ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Abel » Fri 13 Jan 2012 13:50

bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Martijn Kool » Fri 13 Jan 2012 14:01

Yes.

ik heb nog wel een filterhuis voor je, zoals op die foto. inclusief nieuw luchtfilter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Jean-Paul-S » Fri 13 Jan 2012 14:07

Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis (Zandvoort).
Last edited by Jean-Paul-S on Fri 13 Jan 2012 14:18, edited 1 time in total.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Martijn Kool » Fri 13 Jan 2012 14:08

Jean-Paul-S wrote:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.


Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby NielsT » Fri 13 Jan 2012 15:51

Just curious, maar wat kost zoon mooi filtersysteem? En waar kan je die Gr. A onderdelen meestal vinden?
NielsT
 
Posts: 958
Joined: Tue 9 Nov 2004 11:45
Location: Marknesse / clio williams

Postby Jean-Paul-S » Fri 13 Jan 2012 18:42

Martijn Kool wrote:
Jean-Paul-S wrote:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.


Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.


Ja, maar niet op zandvoort:P
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Cleaned_Clio_16v » Fri 20 Jan 2012 12:53

Klopt zoon luchtfilter had ik in gedachten.
Heb ze wel eens bij pri-tech gezien voor €150,- als antwoord op 1 van de vragen.
Het is ook niet dringend nodig, maar was gewoon geintresseerd.
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Leon Cozijn » Sun 18 Mar 2012 8:20

Zijn er mensen die wat extra willen verdienen, en mijn disriem + alle toebehoren willen vervangen?
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby antoine » Sun 18 Mar 2012 8:54

Ik weet een adresje of 3. Heb je er een probleem mee om een stukje te sturen?
antoine
 
Posts: 7698
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby the reaper » Sun 18 Mar 2012 10:59

vraagje voor de doorgewinterde williams/16v sleutelaars,. hoe of met welk gereedschap krijg je de onderste torx40 bout uit de bovenste distributiekap gedraaid? met ingebouwd blok.. ik heb te weinig ruimte voor een torx 40 dop met ratel en mun torxsleutel brak gewoon af omdat de bouten onbeschoft vast zitten.? iemand een gouden tip? (Y)
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Jean-Paul-S » Sun 18 Mar 2012 15:02

Persoonlijk zou ik gewoon uitbouwen, wie weet wat je nog meer tegenkomt.... je kan eventueel de motortakel eraan hangen en je baksteun losgooien om meer ruimte te krijgen.

Kleine doppensetje al geprobeerd? Of een stiftsleutel verlengen?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby the reaper » Sun 18 Mar 2012 16:29

kleine nog niet geprobeerd omdat ik die zelf niet heb,. (moet ik dus maandag meenemen van mijn werk) en een torxsleutel heb ik erin gehad maar die breekt gewoon af omdat de bouten echt vastzitten.. de bouten waar ik wel bijkon heb ik met een grote ratel met pijn en moeite los kunnen krijgen ..

tja en uitbouwen is natuurlijk makkelijker maar de volgende motorwissel staat alweer te wachten op me dus die optie (uitbouwen) proberen we te voorkomen eigenlijk..

bedankt alvast voor de tip , iemand anders nog een tip ?
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby tutuur » Sun 18 Mar 2012 16:52

Heb er zelf ook al eens 4 torx bitjes op kapot gedraaid.
Je kunt ook je bitje pakken en hier een sleuteltje 8 omheen doen...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby the reaper » Sun 18 Mar 2012 17:40

ik zal in ieder geval een paar torxen 40 dopjes meenemen,. tis zo frustrerend als je de kappen er allemaal afhebt en alle bouten los op 2 na. dat je dan eigenlijk ongedane zaken weer naar huis kunt haha.. maja komt zeker goed was alleen benieuwd of iemand hier DE manier had met ingebouwd blok ..
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Jean-Paul-S » Sun 18 Mar 2012 19:00

Is gewoon altijd shit, maar als je de motor zover mogelijk opschuift richting bestuurderszijde word het wel makkelijker. Persoonlijk doe ik me de moeite/geklooi niet aan, kun je gelijk alles even fris maken (Y)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Geert » Sun 18 Mar 2012 19:22

Wat JP zegt, eruit. Niet heel veel meer werk en geeft je gelijk de kans om meer dingen te controlleren en te vervangen. Eruit ermee.

Als je niemand kan vinden wil ik het ook wel doen maar dan moet je geen haast hebben ;)
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Jean-Paul-S » Sun 18 Mar 2012 19:33

En als hij pas over 3 jaar af hoeft mag je hem naar mij brengen :D
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby the reaper » Sun 18 Mar 2012 19:43

hahaha , ik ben bij randy16v aan het helpen met zijn riem,. ik dacht owww ik als ervaren renaultmonteur doe dat "ff". en dan zou ik omdat 2 bouten er nog niet uit willen een blok eruit gaan halen? neuh eerst maares alles zo proberen.. och en als het echt niet wil dan gaat het blok eruit,. in ieder geval is dat kwa ruimte een stuk gemakkelijker ook om stuurpomp te vervangen.. maja zoals ik al aangaf,. er staat een mitsubishi grandis op me te wachten waar een nieuw blok in moet (op randy's brug). dus eigenlijk moet de clio toch wel klaar zijn voor woensdag/donderdag. ochjah we zien wel.
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby Leon Cozijn » Mon 19 Mar 2012 17:39

Nog een duur geintje disriem verwisselen :p .. :
Image
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby Geert » Mon 19 Mar 2012 17:50

tja niet goedkoop maar geen gekke prijzen. De laatste spanner is multiriem spanner neem ik aan. Die zijn niet goedkoop maar hoef je niet elke riem beurt te vervangen.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Florus » Mon 19 Mar 2012 18:17

Geen gekke prijzen? :~

Dit soort spullen moet je ook niet bij de dealer halen, after market is veel goedkoper, scheelt echt bakken geld!
Florus
 
Posts: 6727
Joined: Sun 20 Jul 2003 11:16

Postby Leon Cozijn » Mon 19 Mar 2012 18:42

Is dat net zo goed dan? Waar kan je dat halen?
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby Arco » Mon 19 Mar 2012 18:56

Renault haalt z'n spullen ook bij Gates...

Hele zwikkie kan je gewoon bestellen bij Rijsbergen, Brezan of FUGO.

Vraag anders eens jouw magazijnmeester bij Peugeot of ie een belletje wilt plegen naar waar hij zijn spullen (spuitbussen, tape, dat soort zaken) vandaan haalt. Scheelt je ook weer wat knaken als je het besteld via de zaak. ;-)
Last edited by Arco on Mon 19 Mar 2012 18:57, edited 1 time in total.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Leon Cozijn » Mon 19 Mar 2012 18:57

Goed idee krijg ik nog inkoop ook :D
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby Arco » Mon 19 Mar 2012 18:58

*KATJING*
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Leon Cozijn » Mon 19 Mar 2012 19:02

Als nog best prijzig maar moet toch gebeuren (F)
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby jacques » Mon 19 Mar 2012 20:04

Zo wie zo kun je beter de hele set (2 spanrollen en de distributieriem) in een keer kopen, dat scheel behoorlijk t.o.v. lossen dingen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2385
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby tutuur » Mon 19 Mar 2012 21:17

Na een tip van Jacques heb ik mijn distr. Set juíst bij Renault gehaald, daar was hij zelfs goedkoper (incl korting bij Brezan).
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby jacob » Mon 19 Mar 2012 21:29

ik heb toendertijd ook alles vergeleken en renault is daarmee de goedkoopste.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby Daan2D » Mon 19 Mar 2012 22:45

@ Lee, duur is het pas als je riem eraf loopt, dit is gewoon onderhoud (Y)

Ondanks dat ik zelf bij een grote automaterialen zaak werk heb ik toch de distributie spullen bij de dealer gehaald, ook die spullen komen van gates maar bij clio 2 zit er bijv. een verbeterde looprol bij en in de skf en gates set die je aftermarkt koopt weer niet (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2244
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 Grand Tour

Postby Martijn Kool » Mon 19 Mar 2012 22:47

contitech uit duitsland halen, ben je echt veel goedkoper uit.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Ronald1916V » Mon 19 Mar 2012 23:23

Steven wrote:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.


3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Leon Cozijn » Tue 20 Mar 2012 6:34

Bedankt voor de tip Daan, ik bestel alles gewoon bij de dealer gaat nog 20% vanaf. (Y)
Leon Cozijn
 
Posts: 2183
Joined: Wed 2 Jan 2008 9:45
Location: Waddinxveen ZH

Postby Jochem de Haas » Tue 20 Mar 2012 8:34

Ronald1916V wrote:
Steven wrote:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.


3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)


T bevalt mij anders prima onder de willie.
T hoekt als een maloot :lol:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Robke » Tue 20 Mar 2012 9:05

Ik had vroeger ook een graad of 3-4 negatief camber op de vooras, het stuurde erg strak, al waren de banden toen wel na 6000km vrijwel op. :lol: :D
Robke
 
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Location: d'n Berg
Car: Lexus IS250

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron