ACT: Clio16V
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
leuk verhaal, jammer dat ik de oplossing nog niet heb zien voorbij komen.
ik heb hier nu de tankmeter rechtstreeks op de verbruiksmeter aangesloten, en nu heb ik 70 liter als volle tank.
ik heb hier nu de tankmeter rechtstreeks op de verbruiksmeter aangesloten, en nu heb ik 70 liter als volle tank.
potmeter er tussen? dan volle tank afstellen op 45 liter.
Ik zou een vlotter van een 19 uitelkaar halen en de weestandstrip in die van een clio vlotter monteren.
met een weerstand alleen kom je er nl niet omdat de waarde over de gehele lengte iets anders is als 1 vaste waarde. leeg is 35 Ohm verschil en vol is 70Ohm verschil ongeveer. dus dat red je niet alleen met een weerstand van 70 ohm in serie op een volle tank.
met een weerstand alleen kom je er nl niet omdat de waarde over de gehele lengte iets anders is als 1 vaste waarde. leeg is 35 Ohm verschil en vol is 70Ohm verschil ongeveer. dus dat red je niet alleen met een weerstand van 70 ohm in serie op een volle tank.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
het probleem zit hem juist in beide vlotters,
bij de clio zit de vlotter in een koker waarbij de vlotter recht naar boven gaat
bij de 19 zit de weerstand in het midden van de tank met daaraan een arm die op en neer gaat (cirkel)
wat mij ook opvalt is dat de tank van de clio niet helemaal vlak is aan de onderkant.
ik geloof erin dat hier een goede oplossing voor is.
ik ben niet de eerste die dit eens heeft gedaan.
het maakt blijkbaar voor de verbruiksgegevens niks uit, hij blijft zeggen dat ik 8.6 liter per 100 km gebruik, de eerste keer was zonder vlotter en nu met.
alleen de berekening van de nog te rijden kilometers kloppen niet helemaal.
bij de clio zit de vlotter in een koker waarbij de vlotter recht naar boven gaat
bij de 19 zit de weerstand in het midden van de tank met daaraan een arm die op en neer gaat (cirkel)
wat mij ook opvalt is dat de tank van de clio niet helemaal vlak is aan de onderkant.
ik geloof erin dat hier een goede oplossing voor is.
ik ben niet de eerste die dit eens heeft gedaan.
het maakt blijkbaar voor de verbruiksgegevens niks uit, hij blijft zeggen dat ik 8.6 liter per 100 km gebruik, de eerste keer was zonder vlotter en nu met.
alleen de berekening van de nog te rijden kilometers kloppen niet helemaal.
Volgens mij zit er een veer bij je versnellingspook onder de auto.Jeff rsi schreef:Iemand enig idee of het probleem met een naar rechts vallende versnellingspook gewoon een kwestie van afstellen is?
Anders zit er 1 bij je versnellingsbak waar je de schakelstang aansluit.
Die veer zit er gewoon nog, alles is aanwezig.
Deze veer trekt inderdaad de onderkant naar links.
Maar nu valt de bovenkant continu naar rechts en hij pakt zijn achteruit niet.
Ik ga eerst is proberen om het te verstellen ik denk (en hoop) dat dat de oplossing is.
Deze veer trekt inderdaad de onderkant naar links.
Maar nu valt de bovenkant continu naar rechts en hij pakt zijn achteruit niet.
Ik ga eerst is proberen om het te verstellen ik denk (en hoop) dat dat de oplossing is.
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kijk maar eens naar je motorsteunen of die nog wel helemaal goed zijn. Goeie kans dat het daar vandaan komt.Jeff rsi schreef:Die veer zit er gewoon nog, alles is aanwezig.
Deze veer trekt inderdaad de onderkant naar links.
Maar nu valt de bovenkant continu naar rechts en hij pakt zijn achteruit niet.
Ik ga eerst is proberen om het te verstellen ik denk (en hoop) dat dat de oplossing is.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Abel schreef:wat Gerald zegt, of je kunt ook even kijken naar het plastic busje waar de schakel hevel die onder de bak zit in scharniert.
Project: GTT Blue Sport
Nou deze auto heb ik niet rijdend opgehaald en de vorige eigenaar heeft het blok eruit gehad.
Dus of het opeens zo is weet ik niet...
Ik zal de motorsteunen nog is goed nakijken maar die zitten wel goed dacht ik.
Dat plastic busje zie ik ook niet echt wat aan en speling voel ik verder ook niet ofzo.
Afstellen heb ik inderdaad wel is eerder gedaan, dat is gewoon een beetje proberen toto hij alles goed pakt.
Dus of het opeens zo is weet ik niet...
Ik zal de motorsteunen nog is goed nakijken maar die zitten wel goed dacht ik.
Dat plastic busje zie ik ook niet echt wat aan en speling voel ik verder ook niet ofzo.
Afstellen heb ik inderdaad wel is eerder gedaan, dat is gewoon een beetje proberen toto hij alles goed pakt.
R19 16V '91
is de schakelstang wel gewoon netjes recht ?
Het is gelukt met gewoon afstellen.
Vandaag zou hij voor apk gaan....
Helaas stopt onderweg naar de apk de brandstofpomp
Zit al een andere pomp in en heb er zelf al een andere schakeling voor gemaakt.....
Nu maar een gloednieuwe pomp erin en de schakeling nog iets aanpassen.
Als goed is dan morgen apk....
Man man wat blijft het toch een lekker knal karretje als hij het ff doet
Vandaag zou hij voor apk gaan....
Helaas stopt onderweg naar de apk de brandstofpomp
Zit al een andere pomp in en heb er zelf al een andere schakeling voor gemaakt.....
Nu maar een gloednieuwe pomp erin en de schakeling nog iets aanpassen.
Als goed is dan morgen apk....
Man man wat blijft het toch een lekker knal karretje als hij het ff doet
R19 16V '91
Tijdje geen 16v meer gereden.......
Goed dat ik een auto erbij heb nu.
Volgende probleem dus, bij normaal gebruik gaat hij zodra hij warm is inhouden. Begint met inhouden als je hem even doortrekt bij 5500 toeren. Als je dan Door blijft rijden zakt het met inhouden en erg gaan schokken bij al 2500 toeren.
Motor uit en weer aan en het is helemaal weg.
10 minuten rijden en het komt weer terug.
Iemand dit eerder gehad? ?
Goed dat ik een auto erbij heb nu.
Volgende probleem dus, bij normaal gebruik gaat hij zodra hij warm is inhouden. Begint met inhouden als je hem even doortrekt bij 5500 toeren. Als je dan Door blijft rijden zakt het met inhouden en erg gaan schokken bij al 2500 toeren.
Motor uit en weer aan en het is helemaal weg.
10 minuten rijden en het komt weer terug.
Iemand dit eerder gehad? ?
R19 16V '91
Lambdasonde?
dat hij bij rollen hoger blijft lopen, is normaal.
Ik denk dat het te maken had met te kort benzine.
Het reserve pompje ontbreekt ook.
Hij zat onder een kwart.
Nu Tot de nok aan toe gevuld en het is weg.
Dus nu alleen nog kijken waarom hij telkens uit zijn 5 schiet....
Denk zelf dat de schakelstang niet ver genoeg erop geschoven zit.
Bij de andere 16v zit hij er veel verder op.
Het reserve pompje ontbreekt ook.
Hij zat onder een kwart.
Nu Tot de nok aan toe gevuld en het is weg.
Dus nu alleen nog kijken waarom hij telkens uit zijn 5 schiet....
Denk zelf dat de schakelstang niet ver genoeg erop geschoven zit.
Bij de andere 16v zit hij er veel verder op.
R19 16V '91
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik heb een klein probleempje met mijn Clio. De oliedruk meter werkt op zich wel, maar bij een tijdje stationare lopen valt de naald terug tot 0. Betekend dit dat de sensor kapot is, misschien een kabel breuk of zal de meter niet meer goed zijn? De motor is geheel uit de auto geweest.
dat is een veel komend fenomeen. Ik zal je verklappen dat er nog echt wel olie druk is mijn ervaring is dat die meter ruim een bar te weinig druk aangeeft. hoeveel heeft je blok gelopen? en welk type olie/oliefilter gebruik je?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Er is oliedruk dat is al getest. Olie is ELF competition 10w 40 sti met origineel Renault olie filter. Blok heeft net 140000 km gelopen. Ik verdenk of de sensor of de meter. De clio heeft meer dan 2 jaar stil gestaan.
is de olie ook 2 jaar oud? mijn oliedruk schiet altijd met een bar omhoog als ik het ververs
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nee, die olie zit er max 2 maanden in, net zoals het nieuwe olie filter. Tijdens het rijden is de druk 3 bar, bij gas geven ongeveer 5 denk ik. Dus alleen bij stationair lopen valt de naald naar 0.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
sensortjes willen nog wel eens stuk gaan, zit naast je spruitstuk en vanaf een brug redelijk makkelijk te doen.
Zorg wel dat het spruitstuk een beetje afgekoeld is
Zorg wel dat het spruitstuk een beetje afgekoeld is
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
dat zijn echt prima waardes. Ik zou me er niet druk om maken. je olie lampje zou gaan branden als het onder 1 bar komt.antoine schreef:Nee, die olie zit er max 2 maanden in, net zoals het nieuwe olie filter. Tijdens het rijden is de druk 3 bar, bij gas geven ongeveer 5 denk ik. Dus alleen bij stationair lopen valt de naald naar 0.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik zal aankomende weken eens vaker gaan rijden, misschien verdwijnt het net zoals het gekomen is. Anders ga ik de meters eens vervangen en daarna de sensor. Thanks!
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5665_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5665_n.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Wie kan mij helpen aan het renault nummer van de klemmen van de sierlijsten welke gemonteerd zitten op de deur en achterpaneel? Mocht iemand er een aantal hebben, dan heb ik wel interesse (Clio 16v bouwjaar 1993)