ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Jochem de Haas » Fri 8 Apr 2011 23:39

Als ik me niet vergis zijn die dikke phase 2 strips helemaal niet te betalen..
48 euro ( florus weet het) voor 1 achterstripje
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14127
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby tutuur » Sat 9 Apr 2011 7:19

Maar er zijn toch zat clio's op de sloop?

Ik snap het probleem niet zo?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14271
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby alexs » Sat 9 Apr 2011 8:43

Strips achter zijn anders dan bij normale clio's
alexs
 
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT

Postby Merijn » Sun 10 Apr 2011 6:27

Klopt... Daar heeft de dealer zich al eens eerder in vergist, toen ik schade had gereden aan mijn Willi.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Steven(stk) » Thu 14 Apr 2011 16:39

Steven(stk) wrote:Zitten bij een williams dan 2 slangen op het ontluchtingsvaatje ?
(map sensor zit al aangesloten, maar dan houd ik nog steeds dat dikke(+/- 1cm diameter) en dat dunne slangetje over)


Geert wrote:inderdaad 2 slangen. één komt er van de tank en de ander gaat naar de inlaat spruitstuk. De twee aansluitingen op het inlaat spruitstuk zijn beide iets van 3/4mm. Zeker niet groter. Voor de rest heeft een standaard inlaat spruitstuk aan die kan geen andere aansluitingen voor slangen. Alleen de luchtinlaat temperatuur sensor zit er naast. Maak anders eens een foto of kijk eens in dialogys, dat zegt meer dan 1000 woorden :p


Florus wrote:Zoals Geert idd al zei, alleen dat dunne pijpje en een dikkere aansluiting van +- 1cm waar de luchtinlaat temperatuur sensor inzit, zitten aan die kant...


Goed bovenstaand klopt allemaal , op de openingsmeet even met Geert t gekeken , het blijkt dat iedere williams blijkbaar stuurbekrachting heeft en de mijne dus ook, dat was dus de dikke slang (0)

(inmiddels ligt de pomp eraf en is vervangen door de dummy rol van een 16v zonder bekrachtiging, maar *(&(*&* wat een gekut om dat eraf te krijgen met ingebouwde motor)
Steven(stk)
 
Posts: 1522
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby Geert » Thu 14 Apr 2011 16:51

true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.
Last edited by Geert on Thu 14 Apr 2011 17:11, edited 1 time in total.
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby tutuur » Thu 14 Apr 2011 17:09

Sluit ik me volledig bij aan (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14271
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven(stk) » Thu 14 Apr 2011 17:20

Geert wrote:true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.


Tja, dit had ik nog liggen, en het 1.7 spul zit nog op mijn blok van de vijf. :)
Steven(stk)
 
Posts: 1522
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby martijn williams » Wed 4 May 2011 20:24

In hoeverre moet je de oliedruk meter geloven?

Ik maak me een beetje zorgen mbt de oliedruk!
Mijn oliepomp is 20.000km geleden vervangen.

Net mijn Williams weer gepakt uit de garage en gelijk even olie + oliefilter vervangen.

Voordat ik hem afgelopen winter wegzette vond ik de oliedruk al lager dan dat hij was. Als hij eenmaal warm was, stationair 0-0,2 bar en bij last (4000+ rpm) tussen 3 - 4 bar. Stationair was begin vorig jaar gewoon 1 bar.

Nu net een stuk gereden (+/- 100km) en de druk kwam iets boven de 3bar uit, hoger komt hij niet.

Ik vind het vooral raar dat hij bij stationair dus een bar lager is nu.
Is dit goed genoeg?
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Tom » Wed 4 May 2011 20:26

Tja, die meters zijn niet echt heel betrouwbaar ofzo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Merijn » Wed 4 May 2011 20:26

Die meter MAG je niet vertrouwen, als je het mij vraagt...

Als je echt je oliedruk wilt weten, zou ik er een 'echte' aan hangen. Ik zou me in ieder geval niet echt druk maken.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby martijn williams » Wed 4 May 2011 20:34

Okee duidelijk.

Niks aan de hand dus..
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby GeniustheGzA » Wed 4 May 2011 20:52

martijn williams wrote:Okee duidelijk.

Niks aan de hand dus..


dat zeggen ze niet :wink:
alleen maar dat die meter niet goed genoeg is om op te vertrouwen...
GeniustheGzA
 
Posts: 863
Joined: Fri 2 May 2003 15:33
Location: Tilburg

Postby martijn williams » Wed 4 May 2011 20:59

Ja dat bedoel ik.

Ik kijk even hoe het gaat als de druk nog verder afneemt toch maar een keer een echte meter eraan hangen.
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Tom » Wed 4 May 2011 21:02

als je echt geen druk hebt rijd je er geen 100km mee (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby martijn williams » Wed 4 May 2011 21:17

Nee het is ook niet dat ik geen druk heb maar hij komt gewoon niet hoger dan 3bar en een beetje.
Vroeg me alleen af of dit zorgwekkend moet zijn?!
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Martijn Kool » Thu 5 May 2011 13:39

zet je lichten is uit, kans dat je dan hogere druk hebt

:p

die meters zijn echt bagger, je kunt pas wat meten met een andere meter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby erwingta » Thu 19 May 2011 6:52

Image


Iemand die deze Williams kent?
Ik heb er evt wel interesse in maar het zou altijd mooi zijn als ik iets
meer over de auto zou weten.
Hij ziet er op het stuur na iig. wel redelijk origineel uit!
Distributie moet waarsch. wel gedaan worden wat zou dat kosten?
erwingta
 
Posts: 24
Joined: Wed 18 May 2011 21:09

Postby Martijn Kool » Thu 19 May 2011 7:04

die vraag hoeft niet overal op het forum te staan?

je hebt pm over distributie.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby erwingta » Thu 19 May 2011 7:41

Martijn heb je gepbt.
Sorry ik dacht dat dit misschien een betere plek was om deze vraag neer te zetten....
erwingta
 
Posts: 24
Joined: Wed 18 May 2011 21:09

Postby Wouter » Tue 24 May 2011 22:20

Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.

Wil het wel fixen voor as zaterdag
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Ronald1916V » Tue 24 May 2011 22:57

Wouter de Wit wrote:Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.

Wil het wel fixen voor as zaterdag


Heb volgens mij nog wel wat liggen, wat heb je nodig ?
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Tom » Wed 25 May 2011 19:50

Beter gewoon nieuw erop dan de oude meuk van een ander :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Carlito » Sun 31 Jul 2011 11:24

Chris wrote:Tom, zou je dat even kunnen controleren?!

Jeffrey, hierbij nog een stukje verleden van de GT-PX-27:

Soort eigenaar/houder Geregistreerd van ... tot ... Duur
(Erkend) bedrijf 22-11-2010 5 dagen
Particulier 24-10-2008 tot 22-11-2010 759 dagen
Particulier 16-12-2004 tot 24-10-2008 1408 dagen
(Erkend) bedrijf 02-11-2004 tot 16-12-2004 44 dagen
(Erkend) bedrijf 29-09-2004 tot 02-11-2004 34 dagen
(Erkend) bedrijf 30-07-2004 tot 29-09-2004 61 dagen
Particulier 24-08-2001 tot 30-07-2004 1071 dagen


Hou ons op de hoogte!

Overigens vrees ik dat ook deze Williams naar Frankrijk zal vertrekken... (U)


Deze clio zit nu in Belgie :grin:

Heb hem vorige week gekocht, ben bezig met de invoer in Belgie.
Carlito
 
Posts: 1
Joined: Sun 31 Jul 2011 11:04
Location: Oud-Turnhout, Belgie

Postby martijn williams » Mon 8 Aug 2011 19:45

Is de sensor waar ik de pijl bij heb gezet de oliedruk sensor?

Image
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Tom » Mon 8 Aug 2011 19:51

Uit mijn hoofd zeg ik nee, en denk ik dat dat de watertemp sensor is. Oliedruk zit aan de andere kant van het uitlaatspruitstuk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Geert » Mon 8 Aug 2011 19:55

nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.

Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby martijn williams » Mon 8 Aug 2011 20:39

Geert wrote:nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.

Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.


Oliepomp is 15K terug vervangen. Ik krijg hem als hij boven de 90gr niet boven de 3.5bar. Met stationair heb ik op 90gr 0bar. Dit is opeens gebeurd.

Enige optie om het uit te sluiten is dus een externe druk meter erop.
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Geert » Mon 8 Aug 2011 20:41

de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Merijn » Mon 8 Aug 2011 20:41

Die meters zijn uiterst onbetrouwbaar... 1500 km geleden de lagers en pomp van onze Clio vervangen. Oliedruk is volgens het metertje nog steeds reden tot paniek. :-)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Geert » Mon 8 Aug 2011 20:43

Merijn wrote:Die meters zijn uiterst onbetrouwbaar... 1500 km geleden de lagers en pomp van onze Clio vervangen. Oliedruk is volgens het metertje nog steeds reden tot paniek. :-)


Welke lagers? de hoofdlagers en lagers van het olie pomp poelie veroorzaken het meeste druk verlies. Drijfstang lagers vervangen haalt maar weinig uit.
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Merijn » Mon 8 Aug 2011 20:47

Drijfstanglagers, inderdaad...
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby martijn williams » Mon 8 Aug 2011 20:53

Geert wrote:de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?


Castrol Edge Sport 10W40 als ik het goed heb.

Hier heb ik al die tijd meegereden. Alleen voorheen had ik op 90-100gr stationair gewoon 1bar.
Vandaar dat ik het gek vind.

Maar die meters zijn dus niet te vertrouwen... Ik heb nog een andere meter ook. Misschien die is ff erin schroeven.
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Haas » Tue 9 Aug 2011 6:52

ik heb de drukmeter op het blok ook vervangen en dat hielp wel wat maar niet veel. Koud is hij aanzienlijk hoger, maar warm is het allemaal rond de 0....
Vertrouw die meters voor geen meter, ik zou er een nette externe drukmeter inzetten, waarvan je weet dat die goed is. Gaan wij ook doen namelijk ;)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby martijn williams » Tue 9 Aug 2011 11:14

En ga je die dan op de plek van de standaard sensor monteren of met zo'n ring tussen je oliefilter?
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group