ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik heb de achteras van mijn oude clio ook vervangen voor een van een GTT. Wat je nodig hebt is de achteras van een RSI of GTT, remleidingen vanaf de hoofdremcilinder en de drukverdeler. Voor de goede orde zou ik ook de bouten van de achteras mee nemen, meestal willen die niet los en is afslijpen de enige oplossing. :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik heb eventueel nog wel een Clio achteras met schijven liggen. :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken? :)
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?

@Ronald,

Die hou ik in me achterhoofd (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij zijn er meerderen die er 1 hebben liggen. Ik heb er namelijk ook nog 3 liggen :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paratroeper schreef:En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken? :)
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?
remdrukverdeler zit net boven je achteras, van een GTT RSI of 16v werkt allemaal. handremkabels zijn anders, kan je ze ook weer van een RSI of 16v pakken (ivm de lengte geen GTT)

hoofdremcilinder kan je van een GT of RSI/16v pakken, net als de voorremmen passen ook van alle 3.

anders kan je het er zondag ook nog wel even met me over hebben. :wink:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Dat is goed, dat praat allemaal wel makkelijker.
Ik kom zowiezo na aankomst even naar de RTC stand (Y)
Zal rond 12:00 uur natuurlijk :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

:sad: :bye:

Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.

[img]http://img819.imageshack.us/img819/6399/drvp13.jpg[/img]
[img]http://img41.imageshack.us/img41/8041/img0548m.jpg[/img]
[img]http://img687.imageshack.us/img687/7636/dsc03459cq.jpg[/img]

Rest in peace (F) (U)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rest In Pieces, zou Duke Nukem gezegd hebben...

Dat ding reed tot voor kort nog in goede staat rond, toch?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

geen flauw idee. Nadat remon hem een aantal jaar geleden heeft verkocht is hij uit het zicht verloren.

Ik weet dat hij nog is in omgeving Utrecht is gespot. Maar dan houd het dan wel mee op.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

sja zeg het maar, grijs of zwart. MIjn vriendin vind zwart helemaal niets :lol:

[img]http://img832.imageshack.us/img832/5112/14012010246.jpg[/img]


agg we kunnen afwisselen :p
Laatst gewijzigd door Patrick RS op do 22 dec 2011 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan heeft jou vriendin een goede smaak :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

lol, ik ben ook bang dat ik ze weer kan gaan wisselen :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik vind zwart ook niet zo geslaagd (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dukkha
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 17:02
Locatie: belgië
Contacteer:

zou er mij iemand kunnen helpen met de renault-referentie-code voor een aandrijfas + oliekeerring links, voor een clio oasis 1.2 (44KW/60PK) van '97
deze heeft een JB1-versnellingsbak

zodat ik zeker de juiste onderdelen bestel
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zo, de dynamo is verwisseld dus de auto kan vrijdag naar de volgende eigenaar :)

Maar welke natte krant heeft de dynamo's van renault ontworpen.
Heb een dynamo van een 16v blok afgetrokken. Op het eerste gezicht identiek maar bij monteren bleek hij toch een paar mm's anders te zijn |:

Het oog waarmee je hem spant zit net op een andere plek. Met wat hobbywerk dus toch knap weten te monteren maar waarom moet dat nou net ff anders? :(
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Afgelopen maand was het feest met de clio 1.4 mexx.

Voor de APK zijn de stofhoezen vervangen.

Een week na de Apk bleek dat de voorste uitlaatpijp naar zijn grootje was. Nadat dit gefixt was kwam er weer een vreemd geluid, ditmaal de rv wiellager.

Of te wel even aftikken voor de 2e auto :@
Maar goed die ouwe van mij is weer lekker bezig geweest en alles is weer top. Enuh de grijze wieldoppen zitten er weer op want mijn vriendin vond zwart helemaal niets :lol:


[img]http://img651.imageshack.us/img651/224/dsc00539v.jpg[/img]
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2450/dsc00549i.jpg[/img]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hoi allemaal,

Ben voor mij Clio I 16v ('91) opzoek naar een subtiele verlaging, zeg 15-20mm ofzo. Het ding ligt nu op de grond en ik word daar echt te oud voor.
Ik twijfel om terug te gaan naar originele hoogte, maar een kleine verlaging ziet er wel leuker uit zonder het comfort weer om zeep te helpen.
Weet iemand of dit ergens te kijgen is?

Het minste wat ik heb gezien is -30mm, maar dat vind ik alweer aan de forse kant...

Alvast bedankt
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope. -30mm of anders standaard. Ben zelf i.i.g. niet minder dan dat tegengekomen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

PaulM schreef:heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.
Bij Apex ook minimaal 30 ja.
Lijkt idd of er niets minder is. In ieder geval bij de merken die ik heb bekeken. Maar misschien weet iemand nog een kleiner merk die het wel hebben?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

je kan nog eens -40 veren voor een "normale"clio 1.8 pakken. een 16v is 30 mm lager als een normale clio. :smile:
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Patrick.B schreef::sad: :bye:

Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rest in peace (F) (U)
Daar is het voor mij ook allemaal mee begonnen! Toevallig dat ik vandaag het kenteken aan het checken was en zag dat ie in april was overgeschreven. Heb toen niet gezien dat hij nu gedemonteerd is :-(
Ten ik hem wegdeed (2007) was hij in principe nog goed, alleen begon er al wel roest te vormen op de achterschermen.,, Had hem graag nog wel eens terug willen zien!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik dacht dat H&R verlagingsveren leverde van 25 mm.

http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14861.html
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Thanks!
www.H-R.com schreef:Renault Clio 16V (B/C 57)
Farbe rot, Tieferlegung [mm] 25, Baujahr: ab: 1990
Wie biedt minder?! :smile:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Matijs schreef: Wie biedt minder?! :smile:
ik bood je al minder. ;-)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Absoluut. Ik vind het alleen wat avontuurlijk klinken.
Ik twijfel of de stugheid van de veer dan niet weer aan de hoge kant is, omdat het natuurlijk toch een -40 veer is. En dat stugge is nou precies waar ik vanaf probeer te komen ;)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het beste kun je voor de H&R gaan denk ik, dat is een comfortabele veer met minimale verlaging.
Ouwe sok dat je d'r bent! (0)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja het is een drama :lol:

Maargoed H&R it is! Klinkt als prima spul.
Bedankt voor jullie hulp!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.

Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Standaard dempers ruilen voor de schroefset? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Matijs schreef:Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.

Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer :smile:
mijn schroefset komt daar ook vandaan, op aanraden van een collega van me. Nou, ik kom er niet meer terug :) Net wat je zegt, 0 communicatie ! Ik heb er 2.5 maand over moeten doen om een garantiegevalletje geregeld te krijgen en ik moest er perse met de auto voor langskomen. Kweste van 15minuten en toen was ik weer weg... wel in totaal ruim 3 u over gedaan :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb er ooit voor m'n rover achterlichten besteld.

ook niks gehoord, na bellen wisten ze het niet.

gezeik allemaal, uiteindelijk was ik toevallig in de buurt voor m'n werk dus ben ik maar gewoon langs gereden....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

tutuur schreef:Standaard dempers ruilen voor de schroefset? :)
Haha nee. Ik heb geen schroefset, gewoon een laag setje. Ik ga voor een setje nieuwe dempers. Maar het lage setje gaat dan wel voor een net prijsje op de marktplaats voor de liefhebber.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Iemand enig idee of een dynamo van een Clio 1 ph 1 en ph2 een W aansluiting heeft? Zou zo'n dynamo ook passen op die van mij ivm andere motor?? :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

heb probleem met clio 1 1992. 1,2 energy motor.
heb een rijdende auto zet em stil .
probeer em te starten gooit em rond maar springt niet aan .
heb 1 bougie eruit gedraaid sprong toen wel aan maar met matige vonk .
ding naar huis gesleept en ondertussen vervangen .
rotor en verdelerkap /bougies/bdp/onsteking.
kan em starten krijg je geen vonk en geen benzine .
draai je sleutel terug krijgt ie heel even benzine.
heeft op 3 avonden werken 20 seconden gelopen .
ben aan starten geweest een minuut of 2 dan loopt ie ff op 3 cilinders 4 de cilinder bougie eruit .
zet em uit en draai je bougie 4 er weer in ,niemand thuis .
wat kan dit zijn wordt er moedeloos van .
Plaats reactie