ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio

ACT: Clio Williams

Postby GJ » Tue 29 Apr 2008 11:50

En hier gaan we verder met deel II

Link naar het vorige deel:
ACT: Clio Williams Deel I
User avatar
GJ
 
Donateur
Posts: 3714
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Location: Nijmegen
Car: Megane R26

Postby Richard » Tue 29 Apr 2008 15:25

Iemand bekend met deze??
Beetje jammer dat hij zo is verbouwd :@

http://link.marktplaats.nl/162989410
Richard
 
Posts: 439
Joined: Wed 7 Mar 2007 19:13
Location: Goes

Postby Steven » Tue 29 Apr 2008 15:31

Dies wel bekend ja, komt om de zoveel tijd weer terug, zoek maar eens in het ouwe ACT: Williams of ACT: Nürburgring.

En wat nou verbouwd? Zo is de Williams juist in z'n element....
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26857
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Frits Clio 16v » Tue 29 Apr 2008 16:34

Jammer dat hij verbouwd is? Hij is er alleen maar beter van geworden (Y)
Frits Clio 16v
 
Posts: 1455
Joined: Thu 26 Feb 2004 13:40
Location: Utrecht

Postby hans-williams » Tue 29 Apr 2008 19:02

hebk al keer of drie te koop zien staan, wel erg vet apparaat om als circuitauto te gebruiken :worship:
hans-williams
 
Posts: 165
Joined: Tue 3 Apr 2007 16:33
Location: Tholen

Postby paulvanrooij » Tue 29 Apr 2008 20:15

als ik t geld had..... (Y)
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby -PAZ- » Tue 29 Apr 2008 20:26

Ding staat er gewoon klaar voor, das instappen en vlammen op circuit of ring (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Maarten-Jan » Tue 29 Apr 2008 20:40

Steven wrote:Dies wel bekend ja, komt om de zoveel tijd weer terug, zoek maar eens in het ouwe ACT: Williams of ACT: Nürburgring.

En wat nou verbouwd? Zo is de Williams juist in z'n element....

vind het ook wel mee vallen, kwa uiterlijk missen alleen de mistlampen
en er zit een lipje onder (die trouwens zo netjes is dat die bijna origineel lijkt).
En het interieur, hij had vanuit de fabriek met rolkooi moeten komen :wink:
En inderdaad vlammen met dat ding :)
Maarten-Jan
 
Posts: 4517
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Geert » Mon 5 May 2008 11:57

ik heb wel eens gehoord dat een 1.8 16v kop grotere kleppen en agressievere nokkenassen hebben. klopt dit? en is dit een makkelijke manier om een f7r verder op te fokken?
Geert
 
Posts: 3864
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Gerald » Mon 5 May 2008 12:03

Geert wrote:ik heb wel eens gehoord dat een 1.8 16v kop grotere kleppen en agressievere nokkenassen hebben. klopt dit? en is dit een makkelijke manier om een f7r verder op te fokken?


Dat zijn de koppen van de megane 16v's volgens mij.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11030
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Steven » Mon 5 May 2008 12:05

Wrong, de nokkenassen verschillen wel degelijk, maar om die van de 16v aggresiever te noemen, mwah... De opgefrunnikte 2 liter van Luco rijd ook met Williamsstokken bijv.

De Williams heeft wel grotere inlaat kleppen en de Megane zelfs nog een tikkie groter. En als je bij PtrGte de kop laat doen heeft ie zelfs nog een maatje groter liggen :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26857
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Geert » Mon 5 May 2008 12:50

Steven wrote:Wrong, de nokkenassen verschillen wel degelijk, maar om die van de 16v aggresiever te noemen, mwah... De opgefrunnikte 2 liter van Luco rijd ook met Williamsstokken bijv.

De Williams heeft wel grotere inlaat kleppen en de Megane zelfs nog een tikkie groter. En als je bij PtrGte de kop laat doen heeft ie zelfs nog een maatje groter liggen :)


die komt al op de rally clio. maar een 16v kop geeft geen dus betere performance
Geert
 
Posts: 3864
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Bart V » Mon 5 May 2008 13:09

Nee, in tegendeel :) (op een F7R)
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby elmotheelk (Eric) » Fri 9 May 2008 19:51

Tipje: Clio Williams vs. Focus RS
Prachtige foto's en ook video. Je moet wel eerst even een account (gratis) aanmaken op de site.

Voorbeeld:
Image
Full original version: http://drivers-republic.com/images/photos/full_images/focus_clio/_JL37606_procS.jpg

EDIT: De review is leesbaar zonder account en wel hierrrrr!
elmotheelk (Eric)
 
Posts: 970
Joined: Fri 2 Jan 2004 19:37
Location: Leiden

Postby DennisT » Fri 9 May 2008 21:38

Mooie reportage :worship: Alleen jammer dat hij het interieur niks vind... :(
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby DennisT » Fri 9 May 2008 21:54

Ik ben wat aan het rondzoeken geweest voor Williams matten, en heb nu 2 bedrijven: 1 die matten levert, donkerblauw, luxe velours en 1 die Williams in de matten borduurt. Ik ben er nog niet uit of de W helemaal ingekleurd moet zijn, hoe deze op de mat moet staan, hoe groot en op 2 of 4 matten. Iemand suggesties hoe ze moeten worden? Ev ff tekening posten ofzo. Dan kan ik ook een duidelijke prijs geven, hoe meer we af nemen, hoe meer korting :)
Last edited by DennisT on Fri 9 May 2008 21:55, edited 1 time in total.
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby GeniustheGzA » Fri 9 May 2008 21:54

dat enerverende :~ grijs op grijs....?? Hoe kan hij dat nou niet mooi vinden... :wink:
GeniustheGzA
 
Posts: 863
Joined: Fri 2 May 2003 15:33
Location: Tilburg

Postby Remco_Rs » Fri 16 May 2008 18:11

Is de Williams met het kenteken JP-LD-46 toevallig hier bekent, of kent iemand deze??
http://link.marktplaats.nl/165494897
Remco_Rs
 
Posts: 1543
Joined: Thu 4 Apr 2002 0:00
Location: Heerhugowaard

Postby Christian » Fri 16 May 2008 18:16

REMCO-X wrote:Is de Williams met het kenteken JP-LD-46 toevallig hier bekent, of kent iemand deze??
http://link.marktplaats.nl/165494897

dat is een mooie remco :)
Christian
 
Posts: 4043
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby Jean-Paul-S » Fri 16 May 2008 19:04

Voor degenen die een restauratie wagen zoeken, op mp staat er een met 270000km gelopen, en werk rondom. 2000 euro is de prijs voor deze auto :)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8855
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Ivo » Mon 26 May 2008 18:21

Even voor de Williams kenners onder ons....heb even een vraag over de oliedruk van een Williams.
Ik rijd sinds vandaag even met de Clio WIlliams van mn baas, we gaan er komende donderdag met de pers mee weg, dus even alles tjekken, en wat km's maken...., allemaal erg vervelend :wink:
Maar nou viel het mij op dat als ie warm is, en stationair loopt, dat ie dan gewoon op de meter 0 bar oliedruk aangeeft, en als je het gas iets aantikt (1500 / 2000 trn.) heb je ineens weer 1 a 1œ bar....

Is dit normaal, en wat zou er kunnen zijn...., of is het erg om mee verder te rijden...???
Ivo
Über-Spammer
 
Posts: 9453
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Postby paulvanrooij » Mon 26 May 2008 18:29

die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Steven » Mon 26 May 2008 18:36

Gewoon doorkachele, als de mijne warm is en 900 toeren stationair prutteld issie ook rond 0.5 bar.
Als ie warm blijft steken op 1400 toeren ist weer 1,5 bar.

Reno en metertjes... je weet toch? :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26857
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Robke » Mon 26 May 2008 18:36

Keertje de olie verversen doet ook wonderen, dan staat hij weer een tijdje op een wat hogere druk als het goed is.
Stationair bij warme motor geeft hij sowieso maar 1 bar aan bij verse olie en een verse motor.
Bij 120 km/h moet hij volgens mij rond de 3 bar hangen.
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby Ivo » Mon 26 May 2008 19:18

Er is vorig jaar verse olie in gegaan, en daarna is ie weg gezet....
Ding rijdt als een nwe..., staan 39000 km's op, klinkt en voelt prima verder.
Alleen gewoon 0 bar druk op de meter bij 900 trn stationair..., en rond de 1,5 a 2 bar max bij meer toeren...

Schijnen ze wel vaker last van te hebben volgens mn collega..., we zien wel..., zal best goed komen :wink:

Moet wel zeggen dat ik hem gewoon beter vind rijden dan mijn Clio III RS...., hier heb je gewoon lekker power onderin zn toeren, hij sleurt em lekker door zeg... (Y)
Ivo
Über-Spammer
 
Posts: 9453
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Postby cinqidriver » Mon 26 May 2008 20:14

Paul1916v wrote:die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn


kopt heb ik vandaag wel vernomen, mijn kleppen begonnen te tikken en niet een beetje ook.

toch maar eens de peilstok uitgenomen en niks kunnen vinden daaraan.

heb er 3 liter olie bij moeten doen. daarna rondje gereden en getik is nu weg, maar voor hoelang.
cinqidriver
 
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Postby DennisT » Mon 26 May 2008 20:22

Mijn drukmetertje spoort ook voor geen meter... :lol:
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Strijder » Mon 26 May 2008 20:24

cinqidriver wrote:
Paul1916v wrote:die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn


kopt heb ik vandaag wel vernomen, mijn kleppen begonnen te tikken en niet een beetje ook.

toch maar eens de peilstok uitgenomen en niks kunnen vinden daaraan.

heb er 3 liter olie bij moeten doen. daarna rondje gereden en getik is nu weg, maar voor hoelang.


:FrankM:
3 liter dat is je halve olie inhoud. Niet best voor je motor, metertjes nooit vertrouwen, (hoewel ze bij de mijne wel overeenkomen) :p
Strijder
 
Posts: 2211
Joined: Fri 23 Jul 2004 14:55
Location: Haarlem

Postby Tom » Mon 26 May 2008 20:44

Ivo van Achthoven wrote:Moet wel zeggen dat ik hem gewoon beter vind rijden dan mijn Clio III RS...., hier heb je gewoon lekker power onderin zn toeren, hij sleurt em lekker door zeg... (Y)


Die druk moet je je niet druk om maken :D :D . En wat snelheid maakt het ook niet zoveel uit als een clio3rs. Dat heb ik laatste met de ringtocht wel gezien........(en de mijne staat al op 214k)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby DennisT » Wed 4 Jun 2008 16:21

Weet iemand of er verschil zit in de KW schroefsets voor verschillende uitvoeringen? Kan misschien aan zo'n setje komen van een RSi, maar dan moet ie wel passen :)
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Robke » Wed 4 Jun 2008 16:30

Williams is anders dan die van alle andere versies, dus helaas....
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Postby DennisT » Wed 4 Jun 2008 16:52

Was ik al bang voor.
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Geert » Wed 4 Jun 2008 16:56

DennisT wrote:Was ik al bang voor.


ik heb er een 16v setje onder. hoort niet maar leverd me een mooie 1.4 graden negatief camber op :P
Geert
 
Posts: 3864
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Steven » Wed 4 Jun 2008 16:58

Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26857
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Jean-Paul-S » Wed 4 Jun 2008 17:54

DennisT wrote:Weet iemand of er verschil zit in de KW schroefsets voor verschillende uitvoeringen? Kan misschien aan zo'n setje komen van een RSi, maar dan moet ie wel passen :)


Dat set uit geleen toevallig?

Je krijgt er meer camber mee, dus zo erg is dat niet 8)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8855
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group