ACT: Clio V6

Post hier al je vragen over de Clio
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

foto's? (0)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Clio V6en meneer de Haas...
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?
Cijfers varieren.

Phase 1: 1513 - 1611
Phase 2: 1303 - 1309

http://www.cliov6register.nl/cliov6prodgetal22.html
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jochem de Haas schreef:Clio V6en meneer de Haas...
ooooowww....... 8)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jochem de Haas schreef:Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt ?
65 :p
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Adrian op za 16 mar 2013 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gelukkig niet.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zelfs het stuur zit aan de verkeerde kant! (0)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Nja ding is misschien spuuglelijk maar is ook maar een CONCEPT car ...
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Hier nog een rijtest/filmpje van een V6 van 16-03-2013:

http://www.youtube.com/watch?v=Z369SPgY4Y4
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

erg leuk filmpje! haha bucketlist >)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Leuk filmpje inderdaad (Y)

''Het is alleen wel een Peugeot motor. Gezamelijk ontwikkeld maar toch Peugeot..'' :beer:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Adrian schreef:Leuk filmpje inderdaad (Y)

''Het is alleen wel een Peugeot motor. Gezamelijk ontwikkeld maar toch Peugeot..'' :beer:
prv toch?
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Haha ja maar volgens die filmmakers niet.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik dacht dat het een Nissan motor was..
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee, da's die 3,5 V6 uit de Avantime, Vel Satis, Espace & 350Z ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Je hebt gelijk :-) Ik haalde 2 motoren door elkaar (F)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Die meeting op Autodrome de Linas-Montlhéry moet ik nu toch eens een keer heen! Een stuk of 60 V6'en en een heleboel andere RS'en, Spiders en Turbo's dit jaar (F) :kwijl: :beer:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/39_zpsa0ada657.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/40_zps8b9cb15f.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/55_zps8df356a5.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/53_zpsfa392505.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/d8fab6a5b1994393bdfdb95bac9710f7_zps8058177a.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/48_zpsa5df0287.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/49_zps7ebfce21.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/46_zpscc38344d.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/41_zps014e824e.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/42_zpsaa290e94.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/43_zps73d97095.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/37_zps8f572656.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/38_zpscf3d2e0b.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/45_zps270642e3.png[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/44_zpsc349d6bd.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/47_zps91226bad.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/5_zps9e3ee032.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/33_zpsda434ea7.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/15_zps7847411c.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/12_zps3b819e6c.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/7_zps8070b9ea.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/28_zpse09b5955.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/6_zpsf1b9e6fa.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/50_zpsd0e69e81.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/52_zps2f69dba2.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/26_zps06a2593c.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/25_zps6d463079.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Geef je ff door wanneer het is ....
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Meestal begin oktober ergens maar ik zat weer eens met m'n platte bek op zee.... (U) en volgend jaar ook zo te zien. :S maar wel heel de zomer (15 mei-1 sept) thuis dus eindelijk tijd om die V6 weer eens aan gang te schoppen.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Damn! wat een gave foto's! Blijft toch stiekem wel een droom van me zo'n PH2 V6.... :worship:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Heb dit topic ff snel doorgelezen, aan elke Renault kan natuurlijk wel wat gaan schelen..
Zijn er nog andere zaken waar je moet op letten bij de aankoop van een Clio V6?
Tgaat mij voornamelijk om een V6 ph I, heb altijd wat meer feeling gehad met Ph I Renaults (Turbo I, GT Turbo ph 1, clio Williams ph I,...) tzal wel iets gevoelsmatig zijn (L)

Zijn er nog makkelijk onderdelen te vinden voor Clio V6 ph1 bij de dealers? (duur ja i know, wat niet...)
Nu deze dingen toch makkelijk 10 jaar oud zijn, zijn er nog 'klachten' mbt bodywork? Scheuren?
Motorische klachten? aandachtspunten? Distributieriem is mij al bekend (€)

Is er wat met de achterkleppen van die Clio's? Ik zie op vele Ph I V6'en het slot of achterklep van een Ph II zitten... PhI heeft matzwart sleutelslot, phII meegespoten groter sleutelslot met Renault logo..
is er een overgang geweest van PH I naar PH II door Renault zelf..?
of is dit een puur optische verandering die velen doen zoals bij de achterlichten, waar iedereen PhII achterlichten plaatst in een PhI :~

Ik merk dat PH II ook genummerd zijn, is dit bij alle PH II's zo, of ook beperkte oplage?

Het is niet mijn bedoeling om op de ring of telkens keihard met dit ding te gaan rijden, eerder een zondags tripje, dus de wegligging tov een Ph II, daar hou ik geen rekening mee.
Alle tips zijn welkom (Y)
5 Alpine Turbo
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ph1 heeft ook mijn voorkeur. Maar dan wel echt met ph1 klep. Ik had altijd het idee dat ph1's met ph2 achterkleppen gewoon schade hadden gehad. Maar er is inderdaad een ommezwaai geweest naar ph2 kleppen. Wanneer kan ik je niet zeggen.

Alle V6'en zijn genummerd. Hier is meer informatie te vinden: http://www.cliov6register.nl/aankoopadvies.html
Als je er een vindt zou ik even een mail sturen naar Adrian/ info@ClioV6register.nl in de registers is veel bekend over de auto's.

Qua bodywork zou ik vooral kijken naar de aansluiting van de panelen, kleurverschillen en eventueel lakdiktes. Kitranden ook even goed bekijken.
Onderhoudshistorie zou mij ook zeker boeien. Niet alleen de distributie is duur namelijk en als alles in 1 keer komt kan je nog wel een paar duizend betalen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Geef je ff door wanneer het is ....
Goed idee Jochem, Chris is volgens mij ook wel in voor een ritje naar Frankrijk :smile: :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Wouter schreef:
Jochem de Haas schreef:Geef je ff door wanneer het is ....
Goed idee Jochem, Chris is volgens mij ook wel in voor een ritje naar Frankrijk :smile: :smile:
Zou leuk zijn. Ik ga mee! :beer:

Goede keus Droes! Het is zo'n mokervette ervaring die Clio V6, dat verveelt echt nooit. De brute kracht en donderend geweld achter je rug waar je mee op wegt bent, dat is gewoon uniek. Daarnaast is het een wagen die je nooit helemaal vat qua wegligging wat het spannend houd. Uiteraard is de V6 niet snel maar dat boeit bij deze auto niet. We hebben hier ook nog een Opel Speedster turbo. Vrij rap(standaard:4,9sec) maar na een tijdje weet je het wel. Dat heb ik bij de V6 na 4,5 jaar en 50.000km nog steeds niet.

De phase 1 is gewoon de dikste V6 daar heb je helemaal gelijk in! :biertjuh: Dat zal denk ik wel gaan blijken over het verloop van de tijd. (L) Een ontwerper heeft iets opgezet en daar is de eerste serie altijd de mooiste/puurste van. Maar goed dat is een kwestie van smaak. :s Ik ken je standpunt op het gebied van de achterlichten. (D) Voor nu vind ik in real life de ph2 beter staan maar de ph 1 liggen uiteraard op stock.

Het verschil tussen ph2 en ph1 is echt nihil. Je hoort iedereen erover maar de meeste hebben nooit de 1 en 2 direct achter elkaar gereden. Op de openbare weg merk je er echt bar weinig van. Ik heb nu 6 a 7 verschillende V6'en gereden maar ik kan nu niet zeggen dat de ph2 beter is. Hij is een beetje veiliger gemaakt door meer onderstuur te creëren. De ruige kantjes die het mooi maken zijn er wat afgevijld maar in de basis net zo link. Daarnaast heeft de ph2 meer vermogen zeggen ze dan maarja je moet niet vergeten dat ze hem ook weer 40/50 kg zwaarder hebben gemaakt. De versnellingsbakverhoudingen zijn wel iets beter gemaakt maar goed dat boeit allemaal weinig als je toch voor een PH1 gaat 8)

Het klopt dat de latere phase 1's een phase 2 logo/slot erop hebben zitten doordat de productie van de ph1 V6'en wat achterliep op de gewone clio's met dat effect bij de partsupply naar Zweden. De pH1 had na bestelling zeker een jaar wachttijd voor aflevering. Bij de phase 2 liep dat nog verder op doordat deze in het begin last hadden van belletjes op de motorbeplating door de hitte waardoor ze niet uitgeleverd konden worden.

Onderdelen zijn nog wel aan te komen. Ook bij de dealer. Sommige dingen zijn absurd duur bij de dealer maar in Engeland of Frankrijk wel 2e hands aan te komen voor een normale prijs. Renault schroeft de prijs flink op als de onderdelenvoorraad op begint te raken. Vooral de onderdelen die van Matra komen (onderdeelnr begint met 60) Achter de bijrijdersstoel zit een schuim vormpje met twee flessen bandenschuim. Ik vroeg vorig jaar even een prijsje op voor een nieuwe iets van 180 ex btw als ik het correct herriner :lol: Bodypanelen is geen probleem. De bodypanelen van een PH1 zitter erop gekit. Die kit zie je weleens verschijnen als het warm word maar dat heb je bij een Westfield of Lotus ook. Trekt gewoon weer weg. Bij de PH2 zit dit er aan vast geplamuurd.

Motorische klachten zijn er weinig. De nokkenasverstellers gaan weleens stuk. Even goed opletten of er niets tikt en of die dingen verstellen bij het optrekken. Af en toe een bobine maar dat is allemaal sporadisch. Er zijn ph1's bekend met 250.000km zonder enige klachten. De versnellingsbak is daarentegen wel redelijk gevoelig. Zeker alstie regelmatig gelaunched is (wat erg goed gaat) Even letten op loop en kraak geluiden. Een nieuwe bak is 2500 euro alleen voor de bak en erg slecht aan te komen. Zeker voor een PH2 vrijwel niet meer. De distririem kost je 3/4K als je de koppeling en zo ook meepakt.
Voor de rest scheuren de uitlaten regelmatig op de flenzen bij de Cats (4 stuks) en het rubber wurmt uit de motorsteunen/uitslagbegrenzers.

Phase 1 en 2 zijn allebei genummerd. cliov6register.nl

Voor de rest.... Bloedlink in de regen. Althans dat vind ik. De banden moet je zeker goed houden als je aan de veilige kant wilt blijven. Daarnaast lust hij wel aardig brandstof maar goed dat maakt niet uit voor een zondagsritje. 300 km voor een tank van 66 liter zo'n beetje. Je schraapt regelmatig over de grond op standaard hoogte en een heleboel parkeergarages moet je twee keer steken vanwege de forse draaicirkel als je naar boven wilt rijden. Hahaha niet grappig als er tien auto's achter je rijden en je kunt geen plekje vinden :X :lol: Het word ook wel vrij warm binnen in de file of in de zomer. Allemaal bijzaken hoor. Het is een pracht machine. Het is een auto waar je van houd of het een onding vind en hem na een jaar weer weg doet waardoor de meeste V6'en veel eigenaren hebben gehad.

Heb je al eens gereden in zo'n ding?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ooit....is dat wel de planning. :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Waarom is de distributie zo duur ?
En koppeling zo duur?
Is dit qua de onderdelen ?
Of de tijd dat de garage er mee bezig is ?
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

thx voor de reacties (Y)
Adrian, :worship:
nee heb nog nooit met een Clio V6 gereden, of zelfs meegereden.. ken niemand die er 1 heeft hier in België dusjah..
er zijn er teveel die zo'n V6 gekocht hebben omdat ze het kunnen maar de passie missen om ermee te blijven rijden.

ik denk dat distributie zo duur is omdat het blok eruit moet, dus ja inderdaad ook werkuren.
5 Alpine Turbo
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Jochem de Haas schreef:Waarom is de distributie zo duur ?
En koppeling zo duur?
Is dit qua de onderdelen ?
Of de tijd dat de garage er mee bezig is ?
Volgens mij moet de motor eruit...
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ja klopt. De motor er uithalen is veel makkelijker.Het kan wel met de motor erin maar de dealer doet dat sowieso niet en dat kost je meer tijd doordat het meer gekloot is. De prijs is een combinatie van onderdelen (distrikit is iets van 400) en werkuren. Haal je de motor eruit dan gaat alle olie(motor/bak/sturen/remmen),koelvloeistof(15 ltr) en freon eruit. Je vervangt de waterpomp en de koppelingsplaat + bedieningscilinder e.d. en je zit zo met een flinke rekening.

Doe je het zelf dat kun je denk ik wel onder de 1000 blijven.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/veecambeltJPG7_zps911378f7.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/veecambeltJPG5_zpsa5748a5e.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183/Ketyap/Album%202/Album%203/S6302031_zps2fa63470.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:bang: wat een werk!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ben zeker een barbaar als ik zeg dat 't eigenlijk een waardeloze auto is? :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of een realist :p maar dat zijn toch zoveel exclusieve auto's!
Plaats reactie