ACT: Clio V6
Gefeliciteerd Rasit, hele mooie V6.
Als ik geen andere hobbies meer had zou ik er zeker 1 bij nemen (maar niet als enige auto), geweldige wagen waar je veel bekijks mee hebt.
Suc6!
Als ik geen andere hobbies meer had zou ik er zeker 1 bij nemen (maar niet als enige auto), geweldige wagen waar je veel bekijks mee hebt.
Suc6!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
super vet rasit, ik ga hem van de week wel ff in je straat bekijken
TOP man !! nog een V6 in rotterdam erbij
ik heb er zlef ook 1. misschien zie ik je nog een keertje rijden.
dit is die van mij
[img]http://www.cig.canon-europe.com/ph/AIG/ ... Jp1IlN.jpg[/img]
ik heb er zlef ook 1. misschien zie ik je nog een keertje rijden.
dit is die van mij
[img]http://www.cig.canon-europe.com/ph/AIG/ ... Jp1IlN.jpg[/img]
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mooie foto rikie.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ik ook Maar het betreft een zilver kleurige Clio V6 phI met zwarte 18 inch? lm velgen eronderrasit.. schreef:Ik zie een rood kruisje
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
rasit.. wrote:
Iemand enig idee wat de reden kan zijn van een sterke benzinelucht die uit de uitlaten komt. ?
Bobine was dus stuk..
Enig idee of op korte termijn dan ook de rest van de bobine's kapot gaan of is het allemaal van elkaar gescheiden ?
Meer een renault kwaal dan een v6 kwaal denk ik.
Als je ze vervangt kan je die oude natuurlijk bewaren. Als je dan weer probleem hebt kan je ze zo vervangen.
Weet niet hoe het bij een V6 zit maar bij mijn megane is het niet zo lastig om ze te verwisselen.
Als je ze vervangt kan je die oude natuurlijk bewaren. Als je dan weer probleem hebt kan je ze zo vervangen.
Weet niet hoe het bij een V6 zit maar bij mijn megane is het niet zo lastig om ze te verwisselen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Alles gaat en kan stuk, bobines van de Clio zijn gewoon de kwaal, heb het met de 1.6 16V uit 2001 meegemaakt, de RS heeft het gehad, de V6 heeft dus ook deze kwaal........Renault Clio kwaaltje derhalve??
Ach, met een kapotte bobine kan je best gewoon door rijden hoor. Ik ging van Nederland naar zuid Italie destijds in mijn RMC en in zuid duitsland ging 1 bobine kapot. Hele vakantie nog prima ermee gereden, wel wat minder power maar ja... Benzine verbruik was erg gunstig dat viel mij wel op. Wellicht eens vragen voor een ander merk bobine? (Siemens, Bosch? Weet alleen niet of dat kan?).
Klopt helemaal,een paar km doorrijden is niet zo'n ramp,maar als het veel meer is,dan wordt je motor,katalysator,motorsteunen,enz,daar niet beter van.rasit.. schreef:Volgens mij kan het nooit goed zijn om vrolijk door te rijden met een kapotte bobine, maar goed misschien valt het bij een rmc mee.
En het comfort wordt er ook niet beter op,motor ligt nogal te schudden in de motorsteunen.
Maar je kunt inderdaad met een defecte bobine naar Spanje rijden .
Er is maar 1 type bobine leverbaar.
Weet het niet zeker, maar met een kapotte bobine trilt de auto toch aanzienlijk meer bij stationair lopen? Ik heb er overigens geen nadelige effecten van overgehouden en heb toch echt een kleine 3000 km. ermee gereden.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Er zijn 3 verschillende bobines geweest ... eerst zwarte met vier kleine gaatjes daarin, toen zwarte zonder de vier kleine gaatjes en nog zwarte bobines met grijze kappen. Die zijn nu weer gewijzigd en die ze nu hebben zouden heel moet blijven en niet stuk moeten gaan.....
In elk geval, alle slechte bobines zijn van Sagem en blijven stuk gaan. De goede zijn van (het japanse) Denso, als je bij vervanging deze bobines plaatst zouden ze niet meer stuk moeten gaan!
In elk geval, alle slechte bobines zijn van Sagem en blijven stuk gaan. De goede zijn van (het japanse) Denso, als je bij vervanging deze bobines plaatst zouden ze niet meer stuk moeten gaan!
volgens mij zitten deze niet in de V6 ?Maarten-Jan schreef:Er zijn 3 verschillende bobines geweest ... eerst zwarte met vier kleine gaatjes daarin, toen zwarte zonder de vier kleine gaatjes en nog zwarte bobines met grijze kappen. Die zijn nu weer gewijzigd en die ze nu hebben zouden heel moet blijven en niet stuk moeten gaan.....
In elk geval, alle slechte bobines zijn van Sagem en blijven stuk gaan. De goede zijn van (het japanse) Denso, als je bij vervanging deze bobines plaatst zouden ze niet meer stuk moeten gaan!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Klopt, ik zat niet op te letten,... het was ook een beetje laatPatV6 schreef:volgens mij zitten deze niet in de V6 ?Maarten-Jan schreef:Er zijn 3 verschillende bobines geweest ... eerst zwarte met vier kleine gaatjes daarin, toen zwarte zonder de vier kleine gaatjes en nog zwarte bobines met grijze kappen. Die zijn nu weer gewijzigd en die ze nu hebben zouden heel moet blijven en niet stuk moeten gaan.....
In elk geval, alle slechte bobines zijn van Sagem en blijven stuk gaan. De goede zijn van (het japanse) Denso, als je bij vervanging deze bobines plaatst zouden ze niet meer stuk moeten gaan!
klik
Ze worden al iets voordeliger
Wat een enorme link
Ze worden al iets voordeliger
Wat een enorme link
MOD
klik even op quote of edit om te zien hoe ik de link verkleind heb -
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer: