ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Voor 2000 euro aan mij verkopen :wink:


Nee ziet er heel erg mooi uit, als het blok ook goed onderhouden is enzo kan je er wel meer als 5000 voor vragen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ronald clio schreef:In de nieuwe ''Autovisie''

Leuke test: Wat is de beste Franse GTI.
Clio Williams komt er ook in voor!!! :worship:
Met dank aan Chris Visscher.
Heb hem ook maar effe opgehaald thuis en gelezen. De uitslag vind ik niet zo heel erg boeiend (die is toch voor iedereen anders) maar de "test" vond ik maar ruk. Echt beneden pijl voor autovisie als je het mij vraagt. Van iedere auto een opsomming van gegevens (daar heb je die tabel voor zou ik zeggen) en wat meer nutteloze info en dat was het zo ongeveer. Nauwelijks leuke vergelijkingen. Weinig boeiends over de locatie (waarom zijn ze de dan daar naartoe gegaan?) en eerlijk gezegd ook een slechte keuze wat auto's betreft (waarom geen andere merken? citroen? grotere auto's? wat doet een saaie 306 er tussen?)............
Nog 1 positief puntje dan. Het blijft leuk om je auto in een blad te zien (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tom schreef:Nog 1 positief puntje dan. Het blijft leuk om je auto in een blad te zien (0)
Dat gevoel had ik dus dubbel (0)

Ook een paar suffe foto's vond ik
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Tom schreef:waarom geen andere merken? citroen?


Het was de bedoeling dat er ook een Visa Chrono meedeed, maar die heeft zich op het laatste moment afgemeld, las ik. Andere sportieve Citroëns hadden echter toch wel gevonden kunnen worden, lijkt me.
Tom schreef:grotere auto's? wat doet een saaie 306 er tussen?
Ik denk dat de 306 GTI-6 als voorbeeld dient voor de nieuwere generatie doorontwikkelde GTI's. Hij oogt misschien wat saai vergeleken met de andere wagens in de test, maar uit diverse tests is gebleken dat het een geweldige wagen is.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, er zijn wel meer geweldige wagens. Juist het old-skool gehalte maakt die tests leuk. En in dat opzicht is de williams al aan de nieuwe kant. Ik vind zo'n 306 echt niets (maar ja, das dan weer een stukje persoonlijke smaak)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wel eens in gereden, Tom? :) Ik ben er een jaar of 2 geleden mee op vakantie geweest en da's toch best relaxed! :D Dat blok loopt zeer goed en heeft veel vermogen, alleen is de auto wat te zwaar naar mijn mening...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb er wel eens in gereden (en in meer 306-en) en ik ben er niet kapot van. Ze hebben gewoon niet de uitstraling vind ik. De enige die wel mooi is vind ik is de cabrio. Maar ook die rijd ruk (uit ervaring) in vergelijk met bijv een carbio van audi of bmw (die zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeel stijver)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Merijn schreef:Dat blok loopt zeer goed en heeft veel vermogen, alleen is de auto wat te zwaar naar mijn mening...
Mee eens. Hij is nog zwaarder dan m'n ZX (onderhuids veel overeenkomsten met de 306 GTI) en die zou ik al graag wat willen laten afvallen.
Tom schreef:Ze hebben gewoon niet de uitstraling vind ik.
Ze hadden de GTI idd wel wat sportiever mogen uitdossen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nette prijs voor een op het eerste oog nette willie

http://link.marktplaats.nl/179777177
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

Weet iemand wat het kost om een stuurbekrachtigingspomp te laten reviseren??
Ik kan aan een hele nieuwe komen..maar die kost 350,-
Wat kan ik het beste doen??
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Geert schreef:nette prijs voor een op het eerste oog nette willie

http://link.marktplaats.nl/179777177
Drukgroep laten vervangen kost wel wat, maar als dat het enige is... Gelukkig heb ik het geld niet. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ronald clio schreef:Weet iemand wat het kost om een stuurbekrachtigingspomp te laten reviseren??
Ik kan aan een hele nieuwe komen..maar die kost 350,-
Wat kan ik het beste doen??

Gewoon een gebruikte erop schroeven, ben je voor niet al te veel klaar. Ik heb er nog wel 1 liggen van een 19 16v, die passen ook als ik het goed heb. Mocht je interesse hebben moet je me maar een pm sturen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

19-16v past NIET, gewoon een goeie gebruikte zoeken idd en suc6 met inbouwen :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ah oke, wist het ook al niet zeker. Stuurhuis is wel het zelfde.
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:19-16v past NIET, gewoon een goeie gebruikte zoeken idd en suc6 met inbouwen :D
Weet je hoe het zit met een stuurhuis? kan ik die wel van een 19 pakken? of van een clio 1.2?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij heeft Bart V es gezegd dat het kon, kijk anders es op nummers bij H-base.
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

Vandaag wezen kijken bij de 89-SF-TB, meteen ff een stukje mee gestuurd :D . Erg fijn om mee te rijden, ziet er voor z'n leeftijd erg goed uit, compleet roestvrij, alleen een gevalletje parkeerschade op de rechterdeur. Tijdens de proefrit, viel mij een ding op, in bochten (zowel links als rechts) een soort sissend geluid. Bij stationair draaien en sturen viel het toerental terug en begon de Williams te pruttelen. Weet een van jullie wat dit inhoud?
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Werd dat sissende geluid niet door de stuurbekrachtiging veroorzaakt? Zeker bij manoeuvreren bij lage snelheid (inparkeren bijvoorbeeld) hoor je dat duidelijk.
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

LotuzClioWilliams schreef:Werd dat sissende geluid niet door de stuurbekrachtiging veroorzaakt? Zeker bij manoeuvreren bij lage snelheid (inparkeren bijvoorbeeld) hoor je dat duidelijk.
Yep, klopt, geen probleem dus? En dat andere? Vervuild gaskleppenhuis?
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Michel D. schreef:Yep, klopt, geen probleem dus?
Nee, hebben de meeste last van.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Michel D. schreef:Vandaag wezen kijken bij de 89-SF-TB, meteen ff een stukje mee gestuurd :D . Erg fijn om mee te rijden, ziet er voor z'n leeftijd erg goed uit, compleet roestvrij, alleen een gevalletje parkeerschade op de rechterdeur. Tijdens de proefrit, viel mij een ding op, in bochten (zowel links als rechts) een soort sissend geluid. Bij stationair draaien en sturen viel het toerental terug en begon de Williams te pruttelen. Weet een van jullie wat dit inhoud?
De stuurpomp hoor je wel vaker ja, maar betekent meestal niet dat ie kapot is. Hoor je bij mijne ook, maar dan alleen bij inparkeren ofzo, niet tijdens normaal rijden.

Heb je ook in alle hoeken en gaten gekeken voor roest? Onder het voorraam, zijschermen, achterbak? Geen vocht onder het tapijt?

Zijn idd erg fijne auto's waar je (zeker als het en nette is) heel erg veel plezier van kunt hebben!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

En is de onderhoudshistorie ook bekend? Koppeling al vervangen?
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

LotuzClioWilliams schreef:En is de onderhoudshistorie ook bekend? Koppeling al vervangen?
Historie is niet volledig bekend, italiaanse import... Koppeling is wel recent vervangen (koppelen en aangrijpen) Heb hem afgetikt op 4500,- Als alles goed is staat ie over twee weken op de stoep :D Moet alleen ff op zoek naar twee motortjes voor de elecktrische ramen, een werkt niet, de andere matig. Hij is volledig roestvrij, achterschermen, dorpels, kofferbak, voorraam etc. Is echt keihard (Heb vanmiddag meteen een keurend oog van Chris, Arco en Lex gehad :wink: )
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Alvast gefeliciteerd dan. ^O^
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Feli Michel. (Y)

Veel plezier met de Willie.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

LotuzClioWilliams schreef:Alvast gefeliciteerd dan. ^O^
Thanx!!!
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Mooiste Williams van Nederland?

Best een interessante wagen vanuit technisch oogpunt, maar de booskijkers, gele mistlampen en goudgespoten luchthapper alleen al doen hem niet in aanmerking komen voor de titel van mooiste Williams van Nederland, toch?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Vergeet de velgen niet
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Op zich is er niets mis met Ultraleggera's. Best mooi en lekker licht. Maar de originele velgen vind ik ook mooier.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ding is ook overgesopt in een paarsige kleur volgens mij. kijk maar eens naar de foto met de kap open
Immer wieder die verdammte Holländer
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

De mijne had ook wel een paarsige gloed in bepaald licht, maar deze ziet er idd wel erg paars uit.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De titel van de advertentie zegt al genoeg... :~


Zo speciaal vind ik de auto niet, het enige van ik wel erg geil vind zijn de remmetjes :p :beer:


En de prijs, vanaf 8500 euro bieden...

Voor die prijs mag je mijne zo komen halen :p :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

-Ray- schreef:ding is ook overgesopt in een paarsige kleur volgens mij. kijk maar eens naar de foto met de kap open
Vond ik ook al. Afdekking van de parafan zijn ze ook vergeten los te halen bij het spuiten (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Vind em dan wel 2000 euro waard
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Veel meer zou ik er ook niet aan uitgeven nee, vind 'm er echt "sjonnie" achtig uitzien, iig niet de liefhebbers zoals hier in de club :)
Plaats reactie