Oplossing Speling stuurhuis Clio I

Post hier al je vragen over de Clio

Postby alexs » Tue 4 Mar 2008 20:39

Tom wrote:dan hadden ze wel wat meer dingen kunnen veranderen bij de fabricage.....

:lol: :lol:


Ik heb ook een ontzettend speling op me stuur, mij is echter vertelt dat een nieuwe veel beter is dan een gelaste, wat ist oordeel hier..?
alexs
 
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT

Postby Tom » Tue 4 Mar 2008 21:08

tja, ik heb de mijne een jaar of 2 geleden vervangen. Stuurt weer prima. Als ik weer speling zou krijgen zou ik hem toch gaan lassen denk ik. Ga niet nogmaals een nieuwe stuurkolom kopen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby PaulM » Wed 5 Mar 2008 11:44

moet het stuur bij de ph2 ook losgemaakt worden? heb namelijk met airbag en weet niet of dat ding dan openknalt ofzo bij losmaken :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Arjen » Wed 5 Mar 2008 12:10

Dat hebben we bij mijn Clio wel gedaan. Zit geloof ik met 2 Torxboutjes vast. Stekkertje los en klaar is kees.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Remon » Wed 5 Mar 2008 14:26

+Clio16v+ wrote:moet het stuur bij de ph2 ook losgemaakt worden? heb namelijk met airbag en weet niet of dat ding dan openknalt ofzo bij losmaken :)


Ik heb mijnes een aantal maanden geleden laten doen, maar heb het stuur niet losghaald. Is naar mijn idee ook niet echt nodig.
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby Arjen » Wed 5 Mar 2008 14:40

Totdat de plofzak stiekem toch plof zegt en ze je harses van de achterruit moeten schrapen. renault geeft zelf aan dat de plofzak bij werkzaamheden aan de stuurkolom verwijderd moet worden. Alleen de accu loshalen is niet voldoende omdat er nog een kleine accu in je stuur zit.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby PaulM » Wed 5 Mar 2008 16:02

dus accu los en als eerst de airbag verwijderen voordat we verder werkzaamheden gaan doen aan het stuurkolom :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Jeroen Wigger » Wed 5 Mar 2008 18:40

Ik heb 'm zonder accu (min)pool gelast, en dat is voldoende... gaat zo gauw niet mis hoor....
Jeroen Wigger
 
Posts: 763
Joined: Wed 12 Apr 2006 20:55
Location: Nijverdal
Car: Laguna II 2.0 T 205

Speling op stuur

Postby Mobsterscorp » Fri 11 Jul 2008 9:13

Ik heb eenzelfde probleem met m'n stuur. Het stuur moet eerst een stuk worden gedraaid voordat de wielen aangrijpen om naar links/rechts te gaan. Heb inmiddels begrepen dat het eventueel aan de stuurkolom kan liggen en er gelast of een boutje oid moet gebeuren, ALLEEN ik ben geen autotechneut laat staan een lasser. Mocht er iemand in de omgeving Gouda zijn met Renault verstand die mij van mijn probleem kan helpen (
tegen een redelijk tarief) houd ik mij aanbevolen. Geen idee wat een nieuwe stuurkolom gaat kosten (maar de dealer draait mij een poot uit met zijn tarieven).
Mobsterscorp
 
Posts: 1
Joined: Fri 11 Jul 2008 9:01

Postby Riël » Fri 11 Jul 2008 11:40

+Clio16v+ wrote:dus accu los en als eerst de airbag verwijderen voordat we verder werkzaamheden gaan doen aan het stuurkolom :)


Accu nooit loshalen met lassen ;)

Accu is juist een buffer voor piekspanningen. Al je electronica zit geaard op de carroserie en daar ga je juist aan lassen. Dus accu los heeft geen enkel nut.
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby PaulM » Fri 23 Jan 2009 8:39

LotuzClioWilliams wrote:De stuurkolom is die stang waar je stuur en het contactslot op gemonteerd zit.

Image


die zwarte ronde ring om het stuurkolom rechts op de foto, is dat een vaste ring eromheen geschoven, of zijn dat 2 stukken die om de stuurkolom geklemd zitten?

Bij mij is namelijk het stuurkol gelast, en het rubber niet correct terug geplaatst. De 2 plastic halve maandjes die tussen het gat van het rubber zitten en die zwarte ring van de foto zit niet op zijn plaats.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Haas » Fri 23 Jan 2009 11:42

Riël Notermans wrote:
+Clio16v+ wrote:dus accu los en als eerst de airbag verwijderen voordat we verder werkzaamheden gaan doen aan het stuurkolom :)


Accu nooit loshalen met lassen ;)

Accu is juist een buffer voor piekspanningen. Al je electronica zit geaard op de carroserie en daar ga je juist aan lassen. Dus accu los heeft geen enkel nut.


is dat zo? :)

ik heb juist altijd geleerd dat je m juist los moeten halen. Jouw verhaal klinkt ook aannemelijk, maar goed... zo'n electroheld ben ik niet :)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby alexs » Fri 9 Apr 2010 8:37

Had wel begrepen dat die zwakke verbinding daar bewust zit ivm met een aanrijding dat hij daar los knikt en dat je niet het stuur dwars door je donder krijgt.....
alexs
 
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT

Postby Haas » Fri 9 Apr 2010 10:09

check die spieverbinding rechts ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby PimRoelofs » Wed 17 Nov 2010 8:30

haha gister met suc6 mijn stuurstang vastgelast!! let op hou wel een natte handoek in de buurt :wink:
PimRoelofs
 
Posts: 10
Joined: Tue 16 Nov 2010 18:51
Location: Ravenstein

Postby PaulM » Wed 17 Nov 2010 13:14

verschil merk je wel ofniet :D
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron