ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio

Postby Jochem de Haas » Tue 20 Mar 2012 11:19

Tja das een nadeeltje . . Jammer dan.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Tim » Tue 20 Mar 2012 12:23

Jochem de Haas wrote:
Ronald1916V wrote:
Steven wrote:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.


3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)


T bevalt mij anders prima onder de willie.
T hoekt als een maloot :lol:

Ik heb er inderdaad ook geen last van, banden slijten best goed af :)
Op jouw 19 is het inderdaad wat anders Ronald, dat is een treurig slijtagepatroon haha
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby Geert » Tue 20 Mar 2012 12:24

Ronald1916V wrote:
Steven wrote:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.


3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)


Met een beetje vijlen maak je er zo 1>1.5 graden van.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Jochem de Haas » Tue 20 Mar 2012 13:31

Ja dat dan weer wel . :p
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby the reaper » Tue 20 Mar 2012 17:58

multiriemspannertje kost los dan dik 80 euro terwijl je via ebay een zelfde spanrol incl verzenden voor 22 euro kunt kopen. alleen is het dan voor een espace of een megane bedoeld , terwijl als je de nummers van een williams of een 2.0 8klepper langs elkaar legt ze gewoon dezelfde nummers hebben !!
(Y)
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby GerryTT » Fri 23 Mar 2012 18:57

Wat kan de oorzaak zijn van schommelend kvs niveau?
Als tie koud is zit het peil net boven minimum en bij warme motor net onder maximum.
GerryTT
 
Posts: 1929
Joined: Fri 4 Jun 2004 17:24
Location: Roosendaal

Postby tutuur » Fri 23 Mar 2012 19:24

Had ik ook, dopje is lek waardoor het systeem geen druk op kan bouwen.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby GerryTT » Fri 23 Mar 2012 19:32

tutuur wrote:Had ik ook, dopje is lek waardoor het systeem geen druk op kan bouwen.


Aha, dat klopt. Er zat ook wat kvs aan de rand van de dop.
Morgen maar eens een nieuwe dop bestellen dan.
GerryTT
 
Posts: 1929
Joined: Fri 4 Jun 2004 17:24
Location: Roosendaal

Postby Jean-Paul-S » Fri 23 Mar 2012 21:08

Heb ik volgens mij nog op voorraad :D :p
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Geert » Sun 25 Mar 2012 21:02

iemand ervaring met zoiets? Zou moeten passen op een f7r brandstof rail

http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 105163.pdf
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Abel » Mon 26 Mar 2012 10:43

zo dat is een mooie, de clio cup heeft een andere fuel rail, met een andere drukregelaar. ik meen de zelfde als op een gte.

deze is natuurlijk wat leuker te tweaken, maar op een standaard willie lijkt het me geen nut hebben. Misschien kan Henk Dijkstra daar met je over praten. En anders misschien weet Jo ook wel wat..
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby jacob » Mon 26 Mar 2012 15:13

die van een cup is ook instelbaar. GTE meende ik niet.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Postby Cleaned_Clio_16v » Mon 16 Apr 2012 19:39

Abel wrote:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?


Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Geert » Mon 16 Apr 2012 20:02

Cleaned_Clio_16v wrote:
Abel wrote:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?


Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?


Inderdaad, voor een group a setje gebruik je een espace v6 filterhuis.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Cleaned_Clio_16v » Wed 18 Apr 2012 17:59

Het voordeel is dat hier ook k&n inlegfilters voor te krijgen zijn. Is dit dezelfde espace type welke zoon dikke onderlip heeft? En heb je alleen het luchtfilterhuis van de espace nodig? Buiten de andere onderdelen zoals adapter,intake,slangen en siliconen slangen.
Cleaned_Clio_16v
 
Posts: 693
Joined: Mon 27 Nov 2006 13:05
Location: Oostvoorne

Postby Ronald1916V » Sat 21 Apr 2012 12:01

Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Geert » Sat 21 Apr 2012 13:49

Ronald1916V wrote:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)


kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Ronald1916V » Sat 21 Apr 2012 16:21

Geert wrote:
Ronald1916V wrote:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)

kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.


En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad. :)
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Geert » Sat 21 Apr 2012 16:41

laatst nog een 16v omgebouwd naar williams breedte met behoud van de 16v spoorstangen. Zat nog ruim voldoende draad op. Ik dacht iets van 14mm verschil.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Steven(stk) » Sat 21 Apr 2012 16:43

Ronald1916V wrote:
Geert wrote:
Ronald1916V wrote:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)

kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.


En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad. :)


Je red het er net mee , maar ik zou gewoon een setje van een 19 pakken van autopartsonline dan zit je zeker goed.
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby tutuur » Sat 21 Apr 2012 17:24

nog gelukt met die leiding Ronald?

ik krijg nog een kratje bier van Tim (0)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Ronald1916V » Sat 21 Apr 2012 17:32

tutuur wrote:nog gelukt met die leiding Ronald?

ik krijg nog een kratje bier van Tim (0)


Nee, ding zit knettervast dus denk dat je gewoon de leiding kan opvreten ipv bier drinken. :p
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby martijnclio » Sun 22 Apr 2012 9:39

Wat kan de oorzaak zijn van schommelend kvs niveau?
Als tie koud is zit het peil net boven minimum en bij warme motor net onder maximum.


Even hier op terug te komen, wat hier wordt genoemd is dus de normale werking van het systeem. Waarom het niveau stijgt wanneer de motor warm wordt, komt omdat er druk opgebouwd wordt max 1-1,5 bar. (Dit krijg je alleen als het systeem compleet gesloten is.) En de flow van de waterpomp. Als er geen druk opgebouwt zou worden ( dop van expansievat eraf bv. ) zou hij minimaal tot niks stijgen , omdat het systeem open is. Op dit punt wordt de motor dus ook minder snel warm.
martijnclio
 
Posts: 197
Joined: Sun 5 Jun 2005 13:05
Location: Lunteren

Postby Tom » Sun 22 Apr 2012 15:08

Ik krijg mijn eigen topic weer eens niet gevonden :smile: Dus maar even hier.

Ik heb besloten mijn williams in de verkoop te zetten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213499865

Naar mijn mening nog steeds een van de mooiste van het land. En een fijne auto. Maar ik ben op zoek naar iets anders voor erbij. En aangezien een clio van deze leeftijd inruilen weinig uithaalt in de meeste gevallen gaan we hem gewoon zelf verkopen. Erbij houden kan natuurlijk ook. Maar aangezien ik hem de laatste jaren al niet teveel meer gebruikt heb (alleen voor de leuke mooie ritten) ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer van stal komt. En eerlijk is eerlijk, dat verdient zo'n mooie auto niet naar mijn mening. Ze zijn immers het leukst om in te rijden!

Dus als er nog RTC'ers op zoek zijn naar een nette.......
Last edited by Tom on Sun 22 Apr 2012 19:03, edited 1 time in total.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Arco » Sun 22 Apr 2012 15:33

Die raak je wel snel kwijt denk ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Florus » Sun 22 Apr 2012 19:00

Tom wrote:Ik krijg mijn eigen topic weer eens niet gevonden :smile: Dus maar even hier.



Hier

:biertjuh:
Florus
 
Posts: 6727
Joined: Sun 20 Jul 2003 11:16

Postby Tom » Sun 22 Apr 2012 19:02

Bedankt Florus. Die zoek functie heb ik altijd ruzie mee. Zal ook daar die post nog even neerzetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby NielsT » Fri 18 May 2012 17:19

Wat is het probleem als je de bak niet meer goed in de versnelling krijgt? Vooral de achteruit is lastig, lijkt net of hij niet meer goed ontkoppelt.. Is deze versnelling ook gesynchroniseerd? Ik ben bang voor de ringen..
NielsT
 
Posts: 958
Joined: Tue 9 Nov 2004 11:45
Location: Marknesse / clio williams

Postby Haas » Fri 18 May 2012 17:56

je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby NielsT » Fri 18 May 2012 18:12

Haas wrote:je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!


Paar jaar geleden is hij er uit geweest,daarna niet veel mee gereden.. Soms ook in de 5 gaat hij heel makkelijk maar voel ik wel een paar tandjes.. Ik zal eens kijken voor die schakelstand, daarmee bedoel je die klem iets verder op dat asje schuiven?
NielsT
 
Posts: 958
Joined: Tue 9 Nov 2004 11:45
Location: Marknesse / clio williams

Postby Tom » Fri 18 May 2012 18:15

nee, beter afstellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Haas » Fri 18 May 2012 18:23

je hebt de stang van de pook naar de bak lopen zeg maar en die kun je afstellen. Het beste doe je dat ff met zijn 2en: 1tje boven in de auto de pook in een bepaalde versnellingsstand houden en de ander onder de auto handmatig de bak in dezelfde versnelling trekken en dan de stang vastdraaien.
Een paar keer herhalen helpt vaak het beste (Y)

Probeer het gewoon eens in 1 en 5 om mee te beginnen. Mijn ervaring is, hoe groter de 'spreiding', hoe beter het werkt, dus 1 en 5 of R en 5..
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Jochem de Haas » Mon 21 May 2012 11:45

Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Gerald » Mon 21 May 2012 12:06

Jochem de Haas wrote:Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?


alleen als de williams voorzien was van abs. wat ik zo snel zie op http://www.partsbase.nl

afmetingen
clio
35x65x35
met abs
37x72x37

19 16v
37x72x37
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11060
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Jochem de Haas » Mon 21 May 2012 12:48

Les 1....een willie heeft nooit abs.
Oke het lager is gelijk.......
Nu nog of het fuseestuk dat ook is ....?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Return to Clio



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron