0:00
Location: Eindhoven

Postby paratroeper » Tue 22 Nov 2011 22:15

Iemand enig idee of een dynamo van een Clio 1 ph 1 en ph2 een W aansluiting heeft? Zou zo'n dynamo ook passen op die van mij ivm andere motor?? :)
paratroeper
 
Posts: 967
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Postby oldskool » Mon 2 Jul 2012 11:40

heb probleem met clio 1 1992. 1,2 energy motor.
heb een rijdende auto zet em stil .
probeer em te starten gooit em rond maar springt niet aan .
heb 1 bougie eruit gedraaid sprong toen wel aan maar met matige vonk .
ding naar huis gesleept en ondertussen vervangen .
rotor en verdelerkap /bougies/bdp/onsteking.
kan em starten krijg je geen vonk en geen benzine .
draai je sleutel terug krijgt ie heel even benzine.
heeft op 3 avonden werken 20 seconden gelopen .
ben aan starten geweest een minuut of 2 dan loopt ie ff op 3 cilinders 4 de cilinder bougie eruit .
zet em uit en draai je bougie 4 er weer in ,niemand thuis .
wat kan dit zijn wordt er moedeloos van .
oldskool
 
Posts: 1972
Joined: Sat 8 Nov 2003 20:02
Location: Veldhoven

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group