ACT: Clio16V
de vraag is alleen waarom renault deze oorspronkelijk van rubber heeft gemaakt. Blijkt maar zit er beweging in wat misschien scheuren van subframe of carrosserie kan voorkomen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Meer trillingen en herrie dan wat anders denk ik...heet niet voor niks Silent block
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik zal mijn reserve subframe volgende week eens tevoorschijn halen
Je subframe zal niet zomaar scheuren hoor Geert, dan schuift ie rustig over dat boutgat, bovendien 'zweeft' de kooimoer ook in de carroserie.
Maargoed ik heb Shampoo van Treico eens gevraagd en die gaat de stalen bussen die in de cupclio's zaten laten namaken en gelijk met een fatsoenlijke voorraad.
Prijsindicatie is rond de 30-40 euro per setje (2 delige bus) en is binnenkort leverbaar
Ik moet uberhaupt aan de stalen bus met een imbusbout, gezien ik met mijn bredere 25 [mm] Megane stabilisator precies langs de boutkop schuif, ik heb de boel al aardig ingekort (lees: de boel weggeslepen en met een ring in elkaar geklemd), maar bij diep inveren hoor ik 'm toch een tikje op de boutkop geven.
Dus even wachten tot ze op de markt zijn, dan kunnen we genieten
Maargoed ik heb Shampoo van Treico eens gevraagd en die gaat de stalen bussen die in de cupclio's zaten laten namaken en gelijk met een fatsoenlijke voorraad.
Prijsindicatie is rond de 30-40 euro per setje (2 delige bus) en is binnenkort leverbaar
Ik moet uberhaupt aan de stalen bus met een imbusbout, gezien ik met mijn bredere 25 [mm] Megane stabilisator precies langs de boutkop schuif, ik heb de boel al aardig ingekort (lees: de boel weggeslepen en met een ring in elkaar geklemd), maar bij diep inveren hoor ik 'm toch een tikje op de boutkop geven.
Dus even wachten tot ze op de markt zijn, dan kunnen we genieten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Prijscorrectie: 25 euro voor een setje, repro van orginele cup delen. over een goede week leverbaar.
Mooi, stuur maar op als het zover is (of geef ff een seintje, wellicht ben ik dan al in Limboland )
ik vind de sets van atpower toch wel het mooist. Deze gaan direct op de kop zonder een spruitstuk
http://atpowerthrottles.com/catalog/ren ... -p-91.html
http://atpowerthrottles.com/catalog/ren ... -p-91.html
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Edit: las F7R deze zijn al een tikje beter.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Edit: las F7R deze zijn al een tikje beter.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 5 nov 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Dat voordeel is pas merkbaar boven de 8000rpm. Iets waar wij renault rijders niet snel komen helaas. Maar bij een f4r zitten de standaard injectoren al niet in de kop.derbimarcel schreef:Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Denk dat dat wel meevalt. De brandstof heeft 2x zo lang de tijd om met de lucht te mengen t.o.v. de at set.Geert schreef:Dat voordeel is pas merkbaar boven de 8000rpm. Iets waar wij renault rijders niet snel komen helaas.derbimarcel schreef:Ben zelf meer fan van een set waar de injectoren niet meer op de originele plek zitten.
Dit ivm een mooier mengsel als de injectoren veder van de kop af staan zoals bij een set Jenveys.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Met het koude weer gaat onze 16V stationair continu omhoog omlaag en een onwijs zuigend geluid maken....
Kwestie van K&N eraf en originele filter erop?
Of heeft het met dat vacuumpotje te maken wat aan de voorkant van je blok hangt en met een slangetje het filter in gaat?
Kwestie van K&N eraf en originele filter erop?
Of heeft het met dat vacuumpotje te maken wat aan de voorkant van je blok hangt en met een slangetje het filter in gaat?
R19 16V '91
Ik gok dat je met je "vacuumpotje" de stappenmotor bedoeld. Deze regelt je stationair. Als je hier het slangetje naar je luchtfilter huis vanaf haalt krijg je inderdaad een zuigend geluid. Beste haal je hem los en spoel je hem eens flink door met remmenreiniger en daarna met wd40.
dat is de injector helemaal onderop je inlaat spruitstuk. En die werkt alleen ver onder de -20.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
ik heb ze nog nooit zonder gezien.
Zowel F7P als F7R
Zowel F7P als F7R
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
bedoeld jeff nu niet de gas klep verwarming met dat gele kabeltjes? die zit namelijk alleen op de eerste fase 1's
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dat zou ook kunnen Geert. Alleen de '91 en begin '92 hadden dat inderdaad.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Hahaha nou weet ik het zelf ook niet meer....
Ik heb in ieder geval dat potje wat met een klein stukje slang je luchtfilter ingat schoon gemaakt.
Zat allemaal corrosie in.
Het probleem was 2 dagen weg en begint nu langzaam weer heel af en toe terug te komen.
Ff van een ander blok maar zo'n potje aftrekken kijken of hij dan wil blijven doen wat hij moet doen....
Bedankt voor de info
Ik heb in ieder geval dat potje wat met een klein stukje slang je luchtfilter ingat schoon gemaakt.
Zat allemaal corrosie in.
Het probleem was 2 dagen weg en begint nu langzaam weer heel af en toe terug te komen.
Ff van een ander blok maar zo'n potje aftrekken kijken of hij dan wil blijven doen wat hij moet doen....
Bedankt voor de info
R19 16V '91
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Voor de liefhebbers kwam ik dit tegen..
http://www.ebay.co.uk/itm/FRT-AXLE-BUSH ... 27d9a5b2cc
http://www.ebay.co.uk/itm/FRT-AXLE-BUSH ... 27d9a5b2cc
Zoek voor een set 'schoepenvelgen' de boutjes voor de naafdeksels en de bijbehorende sleutel,heeft
iemand een onderdeelnummer voor me (of een set mag natuurlijk ook)
iemand een onderdeelnummer voor me (of een set mag natuurlijk ook)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Zijn iig precies hetzelfde als Clio rs velgen dus weet je dat vast. Heb het laatst ergens voorbij zien komen dat iemand ze nieuw had maar weet niet meer waar
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Alpine schreef:Zoek voor een set 'schoepenvelgen' de boutjes voor de naafdeksels en de bijbehorende sleutel,heeft
iemand een onderdeelnummer voor me (of een set mag natuurlijk ook)
Kun je volgens mij het beste met Torx of Inbus boutjes oplossen. Is nog goedkoper ook. Heb ik destijds ook bij een setje schoepenvelgen gedaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Vraagje... een clio 16v subframe met 16v draagarmen is toch ongeveer 15mm breder per kant als een 5gt subframe niet?
Is een subframe inclusief draagarmen van een "gewone" clio trouwens hetzelfde als van een clio 16v?
Is een subframe inclusief draagarmen van een "gewone" clio trouwens hetzelfde als van een clio 16v?
subframe is hetzelfde (alleen een williams is anders, met extra platen eronder gelast) en de draagarmen volgens mij ook
Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn
'92 Clio 1.8 16V => http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2#p2362222
Clio 1.8 16V Track Toy
Clio 1.8 16V Track Toy
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ze zitten vanaf de binnenkant van de klep ook nog vast met 4 torxschroeven als ik me niet vergis. 2 zijn zichtbaar, 2 onder een dopje. Als ik het me goed herinner. is ook al weer een paar jaar geleden dat ik ze er af heb gehaald.Miguel16V schreef:Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn
Project: GTT Blue Sport