Ik bezit sinds 5 dagen een Renault Clio uit 93'
Dit is de eerste auto die ik via een garage kocht, maar na 3 dagen lekte hij al flink wat koelvloeistof!
De garage geeft garantie tot aan de deur, dus pech voor mij!
Nu heb ik de plek waar het lek zit weten te verkleinen tot een stuk pijp van 5 bij 1 cm.
Alleen ik kan er niet onder kijken helaas! En eruit halen... hoe moet dat?!
Ik heb het idee dat je deze pijp die onder het uitlaat spruitstuk doorloopt en vervolgens in het blok verdwijnt er gewoon uit getrokken kan worden maar dit weet ik niet zeker!
Hieronder een paar foto's van de desbetreffende pijp.
[img]http://a.yfrog.com/img808/7135/img0848y.jpg[/img]
[img]http://a.yfrog.com/img862/5580/img0852s.jpg[/img]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Loshalen koelvloeistof slang/buis
Die pijp gaat naar de waterpomp, meestal zit er nog een boutje aan een kant van deze pijp zodat hij niet zomaar los kan. De pijp is er dan zo uit te trekken met wat gewrik.
Er zit een rubberen ring om de pijp voor de afdichting, zorg dat je die in ieder geval een nieuwe hebt want daar zal de lekkage hoogstwaarschijnlijk vandaan komen.
Het zou ook kunnen dat de pijp er zonder boutje in zit, maar dan zal er ergens nog een boutje moeten zitten om de pijp op z'n plek te houden.
Er zit een rubberen ring om de pijp voor de afdichting, zorg dat je die in ieder geval een nieuwe hebt want daar zal de lekkage hoogstwaarschijnlijk vandaan komen.
Het zou ook kunnen dat de pijp er zonder boutje in zit, maar dan zal er ergens nog een boutje moeten zitten om de pijp op z'n plek te houden.
Het zou ook goed kunnen dat die pijp zelf lek ik. Dat ding wil wel wegroesten. Ik zou die even vervangen. Bij de Clio van Rianne toen ook vervangen. Er zitten daar ook vriesdoppen achter, lekken die niet? Dit is het Energy blokje he? Succes!
ik heb dit probleem ook.
zou je zo'n rubber gewoon bij de Renault garage kunne krijgen?
Gr johrdy
zou je zo'n rubber gewoon bij de Renault garage kunne krijgen?
Gr johrdy
Probeer het bij de dealer. Anders kun je ook bij een metaalwarenzaak, waar ze lagers en machine onderdelen verkopen, gewoon een passende O-ring halen. Zelf ga ik meestal voor O-ringen naar Hillebrand, die repareert tractoren en landbouwwerktuigen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Nou ik heb hem vervangen, hitteschildje even los halen en de m6 bij de pijlstok en en 2uur verder had ik het systeem weer draaien.
Het pijpje was trouwen nog helemaal gaaf, maar de oude ring was af zat vol met haar scheuren.
ringetje heb ik besteld bij Renault garage die had hem ook binnen 3 dagen in huis.
dit is trouwens het part nummer:
R77 03 065 311 pakking 28-36x4
kosten: €7,45 Inc. btw
Gr. johrdy
Het pijpje was trouwen nog helemaal gaaf, maar de oude ring was af zat vol met haar scheuren.
ringetje heb ik besteld bij Renault garage die had hem ook binnen 3 dagen in huis.
dit is trouwens het part nummer:
R77 03 065 311 pakking 28-36x4
kosten: €7,45 Inc. btw
Gr. johrdy
mooi dat het gelukt is
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl