ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

reken maar niet op mij. Zeer grote kans dat ik de zondag moet werken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

*hmm ik google op nieuwe verzeekogel*
Immer wieder die verdammte Holländer
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Geen Williams op kenteken.....
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Nee. Volgens mij ook een kenteken van 1993/94 en volgens de RDW een 16v uit 91.

Maar het interieur vind ik wel intresant
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Vandaag wezen kijken effe, is 3 km van mn broer vandaan.

Auto is zeker weten omgekat: C57D chassisnummer, en met spuitbus is die veerkoker gespoten, en vanaf D..... zijn de letters net effe wat rommeliger en kleiner dan het begin VF1. Heb geen kenteken papieren gezien.

Volgens mij wel een originele Willy fase 1, nummerplaatje op dash ontbrak, net als de stickers. Wel brede voortrein, en F7R motor (die tikt, klepstoters), en compleet Willy interieur. Achterklep is netjes, maar rood van kleur

Interieur is net (dwz de bekleding, deurpanelen zijn niet Willy style), rest is puinhoop. Beide kokers doorgerot, plek op achterscherm. motorkaprand geroest etc...

kerel vraagt 850, en heb hem erop gewezen dat ie is omgekat, maar daar had hij zelf nog geen weet van is mijn idee. Auto moet je gewoon slopen.
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

In de nieuwe ''Autovisie''

Leuke test: Wat is de beste Franse GTI.
Clio Williams komt er ook in voor!!! :worship:
Met dank aan Chris Visscher.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

wat is nu de beste dan? :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

De 205 GTI is verkozen tot beste.

De Williams vonden ze iets te braaf, te makkelijk, te voorspelbaar. Blijft desondanks mijn favoriet. :)

De 5GTT vonden ze te soft trouwens. :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dan hebben ze er echt geen verstand van daarzo, de 205 GTI is toch echt de minst snelle van de 3 :)


Williams te voorspelbaar, dat is toch juist goed? Dat zo'n 205 nou als een dweil op de weg ligt en daardoor onvoorspelbaar is... :lol:
ronald clio
Berichten: 993
Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
Locatie: Apeldoorn

pfff... ''De Clio Williams is het net niet helemaal''
Nou voor mij persoonlijk is het nog altijd nr1 !!! :worship:
maar ja, wel leuk dat ie weer een keer in de Autovisie voorkomt. :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach ja, lekker belangrijk. Denk dat het allemaal leuke auto's zijn. Heb nooit een 205GTI gereden maar de GTT en de williams wel. Weet wel dat ik de GTT de auto met de hoogste funfactor vind. Daarentegen is de williams allround waarschijnlijk stukken beter en beter geschikt voor alledag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb dan wel in alle 3 gereje en snap het wel, standaard is een Williams en GTT erg braaf in stuurgedrag, netjes onderstuurd bij volgas de bocht door.
De 205 kun je lekker de bocht inzetten, tikkie gaslos en meteen gas erop en je kon lekker het kontje mee laten sturen.

Eigenlijk zou je de 309 er ook nog ff bij moeten pakken, die stuurt op hoge snelheid ook nog wel fijner dan de Williams, mits het onderstel nog in goeie staat is :p


Dat je je druk gaat maken om zo'n test en de Williams als nummer 1 ziet, dan vraag ik me af of je uberhaupt de rest wel eens gereden hebt (S)

Wat ik nou vaak jammer vind aan die tests is dan ze geen tuningspotentieel meenemen. De GT is eigenlijk daarin het leukst omdat je met relatief weinig geld een hoop vermogen kan genereren, waardoor je de rest makkelijk achter je laat. Maargoed dan ist simpele van een mening vormen ook weer lastig voor die autobladenknakkers :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Steven schreef:Eigenlijk zou je de 309 er ook nog ff bij moeten pakken, die stuurt op hoge snelheid ook nog wel fijner dan de Williams, mits het onderstel nog in goeie staat is :p
De 309 GTI 16v komt ook goed uit de test. Alleen die is voor velen lang niet zo aantrekkelijk vormgegeven als de 205 GTI of Williams. En dat "mass appeal" speelt toch ook een rol bij dit soort testen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij autovisie zijn ze wat dat betreft altijd voor standaard. Op zich niets mis mee vind ik en absoluut een respectabele keuze. Ze weten toch mooie artikelen te schrijven iedere twee weken en als ik af en toen die tuningsbladen zie dan weet ik wel wat ik liever lees..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch blijft Nederland een rukland, ik vind het veel leuker om bijv. engelse bladen te lezen die veel diepgaander zijn als dat oppervlakkige gelul.

Net zo als autoprogrammas, de gebroeders Coronel die proberen TopGear na te doen, wat in de verste verte niet erop lijkt en alleen maar ergernis opwekt. Top Gear en Fifth Gear zijn zoveel leuker om naar te kijken.
Nog zoiets, Pimp my ride en de Grote beurt, hoe zielig kun je het maken met een jonge ontwerper die niet eens een echte passie heeft voor auto's.

Vroeger kreeg ik de Autoweek wekelijks op de mat, ook zo'n stom huisvaderblad wat zeurt over opbergruimte in een GTi oid.
Autovisie gaat nog en GTO hebben vaak nog wel leuke artikelen, maar ik vind het allemaal zo net-niet als je het vergelijkt met dingen in andere landen.



Zo :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, voor ons heb je gelijk (van mij mag het ook heel diepgaand en technisch zijn). Echter zal het overgrote deel van de lezers het anders zien. wat rest is dus een markt voor mensen zoals jij en ik die te klein is in Nederland.
En over de grote beurt zal ik maar niets zeggen. Wat een zaad!!! programma is dat dan! Als die gozer ook maar naar mijn auto zou kijken zou ik zijn hoofd wel een grote beurt willen geven 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol: (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Als Tom die gasten daar dan doet, dan offer ik me wel op voor die suzanne.....

Maar ligt dat "ruk"blad al in de winkel? dan ga ik em zo ff halen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Steven schreef:Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte :p
:lol: (waarom dacht ik aan precies hetzelfde? :p ) :lol:



Maar een 205 GTI is zeker geen slechte auto, en ook zeker niet lelijk. Zal misschien ook bij komen dat de 205 GTI natuurlijk in grote aantallen verkocht is.

Qua fun-factor: GTT roeleert big time!!!
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Steven schreef:Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte :p
blijft een FNO'er he...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik heb em vanaf toch maar ff gehaald en wel € 3,95 gespendeerd

Aardig verhaaltje, leuke foto van Ivo 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

DennisT schreef:
Steven schreef:Zitten editten Tom? Zijn hoofd een grote beurt geven kun je ook verstaan als een facial geven, dat vind ik nou weer een beetje rare gedachte :p
:lol: (waarom dacht ik aan precies hetzelfde? :p ) :lol:



Maar een 205 GTI is zeker geen slechte auto, en ook zeker niet lelijk. Zal misschien ook bij komen dat de 205 GTI natuurlijk in grote aantallen verkocht is.

Qua fun-factor: GTT roeleert big time!!!
De 205 GTI is gewoon de eerste geweest... Een superauto met heel veel historie. Ik blijf ze ook gewoon mooi vinden! Misschien maar eens 1 erbij kopen. :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Stelletje wankers hier :lol: :wink:

Het blijven idd nette dingen. Zie er alleen maar eens een te vinden in nette staat. Dan kunnen ze nog zoveel verkocht zijn. Er rijden inmiddels minstens zo veel gare en afgetrapte rond :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Veel zijn er afgetrapt... En uiteindelijk wordt het hetzelfde als met de GTT. Liefhebbers zoeken een goeie en de rest belandt op de sloop. Binnen nu en 3 jaar zul je er nog maar zelden 1 op straat zien, denk ik.

Maar dat doet niets af aan de funfactor van zo'n autootje. :)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Er is ook een behoorlijk gewichtsverschil tussen de 205 GTI en de Williams en ik denk dat dit toch een andere rijbeleving geeft. Toen ik van de Rallye naar de Williams ging, was het verschil van 115 kg duidelijk voelbaar. Nu ik een ZX van 1149 kg rijd, zal de Williams waarschijnlijk lekker licht aanvoelen. Daar wen je vanzelf aan na verloop van tijd, maar als je in zo'n test van wagen naar wagen overstapt...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat klopt idd. En zo is het ook met onze autotjes. Over een aantal jaar wordt het echt zoeken. Een jaar of 5 geleden zag ik ook nog redelijk wat GTT's hier in de buurt, nu al veel minder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat wordt dus binnen een paar jaar een gtt zien te scoren :) Zit al heel lang in de plenning, gtt kopen, restaureren en blok flink onder handen nemen, en wegzetten in de garage voor de mooie dagen :) Ze zullen zeker zeldzaam gaan worden, gemiddelt 20 jaar zijn ze nu en APK wordt steeds lastiger met die dingen...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wegzetten in de garage is ook zonde, gewoon doen zoals Arco, lekker snel paintjobbie en rije met die hap!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik vind het jammer dat ze geen enthousiaster verhaal ervan gemaakt hebben.....
Tijdens het rijden...(vlammen) door de bergwegen daar waren ze echt super positief en onder de indruk van de 5 Turbo, 5 GTT, en Williams....
Ze vinden een williams alleen te makkelijk rijden...., en de 5 GTT te comfortabel.....

Was wel echt een mooie route, en er is goed door gereden zeg maar..., vind de uitslag ook wel verbazend.... :~
Maarten-Jan
Berichten: 4637
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik vond het artikel een beetje kort, ze gingen bij geen enkele auto echt op de details in. Een 205 GTi is wel een ontzettend leuke auto om te rijden ,dat ben ik met ze eens, heb er zelf in gereden. In een 5GT nog niet, en een 5 turbo al helemaal niet... dus daar kan ik niet over oordelen. Over een 5 alpine turbo coupe wel, en dat rijdt leuker als een 205 gti :)

Die trio test met de Koleos vond ik ook niet super, daar vonden ze de wegligging minder dynamisch / sportief als de andere 2. En dan lees ik Losange magazine dat het uitgangspunt juist comfort was, dat moest alle auto's overtreffen in z'n klasse. Ja, dan krijg je geen dynamisch / sportieve wegligging, maar dat vertellen ze er dan niet bij in autovisie. Niet dat het een heel slecht blad is, maar dat soort dingen zijn gewoon jammer.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:Wegzetten in de garage is ook zonde, gewoon doen zoals Arco, lekker snel paintjobbie en rije met die hap!


Dank. :worship: :wink:

Daar is een auto tenslotte voor gemaakt. Niet ??

Heb ´t artikel snel gelezen mbt de Franse GT-test. Het blijft een gemiddelde mening van diverse personen helaas. ieders beleving is anders.
Heb ooit gereden in een 205 1,6 GTi en een Clio 16V. Geef mij de Clio maar. Stuurt veel zekerder dan een 205. En yup.. ga maar op zoek, geld wordt het zeker waard als ie in goed conditie is / wordt. :p (en nee, dat wordt ie van mij waarschijnlijk niet. :lol: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Pascal's Williams
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 11 mei 2008 7:27
Contacteer:

Hi!

Wat zou de verkoopprijs kunnen zijn van mijn Williams.

De auto is van 1995, heeft 175.000 km gereden, en is 100 procent perfect. (net nog met glans door de APK gekomen)

Hij is helemaal opnieuw gespoten en de velgen zijn ook weer als nieuw gemaakt. Dus geen steenslag, krasjes of deukjes!!!

De auto hoeft niet snel weg, maar ik wil over een tijdje een ander projectje gaan beginnen met een Corvette C5.

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y175/p ... voor-2.jpg[/img]
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Wat een mooie! [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _drool.gif[/img]
Wat zou de verkoopprijs kunnen zijn van mijn Williams.
Rond de € 5000,-?
Plaats reactie