uitlaatsysteem clio rs.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

Hallo,

ik rijd een clio rs uit 2001. Nu wil ik er vanaf volgend voorjaar wat dingetjes veranderen en naar mijn smaak maken. Nu zit ik te denken om het uitlaatsysteem te vervangen door een ''racey'' geluidje. Nu heb ik verschillende systemen gezien van powersprint en supersprint. Ik vind het group n uitlaatsysteem wel interessant, klinkt lekker sportief.

Iemand ervaringen met die systemen? Juist een aan of afrader?
Lijkt me een leuk systeem voor een zeer nette prijs.

groetjes!!
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

supersprint is goed spul...duur maar goed, powersprint 'schijnt' imitatie supersprint te zijn (woorden van supersprint eigenaar op cliosport.net)
Heb zelf milltek, mooi donker geluid.
in de UK is JP exhausts (voorheen yozzasport) erg goed schijnt.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Je clio staat toch te koop?
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

hop patrick,

stond te koop, maar ik kan nu de auto voor een zeer nette prijs laten onderhouden. Ik mijn voorsteltopic staan de rest van de plannen. Dan word ie ook goed aangepakt. Nu niet meer te koop!!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

KelvinRS schreef:hop patrick,

stond te koop, maar ik kan nu de auto voor een zeer nette prijs laten onderhouden. Ik mijn voorsteltopic staan de rest van de plannen. Dan word ie ook goed aangepakt. Nu niet meer te koop!!
top!
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

even terugkomend op dit eerdere topic.

zoals het er nu naar uitziet zal het een systeem van k-tec of een systeem van yozzasport worden. Waarschijnlijk k-tec. Nu heb ik van horen zeggen dat het catback systeem 9 van de 10 keer past, maar als je een sportcat eronder hangt moet er gelast worden richting het spruitstuk.
Zouden jullie een sportcat of een katvervanger nemen? Als de apk dan daar is dat je de kat even omwisselt?
En zit je met het geluidsniveau nog redelijk binnen de perken als je bijvoorbeeld helemaal open rijd?

bedankt voor het meedenken!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Voor de legaliteit: een sportkat.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

je weet dat de yozza's tegenwoordig ook vie K-tec gaan?
Heten nu JP exhausts....
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

ik zit idd met het geluid, lekker fel is mooi, maar niet als je om de haverklap aan de kant staat of de buren bellen aan dat ze er waker van worden. Alleen past volgens mij geen 1 sportcat op het orginele 172 spruitstuk, maar alleen op het 182 spruitstuk, en dat alles word een beetje te hoog kostenplaatje.
Het catbacksystem past wel, maar ik zit naar de kat te kijken hoe of wat.
Maar weten jullie of je een sportcat ook pasklaar kan maken op een 172 spruitstuk?

Idd het meeste gaat via k-tec ja, maar ik moet het daar toch vandaan halen;)

(Y)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

voor een JP uitlaat ben je idd op hen aangewezen, maar Ktec is over het algemeen duur.
Beetje shoppen helpt 8)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik heb er momenteel een RVS-cup systeem onderliggen (vanaf de kat) met een "zandvoortdemper". Deze is stiller dan de normale cupdemper, maar het geluid is wat mij betreft echt fenomenaal! Bij normaal/rustig rijden slechts een lichte brom. Zodra het gas opengaat komt er echt een heerlijk rauw geluid uit, echt verslavend! :worship:

Misschien dat dit iets voor je is, ik zit erover te denken om die van mij misschien weg te doen...
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

orbisoud?
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

bozothenutter schreef:orbisoud?
Yep :beer:
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

hoi,

hoe moet ik mij die ''zandvoortdemper'' voorstellen? Een enkele pijp of 2 dubbele pijpen in de midden? En rijd jij met een standaard middenpijp rond of een demper die bij de eindpijp geleverd werd, een soort catbacksysteem? Want ik wil eigenlijk, als ik het catbacksysteem vervang, mijn cat vervangen voor een sportcat{ zie gevraagd advertentie}.
zou je misschien een foto/filmpje willen pm'en als je daar tijd voor hebt?

bedankt voor de reactie!
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Remon schreef:
bozothenutter schreef:orbisoud?
Yep :beer:

Filmpje!!!!!!

heb ze wel eens zien staan op marktplaats en over nagedacht voor mijn eigen auto....nam eigenlijk aan dat ze te luidruchtig waren.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik heb er ook een orbisoud onder zitten. Het kost wat, maar het is wel qualiteit! Qua geluid heb ik nog de veilige variant. Er zit ook nog een cat tussen.
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

het nadeel is eigenlijk dat er zoveel mooie systemen te koop zijn, k-tec/orbisound/yozzasport/milltek enz enz. Alles heeft wel wat.
Ik wil iig met een sportcat en catbacksysteem gaan rijden, dus je moet toch een keuze maken :grin:
thijn
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 22:04
Locatie: almelo
Contacteer:

is het echt zo dat yozzasport over is gegaan in JP ?
vind namelijk de sound van de oude yozzasports echt bruut !
maar heb meerdere malen gezocht naar hun site om contact op te nemen.
maar dat was niet gelukt ;)

zoek nog een passend uitlaat systeempje voor onder me 2rs met 182 spruitstukje.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

copy paste uit cliosport.net:

die andere retailer is dus Ktec...zelfde lijkt nu te gebeuren met de Bilstein B14 in cup uitvoering.

Statement from BTM Performance Regarding Yozzasport Exhausts
As you may be aware another retailer is now offering our Yozzasport exhaust systems for sale, albeit under a different name. I would like to clarify the situation surrounding this to avoid any form of "rumor mill" talk, straight from the horses mouth if you will. Most people are aware that Yozzasport have been selling exhaust systems for the Renaultsport range of cars for approximatley 6 or so years. These exhaust systems were manufauctured to our specs/designs by our chosen exhaust fabricator/manufacturer, in recent times the rights to these exhaust systems were transfered to BTM Performance and were retailed by us due to Yozzasport's owner moving to live in Australia.

On Tuesday 22nd of November i recieved a message from a club member informing me that our exhaust systems were now being offered by a different retailer, this was the first point at which i was made aware of the situation, very kind of the manufacturer!

The manufacturer has stated that BTM doesn't sell enough exhausts therefore they have gone to someone who can sell my product better than i can. For me to say that i'm disappointed in the manufacturer and new retailer is an understatement.

BTM is not going to pursue any party legally simply due to the actions of the manufacturer leaves me not wanting to sell that product from that manufacturer ever again.

The exhaust systems are a great product, but in my eyes the reputation has now been tarnished thanks to the manufacturers actions.

So what happens next? Well i think i've proven my track record with developing exhaust systems, so BTM will be creating new exhausts that once again will be the best money can buy!!

Thanks for your support over the years, keeping customers happy will always be BTM's goal
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

KelvinRS schreef:hoi,

hoe moet ik mij die ''zandvoortdemper'' voorstellen? Een enkele pijp of 2 dubbele pijpen in de midden? En rijd jij met een standaard middenpijp rond of een demper die bij de eindpijp geleverd werd, een soort catbacksysteem? Want ik wil eigenlijk, als ik het catbacksysteem vervang, mijn cat vervangen voor een sportcat{ zie gevraagd advertentie}.
zou je misschien een foto/filmpje willen pm'en als je daar tijd voor hebt?

bedankt voor de reactie!
Zandvoortdemper is gewoon een enkele pijp. Het spruitstuk en de katalysator zijn nog origineel, daarachter begint de RVS Orbisoud middenpijp (demperloos) met daarachter dus de "zandvoortdemper".
bozothenutter schreef:
Remon schreef:
bozothenutter schreef:orbisoud?
Yep :beer:

Filmpje!!!!!!

heb ze wel eens zien staan op marktplaats en over nagedacht voor mijn eigen auto....nam eigenlijk aan dat ze te luidruchtig waren.
Net even een maat van me een stukje laten rijden met de RS, helaas komt het geluid niet helemaal lekker over (telefooncamera)

Plaats reactie