ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio

Re: ACT: Clio16V

Postby Miguel16V » Mon 28 Apr 2014 16:45

Gerald wrote:
Miguel16V wrote:Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn :p


Ze zitten vanaf de binnenkant van de klep ook nog vast met 4 torxschroeven als ik me niet vergis. 2 zijn zichtbaar, 2 onder een dopje. Als ik het me goed herinner. is ook al weer een paar jaar geleden dat ik ze er af heb gehaald. ;-)


Die schroeven die jij zegt, zijn die van het plastic lipje onderaan de koffer ;) Die zitten inderdaad nog verstopt onder 2 dopjes naast het kofferslotje
Intussen heb ik de spoiler eraf gekregen, die zat nog vast over een soort kliksysteem met daartussen een witte kit.
toch bedankt voor de tip (Y)
Miguel16V
 
Posts: 59
Joined: Sat 7 Aug 2010 21:17
Location: Stabroek

Re: ACT: Clio16V

Postby PaulM » Wed 30 Apr 2014 11:34

tis idd schroefjes eraf (6 stuks geloof ik) en eraf rossen van het kliksysteem :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Sat 19 Jul 2014 14:08

Iemand tips?:

F7P loopt stationair rond de 2000-2500 rpm. Bij wegrijden of compleet ontkoppeld van de motor vrij abrupt dood. Lijkt bijna op 3 poten te lopen maar toch ook weer niet helemaal. Na aantal keer afslaan is de motor ook bijna niet meer aan de praat te krijgen. Even 5 minuten wachten en hij start weer, maar loopt nog steeds bagger.

Iemand ideeën waar ik kan beginnen met zoeken? TPS sensor oid?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby Geert » Sat 19 Jul 2014 15:45

poe, kunnen verschillende dingen zijn. Vieze stappenmotor (idle valve) en lambda sensor. En het slechte starten komt waarschijnlijk door de slechte 16v startmotoren (hoestende zeehond), ik zou hem vervangen door een megane of williams startmotor.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: ACT: Clio16V

Postby jacques » Sat 19 Jul 2014 16:12

Wat Geert zeg, stappenmotor. Maar kan ook de slang tussen de stappenmotor en het inlaatspruitstuk zijn. Het kan van alles zijn. Kan niemand hem uitlezen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Sun 20 Jul 2014 8:38

Ik heb beetje hetzelfde met de cabrio: als hij warm is en je laat hem per ongeluk afslaan, pakt hij niet aan. 5/10 min wachten dan wel weer... Heeft dat met warmte te maken of wat anders?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby jacques » Sun 20 Jul 2014 9:02

Ik had dit in het begin (2005). Toen waren de temperatuursensor (naar de ECU) en de lambdasonde defect. Dit kun je gewoon (laten) uitlezen.
Ook kun je tempertuur sensor zelf nameten met een universeel meter
20 graden 3050 4050 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
Er zitten 2 temp sensoren in de kop van de R19 (op/bij het thermostaathuis) een voor de ECU en een naar dashbord.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Sun 20 Jul 2014 9:08

Ok Jacques. Hoe en waarom heb je dit probleem dan? Na 5 min start hij wel weer. Waar sluit je trouwens de uitlees app op aan?
En van welke megane moet ik de startmotor hebben? 1.6, 2.0?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Sun 20 Jul 2014 9:12

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby jacques » Sun 20 Jul 2014 9:30

DR6a 33 en 133 zou de goed moeten zijn. Voor 95 euro heb je een nieuwe. Nog wat leesvoer: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Clio16V

Postby Geert » Sun 20 Jul 2014 9:47

ik heb nog een goeie megane f7r start motor liggen voor weinig. plug&play
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Sun 20 Jul 2014 10:02

Geert, pm :grin:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Sun 20 Jul 2014 10:06

Tnx Jacques! (Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Mon 21 Jul 2014 9:39

Iemand enig idee waar ik de verbindingspijp tussen middenpijp en einddemper (dat korte bochtje) los kan bestellen? Ik weet dat ze bestaan, maar kan ze nergens los vinden;

Image
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby antoine » Mon 21 Jul 2014 14:56

antoine
 
Posts: 7696
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio16V

Postby Daan2D » Mon 21 Jul 2014 16:44

Heb ze ooit eens nieuw gekocht, romax heeft ze niet bosal toen der tijd wel
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2244
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 Grand Tour

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Tue 16 Dec 2014 14:48

Kan iemand hier bevestigen dat de ABS ring van de ACHTERremschijven er los af te halen is?

Moet een setje achterschijven hebben zonder ABS, maar er is alleen maar mét ABS leverbaar. Volgens de tekeningen zijn alle afmetingen gelijk dus bestel die gewoon alleen als de ABS ring in de weg zit wil ik die er wel af kunnen tikken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby tutuur » Tue 16 Dec 2014 15:17

Abs ringen zijn altijd los afaik
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: Clio16V

Postby Alpine » Tue 16 Dec 2014 18:20

Hey Martijn.

Heb hier een set (gebruikte) schijven voor je liggen,
met ABS ring dan zou die eerst kunnen verbouwen voor je de nieuwe gaat slopen.

gr Marcel
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Clio16V

Postby larsdijkstra » Wed 17 Dec 2014 7:41

Volgens mij staan er wel een paar te koop zonder ABS ring bij misterauto.nl
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: ACT: Clio16V

Postby Steven » Wed 17 Dec 2014 17:46

Heb je iets aan een enkele schijf? Die heb ik nog liggen, nieuw ongebruikt, die mag hebben voor een hamburger+colaatje :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: ACT: Clio16V

Postby mark 5t » Wed 17 Dec 2014 19:20

vandaag mijn witte clio 16V laten slopen door kameraad wegens zelf chronisch tijdgebrek.
ding ligt inmiddels helemaal kaal op de sloop.
cas had al geen kenteken meer.
mark 5t
 
Posts: 7629
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Wed 17 Dec 2014 19:35

Schijven met ABS ring zijn besteld, ik zal volgende week wel zien of het allemaal past (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby Merijn » Thu 18 Dec 2014 7:31

Dit hebben Haas en ik ook geprobeerd, maar past NIET! Schijven met ABS-ring liggen iets dieper dan zonder ABS, waardoor ze aanlopen tegen de achteras. Dit staat los van de ABS-ring overigens. Die kun je er gewoon aftikken.

Wij hebben toen gewoon een nieuwe schijf zonder ABS besteld. Paste als gegoten... Ze zijn dus wel degelijk leverbaar (Hacos, Oss).
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31457
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Mon 22 Dec 2014 16:12

Het spijt me, maar ik moet je helaas ongelijk geven Merijn. Vandaag de schijven voor een ABS variant gemonteerd en past perfect. ABS ring zat er niet eens op, dus daar had ik me niet eens druk over hoeven maken. Wel stom dat deze variant dan bijna €15 duurder is alleen maar voor een andere bewerking van de schijf om montage van de ABS ring mogelijk te maken :(

Dus denk dat jullie verkeerder geleverd hebben gekregen of de spacer die er standaard achter hoort niet hebben gebruikt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby Tom » Mon 22 Dec 2014 18:29

Weet je wel zeker dat je ABS schijven gekregen hebt dan als die ringen er niet bij zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: ACT: Clio16V

Postby MartijnG » Mon 22 Dec 2014 19:09

Jup, alleen het vlak waar de ring overheen gaat is anders. Ben het wel met je eens dat het vreemd is dat er geen ring bij zit, maar het is 100% zeker een ABS set.

Voor de geïntereseerden:

zonder ABS:
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... 3fe5e43a52

met ABS:
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... c535a6d443
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: Clio16V

Postby Tom » Mon 22 Dec 2014 19:11

ALs je het zo bekijkt is de "offset" idd gelijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Re: ACT: Clio16V

Postby jacob » Mon 23 Mar 2015 21:27

Wie weet hoeveel ohm de benzinemeter geeft van leeg tot vol.
Sluit namelijk naast mijn translogic display een externe meter aan die vanaf 100 ohm begint.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Re: ACT: Clio16V

Postby Haas » Thu 16 Apr 2015 20:33

Toch hier ook nog maar even plaatsen; De aanjager van onze Clio doet het niet meer. Eind vorig jaar deed op een gegeven moment alleen stand 3 nog maar, maar ook die is er mee gestopt inmiddels. Direct 12V op de motor laat hem wel draaien, dus die doet het gewoon.

In stand 1 staat hier 12V op:
Image

In stand 2 staat hier 12V op:
Image

In stand 3 staat er nergens 12V op, dus dat klopt niet in mijn ogen. De zekering in de zekeringenkast (bij de voetenruimte) is goed.. maar waar moet het dan vandaan komen? Kortom, wat is er nu stuk?
Kachelweerstand is ook kapot, dus die moet ik nog vervangen, maar ik vind het vreemd dat in stand 3 nergens 12V op komt te staan.

(Eind vorig jaar is de spanningsregelaar kapot gegaan op de Ring, met een drooggekookte accu tot gevolg. Dat zal er vast mee te maken hebben, maar weet niet waar ik moet zoeken..)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Re: ACT: Clio16V

Postby Geert » Fri 17 Apr 2015 5:54

wissel het kachel dash paneeltje maar eens. ik heb er eventueel nog wel een paar liggen.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: ACT: Clio16V

Postby mark 5t » Fri 17 Apr 2015 19:54

Kachelweerstand defect
mark 5t
 
Posts: 7629
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Re: ACT: Clio16V

Postby antoine » Sat 18 Apr 2015 7:05

Ja dat was al bekend.. moet hij op de draden wel spanning geven? Zorgt de weerstand niet voor een eventuele doorverbinding? Ik ben helaas niet thuis anders kon ik ff in de MR kijken. Of Merijn moet vanavond het boek komen halen.
antoine
 
Posts: 7696
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Re: ACT: Clio16V

Postby jacques » Sat 18 Apr 2015 7:23

Ik denk het ook.
Stand 3 (voluit) direct 12V, stand 2 12V via de weerstand, stand 3 (langzaam) via een weerstand die aan de weerstand van stand 2 is gekoppeld.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Clio16V

Postby Ronald1916V » Sat 18 Apr 2015 17:56

Check de stekker van het paneeltje maar even in het dashboard. Die smelt compleet weg bij die dingen.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group