ACT: Clio V6

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Adrian » Wed 14 Nov 2012 10:37

Record meeting met 65 V6'en (L)

Image

Image
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Jochem de Haas » Wed 14 Nov 2012 10:44

Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13853
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Haas » Wed 14 Nov 2012 10:46

foto's? (0)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Jochem de Haas » Wed 14 Nov 2012 10:52

Clio V6en meneer de Haas...
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13853
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Adrian » Wed 14 Nov 2012 10:57

Jochem de Haas wrote:Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?


Cijfers varieren.

Phase 1: 1513 - 1611
Phase 2: 1303 - 1309

http://www.cliov6register.nl/cliov6prodgetal22.html
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Haas » Wed 14 Nov 2012 11:09

Jochem de Haas wrote:Clio V6en meneer de Haas...


ooooowww....... 8)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Maarten-Jan » Wed 14 Nov 2012 11:24

Jochem de Haas wrote:Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?

65 :p
Maarten-Jan
 
Posts: 4517
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Adrian » Sat 16 Mar 2013 17:08

Ooit één van de eerste Clio V6 concepten van Tom Walkinshaw Racing weleens gezien? :beer:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Adrian on Sat 16 Mar 2013 17:15, edited 1 time in total.
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Tom » Sat 16 Mar 2013 17:12

Gelukkig niet.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Robke » Sat 16 Mar 2013 17:16

Zelfs het stuur zit aan de verkeerde kant! (0)
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Entity_Razer » Mon 18 Mar 2013 11:01

Nja ding is misschien spuuglelijk maar is ook maar een CONCEPT car ...
Entity_Razer
 
Posts: 259
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby martll » Fri 10 May 2013 18:43

Hier nog een rijtest/filmpje van een V6 van 16-03-2013:

http://www.youtube.com/watch?v=Z369SPgY4Y4
martll
 
Posts: 705
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Postby Abel » Fri 10 May 2013 21:07

erg leuk filmpje! haha bucketlist >)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Adrian » Sat 11 May 2013 7:52

Leuk filmpje inderdaad (Y)

''Het is alleen wel een Peugeot motor. Gezamelijk ontwikkeld maar toch Peugeot..'' :beer:
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby Abel » Sat 11 May 2013 10:10

Adrian wrote:Leuk filmpje inderdaad (Y)

''Het is alleen wel een Peugeot motor. Gezamelijk ontwikkeld maar toch Peugeot..'' :beer:


prv toch?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Adrian » Sat 11 May 2013 10:11

Haha ja maar volgens die filmmakers niet.
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Postby antoine » Sat 11 May 2013 10:24

Ik dacht dat het een Nissan motor was..
antoine
 
Posts: 7661
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Arco » Sat 11 May 2013 10:28

Nee, da's die 3,5 V6 uit de Avantime, Vel Satis, Espace & 350Z ...
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18206
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby antoine » Sat 11 May 2013 10:37

Je hebt gelijk :-) Ik haalde 2 motoren door elkaar (F)
antoine
 
Posts: 7661
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio V6

Postby Adrian » Tue 24 Dec 2013 12:29

Die meeting op Autodrome de Linas-Montlhéry moet ik nu toch eens een keer heen! Een stuk of 60 V6'en en een heleboel andere RS'en, Spiders en Turbo's dit jaar (F) :kwijl: :beer:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Re: ACT: Clio V6

Postby Jochem de Haas » Tue 24 Dec 2013 15:32

Geef je ff door wanneer het is ....
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13853
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Clio V6

Postby Adrian » Tue 24 Dec 2013 17:23

Meestal begin oktober ergens maar ik zat weer eens met m'n platte bek op zee.... (U) en volgend jaar ook zo te zien. :S maar wel heel de zomer (15 mei-1 sept) thuis dus eindelijk tijd om die V6 weer eens aan gang te schoppen.
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Re: ACT: Clio V6

Postby ARNO16V » Wed 25 Dec 2013 20:42

Damn! wat een gave foto's! Blijft toch stiekem wel een droom van me zo'n PH2 V6.... :worship:
ARNO16V
 
Posts: 6595
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Re: ACT: Clio V6

Postby Droes Junior » Sat 4 Jan 2014 14:14

Heb dit topic ff snel doorgelezen, aan elke Renault kan natuurlijk wel wat gaan schelen..
Zijn er nog andere zaken waar je moet op letten bij de aankoop van een Clio V6?
Tgaat mij voornamelijk om een V6 ph I, heb altijd wat meer feeling gehad met Ph I Renaults (Turbo I, GT Turbo ph 1, clio Williams ph I,...) tzal wel iets gevoelsmatig zijn (L)

Zijn er nog makkelijk onderdelen te vinden voor Clio V6 ph1 bij de dealers? (duur ja i know, wat niet...)
Nu deze dingen toch makkelijk 10 jaar oud zijn, zijn er nog 'klachten' mbt bodywork? Scheuren?
Motorische klachten? aandachtspunten? Distributieriem is mij al bekend (€)

Is er wat met de achterkleppen van die Clio's? Ik zie op vele Ph I V6'en het slot of achterklep van een Ph II zitten... PhI heeft matzwart sleutelslot, phII meegespoten groter sleutelslot met Renault logo..
is er een overgang geweest van PH I naar PH II door Renault zelf..?
of is dit een puur optische verandering die velen doen zoals bij de achterlichten, waar iedereen PhII achterlichten plaatst in een PhI :~

Ik merk dat PH II ook genummerd zijn, is dit bij alle PH II's zo, of ook beperkte oplage?

Het is niet mijn bedoeling om op de ring of telkens keihard met dit ding te gaan rijden, eerder een zondags tripje, dus de wegligging tov een Ph II, daar hou ik geen rekening mee.
Alle tips zijn welkom (Y)
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 739
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Re: ACT: Clio V6

Postby martll » Sat 4 Jan 2014 15:05

Ph1 heeft ook mijn voorkeur. Maar dan wel echt met ph1 klep. Ik had altijd het idee dat ph1's met ph2 achterkleppen gewoon schade hadden gehad. Maar er is inderdaad een ommezwaai geweest naar ph2 kleppen. Wanneer kan ik je niet zeggen.

Alle V6'en zijn genummerd. Hier is meer informatie te vinden: http://www.cliov6register.nl/aankoopadvies.html
Als je er een vindt zou ik even een mail sturen naar Adrian/ info@ClioV6register.nl in de registers is veel bekend over de auto's.

Qua bodywork zou ik vooral kijken naar de aansluiting van de panelen, kleurverschillen en eventueel lakdiktes. Kitranden ook even goed bekijken.
Onderhoudshistorie zou mij ook zeker boeien. Niet alleen de distributie is duur namelijk en als alles in 1 keer komt kan je nog wel een paar duizend betalen.
martll
 
Posts: 705
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT: Clio V6

Postby Wouter » Sat 4 Jan 2014 15:08

Jochem de Haas wrote:Geef je ff door wanneer het is ....


Goed idee Jochem, Chris is volgens mij ook wel in voor een ritje naar Frankrijk :smile: :smile:
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14523
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Re: ACT: Clio V6

Postby Adrian » Sat 4 Jan 2014 19:21

Wouter wrote:
Jochem de Haas wrote:Geef je ff door wanneer het is ....


Goed idee Jochem, Chris is volgens mij ook wel in voor een ritje naar Frankrijk :smile: :smile:


Zou leuk zijn. Ik ga mee! :beer:

Goede keus Droes! Het is zo'n mokervette ervaring die Clio V6, dat verveelt echt nooit. De brute kracht en donderend geweld achter je rug waar je mee op wegt bent, dat is gewoon uniek. Daarnaast is het een wagen die je nooit helemaal vat qua wegligging wat het spannend houd. Uiteraard is de V6 niet snel maar dat boeit bij deze auto niet. We hebben hier ook nog een Opel Speedster turbo. Vrij rap(standaard:4,9sec) maar na een tijdje weet je het wel. Dat heb ik bij de V6 na 4,5 jaar en 50.000km nog steeds niet.

De phase 1 is gewoon de dikste V6 daar heb je helemaal gelijk in! :biertjuh: Dat zal denk ik wel gaan blijken over het verloop van de tijd. (L) Een ontwerper heeft iets opgezet en daar is de eerste serie altijd de mooiste/puurste van. Maar goed dat is een kwestie van smaak. :s Ik ken je standpunt op het gebied van de achterlichten. (D) Voor nu vind ik in real life de ph2 beter staan maar de ph 1 liggen uiteraard op stock.

Het verschil tussen ph2 en ph1 is echt nihil. Je hoort iedereen erover maar de meeste hebben nooit de 1 en 2 direct achter elkaar gereden. Op de openbare weg merk je er echt bar weinig van. Ik heb nu 6 a 7 verschillende V6'en gereden maar ik kan nu niet zeggen dat de ph2 beter is. Hij is een beetje veiliger gemaakt door meer onderstuur te creëren. De ruige kantjes die het mooi maken zijn er wat afgevijld maar in de basis net zo link. Daarnaast heeft de ph2 meer vermogen zeggen ze dan maarja je moet niet vergeten dat ze hem ook weer 40/50 kg zwaarder hebben gemaakt. De versnellingsbakverhoudingen zijn wel iets beter gemaakt maar goed dat boeit allemaal weinig als je toch voor een PH1 gaat 8)

Het klopt dat de latere phase 1's een phase 2 logo/slot erop hebben zitten doordat de productie van de ph1 V6'en wat achterliep op de gewone clio's met dat effect bij de partsupply naar Zweden. De pH1 had na bestelling zeker een jaar wachttijd voor aflevering. Bij de phase 2 liep dat nog verder op doordat deze in het begin last hadden van belletjes op de motorbeplating door de hitte waardoor ze niet uitgeleverd konden worden.

Onderdelen zijn nog wel aan te komen. Ook bij de dealer. Sommige dingen zijn absurd duur bij de dealer maar in Engeland of Frankrijk wel 2e hands aan te komen voor een normale prijs. Renault schroeft de prijs flink op als de onderdelenvoorraad op begint te raken. Vooral de onderdelen die van Matra komen (onderdeelnr begint met 60) Achter de bijrijdersstoel zit een schuim vormpje met twee flessen bandenschuim. Ik vroeg vorig jaar even een prijsje op voor een nieuwe iets van 180 ex btw als ik het correct herriner :lol: Bodypanelen is geen probleem. De bodypanelen van een PH1 zitter erop gekit. Die kit zie je weleens verschijnen als het warm word maar dat heb je bij een Westfield of Lotus ook. Trekt gewoon weer weg. Bij de PH2 zit dit er aan vast geplamuurd.

Motorische klachten zijn er weinig. De nokkenasverstellers gaan weleens stuk. Even goed opletten of er niets tikt en of die dingen verstellen bij het optrekken. Af en toe een bobine maar dat is allemaal sporadisch. Er zijn ph1's bekend met 250.000km zonder enige klachten. De versnellingsbak is daarentegen wel redelijk gevoelig. Zeker alstie regelmatig gelaunched is (wat erg goed gaat) Even letten op loop en kraak geluiden. Een nieuwe bak is 2500 euro alleen voor de bak en erg slecht aan te komen. Zeker voor een PH2 vrijwel niet meer. De distririem kost je 3/4K als je de koppeling en zo ook meepakt.
Voor de rest scheuren de uitlaten regelmatig op de flenzen bij de Cats (4 stuks) en het rubber wurmt uit de motorsteunen/uitslagbegrenzers.

Phase 1 en 2 zijn allebei genummerd. cliov6register.nl

Voor de rest.... Bloedlink in de regen. Althans dat vind ik. De banden moet je zeker goed houden als je aan de veilige kant wilt blijven. Daarnaast lust hij wel aardig brandstof maar goed dat maakt niet uit voor een zondagsritje. 300 km voor een tank van 66 liter zo'n beetje. Je schraapt regelmatig over de grond op standaard hoogte en een heleboel parkeergarages moet je twee keer steken vanwege de forse draaicirkel als je naar boven wilt rijden. Hahaha niet grappig als er tien auto's achter je rijden en je kunt geen plekje vinden :X :lol: Het word ook wel vrij warm binnen in de file of in de zomer. Allemaal bijzaken hoor. Het is een pracht machine. Het is een auto waar je van houd of het een onding vind en hem na een jaar weer weg doet waardoor de meeste V6'en veel eigenaren hebben gehad.

Heb je al eens gereden in zo'n ding?
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Re: ACT: Clio V6

Postby Jochem de Haas » Sat 4 Jan 2014 20:47

Ooit....is dat wel de planning. :smile:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13853
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Clio V6

Postby Jochem de Haas » Sat 4 Jan 2014 20:50

Waarom is de distributie zo duur ?
En koppeling zo duur?
Is dit qua de onderdelen ?
Of de tijd dat de garage er mee bezig is ?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13853
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Clio V6

Postby Droes Junior » Sun 5 Jan 2014 12:45

thx voor de reacties (Y)
Adrian, :worship:
nee heb nog nooit met een Clio V6 gereden, of zelfs meegereden.. ken niemand die er 1 heeft hier in België dusjah..
er zijn er teveel die zo'n V6 gekocht hebben omdat ze het kunnen maar de passie missen om ermee te blijven rijden.

ik denk dat distributie zo duur is omdat het blok eruit moet, dus ja inderdaad ook werkuren.
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 739
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Re: ACT: Clio V6

Postby Willem-Jan » Sun 5 Jan 2014 18:28

Jochem de Haas wrote:Waarom is de distributie zo duur ?
En koppeling zo duur?
Is dit qua de onderdelen ?
Of de tijd dat de garage er mee bezig is ?


Volgens mij moet de motor eruit...
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5583
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Re: ACT: Clio V6

Postby Adrian » Sun 5 Jan 2014 19:06

Ja klopt. De motor er uithalen is veel makkelijker.Het kan wel met de motor erin maar de dealer doet dat sowieso niet en dat kost je meer tijd doordat het meer gekloot is. De prijs is een combinatie van onderdelen (distrikit is iets van 400) en werkuren. Haal je de motor eruit dan gaat alle olie(motor/bak/sturen/remmen),koelvloeistof(15 ltr) en freon eruit. Je vervangt de waterpomp en de koppelingsplaat + bedieningscilinder e.d. en je zit zo met een flinke rekening.

Doe je het zelf dat kun je denk ik wel onder de 1000 blijven.

Image

Image

Image
User avatar
Adrian
 
Donateur
Posts: 1337
Joined: Wed 25 Apr 2007 11:37
Location: Brouwershaven
Car: Clio V6, 5 AlpineT

Re: ACT: Clio V6

Postby Abel » Sun 5 Jan 2014 19:22

:bang: wat een werk!
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: ACT: Clio V6

Postby Steven » Sun 5 Jan 2014 19:45

Ik ben zeker een barbaar als ik zeg dat 't eigenlijk een waardeloze auto is? :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26857
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: ACT: Clio V6

Postby tutuur » Sun 5 Jan 2014 19:54

Of een realist :p maar dat zijn toch zoveel exclusieve auto's!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group